Met Mirage naar kliniek EINDELIJK ER WEER OP......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Met Mirage naar kliniek EINDELIJK ER WEER OP......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 20:12

Na dit hele verhaal hieronder is ze nog vaker te gast geweest in bodegraven. Ingespoten in knie (ook op foto niet goed) en 10 injecties in haar rug gehad. Bij de manueel therapeut geweest en afgelopen dinsdag zijn haar beide voorvoetjes ingespoten. Het is nog even afwachten hoe ze daarop gaat reageren, of het gaat helpen of niet. Zo niet, blijft er niet veel meer over, maar we moeten nog maar even postief denken.
EINDELIJK, na 3 maanden er alleen nog maar naast gelopen te hebben en te hebben gelongeerd, ga ik er morgen voor het eerst weer op.
Best spannend!!!! Heb er zo'n zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En nu maar hopen dat ze goed op die gewrichtsinjecties reageert!!!!
Help me hopen alsjeblieft!!!!!!!!!!!!!1

Het viel me aan de ene kant mee, maar toch was ik er niet echt blij mee.
Er zijn 2 dingen:
1) ze blijkt licht atactisch, vandaar het gesleep met haar achterbenen, het dragen van de staart altijd iets naar links en de wat zwakke achterhand
Door training kan dit nog wel iets verbeteren, maar ze heeft dus haar grenzen voor wat de dressuur betreft. Of dat in de B is of in de M konden ze me niet zeggen. In de loop van de jaren kan het erger worden, maar dat hoeft dus niet.
2) haar straalbeentjes in beide voorvoetjes waren niet helemaal goed op de foto; er zit dus iets niet helemaal goed. Het is echter niet extreem, dus hopelijk goed op te lossen. Hoefsmid erbij gehaald en besloten om haar om natural balance ijzers te zetten, nog relatief nieuw in Nederland.
Hiermee kan ze beter haar voeten afwikkelen en hopelijk wordt het gestruikel daarmee ook minder. Door deze ijzers zal ze hopelijk beter gaan lopen, en staat ze anders op d'r voeten en hopelijk heeft ze daarmee dus geen irritatie meer op d'r straalbeentjes, waardoor ze weer zonder pijn rond kan lopen.

Ze heeft ontstekingsremmers mee, en ik moet de komende drie weken stappen, voornamelijk rechtuit. Geen bochtenewerk en vooral niet longeren. Over 3 weken terug voor controle en dan wordt er misschien alsnog ingespoten.

Het was een erg lange dag, ben er van 10 tot 4 geweest, dus ik heb het wel een beetje gehad nu........

Ze is dus niet helemaal goed, en dat blijft uiteraard zo, maar met een beetje geluk kan ze straks zonder pijn weer vrolijk rondhuppelen en kunnen we verder waar we gebleven waren............
Laatst bijgewerkt door IngridM op 29-12-02 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:05

Jeetje zeg, je weet nu wat het is, maar blij ermee zijn is een tweede.... Wens je erg veel sterkte en ik hoop echt dat de ijzers helpen en dat het niet verslechtert in de loop van de tijd.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:27

Niet te geloven!!!!
Was het een aangboren iets, of pas later ontwikkeld?!

Bij de hengstenhouder van Pash zeiden ze dat alle Pash-afstammelingen de staart iets scheef droegen, deed hij zelf ook.
(zou er dan iets met de hengst zijn, wat doorgefokt wordt?)?!?!

Vind het heel sneu voor je en natuurlijk ook voor Mirage!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:55

Sterkte ermee.. balen!

Ik heb erg veel goede verhalen gehoord over Natural Balanced, zit er zelf ook nog aan te denken.. Laat horen hoe het bevalt?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:16

wat poedersuiker....hopelijk word ie beter in de loop van de tijd en dat de ijzers idd helpen.Veel sterkte ermee ! En het beste voor jullie alle2 gewenst !
xxx

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:14

Mmm het nieuws is niet zo leuk. Wel prettig om te weten wat het precies is. Ze zijn daar altijd wel duidelijk. Ik leef met je mee! We gaan allebei zorgen dat onze paardjes er bovenop komen!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:31

Hoe zien de ijzers er precies uit? Mijn paard heeft ook ijzers die iig aan je beschrijving voldoet, en dat gaat super!

Veel sterkte!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 08:24

Naja je weet nu in ieder geval dat er iets fout zit en dat het geen aanstelleritis is. Of je er blij mee moet zijn is een 2e.
Sterkte de komende weken.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 08:37

Jeetje dit is echt rot, voor jullie allebei. Verdrietig
Ik leef met je mee!

Ik heb van die ijzers nog nooit gehoord.
Wel ooit een pony meegemaakt die chronisch hoefbevangen was, en die werd zó bekapt dat ze haar hoeven iets ronder kon afwikkelen zeg maar, tijdens het neerzetten.
Als ze halt hield op rechte bodem werd dus het voorste stukje het minst belast.

