Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:45

Op ad.nl hadden ze het over een helikopter die niet van de politie was die continu boven het zoekgebied bleef cirkelen. Nu zie je op nu.nl een foto van de plek die afgeschermd is van bovenaf genomen. Dat vind ik dus echt respectloos...

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:46

bruintje123 schreef:
Nee dat effect is echt veel minder.
En pepperspray wapen noemen?? Nou nee. Vervelend, maar geen wapen.

Taser?

Bellex

Memories schreef:
Als je een dader onmenselijke martelingen toewenst ben je imo zelf ook niet heel veel beter. Het is gruwelijk wat sommige mensen doen maar rechtvaardigt dat je om hetzelfde te doen? Dan is de 'gewone' doodstraf nog heel wat anders vind ik. Of gewoon opsluiten en nooit meer loslaten zo'n gek.

Wel echt een heel specifieke plek waar ze aan het zoeken zijn... icm met wat de woordvoerder van de politie heeft gezegd vrees ik het ergste ;(

Dat is inderdaad exact wat ik bedoel, jij verwoord het goed :j

Ook ik had de hoop dat ze nog levend gevonden zou worden. Maar sinds de politie zei te zoeken naar haar lichaam, is dat over. Dat zeggen ze niet voor niets

bruintje123 schreef:
Toch heeft de telegraaf het wel erg vaak wel goed.
Maar die steken hun kop boven het maaiveld uit waar andere dat nog niet durven en een dag later met hetzelfde aan komen zetten.

Liever niet de scoop en 100% zeker

]
Laatst bijgewerkt door Bellex op 12-10-17 13:52, in het totaal 2 keer bewerkt

IMJ

Lisitano schreef:
Wraak vreet energie. Levenslang.
Ik vind het heus begrijpelijk maar ik keur het niet goed. Wat ik al zei, wraak is je eigen straf.

De Ouders van Anne hebben levenslang.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 13:46

Het is natuurlijk de afgelopen tijd wel nat weer geweest.
Als hij inderdaad in de auto van zijn moeder heeft gezeten, dan moeten er op locatie bandensporen te vinden zijn en kunnen ze die wellicht matchen.

Droversrun: dat klopt. De route van die heli is ook op deze site te vinden: (even inzoomen en dan zie je het rode spoor).
https://www.radarbox24.com/flight/ZXP01#

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:48

oomens schreef:
bruintje123 schreef:
Nee dat effect is echt veel minder.
En pepperspray wapen noemen?? Nou nee. Vervelend, maar geen wapen.

De WWM vindt anders wel het tegendeel.

Onze hele regering vind wat anders als het gaat om slachtoffers en daders en dus onze veiligheid.
Pistolen ben ik ook tegen, maar in deze maatschappij pepperspray als verboden wapenbezit zien en inderdaad als je deo bij hebt met dat doel (moeilijk te bewijzen) is wel achterhaald.

IMJ

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:52

Ongeacht alle verwensingen hopen we allemaal hetzelfde..
Laten we dat als gemene deler zien dan..

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:52

IMJ schreef:
Lisitano schreef:
Wraak vreet energie. Levenslang.
Ik vind het heus begrijpelijk maar ik keur het niet goed. Wat ik al zei, wraak is je eigen straf.

De Ouders van Anne hebben levenslang.

Oh.
Ik ben heus geen onmens dat dit rechtvaardig vindt alleen omdat ik vind dat je iemand niet hoeft te martelen en langzaam vermoorden hoor. Laat maar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:54

Een hele enge maatschappij.
Dat dit monster na 7 jaar al weer op straat is terwijl hij levenslang had moeten krijgen voor zijn eerdere gruweldaden.
En zodoende waarschijnlijk nog een slachtoffer heeft weten te maken.

En dan gek vinden dat wij niet meer geloven in gerechtigdheid?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:54

Ja joh, mijn menselijkheid is weg hoor bij dit soort situaties..

Maar let's agree to disagree..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:55

Lisitano... wij verschillen duidelijk van mening!
Laten we hopen dat Anne er weinig tot niets van gemerkt heeft ........ ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:56

Moderatoropmerking:
Nog maar een keertje: Willen jullie stoppen met de discussie over ons strafsysteem en de daarop aansluitende discussie over de doodstraf of andere (martel)straffen? Dat onderwerp past beter in een eigen topic dan hier. Het is begrijpelijk dat de gebeurtenissen vragen oproepen, en die vragen mogen jullie ook gerust stellen en bespreken. Maar het is niet de bedoeling dat dit topic verzandt in een algemene discussie over straffen. Zouden jullie dus iets meer on-topic willen blijven?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:57

We hebben het niet over een straf Dani, tenminste ik niet, bij mij zou hij/zij niet
meer in aanmerking komen voor een straf!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:57

Laatst bijgewerkt door AbbyBlues op 12-10-17 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:58

droversrun schreef:
Op ad.nl hadden ze het over een helikopter die niet van de politie was die continu boven het zoekgebied bleef cirkelen. Nu zie je op nu.nl een foto van de plek die afgeschermd is van bovenaf genomen. Dat vind ik dus echt respectloos...

