Kampioenschappen KNHS 2003 geen B, geen L

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Kampioenschappen KNHS 2003 geen B, geen L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 15:40

Vandaag kreeg ik van de regiosecretaris een brief thuis met alle data voor de komende kampioenschappen.

Ook de KNHS (indoor) kampioenschappen stonden daarbij, en wat denk je?
Nu hebben ze naast de klasse B ook de klassen L1 en L2 laten vervallen op de kampioenschappen.

Erg fijngevoelig.

Dit vormt wel het grootste aantal betalende leden, maar op de kampioenschappen zijn ze niet welkom.

Wat vinden jullie hier nu van?????????


Erik34

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:47

Blijkt maar weer hoe gek ze met ons zijn Party!! Dus lekker voor niks selectiewedstrijden gereden?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 15:49

Erik je mag nog wel fijn naar de regiokampioenschappen als je je selecteert Haha! maar daarna houdt het dus op voor de komende Indoor KNHS kampioenschappen.

Erik34

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:53

Toch wel fijn dat we daar dan toch nog wel aan mee mogen doen. Dat dient dan zeker als opvulling?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 15:58

Als alle B en L ruiters nou eens korting op hun afdracht aan de KNHS vroegen omdat ze geen KNHS kampioenschappen mogen rijden? Zou dat de boel wakker schudden????????

Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:05

De regiokampioenschappen in Gelderland zijn ook niet helemaal ideaal, die worden voor zo ongeveer iedere klasse op een andere locatie verreden.
Bij de pony's is het helemaal een drama, daar is het verschillend per klasse en per categorie pony.
Aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen, er zijn gewoon zoveel combinaties, dat het onmogelijk in 1 dag op 1 accomodatie gehouden kan worden, en dan moet je kiezen tussen verschillende locaties, of slechts heel weinig combinaties aan de regiokampioenschappen mee laten doen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:10

Fab, dat was toch allang bekend?
Ik had het al ergens gelezen, volgens mij in de Paard en Sport en anders op internet.
Ach, vanuit de KNF situatie verandert er niet zoveel. Volgens mij werd daar op indoorkampioenschappen altijd al vanaf de M gereden.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de oude KNF een behoorlijke vinger in de pap heeft binnen de nieuwe bond.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:21

Leuk hoor, dus niet. Iedereen rijdt toch niet voor niets een een bepaalde klasse? Een B-ruiter hoort otch ook op zijn niveau wedstirjden te rijden en zich te meten met andren in dezelfde klasse?
Straks mag je alleen maar meer kampioenschappen rijden als je Z bent.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Erik34

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:26

germie schreef:
Straks mag je alleen maar meer kampioenschappen rijden als je Z bent.


En maakt de amateur helemaal geen kans meer om eens kampioen in zijn klasse te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:29

Bij de NBVR werd er al geen B gereden op de kampioenschappen, maar wel L en die klassen waren de enige waar ruiters met een NHS startkaart niet mee mochten rijden. In de hogere klassen deden de amateurs al lang niet meer echt mee (uitzonderingen daargelaten), dus wordt het een onderonsje van de broodruiters. Daar is niks mis mee, maar verdient een andere naam.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:37

Fitzroy schreef:
Fab, dat was toch allang bekend?
Ik had het al ergens gelezen, volgens mij in de Paard en Sport en anders op internet.
Ach, vanuit de KNF situatie verandert er niet zoveel. Volgens mij werd daar op indoorkampioenschappen altijd al vanaf de M gereden.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de oude KNF een behoorlijke vinger in de pap heeft binnen de nieuwe bond.


idd
vanuit de knf wist je dit al!
hier werd indoor altijd al verreden vanaf de M L springen pony's wordt wel gewoon provinciaal gereden maar geen doorstroming
sommige provincies doen ook B, maar hier in NH niet
overigens is dressuur pony's NH kampioenschap bij ons op de vereniging! Haha! erg handig dus!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:12

Ik weet nie anders (bij knf was het altijd al zo) en nu kan een amateur nog net zo goed kampioen worden hoor!!! Als diegene toch gewoon in de M of hoger rijd dan maakt het egt nie uit of je nou amateur of prof bent.. Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:05

*slik* dat wordt wel heel hard doorstomen naar de M ... achterlijk trouwens Frusty

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:44

Ja ik had het ook als eens gelezen, ik dacht paard en sport. Omdat ze vinden dat er teveel kampioenen zijn.
Nou belachelijk!!!

Geef de mensen de amateurs ook nog eens een kans. Je kan wel zeggen er zijn ook mensen die geen prof zijn en toch M of Z rijden (zoals ik). En die moeten toch ook ooit eens een kans krijgen om kampioen te worden.

