Update Cerise in kliniek en Dorine's chemokuren...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Update Cerise in kliniek en Dorine's chemokuren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 20:58

Nou hier komt-ie.

Eerst mijzelf.
Ik was wel te positief geweest, maar er is goed nieuws.
De kuren zijn aangeslagen, het is heel ietsje verminderd maar groeit in elk geval niet meer (de kanker), wat heel goed is. Haha!
En dat al na twee kuren (toen zijn de foto's genomen).

Heb nu drie kuren gehad in totaal en na de vierde plus 2 weken moet ik weer foto's nemen, en dan terug komen bij de arts.

Waarschijnlijk moet ik na de vierde (die eind november gepland is) nog anderhalf tot twee maanden.
Dus nog 1 of 2 kuren.

Iets meer dan ik gedacht had, maar het is dus toch positief want de kuren slaan aan! Lachen

Nu even Cerise:
We gingen met haar naar de paardenkliniek hier in de buurt om een bronchoscopie te laten doen: slangetje in neus en verder naar de keel en luchtwegen helemaal gezien op het scherm tot de openingen naar de longen.

Er zaten nog hier en daar een paar kloddertjes slijm in haar luchtwegen, maar niet veel meer zei de DA.
Vooral positief was hij over het stukje vlak voor de openingen van haar longen: dat was schoon. Lachen

Cerise moet nog even doorgaan met de Ventipulmin (siroopspul) en daarnaast krijgt ze een medicijn dat dit medicijn versterkt.
Ze heeft nog twee spuiten gehad.

Hoe het ging met Cerise geestelijk:
Voor de bronchoscopie moest ze dus een ruimte binnen en meteen na een meter al zo'n 'opvoelstal' in.
Ze wilde eerst niet van buiten naar binnen, maar ik liet haar gewoon lekker kijken in de deur en overal.

Toen móest ze wel van zichzelf achter mij aan naar binnen, ze was gewoon veels te nieuwsgierig! }>
Ze liep met los touw gewoon hup achter mij aan die opvoelstal in.
Plotseling voelde ze iets achter haar billen en kon ze 'geen kant meer op', maar de stal was nog vrij groot (ze is niet zo lang/breed) dus...viel mee.

Vrouwtje deed de voorkant dicht en bleef bij haar staan, en KIJKEN dat ze deed...
Er was ingebroken bij de kliniek (politie was er) dus het duurde een kwartier voor de DA tijd voor ons had. Ondertussen gaf Peter Reiki aan Cerise (soort handoplegging) en Cerise bleef erg rustig.
Wel wilde ze alles zien en horen en voelen en weet ik veel. Maar er was weinig te bekijken, althans, dat vond ik...

De assistente kwam af en toe een praatje maken en vast wat overleggen etc. Cerise vond de deur waar zij binnen kwam ook heel interessant, en de monitor voor haar neus op de tafel ook! *LOL*

Ze was erg braaf toen ze later de praam op haar neus kreeg, die heeft die man nauwelijks aan hoeven draaien. Scheelt wel weer.
Ze was versuft door het spuitje van tevoren en merkte er weinig van: heeft alleen drie keer gehoest toen de dunne slang naar binnen ging. Misselijk

De arts heeft nog gezegd dat ik wel mocht rijden, zolang ik haar maar niet erg in het zweet reed, buitenritten of zo kon wel, een uurtje lekker het bos in bijvoorbeeld.
Was juist erg goed voor haar!

Dat versuffende spuitje van in het begin had wel een sterke werking gehad, want toen ze weer naar huis mocht wilde ze niet mee. Nee, de trailer wilde ze niet op Verward
Eindelijk na tien keer proberen liep ze mee, na wat schoppen onder haar kont hihi.

Toen ze eenmaal in de trailer stond wilde ik haar een appeltje geven als beloning, en ze nam een hap ervan.
Wil ik haar de rest geven, kijkt ze er naar en wendt ze haar hoofd af:
ze wilde liever hooi Verward
Raar beest! *LOL* Duidelijk nog een beetje 'dronken' grijnz.

Thuis hebben we haar eerst op stal gezet, ze zou gaan zweten door de laatste spuit die ze kreeg dus maar niet in de kou buiten.
Ondertussen voer gehaald en verslag gedaan bij mijn vriendin Hetty. Lovers

Toen we terug waren op stal anderhalf uur later was Cerise al weer aardig de oude.
Hup de deur open, loop maar door de blubber-buitenbak naar de wei meisje!
En toen ze de wei in kwam en haar vriendjes zag?
Hinniken en hup in galop er naar toe! Party!! Party!! Party!!

Het komt weer helemaal goed met mijn meisje, DA was erg positief.
En met mij komt het ook goed, al duurt het wat langer.
Maar ik vecht wel.
Mooie bruine ogen
een teddybeertje die op mij wacht
dan heb ik toch áltijd
kracht?

D.

Thanks jullie allemaal, voor lieve reacties en pbtjes.
Daardoor kan ik weer overal tegen! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:02

Gelukkig dus positief voor jullie allebei. Naar dat je nog een paar kuren moet, maar als dat nodig is om beter te worden.... dan GAAN ze ervoor, Dorine, Peter en Cerise. Nog een paar maandjes doorbijten lieverd, dan ben je er hopelijk helemaal vanaf en kun je je helemaal vol energie gaan storten op het oefenen voor je wedstrijden!

Gogogo allebei!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:05

Dat is toch goed nieuws, heel veel sterkte verder!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:07

2003 wordt voor jullie een superjaar!Gelukkig dat het met jullie allebei de goede kant op gaat!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:08

Dorine weer hoor! Je bent echt geweldig!

Mooi dat het er allemaal zo positief uit ziet! Ik ben heel erg blij voor jullie (Jij, Peter en Cerise)


Berdientje krijgt trouwens ook Ventipulmin. Wat is het medicijn wat het versterkt? Hoe ziet dat eruit? Haha!

Lieve Dorine, een hele dikke knuffel aan jullie alledrie! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:00

Super zeg, Cerise komt helemaal in orde en jij natuurlijk ook, al duurt het nog even! Maar Dorine kennende geeft ze niet op! Super hoor meid!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:02

Fijn dat het in ieder geval meevalt nu met je paard Dorine. Een hele geruststelling, goed dat je haar toch even hebt laten nakijken!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:21

heey... goed dat het voor jullie allebei 'meevalt' ... hoop dat jullie jaar 2003 een heerlijk jaar gaat worden!ps:hoef het eigenlijk niet te hopen want dat gaat wel lukken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:24

Hey goed nieuws voor beide.
En nu je weet dat het met Cerise wel goed komt kun je zelf ook weer wat rusten.
En dan extra aansterken en volgend jaar dan gaan met die banaan *LOL*
Pas in de buurt maar allemaal op, want Dorine en Cerise komen er aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:25

Gelukkig goed nieuws over Cerise Party!!
Zelf kom je er ook weer bovenop hoor, let maar op 2003 word een echt topjaar!!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:28

Echt Dorine he, een inimienieverslagje over zichzelf en dan uitgebreid verslag over haar paard *LOL*
Hartstikke fijn dat de kuren bij jou aanslaan!!!
En fijn dat je paardje ook de goede kant op gaat.
Jullie komen er wel Lovers

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:39

ik ben echt onwijs blij voor je dat je van jullie allebei goed nieuws hebt te melden!!! Super joh Lachen Die Dorine-rit gaat er komen!!!
*knuf*

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:50

Super om te horen dat het de goede kant op gaat! Inderdaad 2003 word een super jaar voor jullie!! Nog heel veel sterkte meis!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:10

Ik vind het wel goed nieuws!! Vervelend dat je nog meer kuren moet, maar als er vooruitgang in zit dan is dat het wel waard. Ik denk ook dat je jezelf beter op de been houdt als je denkt dat je er nog maar eentje hoeft ipv 3.

Van Cerise is ook prima nieuws. Wat had ze voor verdoving gehad? Mijn VA waarschuwt me altijd als Maddox verdoofd is dat hij dan 2 uur niet mag eten omdat de darmen dan niet zo goed werken.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:21

Fantastisch nieuws Dorine!!
Nog eventjes doorzetten en dan komt het allemaal weer goed!!:)

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 10:39

Echt heel goed nieuws! En dat voor allebei! Heel veel sterkte verder, alles komt echt goed alleen duurt het nog eventjes!! Go girl go! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 10:44

Toch positief nieuws hoor. Jullie zijn straks beiden tegelijk weer beter Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 13:52

Joehoe!! Nog een tijdje Dorienepien en dan ben je er weer helemaal! En Cerise is er dan al helemaal bovenop en dan kunnen jullie weer flink aan de slag!
You go girl!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 13:56

Gelukkig toch goed nieuws! Veel sterkte samen en jij en Cerise komen er wel Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 14:22

Wat super zeg, goed nieuws voor jullie allebei! Lachen
Jullie komen er samen vast weer heel snel bovenop!