Dagje veearts..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Dagje veearts..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 20:18

En met dagje bedoel ik dan ook écht dagje. Om half 2 zou hij er namelijk binnen een uur zijn, en om half 6 kwam hij dan eindelijk aangekart.

Maar goed, een nieuwe dierenarts, ik was absoluut ontevreden met mijn vorige, en ben 100% tevreden over deze. Afgezien van het wachten dan.. Helaas geen goed nieuws, ik ging uit van wat mondproblemen maar dit bleek niet het geval..

Al een tijdje eet Navy niet al te best. Veel knoeien, veel laten staan, verspreidt over de hele dag eten, eerst hooi dan krachtvoer.. Ook was zij steeds moeilijk nageeflijk te rijden, minder soepel en in het bos absoluut niet te houden. Dus de mond gecontroleerd, zag er netjes uit, geen haken of wolfskiesjes, alleen ietsjes scherp. Dus dat bijgevijlt (=Navy bijna door het dak Koe ), maar daar kon het rijprobleem niet inzitten.

Deken eraf, hele lichaam gevoelt. En ja hoor.. Wéér die rug (in juli hebben we een nieuw zadel gekocht en ook toen hadden we gigantisch veel rugproblemen).. Veel knopen, en ook in de nek zat het een en ander fout. Maar.. die geweldige VA heeft al die knopen eruit getrokken, helemaal gekraakt enzo. Super, een tandarts, VA en kraker in een Knipoog Nu moet ik haar 3 dagen longeren, zonder bijzets, velen overgangen maken, maximaal een half rondje in hetzelfde tempo, net zo lang tot zij zelf die ontspanning opzoekt. Na die 3 dagen moet ik erop, kijken hoe ze reageert en diezelfde avond weer de VA bellen, die dan een 2e keer komt kraken (ze zat zo vast dat dat niet in een keer op te lossen was). Hopelijk gaat het dan beter..

Het beestje (zie Medisch) dat ik ontdekt had bleek onschuldig, gewoon een bosbewonertje die in Navy´s vacht overeenkomsten met bomen had gezien Haha!

Maar, ik baal verschrikkelijk, heb altijd geroepen dat ik als 2e paard weer een Draver zou kopen, maar de problemen en zwakheden komen me af en toe de keel uit. We zijn nu echt intensief aan het Dressuren, dacht ook echt verbeterde rugspieren te hebben, maar nee.. Ik heb nu afgesproken de komende tijd gewoon minstens elke maand de VA erbij te halen, en bij twijfel of wat minder soepelheden meteen te bellen. Ik hoop in elk geval dat nu de Dressuur ook weer wat lekkerder gaat lopen, is voor ons beiden leuker.

Sorry, ik moest het even kwijt, dat mormeltje van mij heeft ook altijd wat Haha! Verder gaat het overigens super met d´r Haha!

Groetjes

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:13

Hey, wat vervelend dat haar rug weer niet goed is.
Enig idee hoe dat veroorzaakt wordt?
Welke VA heb je nu laten komen (die uit Woudenberg?).

Gaat het verder goed met haar? Nog steeds tevreden over je nieuwe stal (beetje off-topiic, sorry)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:14

Richtje schreef:
Gaat het verder goed met haar?


Oeps, niet goed gelezen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 21:20

Ja super. Ze zit echt heerlijk in d´r vel, heb haar nog nooit zo geweldig meegemaakt. Stal is nog steeds geweldig, ik ga zelfs niet meer weg als ze dan aan huis kan Lachen (of ik moet dan ook bos hebben..)

Inderdaad uit Woudenberg. Ik denk dat dit komt doordat ik er na het aanpassen van een nieuw zadel en wat oefeningen wat te positief dacht over de vorderingen. Ze heeft geen pijn meer als ik hard op d´r rug druk, die is ongevoelig, maar boven de botten van de bekken is het gewoon te erg, gaat ze bijna zitten. Ik vroeg of een fysio toen der tijd wat uit had gemaakt (die wou toen niet komen), maar dit bleek niet het geval. Een kraker echter wel, en daarna misschien een fysio.

NB. Haar rug is niet WEER niet goed, maar nog steeds niet, naar alle waarschijnlijkheid.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:58

Als tweede paard niet weer een draver??? Er zijn ook zat kwpn'ers en volbloedjes met rugproblemen.

Ik probeer Salty altijd haar rug te laten gebruiken (tijdens buitenritten niet altijd natuurlijk). Tja....paarden zijn er nu eenmaal niet op berekend dat er iemand op zit, alleen doen wij dat zo graag.
Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om er voorlopig, regelmatig een VA erbij te halen en veel dressuurmatig te trainen (ruggebruik).

Succes!!!

Groetjes, Mirjam

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 11:31

Dat was grapje, Mirjam Lachen Ik ben helemaal verkocht aan de Draver, en voor mij echt geen ander ras meer (hmm.. misschien een Arabiertje erbij.. Lachen ).
Maar het is een feit dat er in de drafsport niet altijd goede dingen gedaan worden, en voor mij is het dan ook helder dat zij hier haar rugproblemen aan heeft over gehouden.

Het probleem was dat Navy in het bos alleen maar GÍNG! Dressuur endergelijke waren dus gewoon onmogelijk, mevrouw bleef maar rennen. Ik hoop dat dat door de rugproblemen op te lossen nu ook is opgelost, in elk geval voor een deel, zodat wij ook in het bos lekker aan de slag kunnen.

Sowieso heb ik me voorgenomen eerst de Dressuur goed onder de knie te hebben, eerst dus die rug aansterken en wat respect opbouwen, voor ik me weer in het bos waag. Misschien is dat over 3 weken, misschien pas rond maart, liever in een keer goed dan elke keer weer terug bij af.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:03

Oeps! Bloos!Het ruggebruik van de draver tijdens de draverijen is nihil, vandaar ook dat de meeste dravers een niet al te sterke rug hebben.
Het is inderdaad erg verstandig eerst de dressuur wat beter onder de knie te hebben. Zo'n drie keer per week probeer ik Salty dressuurmatig (lees:ruggebruikmatig) te rijden in de bak. Verder rijden we onwijs vaak buiten, maar ook daar vraag ik haar af en toe, al is dat wel duidelijk moeilijker...
Salty vindt het niet leuk en ik misschien ook niet, maar het is het beste voor haar.

Veel succes met het rijden van dressuur...

Mirjam