Pensionstalellende…(zucht)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Pensionstalellende…(zucht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 11:12

Waarom is er toch op élke stal wat? Ik heb net topic gelezen onder Wedstrijden en hier ergens over pensionstalellende en bij mij is het helaas niet beter.

Ik ben enkele jaren geleden bij een goede vriendin op stal gaan staan die een eigen sportstal heeft met een stuk of 10 pensionstallen. Helaas is de vriendschap inmiddels wel bijna ten onder aan de pensionellende. Altijd gezeur over drollen in de bak en strootjes op de vloer, terwijl we ons de pleures betalen en zelf mesten. Het ongelijke vind ik moeilijk: haar paarden gaan altijd voor. Haar paarden hebben winterwei, die van ons niet. Haar paarden krijgen beter voer, als wij bijvoeren vindt ze dat ‘troep’ en onzin. Onze paarden mogen niet losgegooid, haar paarden wel. Nieuwe paarden komen aan onze kant te staan ivm eventuele virussen.
Zomers is het helemaal erg: de paarden gaan de wei in maar mogen niet rennen want dan gaat het land kapot. Dus eigenlijk moeten ze eerst gereden hebben maar aangezien we allemaal hard werken om de stalling te betalen is dat onmogelijk. Maar dan moeten ze er in ieder geval om half 5 uit want als het voertijd is gaan ze ook rennen. Dus neemt er 1 tussen de middag een erg ruimte lunchpauze door alles erin te zetten, ga ik om 4 uur naar stal om ze eruit te halen, weer naar kantoor, nog een uurtje werken en dan weer naar stal. En dan krijg je nog gezeik…En als het je niet bevalt? Nou dan ga je toch lekker ergens anders staan? En aangezien er bij mij in de buurt niet zoveel goede stallen met goede bakken zijn, tja…hebben ze een mooie monopoliepositie die ze misbruiken.
Mij wordt verweten dat ik teveel de kant van de penionklanten kies. Da’s helemaal mooi. Raar volk, die paardenlui!!

Culemborg here I come!!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:29

Ik weet wel dat er verrekte veel stalhouders zijn die met niks doen rijk willen worden. Je mag je bont en blauw betalen maar ze willen verder geen reet voor je doen. En omdat je je bont en blauw moet betalen, moet je natuurlijk fulltime werken en KUN je bepaalde dingen neit zelf doen, je betaalt HEN nu juist dat zij het voor je doen. Ik vind stal aan huis toch het beste. Je zet ze effe in de wei en gaat naar binnen om nog wat dingen te doen, stofzuigen, weet ik veel, en je haalt ze zelf wel weer naar binnen, haalt het extra deken er weer even af etc. als je dan toch veel zelf moet doen kun je ze namelijk maar beter aan huis hebben. Het is bij mijn pensionstal echter zo, dat deze ontzettend veel gezelligheid biedt. Maar ja, dat krijg ik niet alleen thuis niet, maar op een andere stal ook niet meer.

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:58

ER zijn ook echt wel goede pensionstallen hoor, ik heb ook even moeten zoeken, maar nu sta ik heel best. Oké, er zijn altijd dingetjes die je zelf anders zou doen of liever anders zou willen, maar dat blijft toch zo.

Wat ik zelf als heel vervelend heb ervaren bij een aantal stallen is dat je eigenlijk dankbaar moet zijn dat jouw paard daar mag staan. Volgens mij ben je als pensionklant dus echt "klant", maar die benadering heb ik nog niet zoveel meegemaakt. Slikken of stikken is het vaak en dat vind ik raar.

Communiceren is voor paardenmensen ook vaak heel moeilijk, met paarden kunnen ze vaak wel omgaan maar met mensen.... valt vaak niet mee, daardoor ontstaan misverstanden, ruzies op niks af etc.

Een open, duidelijke en eerlijke houding naar alle klanten zou een hoop schelen denk ik.

Veel sterkte en probeer maar een ander plekje te vinden! Niet te overhaast anders maak je misschien een verkeerde keuze, is mij ook eens overkomen... Kun je na 3 maanden weer verkassen....

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:06

Ik sta nu op een prive stal bij een boerderij. Er staan maar 6 paarden van bij elkaar 3 personen. Mesten doe ik zelf en we houden de boel ook gezamenlijk netjes.

En het fijne is dat mijn paard, als ik op mijn werk ben, elke dag een uurtje in de losgooibak wordt gezet.

Niks geen gezeur of gedoe, gewoon ieder zijn paard en samen zorgen dat je het netjes houdt Lachen


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:10

ik heb de ideale pensionstal gevonden!
daar gaat mn paard heen als ie thuis heel erg vervelend is, of als in de winter de bak geruime tijd te nat is.
die doen alles voor je!
deken wisselen, geen probleem!2x per dag deken wisselen, ook geen probleem!
paard komt 2x per dag in de stapmolen, komt in de wei, en mocht t regenen dan wordt ie in de binnenbak losgegooid,
de binnebak zelf wordt iedere dag mooi gelijk gemaakt en als het nodig is wordt ie ook ff natgesproeid zodat de bodem altijd perfect is om te rijden!
de stallen worden 's ochtends helemaal uitgemest en verder wordt er de hele dag mest&natte plekken uitgehaald, en krijgen ze goed te eten, verspreid over heel de dag!

maar heb hiervoor op zo'n slechte stallen gestaan! nix mocht alles was fout wat je deed, altijd maakte je te veel rotzooi of was je te druk, of bleef je er te lang??!!

maar heb ze nu t grootste deel van het jaar aan huis, is de bak te nat, dan heb ik een hele fijne pensionstal waar ik heen kan!

dus kijk op je gemak bij andere stallen rond, bel ook niet als je gaat kijken, maar kom toevallig langs, weet je zeker dat het er altijd uitziet en niet omdat je komt kijken dat het ineens zo leuk&netjes enzo is!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:26

Hé Mieke dat wat jij zegt herken ik! Klant is koning? Not!! Je bent gast (wel een heel veel betalende gast, ruim 300 euro) en je meot blij zijn dat je er mag staan. Dat maakt het heel lastig om iets te ‘eisen’, want inderdaad: als het niet bevalt, nou, dan ga je toch? Het is een héle mooie stal met een goede bak en goede faciliteiten, absoluut waar. Maar de eisen voor de pensionklanten zijn ook heel erg hoog en inderdaad de paarden van de eigenaar krijgen wel een andere behandeling. Maar ja, wat doe je eraan? Als je er teveel tegenin gaat kom je op de zwarte lijst en is het helemaal niet grappig meer. Mijn paard staat er goed (die weet niet dat de andere kant muesli krijgt Knipoog ) en dat is voor mij het belangrijkste.

...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:31

Ik hoef ook niet direct als "koning(in)" behandeld te worden hoor (als de rode loper maar uitligt! Haha! ), maar de dooddoener: als het je niet bevalt dan vertrek je toch?-mentaliteit is gewoon vreemd, maar komt erg veel voor bij pensionstallen. Het is ook een manier om communicatie gewoon uit de weg te gaan is mijn mening.

In het verdere zakenleven zou je dit niet in je hoofd moeten halen....

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:44

Ik heb ook heel wat pensionstal ellende gehad, het ging zelfs zover dat mijn paarden niet meer gevoerd werden en zienderogen afvielen. Leuk is dat als je 250 euro per maand betaald aan stalling en verzorging.
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar een eigen huis gekocht met land en stallen net over de grens in Belgie. En het is heerlijk om je beesten aan huis te hebben. je kunt de hele dag door lekker de stal in lopen en je paarden buiten zetten wanneer jij het wil. Ik heb ook een hengst en die kon ik op geen enkele stal buiten in de wei zetten. Nu komt ie elke dag minstens 4 uren in het land. Ik vind dit verweg het fijnste maar het is natuurlijk niet voor iedereen haalbaar. Ik ben wel blij dat wij de stap gezet hebben al moeten we nou wat verder rijden voor het werk Knipoog

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:02

Ik heb ook zoiets degelijks meegemaakt, toen mijn paard alleen nog maar rotte wortels kreeg en niets anders dan dat was bij mij de maat vol. Er waren uiteraard meer ergernissen en in plaats van door te klagen ben ik meteen op internet gaan zoeken naar een nieuwe stal. Ik dacht dat dat moeilijk zou worden maar ik had meteen iets gevonden wat me aansprak. Ik sta nu sinds 3 maanden met veel plezier op een hele grote stal en heb alle voorzieningen voor mijn paard die ik maar kan wensen en hij krijgt hier heel goed te eten Vork en heeft het prima naar zijn zin en ik ook Haha!

Bij mijn vorige stal zei die eigenaresse ook altijd van als het je niet bevalt dan rot je maar op... nou dat heb ik gedaan ook Haha! Je had dat gezicht van haar moeten zien toen ik zei dat ik wegging Haha! dat was echt de moeite waard. Ik heb gewoon de eer aan mezelf gehouden want het had absoluut geen zin om met haar in discussie te treden want ze wist dondersgoed wat ze allemaal verkeerd deed. Met mij zijn nog in 1 week tijd 4 paarden vertrokken.

Ga gewoon op zoek naar een leuke nieuwe stal en tsja perfect is het natuurlijk nergens... . Leuke vriendin trouwens zeg...

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:31

ja dat ken ik. vrienden van mij. gingen ook bij een vriendin van ze staan. ze zijn met zo ongeveer slaande ruzie uitelkaar gegaan. nou was dat niet moelijk want iedereen gaat daar zowat met slaande ruzie weg. ik ook hoor ben er ook met mega ruzie weg gegaan.
nu moet je haar naam niet meer noemen of die vrienden van mij beginnen vuur te spuggen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:46

S h i t zeg, ik wou dat jullie een beetje dichterbij woonden, ik heb nog enkele stallen vrij .............. maar je moet wel zelf wat doen, en meehelpen paarden binnen en buiten doen.......staat tegenover dat we maar 14 stalletjes hebben, en 2,75 ha wei en een paddock en een allweather buitenbak........

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:24

tja moeilijk he, de perfecte stal bestaat volgens mij niet. ik ben hem nog nooit tegen gekomen iig... Lachen

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:50

Voor mij zal de ideale pensionstal ook aan huis zijn.

Ik heb soms echt heimwee naar mijn oude stalletje in Egmond, daar was ik helemaal alleen met 8 paarden. Er was alleen geen land en waarschijnlijk was ik daar dan toch wel weggegaan als de eigenaar er zelf niet mee opgehouden was.
Maar de rust, ik vond het toen echt vreselijk maar nu ik zou het heel graag weer zo willen hebben(met land Haha! )

We staan nu met heel veel mensen en de pensionhouder kan erg moeilijk zeggen dat hij vol zit.
het is elk jaar een gevecht om een box, mensen doen hier gewoon een slot op de box!
Als het zo moet.. Misselijk

Mijn knollies staan nu buiten, hebben een loopstal en krijgen goed te vreten en ze zijn gelukkiger dan ooit.
Ik vind het prima, 3 dagen in de week stront scheppen, voeren en voor de rest lekker rijden of niks doen Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:13

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:47

In een jaar tijd op 2 pensionstallen gestaan. Hopeloos. Onwijs vieze stallen. Met 1 kruiwagen werden 10 stallen uitgemest en trots vertelde hij dat hij voor f60,00 per maand aan stro kwijt is. Beschimmeld kuil, de paddenstoelen groeide eruit!

Alle paarden voortdurend mok, natte deken van de pis, etc. Als meneer weer eens voor de zoveelste keer uit moest, werden de paarden niet gevoerd en op zondagochtend, ja uitslapen, dus ook niet voeren. Daar kom je snel achter als je je paard goed kent, (honger dus en een ramp om dan te gaan rijden).

Maar o wee, als je liefjes via een omweg iets vroeg. Ben je meteen een muts en hebben ze de pest aan je. De beste klant is de klant die alles goed vind, niets ziet en totaal niet weet wat wel en niet goed is voor paarden.
Okey na 8 maanden verkast (helaas zat MKZ er tussen) een verzwakt paard weggehaald. Toen ik vroeg waarom de paarden om 10.30 u nog niet gevoerd waren, mocht ik een andere stal gaan zoeken! Graag!
Helaas had mijn paard al 8 maanden last van dikke benen. Het aan de hand tussendoor stappen en afspuiten irriteerde hem mateloos, dat gezeik met je paard, volgens zijn zeggen.

De volgende pensionstal. Nou in mindere mate, maar komt op het zelfde neer.

Nu dus een volledige selfservice stal. Wel veel werk, maar een kerngezond paard. Helaas de dikke benen zullen nooit meer overgaan. Dankzij de proffesionele verzorging door de pensionhouder. En hij had keidroge benen, al kwam hij een week lang maar 1 uur per dag uit zijn stal, nooit iets van vocht. Nu na 2 uur op stal, zucht....

Te weinig paardenmensen die stallen verhuren. Het geld speelt te veel een rol. En dan de opmerking die ik te vaak heb gehoord. 'Ach, hij is dik zat, een keer een dag geen eten kan geen kwaad'!

Voor mij nooit meer in pension. Droomwens is dus ook, paard aan huis. Nu moet ik steeds op en neer rijden, maar doe dat liever dan al dat gezeur weer te hebben. Weet nu wat hij eet, wanneer en hoeveel en meneertje komt elke dag zo lang mogelijk buiten, schone stal. En dat is zo'n kleine moeite maar kennelijk steeds te veel. Goedkoper is het zeker niet om het zelf te doen, maar doe het niet om goedkoper uit te zijn, maar puur om normaal te kunnen slapen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:10

ik vind dat een pensionstal minimaal moet zorgen voor een goede schone stal met voldoende strooisel, goed voer, en goede bak of alternatief. En daar schort het vaak al aan.
En dat vind ik zo irritant. En als je er wat van zegt krijg je of geen respons of een grote bek. Echt walgelijk!!!!!!!!!!!!!!!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:20

Bij mij niet hoor Sjakie, want als bij mij iemands paard in de zud staat is het zijn eigen schuld Haha! Behalve bij Aurora, das gewoon een viespeuk en een vreetzak Haha!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 10:56

Ik heb eigenlijk het omgekeerde, omdat ik de paarden bij hus heb wordt er wel;eens beroep gedaan op me voor stalling. We hebben nu twee paarden in stalling gehad en nooit meer......!!!!!!!
Mijn eigen dieren (twee dan) moesten ervoor in stand staan, maar ja, iemand in problemen help je toch Verward
In die tijd studeerde ik nog en mijn vriend ook, dus we hadden niet superdeluxe stallen, maar wel ruim, droog, veilig en de paarden konden elke dag naar buiten het gras op (werd door ons gedaan 's ochtends en dan 's avonds weer naar binnen) en er was de beschikking over een buitenbak (verhoogd dus ook in het natte seizoen te rijden) met verlichting.
het eerste meisje had nogal kapsones. Het koste haar 150 gulden in de maand (ja, guldens), daar kreeg het paard twee maal per dag een kilo voer voor, twee grote hooinetten vol kuil en 6x per week mesten we haar stal uit, als zij in het weekend hielp met die van ons....
Het paard was een kreng, had voernijd en schopte de boxwand kapot (boxwanden bij ons zijn van multiplex, met piepschuim en dan weer multiplex, veert goed en vangt enorm de klappen op), miijn eigen KWPNér nam het voernijd gedrag over (leuk hoor!!).
Haar paard schopte die van mij en aangezien de hare als enige ijzers had waren de wonden diep!! Omdat alle paarden in 1 land liepen heb ik haar gevraagd of de ijzers eraf konden totdat de dieren aan elkaar gewend waren en anders moesten we die van haar apart zetten, zit toch logica in niet? Maar dat was niet mogelijik en alleen op een apart land zetten vond ze zielig! na lang vragen klonden dan voor een paar weekjes de ijzers eraf, want toen ging ze op stage en kon ze toch niet rijden.
uiteindelijk is ze weg gegaan, want we waren te duur voor wat wij aan dingen boden Verward Nu vraag ik je??? Maar ik was wel blij dat ze weg was....
De tweede was ook een probleemgeval, betaalde hetzelfde als de vorige, kwam alleen nooit en betaalde ook niet. We konden haar niet te pakken krijgen omdat haar mobieltje kapot was, hoorden we later.....
Paard werd ernstig ziek, at goed, maar kon het eten niet verteren, dus verhongerde langzaamaan, dierenarts erbij, was niets meer aan te doen...
ondertussen stond het dier al 5 maanden bij ons en we hadden nog geen stalgeld gezien, wel zorg je natuurlijk voor het dier, maar dat levert een ergenis op!!! Op de dag dat het dier stierf kwam ze weer aankakken... helemaal in tranen, en ze zou hem zo missen en waarom wij geen kontakt op hadden genomen.... het enige wat we van haar hadden, was haar mobiel nummer, want je gaat er toch vanuit dat iemand zijn paard komt verzorgen???