Dat zie je verkeerd, dit zijn de forensische jongens die buiten het oog van de telelenzen hun werk moeten kunnen doen, vandaar de blauwe schermen en niet omdat dit de plek van Anne is. Van daar uit werken ze verder richting de aangegeven plek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 14:00

Ik vind die luchtfoto van de mogelijke vindplaats toch best ver gaan.
Heeft het ANP dan een drone de lucht in gestuurd? :?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:01

Pepperspray is echt wel een heftig wapen. Als je dat goed in je gezicht krijgt ben je niet meer in staat verder te gaan met wat je van plan was. Maar dan moet je wel goed mikken.

Ik ben benieuwd of de verdachte iets heeft gezegd vannacht of dat ze iets hebben gevonden met de heli.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:01

Ik denk dat we de hele haat en wraak meningen beter even kunnen vast houden tot er meer duidelijkheid is.. De kans dat ze nog leeft is nagenoeg weg. Laten we vooral hopen dat haar ouders inmiddels meer weten een ze aan het lange pad van rouw kunnen beginnen...

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:02

Cayenne schreef:
Ik vind die luchtfoto van de mogelijke vindplaats toch best ver gaan.
Heeft het ANP dan een drone de lucht in gestuurd? :?

Vind ik ook, ze hebben ook gewoon totaal geen geduld....

droversrun

bigone schreef:
droversrun schreef:

Dat zie je verkeerd, dit zijn de forensische jongens die buiten het oog van de telelenzen hun werk moeten kunnen doen, vandaar de blauwe schermen en niet omdat dit de plek van Anne is. Van daar uit werken ze verder richting de aangegeven plek.

Oh dat wist ik niet dat die schermen daarvoor waren, maar dat haalt niet weg dat ze die schermen dus neerzetten om geen telelenzen erbij te willen hebben en ze vervolgens uit de lucht gefotografeerd worden..

Dani

BloemBloem schreef:
We hebben het niet over een straf Dani, tenminste ik niet, bij mij zou hij/zij niet
meer in aanmerking komen voor een straf!

Ik neem aan dat je best snapt wat ik bedoel. De discussie over straf of eigen rechter spelen past niet in dit topic, vandaar mijn verzoek om die nu achterwege te laten. Het staat je vrij om een eigen topic te maken over dit onderwerp als je er verder over wil discussiëren. :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:04

Wat een ellende dit zeg :( Ik zit maar te denken wat is er toch gebeurd met je meisje..... En dan te bedenken dat menig mens hier haar niet kent, kan je nagaan hoe het is als het je vriendin of dochter is.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:05

Vind het wel respectloos naar familie toe dat het AD deze foto heeft gemaakt en publiceerd.
Ondanks dat er niet veel te zien valt zal het wel heel gevoelig voor de familie zijn.

Van wat ik net op de radio kan horen vermoed ik dat ze daar ergens begraven ligt. Tenminste zo klonk het.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:05

Cayenne schreef:
Ik heb ook al eens de tip van iemand gekregen om een flesje deo op zak te hebben voor noodgevallen?

Had ik.
.fietste veel en op alle tijdstippen door /langs bossen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:07

ik lees ook al een tijd mee en het heeft me inmiddels aardig in de macht.

ik denk dat er achteraf heel veel 'wat als' gezegd wordt.
- wat als iemand meegefietst was
- wat als hij niet die vrijheid had
- wat als hij wel tbs had gekregen
- wat als hij de auto van zijn moeder niet had

etc etc.

het is verschrikkelijk voor iedereen. voor de familie van anne, voor de meisjes en familie die in 2010 slachtoffer waren maar ook voor de familie van de verdachte. dit wens je niemand toe.

en ondanks dat er misschien fouten zijn gemaakt is er maar 1 schuldig en dat is de dader.

ik hoop dat ze snel gevonden word en ben bang dat dat niet levend is. ook hoop ik dat zijn schuld bewezen kan worden en hij levenslang krijgt en niet meer in de maatschappij terug komt.

ook vind ik dat iedereen zijn menibg mag geven en speculeren heel menselijk is en we elkaar daar juist bij kunnen helpen door gerust te stellen ipv aan te vallen.