balkjes verfen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

balkjes verfen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 20:04

hi,
vandaag hadden Janneke (vriendin) en ik een missie: balkes kopen en verfen en ondertussen nog maar 'even' twee staanders voor de hindernissen in elkaar flanzen. mission completed. drie balkjes geverfd: 2 wit-groene en 1 wit-rode, mooooooooooooooooi Haha! Tong uitsteken
ook nog op de een of andere mnaier het voor mekaar gekregen een staander (2) te maken en er gaatjes in te boren met een boor (duh).... het resultaat: ik heb nu twee staanders en drie balken en ik kan niet springen omdat het land te nat is... is dat handig of is dat handig Frusty Haha! binnenkort foto's te zien bij ITP Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:41

Hoe maak je die staanders dan?
ik wil nl. ook erg graag hindernissen hebben, maar de "echte" zijn zo duur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 09:33

vierkante palen kopen van 1.50-1.60 De onderkant maak je door een kruis te timmeren. Op het kruisende stuk tik je 2 keer een stuk eruit zodat ze goed inelkaar passen. DAn neem je lange spijkers en tikt de boel in elkaar. Geen kunst aan. Ik kan het zo niet even uitleggen, maar het is echt niet moeilijk. gewoon namaken Maaike. Dus bij mensen kijken en nadoen. Beter goed gejat als slecht bedacht Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 09:39

Haha, dank je wel! Ik ga het snel eens proberen. Offeh, misschien moet ik toch een handig familielid lief aankijken, heb zelf 2 linkerhanden...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:19

Ja, ik wil ook hindernisjes maken! Waar heb je je materialen gekocht dan? En kun je de balken nu ook op verschillende hoogten plaatsen?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 11:41

toevallig lagen er nog 2 mooie vierkante palen in de schuur waar ik staanders van heb gemaakt. ik heb er met een boor gaten in gemaakt zodat er lepels in kunnen waar de balkjes op liggen. verder heb ik bij de houtzagerij 3 goedkope balken gekocht en geverfd. was best een makkie (op de honderden spijkers na die ik heb verspilt Schijnheilig Haha! )

mijn manier van staanders in elkaar zetten (na honderd keer er iets opgetimmerd te hebben en het er vervolgens weer af te halen omdat het niet klopt; mijn motto eerst doen en dan denken Schijnheilig Haha! ) :

je timmert 2 plankjes naast elkaar aan de onderkant van de paal en timmert daarna naast de paal nog twee plankjes (aan iedere kant) op de andere plankjes waardoor je als het waren een vierkant hebt om de staander heen Haha! na veel klungelen was dat er als resultaat uitgekomen Cool

ik heb foto's gemaakt dus als ze klaar zijn zet ik ze wel op bokt. kan iedereen ze ff bewonderen Tong uitsteken Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:41

Ben heel benieuwd! Hoe duur zijn die dingen als je ze koopt ipv zelf maakt?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 16:59

ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe duur springspul in het echt is als je t kant en klaar koopt, maar t zal een stuk duurder zijn dan wanneer je het zelf maakt Vork Haha!