Bij mij in de regio start Sander Marijnisse (sorry als ik zn naam verkeerd spel) vanaf de M1, nou geloof me hij wint vaak. Zeg maar gewoon, bijna alles.

Dus naar mijn menig, gewoon de B en L ook op kampioenschappen EN verschil tussen amateur en prof. Alleen wanneer ben je amateur en wanneer prof?? Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kampioenschappen KNHS 2003 geen B, geen L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:02

fabienne schreef:
Nu hebben ze naast de klasse B ook de klassen L1 en L2 laten vervallen op de kampioenschappen.
.......
Wat vinden jullie hier nu van?????????


'k Vind het erg jammer.
Naar mijn mening zou iedereen er aan mee moeten kunnen doen, of je nu in de B rijdt of in de Z2.
Het is niet voor niets "basiswedstrijdsport", daar horen imo. alles klasses bij !

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:06

belachelijk hoor. Maar wat dachten jullie ervan om de KNHS te bestoken met onze mening. Ze lezen vast niet wat we hier op bokt zetten. Misschien heeft het effect!!!!!!

Stralend de dag door.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:02

Antoinette schreef:
Ja ik had het ook als eens gelezen, ik dacht paard en sport. Omdat ze vinden dat er teveel kampioenen zijn.
Nou belachelijk!!!

Geef de mensen de amateurs ook nog eens een kans. Je kan wel zeggen er zijn ook mensen die geen prof zijn en toch M of Z rijden (zoals ik). En die moeten toch ook ooit eens een kans krijgen om kampioen te worden.

Bij mij in de regio start Sander Marijnisse (sorry als ik zn naam verkeerd spel) vanaf de M1, nou geloof me hij wint vaak. Zeg maar gewoon, bijna alles.

Dus naar mijn menig, gewoon de B en L ook op kampioenschappen EN verschil tussen amateur en prof. Alleen wanneer ben je amateur en wanneer prof?? Verward


ja wij hebben hier Bart Bax, als die inschrijft heeft ie al bijna gewonnen!
die wint dus heel vaak! en wel vaak terecht hoor!heeft ook hele goede paarden,
maar is geen amateur zoals de meesten, dus zijn er voor de amateurs niet echt gelijke kansen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:28

Ja sorry, maar ik win pas van Sander Marijnissen als hij tijdens zijn proef van zijn paard klettert (wat ik hem niet gun hoor), hij tot drie keer toe de ring onvrijwillig verlaat, 6 keer verkeerd rijdt en op een shetlander zit. Tot die tijd acht ik de kans zeer gering. Sander is een voorbeeld, er zijn er wel meer hier hoor. Zij moeten hun werk doen en paarden in de kijker rijden, dat is allemaal bekend en ik gun ze hun prijzen heus wel, ze rijden er toch echt wel voor. Toch is het jammer dat de B en L ruiters nu geen uitzicht meer hebben op een kampioenschap, echt jammer en het lijkt mij geen goeie stimulans voor de sport.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 01:28

He hallo
Ik vind dit allemaal een beetje vaag, met de outdoor kampioenschappen hield het voor de L1 ook op na de kringkampioenschappen.
beetje jammer.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 07:01

Op zich kan ik me er wel wat bij indenken. De meeste mensen die een beetje goed gaan stromen snel door de B en de L heen lijkt me. Eigenlijk vind ik een nationaal kampioenschap in klasse's lager dan de Z een beetje onzin.

De lage kampioenschappen maken dat mensen die graag eens een kampioenschap willen winnen onnodig lang in een lagere klasse blijven hangen. Wel zou ik het goed vinden als er dan in de Z bijvoorbeeld een splitsing is in profs en basisruiters. Dat vind ik veel belangrijker dan kampioenschappen te blijven organiseren in de L.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:28

astridh schreef:
Wel zou ik het goed vinden als er dan in de Z bijvoorbeeld een splitsing is in profs en basisruiters. Dat vind ik veel belangrijker dan kampioenschappen te blijven organiseren in de L.


Dat blijft toch altijd een moeilijke materie. Wie is prof en wie is amateur?
Waar leg je dan de grens? Iemand die les naast zijn parttime baan geeft, is dat bv. een prof of een amateur?
Iemand die vroeger Grand Prix gereden heeft, noem je dat ook nog een amateur?
Als je meerdere paarden ter beschikking hebt, hoe ga je daar dan mee om? Kortom, ik denk dat dit een moelijke kwestie is.

