Onderzoek... jongeren steeds eerder seks..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Onderzoek... jongeren steeds eerder seks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 18:33

Ze mogen dan niet veel ouder zijn dan 13, één ding is zeker: seks hebben ze allemaal wel eens gehad. Waar of niet waar, het jargon van de liefde kennen de leerlingen van het Schiedamse Maascollege (vmbo) in elk geval uit hun hoofd. Neem nou de 13-jarige Alex (`alstublieft geen achternaam, dan wordt mijn moeder boos'), hij zegt al sinds zijn 10de de liefde te bedrijven. Wat hij zoal uitvreet onder de lakens? ,,Beetje beffen en zo.''
http://www.ad.nl/artikelen/Gezondheid/1036563675415.html
Jullie hebben het vast wel gehoord of gelezen.. volgens een onderzoek van de Rutgers groep is al 10 procent van de 10-13 jarige VMBO scholieren al met iemand naar bed geweest..
Wat vinden jullie daar van? Ik vind het dus echt absurd. Je gaat toch nietmet iemand naar bed als je 10!! bent? Ik kan me niet voorstellen dat die kinderen al volwassen genoeg zijn om aan voorbehoedsmiddelen te denken of dat ze weten wat seks nou eigenlijk helemaal inhoudt.

Getver zeg... ik ka er werkelijk niet over uit. Nou zou ik dat percentage misschien wel erg omhoog brengen, maar liever dat dan ontmaagd zijn op je 10e ofzo. Gaat er iets mis en dan zit je met een kind op je 11e.. leuk, mag je baby meenemen naar de brugklas.. Misselijk

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:35

Ik heb bij dit soort verhalen altijd het idee dat er vooral veel stoer gedaan wordt. Ik ken iig niet 1 persoon die het voor haar 15 ofzo gedaan heeft...
Maar de ene is er eerder klaar voor dan de ander.

* To Belg, or not to Belg *

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:47

Ik heb het ook op het nieuws gezien, zat werkelijk met open mond te kijken. 12 jaar en dan al sex?
Toen speelde ik nog met barbiepaarden Haha! *LOL*

Het leven is een gebakje!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:48

Ik snap dat niet hoor, echt niet! Waarom zou je zo snel gaan? Wat is daar de lol van? Wacht toch op een speciaal iemand. Doe het als je er echt aan toe bent. Het lijkt me niet dat je dat bent op je 11e... Scheve mond

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:33

jemig ik vond het al heel wat als iemand gezoend had op zn 10e!

Ja ik vind het net kunnen hoor, een meisje dat ik ken heeft een paar weken geleden nog abortus gehad, 15 jaar.

Het lag niet aan haar moeder hoor, die heeft haar heel goed voorgelicht en altijd condooms in haar nachtkastje gelegd.
Maar die gooide ze gewoon weg.
Toen ze het de eerste keer had gedaan (zonder) was ze niet zwanger geworden, dus was ze ervan uitgegaan dat ze onvruchtbaar was Frusty

Zo denken ze echt op die leeftijd (niet allemaal, maar wel veel)

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:41

Wat ik ook zo vreemd vind is dat vmbo'ers er veel eerder aan beginnen dan de havo vwo en hoger klassen...Vind ik een beetje vreemd...En dit werd ook gezegd op tv Lachen
Maarja ik vind dat de laatste tijd alles om sex draait... En misschien word er ook wel te weinig voorlichting gegeven door de ouders.... Mijn ouders hebben mij nooit iets verteld...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:52

Ik vind het ook niet kunnen, maar wie zegt er niet dat ze stoer doen en dat ut waar is??? Ze voele zich echt wel stoer hoor als ze vol trots vertelle dat ze al het bed ingedoken zijn. Ik denk dat er veel leugen bij zit maarja. Mijn ouders hebben me ook niks verteld...maja ben zelf ook wel slim genoeg om zelf de pil te slikke!

Mij lijkt het logisch maar vooral vrij handig dit te gaan doen als je denkt eraan te beginnen, hoef je tenminste niet te klote en te doen bewn je tenminste altijd veilig tegen baby's en tsja soa's dat is gewoon een kwestie van de persoon kennen waarmee je het bed in duikt

22 Januari verwachten we ons kleintje

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:38

Haagsemeid schreef:
maja ben zelf ook wel slim genoeg om zelf de pil te slikke! (...) en tsja soa's dat is gewoon een kwestie van de persoon kennen waarmee je het bed in duikt

Ja, slim

Wbt het onderwerp; Onbegrijpelijk. Zoals een ander al zei; op mijn 12e speelde ik nog met de barbie's. Ik geloof dat ik rond die tijd mijn eerste zoen heb gehad.
Belachelijk. Wil er niet eens over nadenken dat mijn dochter op haar 12e met een jongen naar bed gaat....

זכור

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:41

Dan ben ik toch wel erg slecht bezig ik ben AL 16 en NOG STEEDS maagd Haha!

Die kindjes weten toch gewoon totaal niet waar ze mee bezig zijn???

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:55

Haagsemeid, hoe weet je dat de persoon eerlijk tegen jou is over zijn of haar sex-leven? En als de persoon eerlijk is, kan de persoon waar die persoon mee gegaan is niet eerlijk geweest zijn... Of misschien zelf niet helemaal doorhebben hoe het in de wereld in elkaar steekt. Beetje link dus IMO om te zeggen dat het voldoende is om de persoon te kennen...

Over het topic: ik vind het vooral erg jammer, op die leeftijd zou je nog kind moeten zijn en je niet bezig moeten houden met dingen als sex. Hand in hand lopen en een eerste kus uitwisselen zou al heel erg spannend moeten zijn. Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:01

ik ben 12 maar ik denk er niet aan!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:03

Dan zal ik ook wel niet normaal zijn, ik ben 13 en heb nog niet eens mijn eerste zoen gehad
Laat staan dat ik eraan moet denken om met een jongen naar bed te gaan Verward

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:09

Zolang je er niet aan moet denken, moet je het dus ook niet doen! Ik vind het niet iets om trots op te zijn, als je al heel jong met seks bezig bent.
Ik was tot mijn veertiende ofzo helemaal niet in jongens geïnteresseerd. Dat kwam bij mij pas vrij laat. Gelukkig maar, want ik heb ook geen stomme dingen gedaan...

* To Belg, or not to Belg *

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:23

Nou ik zou er nog niet aan moeten denken om een kind te krijgen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:37

Ben het wel met je eens Lau, het is echt abnormaal. OP die leeftijd dacht ik er echt nog niet aan. (En nee, mijn Barbies hadden ook nog geen sex...Tong uitsteken)
Moet er niet eens aan denken dat mijn neefje van tien al aan sex doet.... Sjees.....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:48

Tjees inderdaad, had het al van iemand gehoort. Dat kan toch niet? Dan ben je er helemaal niet klaar voor.. (Ik tenminste niet, 14)
Pff onbegrijpelijk hoor..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:10

Ik vindt het echt te erg voor woorden, waar gaat het heen met de jeugd....
Op je tiende hoor je idd nog met barbies en auto's te spelen, niet tussen de lakens te duiken
Ik zie af en toe ook tienjarige meisjes lopen met lagen makeup op. Ik snap echt niet dat die moeders het toelaten. En ook al strings naast de k3 onderbroeken.

Wat zal het zijn tegen de tijd dat ik kinderen krijg, makeup op je derde en ontmaagd op je vijfde??? Verward

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:18

jeetje mina ik vind dat wel errug vroeg moet ik zeggen, toen was ik nog altijd druk aan het spelen met knuffels en weet ik veel wat allemaal, waarom zo vroeg in vredesnaam?

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:24

Gorsh.. tja.. Ik moet zeggen dat ik er niet van opkijk..

Zeg nou eerlijk, tegenwoordig zien meisjes van een jaar of 13 er soms uit als een meisje van 17 of 18.. Ze zien er dus door kleren/make up en soms door gedrag uit alsof ze 4 of 5 jaar ouder zijn.. Bovendien, er is de laatste tijd een hoop sex op tv te zien.. Niet dat ik ermee zit, maar het verklaard wel een hoop, omdat kinderen een imiterende rol aannemen..

Ik kan je melden dat ik op mijn 14e nog aan het touwtje springen en knikkeren was.. En ook ik speelde toen nog met mijn barbies ( spaar die poppen nog steeds Haha! )

Ik was 17 toen ik wat met mijn eerste vriendje uitspookte Haha! En dat vond ik opzich al vroeg Haha!

Jurga schreef:
(En nee, mijn Barbies hadden ook nog geen sex...Tong uitsteken )


Deze uitspraak vind ik toch wel erg grappig hoor *LOL* De mijne hadden dat namelijk ook niet toen ik een jaar of 13 was *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:36

Vind het ook belachelijk. Ergens moeten die kinderen ook de wijsheid vandaan halen. Ik kreeg in de 2e pas seksuele voorlichting. Daarvoor hoorde je weleens wat, maar had je eigenlijk geen flauw benul van hoe het in elkaar stak, bovendien waren alle meisjes van je leeftijd echt nog kind, en dacht je niet eens aan die dingen. Ja hooguit een zoen. Op mijn elfde voor het eerst gezoend met een meisje, en dat vond ik al spannend genoeg *LOL*

Maar tegenwoordig zien kinderen het veel vaker in de media, en sja, dat lijkt ze wel leuk, dus gaan ze dat uitproberen. Ik denk dat de meeste 10 jarigen niet eens kunnen benoemen waar ze nu werkelijk mee bezig zijn.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 08:09

Missy schreef:
Ik zie af en toe ook tienjarige meisjes lopen met lagen makeup op. Ik snap echt niet dat die moeders het toelaten. En ook al strings naast de k3 onderbroeken.


Hmm.. ik weet niet of expliciet verbieden enig nut heeft. Het beste om een tiener aan te moedigen is iets uitdrukkelijk te verbieden. Dan wordt het namelijk een uitdaging. (Zoiets van: als het verboden is, moet het wel héél geweldig zijn). Als ouder heb je dus de moeilijke taak om wat subtieler te zijn, zonder er laks over te doen. Maar goed, dit blijft moeilijk. Als ik die verhalen zie van jonge kinderen die plotseling kindertjes krijgen, dan voel ik alleen heel diep medelijden.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 08:26

Wmijn schreef:
Haagsemeid, hoe weet je dat de persoon eerlijk tegen jou is over zijn of haar sex-leven? En als de persoon eerlijk is, kan de persoon waar die persoon mee gegaan is niet eerlijk geweest zijn... Of misschien zelf niet helemaal doorhebben hoe het in de wereld in elkaar steekt. Beetje link dus IMO om te zeggen dat het voldoende is om de persoon te kennen...


Nou kijk ik wil me vriend toch wel wat beter leren kennen voordat ik met um me bedje deel Haha!

Ja maar bij mij zit het anders ik weet dat me vriend hiervoor maar 1 vriendin heeft gehad waarmee hij het veilig deed. Dus dat is al een groot voordeel. En hij ook pas me eerste ECHTE vriend is om het zo maar ff te zeggen Schijnheilig
Voldoende zal het niet zijn maar wel een stap in de goede richting!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:19

Ik vind seks een erg volwassen aangelegenheid en die jonge kinderen gedragen zich echt nog niet volwassen, ook al doen ze zich wel zo voor. Ik vind het dus maar niets dat ze al op zo'n jonge leeftijd seks hebben.

De hond is de betere mens

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:27

Ik kan me niet voorstellen dat kinderen op die leeftijd uberhaupt weten wat sex is. Daar ben je dan toch nog helemaal niet mee bezig??

Ik denk dat dit onderzoek zwaar overtrokken is. Dat de kids de boel een beetje overdrijven uit stoerdoenerij.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:46

11 jaar en dan al sex... sorry hoor maar op die leeftijd speelde ik nog lekker met mijn barbies en was nog lekker kind. Je hebt lang genoeg de tijd om volwassen te zijn en zo leuk is dat vaak niet... wou af en toe dat ik nog een lekker onbezorgd kind was Haha! Schijnheilig

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Axxy, ComscoreBot, Gambler99, Googlebot, Kirrietje, Lau07, Marcato, Moonlight91, Noor, Nustice, Oehlala, ogidni, puma, rollyjogered, Saaams, Schuur_, Shivaya, sterregoud, Thats_Me, thequeensmum, Thrive, winnetou4502, xPabloBokt, xSannee en 125 bezoekers