Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 20:26

Ja of alles is al netjes betaald he, kan ook. Ik heb ook geen studieschuld.
Maar goed, Van de ene op de andere dag mijn leven in de handen van een ander leggen, ook financieel dus, tja..... Dat zou voor mij wel een dingetje zijn.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:44

Is het niet zo dat zij dat juist graag doen omdat zij erop vertrouwen dat God (of Jezus of wie dan ook) weet wat 'ie doet en je zijn oordeel moet vertrouwen? En ze daarom hun leven aan een ander toevertrouwen, omdat het uiteindelijk toch in de handen van God is hoe je je leven doorloopt?

Ik zeg ook maar iets hoor, maar kan me voorstellen dat het makkelijker is met dat in je achterhoofd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:11

Nouja, jullie maken het nu wel heel erg.

Toen mijn man en ik besloten kinderen te proberen te krijgen , hebben wij ook besloten dat ik thuis zou blijven zolang ze klein waren.
Mijn man was/is hoefsmid en had veel werk dus de keus viel op mij en ik had daar ook geen problemen mee.
Als je koters neemt, zorg er dan ook voor, is altijd mijn motto geweest.

Toen ze ouder werden ben ik weer gaan werken.
Natuurlijk was dat aan de eene kant zonde van mijn opleiding, al heb ik nog 9 jaar gewerkt voordat ik zwanger werd.
En later was het werk wat ik zo graag deed , niet meer mogelijk omdat we inmiddels verhuist waren.

Dat deze jonge vrouw al stopt gelijk na hun trouwen is inderdaad wel erg kort door de bocht maar misschien is ze al zwanger .
Nadeel is dat als blijkt dat ze geen kinderen kan krijgen, ze jaren zit duimen te draaien in huis wat nu ook niet echt gelukkig maakt.
Ik heb geen idee of deze vrouwen wel vrijwilligerswerk mogen doen voor de gemeenschap.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:19

Goof schreef:
bigone schreef:
Lieveli, dan noem je ook meteen zaken op waarbij mensen wel bleven werken, eigen zaak en het onderwijs, juist in het onderwijs was er een groot te kort in de jaren na de oorlog. Oude buurvrouwen van mij zaten alle twee in het onderwijs en hebben dus hun hele leven gewerkt. Maar was je fabrieksarbeidster dan werd je er zonder pardon uitgeknikkerd.

Mijn oma wilde het onderwijs in, maar daar was geen brood in te verdienen. Zoals ze zelf (vanmorgen nog) zei: "Wij noemden dat 'opgeleid worden tot werkeloze'.
Mijn opa werkte echter al in het onderwijs, na de oorlog zijn ze naar de tropen verhuisd, daar was wel werk in het onderwijs.

Maar goed, dit gaat offtopic.

Er is weinig veranderd na die tijd dus :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 18:22

Zo, 11 maanden geleden en ik kom hem even omhoog schoppen :+
Vond het een leuk topic toen, ben blij dat ik het geopend heb, leuke discussie. Ik ben met veel plezier naar de bruiloft geweest.

Maar nu het volgende; het onderwerp komt weer terug.
De meid in kwestie is vorige week bevallen. We zijn inmiddels allebei gestopt bij het werk waar we toen werkten, maar hebben middels app nog wat contact. Het leek me samen met een andere collega van toen leuk om op kraamvisite te gaan (alhoewel ik niks met babies heb >;) ), dus we nodigden onszelf uit en we zijn echt super welkom!
Maar..... wederom wel met kledingeis. Ze stuurde ons een bericht met daarin de mededeling dat bij hen in huis enkel vrouwen in roken of jurken welkom zijn en of we ons willen aanpassen daaraan.
Voor een bruiloft wil ik me uiteraard aanpassen, hun feestje, hun wensen, maar ik moet zeggen dat ik dit te ver vindt gaan. Het gaat enkel om een bakkie koffie in gezellige sfeer en niet om iets formeels. Kennelijk ben ik niet welkom zoals ik ben en dat stoort me.
Ik zoek geen advies, maar ben wel wederom zeer benieuwd hoe jullie hierin staan? Zelfde mening als bij een bruiloft? Zou je je ook thuis aanpassen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:28

Nee, ik zou dan gewoon niet gaan.
Geen decolleté of crop-top zou ik begrijpen :+ (maar dat doe je met normaal verstand ook niet aan naar zulke mensen) maar zij zouden jouw normale kledingkeuze ook mogen respecteren.
Als er geen middenweg te vinden is blijkbaar zou ik me dusdanig onprettig voelen dat ik geen zin heb om te gaan.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:31

Ach het is voor een keertje. Zolang ze maar niet bepalen hoe ik er in het dagelijks leven bijloop wil ik best even in rok verschijnen voor de kraamvisite.