Wij doen het dus nooit meer, een paard in pension nemen!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:00

Iedereen roept wel dat een paard aan huis de ideale oplossing is maar zo zie ik dat toch echt niet hoor. Ik moet gewoon werken voor het onderhoud van mijn paard en ik heb toch graag dat iemand een oogje in het zeil houdt en het voer geeft wanneer ik er niet ben.
Op iedere stal is wel wat en je kiest voor de stal die jou en je paard het best passen. In de loop van de tijd kunnen je wensen wel een wijzigen of blijken de beloftes van de pensionhouder toch anders uitgevoerd te worden dan dat jij aanvankelijk had begrepen.
Ik heb zelf altijd wel melding gemaakt van de punten die me niet aanstonden maar dat haalt eigenlijk nooit iets uit. Vaak wordt je met een kluitje het riet weer ingestuurd. Als dat voor jou niet acceptabel meer is, is het tijd om weer op zoek te gaan naar iets anders dat je beter past.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:46

Bij degene waar ik voor rijd staan wel paarden in pension, maar gelukkig heeeel weinig. Op het moment 3. 1 daarvan is bij ons gekocht, meisje heeft toen alle stallen in de omgeving gezien, staat nu weer bij ons, maar dat duurt denk ik niet lang meer. Veelste veel ergernissen. 1 paard is van een man die eerder altijd paarden voor de staleigenaar reed, en het derde paard is van mn lesgeefmens die nu paarden voor m rijd, dus voor gereduceerd tarief dacht ik. En zelfs met die, eigenlijk dus maar 2, pensionklanten hebben we gedonder. Het zijn altijd dezelfden die de bak aanslepen. We hebben afgesproken, dat sinds de bak van de zomer helemaal opnieuw is aangelegd, er niemand meer in zou longeren, ook geen paarden meer losgooien. We hebben sinds van de zomer ook een longeerbak. Maar nee hoor, die man moet perse zn paard in de gewone bak longeren... Terwijl wij altijd werk lopen te verzetten om de boel weer netjes te krijgen. Echt

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 08:54

Jammer dat de mensen die echt goed staan, het niet weten en niet kunnen waarderen.

Snap goed dat particulieren liever geen pension willen hebben, je weet nooit wie je op je erf haalt.

Ik heb mijn paard nu bij een particulier die geen pension meer wil, staan. De deal is dat ik hun paard volledig verzorg, wel betaal ik stalgeld. Het voordeel is dat ik vaak alleen ben en lekker mijn gang kan gaan. Dat ik nu meer tijd kwijt ben, neem ik voor lief. Ik heb nu een goed plekje en zij hoeven niets meer te doen, alleen af en toe rijden.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:13

Jippie, ik vind een paard aan huis helemaal geen ideale optie, maar als je alles precies naar je eigen regels en ideeen wilt hebben moet je je paard thuis zetten. Je kunt niet verwachten dat je op andermans terrein de wet en regels kunt voorschrijven dus moet je je neerleggen bij de regels die daar gelden (in overleg, als je een prettige stal hebt!); wordt het te gek, dan zoek je iets anders. Maar ik heb het idee dat velen dat niet zo zien.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:42

Zelf zou ik ook niet graag pensionstalhouder zijn hoor... zo moeilijk om het iedereen naar de zin te maken! Maar goed, alles heeft zijn voor- en nadelen natuurlijk.

Paard aan huis is leuk, maar lijkt mij niet zo geschikt als je de hele dag werkt en je er dus geen toezicht op kunt houden.

Dus eerst de staats winnen, dan een boerderij kopen en de hele dag uit het raam naar je paard(en) kijken... ideaal! Maar helaas....

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:17

Wij hebben dat soort gedonder vrij weinig moet ik zeggen. Al kunnen ze het bij ons op stal ook nooit iedereen naar de zin maken natuurlijk.. (je hebt er van die pensionners tussen).
Maar Iwan kan in de zomer dag en nacht naar buiten of alleen overdag, wat ik wil en dan wordt hij naar buiten gebracht en binnen gezet. Hij wordt s'winters in en uit de paddock gehaald of in de stapmolen als ik dat wil. Mesten doen we zelf en dat vindt ik prima.
Tuurlijk gaan er wel eens wat dingen mis of gebeurt er wel eens iets waar ik het niet mee eens ben maar dan wordt dat redelijkerwijs uitgesproken.
Ze zijn ook echt wel begaan met de klanten.
Ik denk dat je er zelf ook een rol in hebt, in hoe gezellig zo'n stal is. Al komt het ook in heel veel gevallen voor dat er mensen met een pensionstal bezig zijn die er eigenlijk geen kaas van gegeten hebben.....(bwvs)

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:06

Ik wil dolgraag paarden aan eigen huis. Dan kan IK bepalen wat ze eten en WANNEER, en IK kan bepalen of ze wel of geen weidegang krijgen. Het ontberen van een all weather of binnenbak heb ik daar voor over. Ik wil gewoon baas zijn over MIJN dieren.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Kimmej en 39 bezoekers