Heel veel sterkte!! Ik duim voor je dat het niet erger wordt, het attactisch zijn. Veel liefs en hou vol. Lachen

Belker

Berichten: 15279
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 08:53

Katja heeft die ijzers. Ik had ze bij Gaija. Ik heb ze ook bij andere paarden gezien. Goede ijzers, maar ze moeten er wel aan wennen. Dit kan enkele dagen tot weken duren. Veel los laten lopen, en veel rechtuit belast stappen. Sterkte ermee.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:05

Sjit Ingrid, dit is niet leuk! Wat vervelend voor jullie! In principe wel prettig om te weten wat het is, goed van je dat je gegaan bent. Ik hoop dat het speciaal beslag helpt, en dat haar toestand niet zal verslechteren. Ik duim voor jullie!

Sterkte voor jullie beiden, en een knuffel voor Mirage!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:07

Dit is balen zeg. Maar misschien kun je haar toch zo rijden dat ze geen last heeft. Die natural balans ijzers, wat moet ik me daarbij voorstellen? Misschien is het mogelijk om haar te laten behandelen door Rodinde Hoogenraad, die heeft zelfs ooit wobblers kunnen genezen en die zijn ZWAAR atacties. Zij doet dat met accupunctuur. Ik zou het nog niet zomaar opgeven hoor, het is best mogelijk dat je de situatie best nog kunt verbeteren.

De hond is de betere mens

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:42

NB ijzers (natural balance) zijn ijzer die verder onder de hoef worden vernageld. Dus je ziet aan de buitenkant dus geen ijzer onder de teen van de hoef zitten. Er zitten om deze reden dus geen lipjes meer op. De straal wordt met dit ijzer langer gelaten. Met behulp van een passer wordt gezorgd dat de stralen aan beide zijden even lang zijn.

De ijzers kunnen ook langer onder liggen dan de gewone ijzers.

De bedoeling van deze ijzers is dat het meer de natuurlijke afwikkeling van het paardenbeen bevorderd. Schijnt zo te zijn dat ik Amerika testen zijn uitgevoerd met wilde paarden met en zonder deze ijzers dat de groep met ijzers beter af waren dan zonder. In Amerika en Engeland schijnen de meeste paarden al met deze ijzers te zijn beslaan. Volgens kliniek bodegraven lopen staks alle paarden met deze ijzers, mits de hoefsmid open staat voor verbetering in zijn praktijk.

Mirage was gisteren het fotomodel van de dag. Omdat het nog een relatief nieuw ijzer is voor Nederland gaat kliniek bodegraven presentaties houden voor hoefsmeden. Daarvoor waren foto's nodig, zowel gewone als rontgen foto's. Zo wordt Mirage toch nog een beroemdheid Lachen .

Ben heeeel erg benieuwd wat het effect gaat worden voor Mirage. Maar omdat ze van haar een studie object gaan maken denk ik dat ze daar wel goed vertrouwen in hebben. Succes en ik hoor het wel.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:15

Belker schreef:
Katja heeft die ijzers.


Ik niet maar m'n paard wel. Knipoog Maar het bevalt goed die NB ijzers en ik heb er ook al veel goede dingen van gezien. Sommige paarden hebben lang nodig om eraan te wennen maar anderen lopen er gelijk een stuk beter op weg. Ben benieuwd hoe het gaat.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:28

jeetje....Dat is nogal wat. Maar gelukkig heb je nu duidelijkheid, en zijn er mogelijkheden om het te verbeteren.
Heel veel succes met Mirage!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 20:34

Na dit hele verhaal hieronder is ze nog vaker te gast geweest in bodegraven. Ingespoten in knie (ook op foto niet goed) en 10 injecties in haar rug gehad. Bij de manueel therapeut geweest en afgelopen dinsdag zijn haar beide voorvoetjes ingespoten. Het is nog even afwachten hoe ze daarop gaat reageren, of het gaat helpen of niet. Zo niet, blijft er niet veel meer over, maar we moeten nog maar even postief denken.
EINDELIJK, na 3 maanden er alleen nog maar naast gelopen te hebben en te hebben gelongeerd, ga ik er morgen voor het eerst weer op.
Best spannend!!!! Heb er zo'n zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En nu maar hopen dat ze goed op die gewrichtsinjecties reageert!!!!
Help me hopen alsjeblieft!!!!!!!!!!!!!1
Laatst bijgewerkt door IngridM op 30-12-02 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Berichten: 11965
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:33

Heel veel succes morgen, wat zal jij genieten! Je hebt er in elk geval alles aan gedaan om haar zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen als ik het zo hoor, dus het moet morgen gewoon goed gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 09:34

Ik duim voor je! Veel plezier en geniet er van Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Dian12345, Inney, Oza04 en 91 bezoekers