Ik ben het wel met je eens dat kampioenschappen in de lagere klasses misschien niet zo zinvol zijn. In het verleden heb je kunnen zien dat daar dan toch mensen kampioen worden die later ook goed presteren in de hogere klasses.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:59

Lovely schreef:
Ja sorry, maar ik win pas van Sander Marijnissen als hij tijdens zijn proef van zijn paard klettert (wat ik hem niet gun hoor), hij tot drie keer toe de ring onvrijwillig verlaat, 6 keer verkeerd rijdt en op een shetlander zit. Tot die tijd acht ik de kans zeer gering. Sander is een voorbeeld, er zijn er wel meer hier hoor. Zij moeten hun werk doen en paarden in de kijker rijden, dat is allemaal bekend en ik gun ze hun prijzen heus wel, ze rijden er toch echt wel voor. Toch is het jammer dat de B en L ruiters nu geen uitzicht meer hebben op een kampioenschap, echt jammer en het lijkt mij geen goeie stimulans voor de sport.


Ja dat is mijn ervaring ook. Mn zus heeft toen tijdens een selectie tegen hem gereden. Ok ons paard schrok een aantal keer en was erg gespannen. Dus wij hadden al niks meer verwacht.
Zijn paard deed de eerste proef hetzelfde en hij won met over de 170 punten!!
Toen de jury beneden kwam had ze het erover hoe geweldig hij het wel niet oploste!!!!

Nou ging mn zus toch nog net door. En er was toen nog een selectie in Hoorn. Het was toen spekglad op de weg en mijn vader wilde niet met de trailer weg. Veel te gevaarlijk, en dat zegt hij niet snel.
De A10 was zelfs afgezet geweest.

toen wij opbelde om af te zeggen en te vragen of de wedstrijd doorging. Werd er gezegd: Ja tuurlijk, de belangrijkste mensen zijn er
Dat waren Sander en Danielle Keur, die hadden hun paarden er al een nacht van te voren neer gezet om aan de bak te wennen.

Oeh, ik kan er nog kwaad om worden!!!

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 12:00

Die splisting is inderdaad erg moeilijk. Ik mocht bij de NBVR ggen L rijden omdat ik een rijvergunning van de NHS had. Daardoor heb ik een par keer geen kampioenschap kunnen rijden omdat ik verder alleen vierjarige op stal had. Iemand die dan alleen paarden in het Z2 rijdt zonder de ovverstap te maken mag dat wel.
Ik ben het er mee eens dat het anders moet maar het zal nog niet zo meevallen om de juiste formule te vinden denk ik.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 12:24

Toevallig hoor! Hier hebben we het nou juist op de ORUN over gehad met Johan Hamminga . Hij vond eigenlijk ook dat er een soortement van splitsing plaats moest gaan vinden, om zo toch een bepaalde motivatie voor de echte amateur te behouden.
We kwamen toen ook tot de conclusie dat dit moeilijk zou zijn, maar wij zaten te denken richting het aantal startkaarten dat iemand gemiddeld heeft. Dus bijvoorbeeld: als je gemiddeld minder dan 3 startkaarten hebt, ben je een amateur, heb je er meer ben je een prof.
Persoonlijk vind ik het ook erg vervelend worden zo. Zoals hier boven al stond: het is niet voor niets een basisorganisatie. Daar hoort de B en de L ook gewoon bij. En het is inderdaad nogal irritant om de profi's in je ring terug te vinden. Ik had tijdens de laatste NBVR zomerkampioenschappen in de M1 Seth Boschmann in mijn ring ! Nou vraag ik je.
Er wordt dan weer gezegd dat het ook motiverend kan werken, omdat je dan ook eens een keer tegen de 'goeie' kan rijden. Nou in mijn geval: NOT!
En er zijn inderdaad op dit moment veel kampioenen: bij de pony's maar niet bij de paarden! Daar hebben ze voor elke stokmaatklasse een apart dressuurkampioenschap Frusty . Over overdreven gesproken zeg! Laat het ze gewoon bij een scheiding van AB en CDE houden. Bij de pony's had je dus in elke dressuurklasse 5 kampioenen .

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 15:44

Misschien gaan we zo off topic en is deze discussie al eens gevoerd maar waarom zou je niet kunnen zeggen dat je als je ZZGP wil gaan rijden je prof moet worden. Dus als je verder wilt in de sport dat je op een gegeven moment die keuze maakt en dan ook voor andere paarden onder de prof status valt (en weer amateur kan worden als je een jaar of 8 niet meer op dat nivo gestart hebt Schijnheilig ). De profs mogen dan wel op een gewoon concours in lagere klasses starten maar alleen hors concours(dus niet voor de prijzen, hoe schrijf je dat eigenlijk Verward ) , pas vanaf de Z2 schrijf je dan een prof kampioenschap uit. Goh, nog niet zo slecht bedacht lijkt me. Niemand wordt gedwongen om prof te worden maar je kiest er zelf voor.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers