vraagje voor 'veulen-mensen'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23412
Geregistreerd: 09-04-01

vraagje voor 'veulen-mensen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 20:12

Tsja, ik loop nu toch wel tegen een probleempje aan.
Sharif is echt super! Niet bang in het verkeer en erg lief, alleen hij kan niet eten uit een emmer Frusty

Ik heb vandaag dus een zak veulenopfokkorrel gehaald en wilde even proberen of ie het lustte, hij neemt wel 1 of 2 hapjes uit je hand maar dan hoeft ie gewoon niet meer, draait om en gaat wat anders doen
Hoe leer ik hem nou dat ie toch uit een emmer moet eten??

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:18

Blijven volhouden en niet meer uit je hand voeren... Gewoon er bij blijven en rustig laten wennen. Hij drinkt toch ook uit een emmer? dan gaat ie vanzelf ook eruit eten... Als het maar lekker genoeg ruikt! Vingers aflikken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:22

ze vinden een emeer eng omdat ze dan niks meer zien en mijn veulen wist eerst ook niet wat hij met brokjes aanmoest, was alleen gars en melk gewend en dan krijg je ineens van die harde dingen in je mond, terwijl je baasje je heeft geleerd dat je niet mag bijten...tja..... Verward

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:47

probeer eerst anders eens een emmer met de hoogte van een afwasteil?? Of een afwasteil gebruiken natuurlijk Haha! Die zijn wat minder hoog met zo'n klein koppie

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:13

Is ie niet gewend brokjes te eten? Dan kan het effe duren. Voice at in het begin ook erg weinig brokjes, komt vanzelf.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:14

Maaike schreef:
probeer eerst anders eens een emmer met de hoogte van een afwasteil?? Of een afwasteil gebruiken natuurlijk Haha! Die zijn wat minder hoog met zo'n klein koppie


Dat is een heel goede optie dat lijkt me het beste, succes!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:19

Het is handig als een ander paard het voordoet, dan nemen ze dat normaal vanzelf over!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:36

Gewoon laten staan in de stal volgens mij....als ze zich vervelen gaan ze vanzelf eens kijken en dan ontdekken ze ook vanzelf wel dat het eetbaar is.

Die van mij is al gewend bij mams uit de bak te eten, dus die kleinen vreetzak heeft daar geen problemen mee....ik heb dus niet echt een crea oplossing voor je!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:43

Steeds wat brokjes geven als beloning.
Dan wordt het vanzelf leuk.
Op een gegeven moment dat staken en een beetje in een emmer doen.
Hij ruikt dat dan en wil het graag en zal denk ik wel uit een emmer eten.
Misschien liefst een witte omdat dat minder eng is?
Vergeet niet dat heel zijn hoofd erin zit Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23412
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 23:54

Jurga-> nee hij komt zo van het land af bij zijn moeder vandaan, hooi en zijn wateremmer snapt ie en vind ie ook geweldig!
Anke-> Ander paard voordoen, mmzh ik denk dat als ik het door een ander paard eerst laten eten dat mijn baby dan niet meer leeft, de enige bij wie hij het kan zien is Polly (mijn andere shet) en die is er niet van gediend als hij op haar vingers staat te kijken bij het eten
Rieja-> kan het proberen maar wat meneer erg leuk vind aan emmers is erin gaan staan en omgooien
Pinky_girl-> das wel een goed idee! die anderen ook maar moeilijk uitvoerbaar, zal eens brokjes meenemen als ik ga wandelen.

Hij vind emmers totaal niet eng, gaat er rustig instaan en zelfs in een 20l emmer duikt hij helemaal in....

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 08:44

Pinky_girl schreef:
Steeds wat brokjes geven als beloning.
Dan wordt het vanzelf leuk.
Op een gegeven moment dat staken en een beetje in een emmer doen.
Hij ruikt dat dan en wil het graag en zal denk ik wel uit een emmer eten.
Misschien liefst een witte omdat dat minder eng is?
Vergeet niet dat heel zijn hoofd erin zit Haha!

nadeel hiervan is dat je zo'n snoepjes pony krijgt. die elke keer in je zakken gaat neuzen omdat hij snoepjes wil. en dat si makkelijker aangeleerd dan afgeleerd.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:31

idd een ander soort emmer of miss bakje proberen?die van mij eet het uit een soort van bak vandaan... en idd gewoon een nachtje laten staan, miss krijgt hij snachts er wel interesse voor! succes!

keep calm, I'm engaged!!! <3

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:46

Een van mijn veulens wil ook geen brokjes eten uit de emmer, maar ook alleen een paar hapjes uit mijn hand.
Sharif is een shetveulentje toch? Als je naast die paar hapjes uit je hand goed hooi voert, komt ie echt niets te kort hoor.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:42

Da's makkelijk op te lossen, neem een hand brok en hou ze boven de emmer, laat 'm maar proeven, doe beetje bij beetje hand naar beneden in de emmer (en aanmoedigen!!!) ... heeft ie er moeite mee maak het extra aantrekkelijk Vingers aflikken , roer er mat honing door of appelmoes, ik weet het, smeerpateetje, maar hij/zij zal wel sneller happen en het is minder droog. Eenmaal ie "in" de emmer zit zal ie al snel "zien" dat het ding niet bijt ... ik heb het m'n veulen ook zo geleerd en in minder dan een kwartier zat ze te smikkelen uit een gewone emmer! Wel best zorgen voor een emmer die goed vast staat (je kan houders krijgen die je aan de muur kan bevestigen), anders vinden veulens het eng als dat ding "aan" het hoofd blijft hangen (en voorkomt overdreven gesmos, zorg dat ze niet aan de draagijzer van de emmer kunnen blijven hangen!

PS is het kwestie van te droog kan je de korrels mengen met slobber of pulp (geweekte)

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:18

irene schreef:
Een van mijn veulens wil ook geen brokjes eten uit de emmer, maar ook alleen een paar hapjes uit mijn hand.
Sharif is een shetveulentje toch? Als je naast die paar hapjes uit je hand goed hooi voert, komt ie echt niets te kort hoor.


Hij komt net van zijn moeder af??? Enne wij geven ze zelf ook in de winter bieten en als deze opzijn brok met muesli. Maar niet overdreven veel, ik meen anderhalve maatschep voor 6 shets en daarnaast hooi/kuil.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers