wel of niet verzorgpony nemen ? update !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

wel of niet verzorgpony nemen ? update !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 19:23

Ik mag dus een pony (die nu nog op de manege staat bij ons) gaan verzorgen.
Ze gaat over 3 weken naar een andere stal (5min verder dan de manege). Ze hebben daar een buitenbak (goed verlicht ed), er staan niet veel paarden (pensionstal), ik mag privéles nemen, ik mag wedstrijdjes rijden, ik mag naar buiten. Moet af en toe wel uitmesten maar dat vind ik geen probleem, het hoort er nou eenmaal bij.

Ik zou dan 2 dagen in de week die pony verzorgen, ik mag rijden maar dat hoeft niet. Alleen mijn rooster is niet een van de beste:
Maandag 16.30
Dinsdag 15.35
Woensdag 14.30 (moet 's avonds om 17.00 werken)
Donderdag 15.35 (rijd ik in de manege les)
Vrijdag 10.40

En op zaterdag en zondag kan ik wel. Ik kan dus eigenlijk alleen op Vrijdag, Zaterdag en Zondag...

Nu is mijn vraag zouden jullie het doen als jullie zelf in deze situatie zitten ??
Laatst bijgewerkt door nikkiemisty op 11-11-02 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:26

Ik weet niet. Ik zou het denk ik wel doen.
Als het niet uitmaakt welke twee dagen in de week je de pony kan doen, dan zou het toch niet zo'n probleem zijn? Dan zou je misschien vrijdag en zondag kunnen doen ofzo (zaterdag ga je toch meestal ook naar Misty?).
In ieder geval succes Haha!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 19:28

Jah ik vind het wel heel leuk. Ik wil natuurlijk ook even die pony beter leren kennen, als het niet klikt is het ook niet leuk. En misty zal ik nooit in de steek laten maar Marcella is er natuurlijk ook nog Haha! En ik weet niet of ze speciale dagen heeft ?!

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:02

Idd, als het niet uitmaakt welke twee dagen, dan maakt het toch niks uit? Dan ga je gewoon zaterdag en zondag, of vrijdag en zaterdag, of vrijdag en zondag. Ik zou het gewoon doen hoor!! Je mag er gewoon op rijden, wedstrijd rijden, buitenritjes maken, priveles. Ik zou de kans gewoon pakken hoor!!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 20:25

oke Haha! ik zal wel vragen of ze het erg vind of ik op vrijdag en zondag ofzo kan komen...en jah anders weet ik het niet. Dan kan het helaas niet, want mijn school gaat toch echt voor (helaas Tong uitsteken )

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:32

Ik zou het wel doen als die vrijdag en zondag kunnen hoor Lin!
Alleen, buitenbak.., lekker in hagel rijden *spreekt uit ervaring van
afgelopen donderdag Lachen *
Geintje, ik hoop dat het een leuke pony is Knipoog

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 20:35

Jah het lijkt me wel een leuke pony, anders had ik sowiezo al nee gezegd.Als ik zeker wist dat het niks wordt...En ik heb 1.5 jaar op een buitenmanege gereden dus ik heb ook alle weersoorten mee gemaakt haha

Ik heb zelfs 1.5 a 2 uur in de zeik regen gereden dus ik kan wel wat hebbe Tong uitsteken

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:39

Ik zou het zeker doen!
Ik hoor altijd weer van iedereen dat je zoveel leert van verzorgpony's, dat is gewoon van ontzettend veel waarde.
Mocht het na een maand of twee toch niks worden dan kun je altijd nog stoppen denk ik?

Echt hoor ik zou het doen, en in de zomer kun je misschien nog wel vaker toch? Zodra het weer beter wordt?
Verder wat je rooster betreft: er is altijd wel een keer een dag dat er een uurtje uitvalt of zo, of iets anders is waardoor je eerder thuis bent.
Dan kun je alsnog een dag extra naar de pony gaan!
Lijkt me super, veel succes! Party!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:34

Het valt nog wel mee hoor als je 't wilt lukt 't wel, je kunt wel beter je manegelessen matigen als je privé-les krijgt hoor, bijv. 1x in de maand of er helemaal mee stoppen, je leert daar nl. veel meer van Knipoog Ik red 't ook gewoon naast school, huiswerk en werk hoor Lachen, doe nu MBO:

Maandag: 17.45
Dinsdag: 11.45 (:D) 17.00 - 20.00 werken
Woensdag: 17.45 daarna naar de paarden
Donderdag: 15.45 en van 17.00 - 20.00 werken
Vrijdag: 12.45 daarna naar de paarden
Zaterdag: 8.00 - 13.00 werken en dan de kranten of van 8.00 - 17.00 en dan pas de kranten.
Zondag: lekker uitslapen (als ik m'n kranten de vorige dag ook werkelijk heb gedaan Bloos ) Lachen 's Middags naar de paarden.

