Goede kwaliteit stijbeugelriemen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Goede kwaliteit stijbeugelriemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 23:23

Ik wil nieuwe stijgbeugelriemen, omdat ik nou twee sh*t dingen aan m'n zadel heb hangen, die hartstikke stug zijn, en ik heb ze nog maar ong. een halfjaar, welke stijgbeugelriemen zijn aan te raden; dus welke zijn lekker soepel??


germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:50

Mijn ervaring is dat het leer vaak wel geod is, maar de stiksels niet. Ik heb B-lines van Divoza van 17,95 gulden. Het leer is goed, maar binnen een jaar waren de stiksels kapot. DAt heb ik nu geklinkt en ik rij er weer mee verder. 1 ander nadeel van de meeste beugelriemen: zijn zijn niet exact gelijk. IN de winkel al niet. Geolied leer is goedkoop en chroomleer ook. Beide zijn makkelijk te herkennen
Zelf heb ik ook nog hele brede, die bevallen mij super.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 10:14

MOcht je interesse hebben in kunststof: die van Thorowgood Griffin zijn erg fijn. Lijken op leer, maar rekken niet uit, zijn licht en hebben geen onderhoud nodig. Op mijn vorige lerenzadel had ik Kieffers, die waren ook erg fijn, lekker soepel en ik ging er beslist niet netjes mee om, maar kapot gingen ze niet. Toch heb ik liever kunststof, bevalt me veel beter, al zijn die wel weer wat minder soepel.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 10:48

Op dingen als stijgbeugels en stijgbeugelriemen moet je nooit bezuinigen. Ik heb ze van Stuebben en die bevallen prima. Geen overdreven luxe en geen overdreven prijzen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 10:53

Ik heb ze van lemetex en gaan ook al jaren mee.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 15:37

ik heb ook lemetex. Ik vind ze wel fijn maar ze rekken wel uit.
groetjes marlon

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:16

Passier met sprenger stijgbeugels voor mijn vzh zadel, en beide merkloos voor dressuur en kwaliteit is prima.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 17:04

De Stubben beugelriemen bevallen me prima !
Het leer is lekker soepel en de kwaliteit is goed, ze gaan echt jaren mee zonder dat ze slijtage vertonen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 17:16

Oscar schreef:
De Stubben beugelriemen bevallen me prima !
Het leer is lekker soepel en de kwaliteit is goed, ze gaan echt jaren mee zonder dat ze slijtage vertonen.

Ik heb ook stübben. Nog van mijn vorige zadel, ik heb ze expres eraf gehaald, omdat ze me zo goed bevallen.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 17:37

Ook hier Stübben beugelriemen, al jaren geen klachten over.

Nulla tenaci invia est via

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:16

merkloos, en niet stuk te krijgen.

Amor Vincit Omnia

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:41

Ik erger me altijd zo dood aan die stomme beugelriemen, bij het kleinste beetje verschil merk ik t namelijk al. Laatst had ik nieuwe gekocht en die waren idd voor gebruik al niet gelijk!!! Boos! Nu heb ik weer nieuwe maar die zijn ook niet helemaal gelijk, dus binnenkort ga ik maar weer nieuwe halen... *zucht* Die van mij waren trouwens ene paar zonder merk en de andere van het ruiterhuis (is huismerk). Beide niet om aan te raden!!! Ik ga iig kieffers of stubben kopen en misschien ook wel kunststof.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:09

Ik heb nu merkloze gekocht, omdat dat de enige op voorraad waren die driedubbel gestikt waren...*LOL* En één keer een geknapte beugelriem in het springparcours en bij de start van de cross is wel genoeg Haha! Kan wel doorrrijden zonder, maar met is fijner Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jos_1, Josien_ en 131 bezoekers