vraagje opvullen van zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

vraagje opvullen van zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 16:23

Gezien mij Kieffer nodig dient worden opgevuld (en het nou toch slecht weer is en niet kan rijden) ben ik in de plaatselijke ruitersportzaak hier bij ons (waar ik wekelijks kom) even gaan horen hoe ze het daar doen. (ze hebben een eigen leer- en zadelmaker in dienst)

Ze vertelde mij daar dat ze aan de zijkant (bovenaan) van de kussen een sneetje maken en hem langst daar opvullen. Is dat een goed idee of moet het anders gebeuren? (ik heb namelijk zoveel dingen gehoord van mensen wiens zadel helemaal naar de kloten was door de verkeerde manier)

Vooraleer hem weg te brengen dacht ik om het toch maar even na te vragen. Ik wil immers niet dat ik binnekort met een bulten-zadel op m'n pony moet stappen Haha!


germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:03

Sneetje in de kussens? Klinkt mij niet echt goed, je houdt dan immers een gat over. Volgens mij wordt een zadel opgevuld door een deelvan het stiksel ergens los te maken aan de onderkant van het kussen (tussen vulling en boom in). Maar veel weet ik er ook neit van af.

Wat moet je eigenlijk betalen voor het opvullen? IN bellingwolde rekenen ze 65 euro, en het schijnt van horen zeggen dat ze het daar wel geod doen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:53

In mijn dressuurzadel zit er ergens onder een flapje aan de beide zijkanten een sneetje. speciaal voor het opvullen van het zadel. Dit zit dus vaak in de meeste zadels voor zover ik weet.

Zit het er niet? dan wordt er meestal een sneetje gemaakt aan de zijkant op een opzichtbare plek voor het opvullen.

IM BACK!!!!


lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:26

ze hebben in mijn kieffer ook een sneetje gemaakt.
ik heb de hyprdrama langs laten komen.
zij kwamen naar stal keken naar hoe het op het paard ligt en dan gingen ze opvullen en dan weer controleren en dan moetst je nog een stukje rijden.
ze gaan pas weg als het helemaal goed ligt.
ik moest 50 euro betalen, maar dat had ik er graag voor over.
bij de meeste mensen ben je je zadel kwijt en dan ligt het 9 van de 10x nog niet goed

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:30

oh ik moet mijn zadeltje ook op laten vullen
maar dan bel ik binnekort hyproama wel op
want anders ben ik het weer zo lang kwitj en aangezien ik best vaak rij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, laran, louise30, xPearl en 80 bezoekers