Moet het wederom een rok over de knie zijn? Die heb ik ook niet hoor. Maar aangezien het winter is kan wellicht een rok tot de knie met een dikke panty/maillot er onder?

Apart iets moeten kopen voor een bruiloft a la... maar voor alleen kraambezoek van een oud-collega? Nee.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 02-01-18 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:32

Dat valt voor mij niet onder wederzijds respect. Dikke doei zou dat van mijn kant zijn :o
Wat een rare eis, zou God ze afrekenen op contact met broekdragers of zo? :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:38

Ik heb geen jurk of rok.
De keuze zou dus snel gemaakt zijn.
Want die zou ik dus niet kopen voor een bakkie koffie.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:38

Bij je vorige vraag heb ik niet gereageerd, ik vond het ook een lastige kwestie.
Aangezien je bij hun bruiloft wordt uitgenodigd, snapte ik dat ze niet wilde dat je andere mensen een ongemakkelijk gevoel zou geven, of zelfs zou provoceren. Aan de andere kant snapte ik daarin het standpunt -heb ik niet, ga ik ook niet aamschaffen- ook heel goed.

Nu met kraamvisite lijkt het me dat je de enige bent die op dat moment op bezoek komt. Dan zou het wat mij betreft geen klap moeten uitmaken wat je aan hebt, als ze jou ziet als vriendin (mits je iets aan hebt, en een eis als geen korte broek kan ik ook nog inkomen)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:41

Aangezien het hartje winter is zal Goof er niet in haar hotpants aankomen :D Ik zou niet gaan. Voor een bruiloft wil ik mij best aanpassen maar iets als kraambezoek, neuh. het is graag of niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 18:48

Amandavd schreef:
Aangezien het hartje winter is zal Goof er niet in haar hotpants aankomen :D

Ik liet mijn andere collega al weten dat ze dan maar terug moest sturen dat ik enkel hoerige zomerjurkjes heb en dat ik die dan wel aantrek. :+
Geintje natuurlijk.

Sizzle, ik ben het eens met jou. Wat mij betreft mist hier inderdaad een stukje wederzijds respect en word ik kennelijk niet gewaardeerd en ben ik kennelijk niet welkom zoals ik ben. Jammer vind ik dat.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:49

Ik zou het niet perse heel gek vinden eigenlijk. Haar huis, haar regels. Ze zal zich er zelf misschien niet gemakkelijk bij voelen om iemand in voor haar 'ongepaste' kleding over de vloer te krijgen en dat is haar goed recht. Net als dat het het goed recht is van de uitgenodigde om zich daar niet in aan te willen passen en daarom niet te komen. :j
Zeker met een persoon die verder geen echte vriendin is (dat is de dame in deze specifieke kwestie toch ook niet?) zou ik er persoonlijk niet moeilijk over doen. Nou ben ik wel van de rokken en jurken dus zou ik me gewoon aanpassen maar vriendelijk bedanken omdat je dat niet wil vind ik ook heel normaal.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:56

Pff graag of niet hoor! Straks eisen ze dat je in een burka komt. Of in je blote kont.
Had ze, toen jullie collega’s waren, ook moeite met je kleding?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:00

Tja, je hebt jezelf uitgenodigd... Dan vind ik het gek om vervolgens beledigd te zijn als zij een kledingeis stelt. Misschien heeft ze je juist om die reden wel niet uitgenodigd? Ze is er van op de hoogte dat je je in lange jurken niet prettig voelt toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 19:03

Het is niet zo dat zij mij niet uitgenodigd heeft ;)
Ze had enkele weken geleden al laten weten dat we maar snel weer eens moesten bijkletsen, maar dat het praktischer was om dat te doen als het kind er was, ze liep toen op haar laatste loodjes.
Dus ik ben sowieso welkom, anders had het niet zo gelopen natuurlijk ;)

Toen we collega's waren waren er nooit problemen. We werkten in hetzelfde team en werkten veel samen, zijn ook wel enkele dagen samen naar het buitenland geweest voor werk. Superleuk. We hebben elkaar altijd gewaardeerd voor wie we zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:30

dat je zelf geen broek wil dragen moet je zelf weten maar een ander dat opleggen? Nee. Gaat mij te ver. Ik vind dat je uit jezelf je best degelijk kan kleden als in: geen diep decollete, korte broek/rok/jurk maar verder vind ik niet dat je kan verplichten dat een broek not done is. En als ze dan per se dat wil hoor ik het duiveltje op mn schouder al: geen broek? Ok! Kort, korter, kortst it is! }:)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:36

Vind ook dat je dan niet hoeft te gaan.. Spreekt ze later maar eens bij jou thuis af of in het openbaar.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:49