In de avond ga ik elke dag oppassen als er werk is Lachen

(Alle tijden dat ik thuis ben zijn als ik de trein niet heb gemist en ie geen vertraging heeft)

Mag je 's avonds er niet naartoe?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:46

ik heb een aantal jaar geleden een soort gelijk aanbod gehad. En ben ook gestopt met manege les. ik heb ook veel meer van de privè lesses geleerd. En ben ook bij een ponyclub gegaan. Ik zat toen op de mavo en had dus ook minder tijd.
Nu heb ik dan een eigen pony en zit op het MBO. Ik heb daar veel meer vrije tijd. Dus dat scheeld ook wel.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:47

sorry dubbel
Laatst bijgewerkt door Carolien007 op 09-11-02 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 21:57

ik zit nou ook op mbo
en kais ik mag niet s avonds op mijn scooter door de polder er heen. Misschien als ik mn ouders lief aan kijk dat ze me wel willen brengen

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:17

Je zou kunnen stoppen met de manegeles en les gaan nemen op die pony.
En je kunt (eventueel, ik weet niet hoe/of je dat kan regelen)op bijvoorbeeld Zaterdag een paar uurtjes gaat werken in plaats van Woensdag. Kun je werken en dezelfde dag ook naar je pony Lachen.

Dit is alleen hoe ik er tegenaan kijk, he Lachen.

Als je, ondanks je rooster de boel zo kan plannen dat je tijd heb voor de pony, vooral die pony gaan verzorgen Lachen ! Veel succes !

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:09

Ik ben elke dag pas om half 5 thuis, en ik krijg het ook voor elkaar elke dag ook nog 2 paarden te rijden, verzorgen, en de stallen uit te mesten. Gewoon een beetje leren plannen, dus ik zou het gewoon doen!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 01:38

nikkiemisty schreef:
ik zit nou ook op mbo
en kais ik mag niet s avonds op mijn scooter door de polder er heen. Misschien als ik mn ouders lief aan kijk dat ze me wel willen brengen


Is 't erg verlaten daar dan? Ik moet altijd op m'n fietsje in 't donker..., scheelt wel dat 't niet afgelegen is ofzo. Ik kan ook langs het spoor fietsen, dat is ook naast de snelweg, dat is wel sneller, maar durf ik toch niet aan als het donker is ( Bloos ) of als er wind staat (het's helemaal open) Haha!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 13:38

Jah bij ons is het daar ook helemaal open en het is toch wel 10 min door de polder heen met de scooter.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:23

Ik zou het wel doen als ik jouw was. Als je die verzorgpony hebt en je hebt privéles..dan hoef je toch niet meer naar de manege les....dan kun je bijvoorbeeld op Donderdag en zondag rijden. En op vrijdag kun je nog altijd uitmesten. ik zou het zeker doen! en als het echt niet lukt..tja dan kun je het nog altijd mee stoppen. Maar het is beste dat dat niet gebeurt natuurlijk!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 15:02

Ja het lijkt me hartstikke leuk Haha! maar ik wil eigenlijk ook weer niet uit de manege les Huilen tis zo gezellig...en om het allebei te doen (privéles en manege les is een beetje duur...zucht...)

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:45

Ja, ik zou het ook doen! Alleen de tijden zijn niet zo gunstig voor je. Maar net zoals Dorine zegt er valt heus wel eens een uur uit zodat je eerder naar je toekomstige verzorgpony kan.
Maar als je het doet, veel plezier!

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:50

ik zou het wel doen hor.. dan heb je toch een paardje waar je voor kan zorgen en mischien kan je gewoon oefenen ofzo of van iemand anders ook nog les krijgen ofzo.. ik zou het die dagen dat je kan zowieso doen!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 17:19

altijd doen!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 17:36

nikkiemisty schreef:
Ja het lijkt me hartstikke leuk Haha! maar ik wil eigenlijk ook weer niet uit de manege les Huilen tis zo gezellig...en om het allebei te doen (privéles en manege les is een beetje duur...zucht...)

Daar zat ik dus ook over te twijfelen Lin, ik ben ook gestopt met manege-les, moet zeggen, mis het wel, maar ga gewoon vaak kijken denk ik Lachen
Kun jij toch ook gewoon doen? Wordt anders idd wel erg duur Knipoog

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 18:38

Doen! Ik heb een nog slechter rooster, maar heb een huurpony waar ik elke dag heen ga en dat red ik gewoon met school (zit nu in 5VWO).

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 11:56

oke ik ga binnenkort ff langs de manege en even vragen of het uitmaakt welke dag. Zoniet dat ik dan es die pony mag "leren kennen" en dan doe ik het Haha! (denk ik *LOL* )

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 22:38

Mn ouders vinden het ook leuk, en ik ga het dus zeggen dat ik kan. Dan neem ik geen privéles (misschien later en dat ik dan stop met de manege les).

Ik was dus vanavond geweest maar ze was al weg...Maar het gaat dus als het goed is door Haha!