nooit bokken?! dat zullen we nog wel eens zien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

nooit bokken?! dat zullen we nog wel eens zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 11:33

Ik vertelde laatst aan een stalgenootje dat ik het zo jammer vindt dat Iwan (mijn KWPN kanjer) nooit eens lekker bokt of uit zijn dak gaat als ik hem naar buiten gooi oid!?
Dat heb ik meteen die avond moeten weten, alsof hij me begrepen had?
Ik wilde hem even laten lopen in de paddock, gewoon los voor de beweging een zgn vrije dag!
Ik was nog maar net begonnen of meneer hoorde iets vreemds en begon de wildste en hoogste bokkesprongen (vergezeld van vele poepjes op de maat!) vervolgens kwam de fase 'plat door de bocht' waarbij hij zo hard rondjes ging galopperen dat de vonken af en toe van zijn ijzers afschoten en ik mijn hart vasthield vanwege de angst voor een blessure (maar goed, doet hij een keer gek....)
Vervolgens, dit is de laatste fase, vindt hij zichzelf heel erg cool en waant hij zich een wilde macho hengst... dit is de fase waarin hij mij gaat uitdagen. Staart in de lucht, stuiteren en dan op me af komen en keihard blazen door zijn neusgaten. ik een stapje dichterbij, hij heel dreigend ook een stapje dichterbij en weer proesten/blazen, ik weer een stapje dichterbij en proest terug. Nu blaast onze held, steigerend, bokkend en gillend de aftocht.
Vervolgens lag ik helemaal in een deuk waarna hij verbaasd in een hoekje naar mij ging staan kijken......alsof ik vreemd was?
Ik ben zo gek op mijn kanjer op zulke momenten, echt verliefd!
Net als je denkt dat hij je niet meer kan verrassen na vier jaar.............

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:43

klinkt net als mijn paardje, die denkt dat ze een wilde mustang op de prairie is!! maar wat zijn ze mooi he? als ze zo idioot doen!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:46

M'n merrie laat ook altijd scheten als ze gaat bokken, maar die doet dat dus altijd, eerst "chill" uit de stal, en na een 5-tal minuten ... HIIIIIIIHJAAAAAAA ... RODEO!!!!!!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 12:03

Iwan doet het echt haast nooit, maar het was precies nadat ik dat aan iemand had verteld!
Dat is gewoon zo komisch, loopt hij heel gevaarlijk te doen maar omdat je je paardje zo goed kent moet je daar gewoon om lachen....
Hij was inderdaad wel heel gaaf, hij heeft wel weer verklapt dat hij toch echt wel op zijn achterhand kan!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:10

Haha, geweldig!! Haha!

Ik hield gisteren ook mijn hart vast met Ulbe.. Ik gooide hem voor het eerst los en meneer ging zo hard lopen rennen dat dus de vonken van zijn ijzers afvlogen.. Hij bokte niet, maar hij liep helemaal te showen! Kwijl zag er echt heel gaaf uit..

Gelukkig zaten zijn ijzers er nog aan na zijn avontuur Schijnheilig Echt, hield mijn hart vast voor die dingen *LOL*

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:02

En helaas zijn dat dan van die momenten dat je dus net geen fototoestel of videocamera bij de hand hebt .

Helaas voor ons, want ik had daar wel graag foto's van willen zien !