zadelmarkt.nl, is dat wat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

zadelmarkt.nl, is dat wat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 16:06

wie heeft er ervaring met zadelmarkt.nl?
ik zie er een paar mooie zadels op de site....


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:15

ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie van bokt en kom erachter!!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:16

ja ze zijn er zo uit maar ik heb al van veel mensen gehoord dat het slecht zadels zijn....

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:17

Op vrijwel alles is er slechte kritieken te horen, de uitzondering zijn de Australian Stocksaddles en de hoofdstellen (die even duur zijn dan elders), en de dekens hoor ik ook vrij positieve geluiden over.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:29

Een collega van mij heeft er 2 jaar geleden een zadel gekocht. Soms vragen mensen of ze een nieuw zadel heeft..
Zelf ga ik er met kerst of in maart 1 halen, een dressuurzadel.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:55

ik ga dr binnekort denk ik ook een zadel halen (als ik geen 2e hands kan vinden), ze zijn goedkoop en dat zoek ik. Na een jaartje mag ik een neiuwe, dan heb ik genoeg gespaard Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:58

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat ik het zeg maar ik vind ze TE goedkoop. Ben ik bang dat het niet goed is. Voor dekens etc. maakt het natuurlijk niet uit maar met het zadel ben ik errug voorzichtig.

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:22

ik zou inderdaad de zoekfunctie gebruiken, er zijn al veel topics over geweest en veel negatieve reacties.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:31

Je kunt zelf een keer gaan kijken. laat je het opsturen dan weet je nooit wat er thuis komt.
Je zult het vast niet kunnen vergelijken met een duur merk maar ik denk dat het niet super slecht is.
Uieteraard moet het wel gewoon passen op je paardje maar anders is ieder zadel slecht.
Als het doorgaat willen wij daar ons 2span tuig gaan halen. Stukken goedkoper dan in een ruitersportzaak terwijl de kwaliteit gelijk ligt (van een kenner gehoord).
Uiteraard ga ik wel zelf kijken. Opsturen doe ik liever niet.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:46

Ik heb heeeeel erg veel slechte dingen over zadelmarkt gehoord. Ben er echter zelf nooit geweest, dus ik kan er verder niet over oordelen. Heb wel gehoord dat de bomen van de zadels erg slecht zijn (een paard van een meisje die ik ken heeft één keer gebokt en niet eens raar of hoog en toen was de boom van het zadel gebroken!!!), dat de kwaliteit van het leer niet altijd even best is (snel scheurtjes e.d. op cruciale punten) en dat er soms nog schroeven e.d. uit de zadels steken. Er is wel één Stock Saddle die goed schijnt te zijn, ik weet helaas niet welke, maar kan het misschien navragen.
Je moet er echt gaan kijken wanneer je een product wilt hebben. Niet zomaar kopen, want zoals je weet ziet meestal alles er beter uit op een foto. Zelfs een broodje van McDonald's Lachen
Verder gewoon goed het zadel aan alle kanten bekijken, ook heel goed van onderen, voelen of het zadel sterk is en of de zit goed is.
Ik wens je er veel geluk mee!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:09

ik heb zo'n zadel gehad, heb hem een paar weken geleden ingeruild bij een winkel hier in de buurt. Ik had de 2144. Redelijke zadels; maar pas alsjeblieft op! De boom/ kamer is voorop het zadel zo breed dat je je benen er niet goed omheen kan leggen, je kan echt onmogelijk je benen aan je paard houden, het heeft een hele rare zit! Bij mij op stal kon niemand op dit zadel zitten.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:05

Kwaliteit heeft een prijs, waarom begrijpt men dat toch niet Verward Daarmee wordt niet bedoeld dat je altijd maar het duurste van het duurste moet kopen, maar als je schoenen van 5 euro koopt, verwacht je toch ook niet dat ze lekker zitten? Daar ga je toch ook de vierdaagse niet mee lopen? Waarom moeten die paarden het dan wel met die zadels..... Frusty

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:37

ik woon dus in de buurt van dat gehucht en ben dr eens gaan kijken maar de kwaliteit van de stock en westernzadels zijn verschrikkelijk slecht bij ons in de buurt zijn al wat mensen geweest die gevallen zijn door gescheurde beugelriemen enz... hoe het met de negelse zadels ziet?? ik weet niet veel van engelse zadels maar wel dat het leer iet kwalitatief goed is.. leuk voor je eeerste pony zeg maar....
dus pas asjeblieft op..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Skima

Berichten: 200
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Sellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:52

Op www.icelandic-horses.nl staat ook een thread over deze zadels :


Hoi, ik heb vorige week een stock-saddle daar gehaald. Dit omdat ik western prettig vind en het stock een beetje tussen western en gewoon in zit. Ik heb het op mijn paarden gepast (2 ijslanders) en ze vonden het beide niks. De een töltte niet terwijl dat een natuurtölter is en de ander schudde constant met zijn hoofd. Vervolgens heeft het op de fries van een vriendin gelegen en die gooide mij met zadel en al eraf. het zadel hing letterlijk onderaan de buik terwijl het wel heel strak was aangesingeld. Toen we het paard eindelijk rustig hadden en het zadel eraf, was het zadel kapot. Ze zeiden tegen ons dat er een wollen vulling in zat, maar het was breiwol wat eruit kwam. Gewoon draadjes dus. Verward De kussens waren van heel dun vilt dus ook niet echt stevig.

Over de ijslandse zadels van Ascot zijn de berichten wel een stuk positiever, misschien zijn die dressuur zadels ook redelijk ?

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:57

Zelf heb ik een Ascot ijslanderzadel bij zadelmarkt gehaald (met korte stegen) en ik moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben. Het zal ongetwijfeld niet zo lekker zitten als een Goertz bijv...maar prijs/kwaliteitsverhoudingsgewijs vind ik het prima zadeltjes. Het zadel zal ongetwijfeld geen jaaaaaaren meegaan, maar om mee te beginnen volstaat het iniedergeval tot ik genoeg geld heb voor bijv. een Goertz.

If it's not an icelandic, it's just a horse

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:48

Hmm, het lijkt dat Leen van zadelmarkt.nl zijn zadels niet zo makkelijk meer aan de man kan krijgen. Op marktplaats staan verschillende advertenties van hem die een beetje populair aan gaan doen:

Aangeboden: WESTERN ZADEL MET ZILVERERN CONCHO'S
Prijs: MAZZELTJE
Beschrijving: WESTERN ZADEL
Geheel handgemaakt en nog nooit gebruikt !
model Monte Negro 905
Geheel leer, full flower print flower.
Kleur : Zwart
Maat 16
SLECHTS 160 EURO !

Hij woont ook ineens in de Noordoostpolder (eerst was het nog zijn woonplaats Urk, maar nu ineens wat algemener... misschien dat mensen dan niet zien dat hij wel daadwerkelijk van zadelmarkt.nl is?)

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:48

Je kunt vaak beter een goede kwaliteit tweedehands zadel kopen, dan een goedkope nieuwe. Ik heb van beide soorten heel wat zadels in handengehad, de afgelopen maanden, omdat ik op zoek was naar een ander zadel. Je merkt dan, dat een goede tweedehands gewoon zijn kwaliteit heeft behouden, er alleen wat gebruikt uitziet, terwijl de goedkope zadels niet eens kwaliteit uitstralen. Je krijgt er ook meestal weinig voor terug als je het weer kwijt wilt. Dit was mijn ervaring met zadels.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:16

ik heb dus een stock zadel van zadelmarkt en die is super!! ik heb er geen problemen mee, en ik heb hem vorige week toevallig na laten kijken door de zadelmaker omdat die kwam kijken naar mijn dressuurzadel, en die vond het een supergoed zadel, goede kwaliteit leer, goed gestikt geen schoonheidsfoutjes en een goede boom. en ik neem aan dat die er wel verstand van heeft, maar ik ben super tevreden over zadelmarkt.

.....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:20

Welk stockzadel heb jij zelf? Ik had inderdaad gehoord dat een stockzadel van zadelmarkt wel heel erg goed was, maar ik weet dus niet welke. Ik vind ze er zelf ook helemaal niet slecht uit zien, maar heb ze nog nooit in het echt gezien en kan er dus eigenlijk niet goed over oordelen.
Ik heb alleen in mijn omgeving ontzettend veel negatieve reacties gehoord over zadels van zadelmarkt. Vandaar dat ik er ook een beetje negatief tegenaan kijk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48209
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:07

gera schreef:
Welk stockzadel heb jij zelf? Ik had inderdaad gehoord dat een stockzadel van zadelmarkt wel heel erg goed was,


Ik heb een (suede) Stocksaddle gezien van de zadelmarkt.... het zag er niet uit... hele slechte kwaliteit.... ik heb echter niet begrepen van de eigenaars hoe oud het zadel is/was en hoeveel gebruikt...

En over de andere zadels kan ik niet oordelen... daar heb ik er nooit 1 van gezien....

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 07:52

Smithsgirl, je moet ook niet over die suede gaan oordelen, dat is een flutding. Maar de duurdere stocks zijn wel goed hoor. Ik heb eentje zonder horn, lijkt op die van 270 euro (ik heb er ooit iets van 500 gulden voor betaald en ziet er nog steeds goed uit.
Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48209
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:41

Zitten de Stocksaddles lekker? En hoe zwaar zijn ze nou echt?
Ik zit te twijfelen of ik er een zal kopen of niet....

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:58

De mijne is met beugels (die westerndingen, dus niet de gewone op de foto) 16 kg. Maar met gewone beugels iets van 15 kg.
Deze is overigens voor een smal paard of pony. Past niet op een kwpn-er van 1.80

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kimballroos
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-02-05

Re: zadelmarkt.nl, is dat wat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:31

Toeties schreef:
wie heeft er ervaring met zadelmarkt.nl?
ik zie er een paar mooie zadels op de site....


Het zijn goede zadels voor een leuke prijs.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers