Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:39

Jester_ schreef:
UK_eef schreef:
Godzijdank zit er eindelijk schot in de zaak. Je houdt geen verdachte aan als je geen DNA hebt. Aangezien deze gestoorde smeerlap al is veroordeeld staat zijn DNA in de databank, vandaar de match met de gevonden spullen. Hopelijk wijst hij snel de plek aan waar hij Anne achter heeft gelaten. Het kan niet ver zijn van de kliniek dus ik verwacht dat ze heel snel gevonden zal worden.

Volgens mij hoorde ik vorige week ook op de radio dat het nieuwe kabinet een wetswijziging door zal voeren die het 'vroegtijdig vrijkomen' verbiedt. Top plan in mijn ogen, los van deze trieste zaak.

Oh heeft die nu dan al bekend?

Zit jij alleen in dit topic om te poedersuiker op anderen?
Kun je ook even wat nuttigs toevoegen?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:42

hmm in eenkeer 6 pagina's verder je pakt je hard vast en leest de pagina's die er bij gekomen zijn.. Maar nog niks , zo naar.. :(

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:42

Diablo schreef:
Chiave schreef:
Niet als meneer zegt geen spijt te hebben en trots te zijn op zijn daden. Dat maakt hem, imo, kanshebber op recidive. Dat moeten we niet willen. Als er dan ook nog eens geen TBS opgelegd kan worden omdat meneer het niet behaagt om psychisch onderzocht te worden... Kom nou toch. Dan bepaalt hij in zekere zin zijn eigen straf.

Sarcasme Chiave, natuurlijk meen ik dat niet serieus.
Naar mijn mening had hij nooit weer los gelaten mogen worden.

Zag het later pas, sorry.;)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:44

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:46

Coloured schreef:
Memories schreef:
Aanname en veronderstelling is voor zover ik weet en na een snelle Google nogal synoniem aan elkaar Coloured? :?

Als dat al zo is, wat is dan het probleem? Wat is er dan mis met aannames? Bij reconstructies wordt hier toch altijd gebruik van gemaakt? Ook om een tijdlijn en een scenario te kunnen schetsen?

Verder is de lading van het woord aanname anders dan van het woord veronderstelling, maar dat heeft met (wellicht persoonlijk?) taalgevoel te maken.

Er is ook helemaal niks mis met aannames, maar waar ik een beetje moeite mee had is het gehallelujah wat betreft zijn analyse, alsof die helemaal 100% waterdicht zou zijn terwijl elk willekeurig ander persoon met soortgelijke, even ver gezochte aannames de grond in getimmerd wordt 'want speculeren'. Maar goed, dat is het laatste wat ik daar over wil zeggen in dit topic.

Probeer het laatste nieuws te volgen maar alles wordt ondertussen ondergesneeuwd door halve lynchacties op de vermeende verdachte :\ Was er al bang voor toen men de initialen bekend ging maken.

En ik zag ook een filmpje voorbij komen waarin een medewerkster van Altrecht zei "Ik denk niet dat je hier als vrouw alleen 's avonds moet rondlopen. Dat zou ik in ieder geval niet doen.". Kan het filmpje zo gauw even niet terugvinden maar ouch...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:58

Ik kruip even uit meelees stand maar wat ik niet snap is dat mensen het opnemen voor "de verdachte" hij heeft geen brood gestolen hoor. Z'n iemand hoort niet vrij rond te lopen en zeker geen tweede kans te krijgen ! (Dit is mijn mening)! Ik heb het niet over degene die is een keer een ruzie gehad hebben of een keer wat gestolen hebben maar we hebben het over iemand die op een zeer zieke manier met mensen omgaat en zelf hier geen spijt van heeft. Hier in Nijmegen was een soort gelijk geval van iemand die een weekend verlof had en even een jonge vrouw van het leven beroofd had op een gruwelijke wijze...(Mariska peters).
Als het je kind, zus of vriendin is denk je er ook anders over om z'n iemand nog een tweede kans te geven. Ik hoop dat er voor de familie snel duidelijkheid komt welke uitkomst het ook is voor hun is het een levende nachtmerrie...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:00

Memories schreef:
En ik zag ook een filmpje voorbij komen waarin een medewerkster van Altrecht zei "Ik denk niet dat je hier als vrouw alleen 's avonds moet rondlopen. Dat zou ik in ieder geval niet doen.". Kan het filmpje zo gauw even niet terugvinden maar ouch...

http://nieuws.tpo.nl/2017/10/09/minidoc ... verblijft/

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:00

Kan dit topic weer terug ontopic? Dus terug naar enkel info over Anne Faber in plaats van alle stompzinnige discussies.
Ik kijk hier om te kijken of er nieuws is, maar ik zit nu al pagina's lang vervelende aannames en meningen te lezen.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:03

Als inderdaad de technische recherche daar is aangekomen met speurhonden gok ik dat ze toch een spoor hebben gevonden. Laten we hopen dat het dan niet lang meer duurt tot iedereen verlost wordt van de onzekerheid over wat er met haar is gebeurd... Ik ken haar niet eens en denk er de hele dag door aan, ik wil niet weten hoe haar familie, vrienden en andere mensen die haar kennen zich moeten voelen |(

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:07

Alpha89 schreef:
Filmpje van de verdachte nu ook los op social media. Is dat ook niet strafbaar?

Lijkt me niet. Ik zag het ook voorbij komen, maar zo overduidelijk is dat filmpje nu ook weer niet. En dan nog. Ze hebben het zelf ooit op YouTube geknald. In deze zaak is hij nog een verdachte, maar hij heeft hele ernstige dingen gedaan waar hij zijn straf nog niet voor uitgezeten heeft .... ik kan er eigenlijk ook niet zo mee zitten dat zijn naam rond cirkelt op internet. Anoniem blijft zo iemand toch nooit.

Ik heb er meer moeite mee dat door deze verschrikkelijke vermissingszaak de familie niets anders kon doen dan de foto's, naam en andere gegevens van Anne op internet te moeten zetten. Dat zij de anonimiteit niet meer in kunnen. De FB van de vriend van Anne die nu bij veel mensen bekend is en de verschrikkelijke beschuldigingen die hij op zijn bordje heeft gekregen.

Alpha89

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:10

Inderdaad. Ik vraag me af hoe die mensen zich nu voelen die o.a. de vriend zwart hebben gemaakt. Idioten zijn het!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:11

Moderatoropmerking:
Het is prima dat jullie van gedachten wisselen over wat er gebeurd kan zijn. Maar zouden jullie iets terughoudender willen zijn met speculaties over de verdachte, en met de discussie over TBS en recidive? Die discussie past wellicht beter in een eigen topic. Verder wil ik jullie vragen om respectvol naar elkaar te blijven. Ik snap dat emoties snel oplopen bij dit onderwerp, maar anderen afsnauwen is niet nodig.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:12

Alle speculaties en nare berichten daarvan hoop ik dat de vrienden en familie deze niet lezen.
Kunnen we niet beter zwijgen en uit respect naar hen die haar liefhebben ?
De hel waar zij doorheen gaan is onvoorstelbaar.
Laat liever een kaarsje rondgaan en hopen en bidden met elkaar dat aan deze wrede onzekerheid een einde mag komen.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:13

Er schrijft iemand dat ze gevonden is in een leegstaand huis. Of dat waar is? Geen idee.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:13

Alpha89 schreef:
Er schrijft iemand dat ze gevonden is in een leegstaand huis. Of dat waar is? Geen idee.

Graag je reactie onderbouwen door middel van het delen van een link.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:14

Ach ja...nu zijn er ook al Twitteraars die uit de initialen van de verdachte (M.P.) menen te kunnen opmaken dat hij een niet-Nederlandse achtergrond heeft. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:14

Waar schrijft die 'iemand' dat dan?

Is daar een bevestigde bron van?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:15

Alpha89 schreef:

Bron?

Biebz

Alpha89 schreef:

Ik zag meerdere reacties met dat ze gevonden zou zijn.
Politie Utrecht reageert met dat Anne nog NIET is gevonden en de zoektocht morgen verder gaat.

Memories

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:16

Alpha89 schreef:

Waar?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:19

Volgens journalist Niels Kalkman lijkt er iets gevonden te zijn. ;(

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:20

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:20

Alpha89 schreef:

Dat zag ik ook al idd... Heb gevraagd waar dat staat want er is nergens nog iets te vinden...