Max heeft virus

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Max heeft virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 07:17

Arme max, staat een beetje zielig in zijn box met 40 gr. koorts. Huilen . Woensdag had hij al geen zin in rijden en was heel chagerijnig. Ik heb alleen maar gestapt hoewel hij tijdens het stappen wel weer vrolijk met zijn oortjes naar voren liep. Donderdag had hij zijn eten niet helemaal opgegeten en bleek koorts te hebben. De DA gebeld en die is gisteren gekomen. Een virus was zijn conclusie. Hij krijgt nu antibiotica omdat de koorts 2 dagen boven de 40 gr is/was. Max is eigenlijk heel wisselend. Het ene moment staat hij zielig in de hoek, het andere moment staat hij met de oortjes naar voren over de deur het gangpad in te kijken Verward

Tegelijkertijd kwam gisteren de paardentandarts op stal. Moest Max met zijn zieke lijf dat gewroet in zijn mond ook nog doorstaan. Hij had wat scherpe randjes die weggevijld moesten worden.

Jet had 2 voorste kiezen die veel te lang waren geworden (beetje overbijt), deze werden eraf geknipt. Ik ben zelf altijd doodsbang voor de tandarts maar mijn merrie is een echte bikkel, die blijft rustig staan terwijl er allerlei rare dingen in haar mond gestopt worden. Met een gigagrote tang werden die te lange kiezen in 1 tik afgehakt. Volgens de tandarts moet ze daar wel last van gehad hebben, ben benieuwd als ik er vandaag op ga.

De wedstrijd voor volgende week zondag die gepland stond met max heb ik maar afgezegd, zodat hij alle tijd heeft om rustig te herstellen. In de tussentijd wordt hij natuurlijk liefdevol verzorgd en krijgt heel veel worteltjes Vingers aflikken

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:01

Ik hoop voor je dat je kerel snel opknapt! Nooit leuk, een ziek paard op stal.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:12

Aaaah ook al ziek!
Tja niet leuk hoor, voor jullie beiden niet.
Maar met die goede zorgen van jou voelt Max zich snel weer super!
Zo'n prive-verpleegster, wie zou dat niet willen? Lovers

Veel sterkte! Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:52

ach ach zielug
Heel veel beterschap en sterkte met je patientje.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 07:31

Dank voor de beterschapswensen. De koorts is al over maar de antibiotica moet afgemaakt worden. En in totaal moet Max een week op rust, best wel lang eigenlijk. Dat wordt dus een rustig weekje.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 07:48

Vervelend hoor, maar als je het met een weekje rust af kan doen, is het allemaal nog te overzien gelukkig.
Is hij de einige op stal die er last van heeft?

Navragen is beter dan afvragen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:14

Gelukkig dat de koorts gezakt is! Eet hij wel weer gewoon nu?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 05:42

Gistgeren heeft max de laatste injectie gehad (zal een hoge da rekening worden, 5 dagen bezoek + injectie Frusty ). De koorts is weg en ik mag weer langzaam aan beginnen met stappen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 08:40

Mag ik vragen wat voor injecties dat dan waren? Was dat een antibioticum kuur? Waarom kon dat niet oraal?
Maar wel fijn dat hij weer aan het opknappen is!

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 09:00

Fabienne heb net hetzelfde voorgehad, een vreemd paard bij op training gekregen en al de andere mee aangestoken.
De rekening was lekker vet door de 500 euro en heb mijn les geleerd.
Heb direct naar een vriend van me gebeld en die is voedings ingenieur bij cavalor. Hij raadde mij Cavalor Resist aan. Sindsdien ik dit bijgeef moet ik zeggen dat het fenominaal beter gaat. Sommige paarden leken op een gegeven moment terug te hervallen, door een goede dosis Resist bij te geven daalt hun koorts onmiddelijk. En de paarden eten opmerkelijk beter ook.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 09:26

Het hemoglobine poeder dat er in zit is eetlustopwekkend Haha!

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 09:42

Jeetje, Astrid, ik lees het nu pas.
Arme Max, sneu voor hem.

Ik ben overigens blij dat mijn DA me die antibiotica spuiten zelf laat geven. Ik moest er wel eens 10 geven, dan wil je helemaal niet weten hoe hoog de DA rekening wordt als hij iedere dag moet komen.
't is even doorbijten, want ik vind het best eng om je paard te prikken, maar 't scheelt een hoop kosten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:27

Fabienne inderdaad, vroeger had je Hipparon Active maar dit is uit de handel genomen in belgie omdat het ijzer kwam uit bloed van antilopen of zo en dat is niet meer toegestaan, maar dat was ook zo iets hoor enorm spul.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:30

DAt antibiotica toedienen in geval van virus haalt geen ZAK uit, en het is niet eens goed. Je kunt beter uit laten zieken en hooguit koortsverlagers toedienen.
Vorig jaar had iones een virus dat 3 maanden duurde! ondanks de anti biotica. Hij had naderhand een enorm ijzertekort dus kreeg hij daar iets voor.

De hond is de betere mens

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:05

Desiree het antibioticum gaat alle bijkomende bacteriele infecties te lijf, is toch belangrijk als ze zo'n hoge koorts hebben! Voor het virus zelf heeft het geen effect.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:19

Desiree, ik ben het op zich wel met jou eens, ik heb een hekel aan antibiotica, het doet vaak meer kwaad dan goed. Ik ken paarden die daar hele nare bijwerkingen van kregen. Vorige keer hoestte een van de paarden en de DA wilde ook antibiotica geven, dat heb ik toen mooi niet gedaan. Antibiotica maakt ook de goede bacterien dood. Tja, als het echt niet anders kan moet het, maar anders...

Astrid, fijn dat het nu weer beter gaat met Max, beterschap voor hem!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Essie95, eva1969, Hanneke_68, JoyenUnory, LieZ_Horses, marga1 en 9 bezoekers