Haha leuke vraag om het topic nieuw leven mee in te blazen. :D

Je komt in andermans huis dus in theorie hebben zij het recht om daar de regels te bepalen, al snap ik het heel goed als je niet gaat als je een rok aan moet en dat zelf niet wilt. :)

Ik ben zelf ook christelijk maar vind rokjes nooit lekker zitten, dus loop ook meestal in een broek. Wat ik in jouw plaats zou doen, is gewoon een rokje of jurkje aantrekken (als je er een hebt), maar ik zou er geen nieuwe rok voor kopen. Als je alleen korte rokjes hebt zou ik gewoon vragen of dat oké is, en als dat niet zo is zou ik niet gaan maar een andere keer buitenshuis met haar afspreken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 19:51

Jazeker, hun huis hun regels. Ik snap dat als het roken betreft, of drugs of drank of hoerige onzedelijke kleding. Maar ze kent me en weet dat ik me toch wel degelijk zal kleden bij haar.
Ik vind een kkedingeis in huis wel erg ver gaan hoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:53

Eisen mag ze het natuurlijk wel. Of je dan ook gaat is wat anders :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:55

Ik vind het ook nogal ver gaan eigenlijk. Zou het ook alleen doen als ze zeer belangrijk voor me was.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:57

Ik zou denk ik niet gaan.Ik zou trouwens ook alleen een zomerjurk hebben die nu te koud zou zijn.
Denk dat ik een berichtje terug zou sturen .Sorry ik draag in de winter geen jurken of rokken en bezit deze ook niet.
Als mensen eisen aan je kleding gaan stellen dan zie ik het nut van de vriendschap niet in.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:00

Volgde dit topic al voor de bewuste bruiloft en vind het zeer interessant! Vooral hpe iedereen er anders over denkt. Ik zou persoonlijk gewoon een lange jurk van mezelf aan doen (ik heb die toevallig hangen, simpel zwart en met een vestje erover heel degelijk) als zij dat graag wil. Als je bij iemand thuis komt waar je je schoenen uit moet doen zou je dat ook doen denk ik? Als het contact echt zo leuk en goed was en je hebt kleding waarmee je daar mag vertonen, waarom dan niet doen?

Als je het niet hebt is het weer een andere kwestie, ik zou er niks voor kopen. In dat geval zou ik vragen met haar buitenshuis af te spreken (als dat wel mag := ).
Heb je nu wel kleding in huis waarin je je daar kan vertonen? Gewoon benieuwd haha.

Los van deze situatie vind ik het wel bizar dat er blijkbaar nog steeds mensen zo strikt leven.. Ben zelf christelijk opgevoed en heb absoluut respect voor het geloof maar dit kan ik maar moeilijk bevatten. Heel bijzonder.

Beatje: jij vindt dus dat zij hun geloof opzij moeten zetten voor een vriendschappelijk kopje koffie? Dat vind ik dan weer ver gaan. Klinkt voor mij hetzelfde als iemand vragen zijn hoofddoek af te doen in een koffietentje waar jij per se wil zitten maar het niet toegestaan is. Pure interesse hoor! Zij leven volgens de regels waarvan zij denken dat ze goed aan doen en dat is hun goed recht. Ik durf dus ook wel uit hun perspectief te kijken.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:07

Goof schreef:
Jazeker, hun huis hun regels. Ik snap dat als het roken betreft, of drugs of drank of hoerige onzedelijke kleding. Maar ze kent me en weet dat ik me toch wel degelijk zal kleden bij haar.
Ik vind een kkedingeis in huis wel erg ver gaan hoor.

Ik snap je wel hoor :) Ik vind het persoonlijk jammer dat iemand dan een regel belangrijker vindt dan jouw persoonlijkheid. Ze weet inderdaad al wie je bent en dat je je degelijk kleedt. Blijkbaar is dit voor haar een hele belangrijke regel die ze later ook bij haar kinderen doorvoert. Je hebt altijd de keus om niet te gaan. Heb je deze kwestie wel eens met haar besproken? Ik denk niet dat ze van standpunt verandert, maar misschien laat het haar wel inzien wat het met vriendschappen kan doen.

MerleSimone schreef:
*knip*
Los van deze situatie vind ik het wel bizar dat er blijkbaar nog steeds mensen zo strikt leven.. Ben zelf christelijk opgevoed en heb absoluut respect voor het geloof maar dit kan ik maar moeilijk bevatten. Heel bijzonder.

Hier hetzelfde, ik kan me er ook aan ergeren soms. Verder focus ik me liever op het volgen van God i.p.v. volgen van regels - al heb ik ook mijn overtuigingen die andere mensen weer als 'radicaal' zullen zien :D