Ik denk dat ik maar stop met les op de manege...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Ik denk dat ik maar stop met les op de manege...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 23:00

Eleke les moeten we op de volte lopen met stelling en em dan verkleinen en weer vergroten. Wij krijgen steeds nieuwelingen in onze groep die van voor af aan beginnen en wij dus automatisch ook weer Boos!
De les na ons belt van te voren op welke paarden ze willen, en die paarden lopen maar 1 uur per avond mee. Rijden wij dus nooit op want er wordt wel netjes geluisterd naar die mensen die bellen. Die rijden immers 4 keer per week. En dan worden wij ook nog vaak ingedeeld op paarden waar we het meest mee "botsten". En dan blijven we er maar op gezet worden want de instucteur dacht dat wij die paarden juist zo leuk vonden (hij kijkt wel erg scheel dan Frusty )
En tot overmaat van ramp gaat de ponyles voor ons nu over op paarden. En laten daar juist nu wat "lieverdjes" tussen zitten. En met een uur pauze er tussen zullen de paarden die over het algemeen 1 uur lopen wel kunne worden ingezet.

Conclusie: Wij kunnen het dus wel vergeten!!!

Ik denk dus echt om te stoppen, dan kan ik net zo goed die 120 euro gaan besteden aan een verzorgpaard waar ik voor moet betalen. Daar heb ik dan waarschijnlijk nog wat aan! Boos!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:09

Ik ken het, ik reed ook opeen manege waar ik niks meer leerden, steeds drukkere lessen enz.
Ik ben toen gaan westernrijden, bevalt uitstekend Haha! Maar ik zou iig stoppen met die les, mischien kan je in een andere les of op een andere manege ofzo?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Ik denk dat ik maar stop met les op de manege...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:24

Missy schreef:
Ik denk dus echt om te stoppen, dan kan ik net zo goed die 120 euro gaan besteden aan een verzorgpaard waar ik voor moet betalen. Daar heb ik dan waarschijnlijk nog wat aan! Boos!


Als het echt zo is als jij beschrijft zou ik dat inderdaad maar doen.
En misschien vind je wel een verzorgpaard waar je niet voor hoeft te betalen.

Sterkte.

Ik moet als ik ga verhuizen hoogstwaarschijnlijk ook weer terug naar de manege, en dat is een flinke stap terug Huilen Weet niet of ik dat nog wel kan na al die privelessen en de heerlijke vrijheid die ik had/heb

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:46

Bij mij kreeg mijn vaste pony steeds weer dingen, kreupel, slokdarmverstopping, hengstengedrag, waarbij (op de slokdarmverstopping na) er geen (kreupelheid, meer dan een week) of pas na tien weken dierenarts bij kwam.
Ik maakte me continu zorgen om die pony, was stapelgek op die pony, ben het nu nog, maar ik trok het niet meer. Toen was ze ook opeens mijn vaste pony niet meer en moest ik op de rot-paarden.
Daarom heb ikn nu een brijdpaard van 70 euro in de maand, echt veel leuker dan manegepaarden rijden en hierbij weet ik ook dat als er iets is, als we ook maar denken dat er iets is, dat er een dierenarts bij ingeschakeld wordt.
Dus tsja, ik vond het een hele goede overgang, was voor mij wel de juiste keus, hoe moeilijk het ook was om die keus te maken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:17

waarom vraag je op de manege waar je nu rijdt niet of je naar een andere les kan, of op een ander paard mag rijden?
en anders kan je opzoek gaan naar een andere manege of inderdaad een verzorgpony/paard!

succes ermee!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:21

Bij ons op de manege gaat het gelukkig niet zo. het klinkt afschuwelijk. Ik zou denk ik een andere manege zoeken, of zoals je al aangaf een bijrijdpaard. Dan ben je meesta;l goedkoper uit en kan je er veel meer mee doen.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:15

ik ken dit verhaal!!ik zit er ook al een tijdje over te denken om te stoppen bij de manege (ik rijd op een manege om ook op andere ponys en paarden te kunnen rijden Lachen en omdat de les wel gezellig is)
Laatst heb ik een paar lessen bij een andere manege gevolgd met de gedachte dat ik daar dan misschien kon gaan rijden. nou qua organisatie e.d. vond ik het daar wel beter maar vond dus de paarden niet echt leuk (is misschien niet goed te beoordelen zo snel maar vond de meeste paarden toch een beetje te wild enzo... Verward )
ik vraag nu wel op de manege of ik volgende week weer op 'die' pony mag rijden dan delen ze me daar voor in (als ie niet in de beginnersles voor onze les wordt ingedeeld )
Misschien dat jij dan ook kan bellen ofzo, net als die anderen???
Of aan de lesgever vragen/uitleggen dat je op een ander wilt rijden??
Heb je al een oplossing gevonden?

