Mijn chinchilla is heel erg ziek:-( Ze is dood

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Mijn chinchilla is heel erg ziek:-( Ze is dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 14:06

Eergisteren vond ik een van de chinchilla's er al niet zo heel erg goed uitzien maar echt ziek leek ze niet. Gisteravond ging het helaas heel erg mis. Ze lag opeens op de bodem van de kooi en bewoog bijna niet meer. Ze was ook helemaal koud dus we hebben er een kruik bijgelegd. Vanmorgen durfde ik bijna niet te kijken in de kooi omdat ik bang was dat ze dood zou zijn maar ze ademde gelukkig nog. Haar ademhaling ging wel heel erg snel en ze viel steeds om Verdrietig
Ik heb een andere dierenartsenpraktijk gebeld omdat mijn eigen dierenartsen totaal niets van chinchilla's afweten maar die andere dierenartsen hadden eigenlijk ook maar heel weinig ervaring met ze. Ze hebben een foto gemaakt omdat ze iets in haar buik voelden alleen deed het ontwikkelapparaat het niet.
Ik ben naar huis gegaan terwijl zij daar onder een warmtelamp met een infuus achterbleef.

Net heb ik gebeld met een fokker en die dacht dat het een zware verstopping zou zijn, ik heb de dierenartsen gebeld en zij dachten het ook. Ze hebben het tel.nr. van de fokker opgeschreven en gaan proberen de verstopping weg te masseren en haar te laxeren.
Het is nog maar de vraag of ze het gaat redden.
Ik vind het zo erg. Er zitten al een paar dingen tegen en dan komt dit er ook nog eens bij. Haar zusje zit nu heel zielig in een hoekje van de kooi, ze zijn nog nooit zonder elkaar geweest en heel erg aan elkaar gehecht.

Ik hoop echt heel erg dat ze het gaat overleven maar die kans is denk ik niet zo groot Huilen

Ik ben net gebeld door de dierenartsen en ze is dood Huilen Arm beest, ik vind het zo erg. Nu zal ik snel op zoek moeten naar een nieuw vriendinnetje voor haar zusje.


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:56

Aaah wat zielig Huilen Ook voor zusje-chinchilla... Het zijn zulke lieve beestjes, wat verschrikkelijk zielig en jammer Verdrietig

Heel erg veel sterkte! En succes met het vinden van een nieuw vriendinnetje Lovers

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:56

Jammer zeg - je kan zo'n kleine diertjes maar zelden helpen als er iets fout zit. Je hebt je best gedaan, dus je hebt jezelf niets te verwijten! Zoek maar gauw een maatje voor je ander diertje, of straks gaat die treuren en die dieren zijn daar heel gevoelig aan.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:36

oh niet al te best, heel zielig, sterkte hopen dat alees weer goed komt.

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:41

Veel sterkte, chinchillas zijn zulke lieve beestjes , ik hoop dat je er overheen komt en dat je snel een vriendinnetje kunt vinden voor het zusje .

Veel sterkte Knipoog



Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:29

Ooh, wat zielig Verdrietig Sterkte..!!
Hoe oud was ze..?

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 20:30

Bedankt voor het meeleven. Inmiddels heb ik via de Chinichilla stichting een andere Chinchilla. Ze heet Freggle (weet niet of je het zo schrijft) heeft twee gebroken heupjes gehad en schijnt in een badkamer gewoond te hebben.
Ze is nog niet hier want ze zit helemaal in Noord-Holland. Het toeval wilde dat er morgen net iemand uit Limburg daar een Chinchilla zou gaan ophalen en die neemt nu Freggle voor ons mee. Dat is wel heel erg lief Lovers
Ik hoop dat zij en Chin met elkaar kunnen opschieten want Chin zonder Chilla is wel heel erg zielig en eenzaam. Het is echt vreselijk om haar zo treurig te zien. Daarom komt er ook zo snel al een ander. Freggle schijnt heel lief en tam te zijn dus ik ben heel benieuwd naar haar. [/i]


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:35

Fijn dat je een nieuw vriendje voor je andere chinchilla hebt. Hoop dat ze elkaar lief vinden.
Wel sneu voor je dat die andere dood is gegaan. Ze zijn nogal gevoelig voor van alles, hè?

זכור

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 01:37

Ze was pas 2,5 en ze kunnen minstens 10 en soms wel 15 jaar worden, veel te jong doodgegaan dus Verdrietig
Eigenlijk zijn ze helemaal niet zo heel erg vatbaar voor ziekten maar wel heel gevoelig voor wat ze te eten krijgen. Verandering van merk voer kan al problemen geven. Maar ze had helemaal geen ander voer dan anders gekregen. Dit soort dingen schijnen soms te kunnen gebeuren helaas.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 08:36

bah dat zijn de mindere dingen.
hopelijk kunnen chin en freggle het goed vinden samen dan mst ze der zusje ook niet zo.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:56

Wat zielig voor Chilla dat ze zo ziek was, en zielig voor Chin natuurlijk dat ze alleen achterbleef.

Zijn er trouwens zoveel Chincilla's die helemaal verkeerd worden gehouden dat er een Stichting voor is? Mensen vinden de beestjes er natuurlijk leuk lief en knuffelig uitzien, maar beseffen dan totaal niet dat het nachtdiertjes zijn. Of dat zo'n diertje speciale verzorging nodig heeft.

Ik hoop dat Chin en Freggle snel aan elkaar gewend raken. Een beetje geluk heb je onderhand wel verdiend!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 12:06

ahhh...wat zielig...sterkte ermee he... Huilen Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mir, Brandje_04, Condor, Dimphyl, Femke_Tweety, Foreverkliek, furious, GrapeshotBot, Hootje, Iejoorr, Lalladidoo, larissa96, Lizzy__87, Petra_O, ReneeMonty en 167 bezoekers