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:17

zoiets had ik op mijn manege ook, alleen dan nog iets erger
iedereen had wel een vaste pony maar omdat er een aantal beginners in in mijn les reden die helemaal niet goed konden rijden ging de instructeur met een longreerzweep in die bak staan terwijl tinker er doodsbang voor was, naar een andere les mocht ik niet omdat die mutsen van die hogere lessen niet met tinker in de bak wilden rijden.
ik ben dus met lessen gestopt en alleen voor mezelf in de bak gaan rijden, nou zo heb ik nog het meeste geleerd (mezelf aangeleerd met behulp van boeken en soms wat aan anderen vragen en vooral veel oefenen) zo was het rijden leuker, ging het stukken beter en ik leerde temiste wat (en tinker ook Lachen )

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 20:33

fjordentinker schreef:
Misschien dat jij dan ook kan bellen ofzo, net als die anderen???
Of aan de lesgever vragen/uitleggen dat je op een ander wilt rijden??
Heb je al een oplossing gevonden?



Bellen van te voren kan niet. Zo kun je op die manier elke week op de beste rijden en de anderen kunnen erna fluiten. Dat gebeurt nu al dus ik ga dat gewoon niet doen. Zeggen dat je op een ander wilt helpt ook niet bepaald veel. Het wordt zo weer vergeten of je komt op een paard waarmee je nog ergere "ruzie" maakt. Ik kijk het nog even aan, ik heb ook nog een hele kaart maar als het niet snel een beetje veranderd, ook betreft wat we leren, ga ik echt stoppen

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:03

ik kan me goed voorstellen dat je wilt stoppen...als je elke keer met zo'n idee van weer op die pony moet en dan ook nog eens nix leert! misschien naar een andere manege. of een verzorgpony zoeken en dan bij de ponyclub gaan rijden.(daar heb je ook nog voordeel mee)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:34

Ik ben ook gestopt op de manege omdat ik geen zin en geen tijd meer heb. Ik heb al privéles van iemand anders en ik ga bijna elk weekend weg dus dan heb ik helemaal geen tijd meer. Bovendien leerde ik helemaal niks meer op de manege, echt alles wat we in de les deden was rondjes draven en je moest jezelf maar vermaken. Ik wilde juist nieuwe dingen leren, leuke dingen doen. Bij dat vrouwtje waar ik nu bij les heb ik het in ieder geval veel meer naar mijn zin dan op de manege. Dus, als jij wilt stoppen, gewoon doen meid! Jij weet immers wat jij verdiend en nodig hebt en daar ga je toch geen geld aan weggooien??

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:49

Als je het echt niet meer leuk vind op die manege en je er niks meer bijleert, kan je idd het beste gaan stoppen. Misschien kan je wel een leuk verzorgpaardje/bijrijdpaardje krijgen waar je ook priveles mee kan blijven rijden. Of op een andere manege gaan rijden. Ik raad je in ieder geval aan wel les te blijven houden.
Ikzelf zou nooit stoppen met op een manege rijden denk ik. Ook al krijg ik priveles op Max. Want als ik alleen maar op Max rijdt, dan durf ik binnen de kortste keren niet meer op een ander paard/pony te stappen, dan zit ik er af en toe wel een beetje bang op.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:54

Bij ons is het gelukkig heel gezellig en hartstikke leuk he Spirit en skipperfan ? Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 02:38

Ik reed ook op een manege waar het wel gezellig was maar waar de lessen maar aanmodderden. We deden wel vaak leuke dingen zoals springen en gelukkig mocht ik vaak op de handelspaarden rijden (ook vaak spannend want je weet niet wat je onder krijgt omdat alles braaf is). Maar of ik in die 20 lessen nu veel geleerd heb?
Ach, toch mag ik niet klagen als ik dit lees, maar het heeft me wel gesterkt in het besluit om een eigen paardje te kopen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:37

Ach, dat ken ik. Ik wilde gewoon beter leren rijden, en dat lukte gewoon niet op de manege. In principe werd iedereen daar op de manege gezien als iemand die gewoon lekker een uurtje rond wilde hobbelen, en ik wilde meer. Ik ben toen een aantal verzorgpaarden gaan zoeken, en heb daar bizar veel op geleerd. Inmiddels rijd ik western op een manege waar wel veel individueel aandacht aan wordt besteed. Ze weten dat ik graag beter wil leren rijden, en eventueel hoger op wil komen, en zo wordt iedereen in de les naar niveau behandeld. Uitstekend! Lachen

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:42

jeetje gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt, bij ons worden we ingedeeld in deze groepen serieuze rijders of recreatieve rijders, voor de serieuze rijders verzinnen ze moeilijk dressuuroefeningen enzo, en bij recreatief gaan we springen, en andere leuke dingen doen, gewoon hartstikke leerzaam, en de beginners komen dus ook echt niet bij de gevordere ruiters, dat wordt echt goed in de gaten gehouden, kijk anders een keertje bij een andere manege of een andere les! succes verder.