pony verhuren?advies en meningen gevr.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

pony verhuren?advies en meningen gevr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 12:00

Ik werd vanmorgen benaderd door iemand die Renzo van mij zou willen huren, of leasen. Ik heb hier nooit over nagedacht en weet dus ook niet goed of dit een goede optie is.

Even in het kort: Renzo is mijn 3 jarige ruintje, 1.37 groot. Hij staat te koop, maar doordat ik waarschijnlijk ook wat te kieskeurig ben vlot het niet erg. Ik vind het erg belangrijk dat hij een goed tehuis krijgt en als ik daaraan twijfel dan hou ik hem liever zelf...

Maar goed, nu werd mij dus gevraagd of ik hem zou willen verhuren. Mijn eerste reactie is dat het misschien geen slecht idee is. Renzo krijgt zo toch zijn aandacht en hij blijft bij mij op stal.
Maar er kunnen natuurlijk wel moeilijkheden van komen op het moment dat ik toch besluit hem te verkopen.

In ieder geval vind ik de volgende zaken belangrijk in het geval ik hem zou verhuren:
- Hij moet bij mij op stal blijven.
- Verantwoordelijk iemand die kan rijden.
- Ik blijf zelf voeren en mesten ed.
- Hij of zij moet wel zelfstandig met hem kunnen omgaan.

Dat is wat mij zo op het eerste oog te binnen schiet. Hoe denken jullie hierover (positief en negatieve ervaringen welkom) ? Welke afspraken zijn belangrijk en over wat voor bedrag zou je kunnen praten?
Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 07-11-02 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

* To Belg, or not to Belg *


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:03

Waarom moet hij bij jou op stal blijven staan? Als je hem eigenlijk al wilde verkopen kan je hem net zo goed ook op een andere stal verhuren. Als je af en toe gaat kijken hou je toch toezicht.

Maakt de keuze uit evt gegadigden een stuk groter..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:05

Lekker die ander laten mesten, niet alleen de voordelen hoor, maar ook de nadelen. Over voeren kan je het overleggen.
Verder is de keus aan jou.
Stel wel een contract op dat je alles zwart op wit hebt.
Succes ermee!!

:evaw:

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 12:07

Omdat ik zelf verantwoordelijk blijf voor veeartskosten ed vind ik het wel prettig zelf toezicht te kunnen houden. Staat hij ergens anders, dan gaat dat niet en weet ik ook niet wat er met hem gebeurt.
Maar misschien ben ik wel te sentimenteel, ofzo...

* To Belg, or not to Belg *

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:55

ik zou ook willen dat het paard dan bij mij op stal zou blijven. Ik zie geen probleem om je paard te verhuren. Ik zou wel de ander laten mesten, je kunt het toch controleren. Zo weet je ook dat het iemand is die ervoor gaat. Ikzou idd wel iets op papier zetten, denk daarbij ook aan:
- hoe vaak per week rijden
- hoe vaak mesten
- eventueel delen van dierenartskosten
- voeren
Zo kunnen er nooit onduidelijkheden ontstaan en is voor beide partijen duidelijk wat er wordt verlangd.
Ik huur Codex ook en bij mij gaat alles goed. De eigenaar laat mij heel erg vrij. In het begin hebben we duidelijke afspraken gemaakt. Veel succes ermee.


bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:07

het geld ligt eraan hoevel x per week diegene zou moggen rijden ,en hoe duur jou stalling is

zeg effe jou stalling is 400 euro,en ze mag 3 dagen per week rijden enz.
75 euro per week dan is ze van jullie allebei een beetje want ze betaalt dan de stal kosten mee,en een beetje de andre kosten.

Ik zou der laten verhuren als ik jou was of probeer het anders even een maandje!!!!!!!

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:10

Ik zou ook altijd opnemen dat koop WEL huur breekt ....normaal gesproken is dit namelijk niet zo!! ( dan blijft de huur dus voortduren, ook al verkoop jij hem!) Erg belangrijk als je hem nog eens wilt gaan verkopen! En ik zou in het contract opnemen dat je te allen tijde de huurovereenkomst op kunt zeggen, zonder opzegtermijn en zonder opgaaf van redenen.
Let ook nog even op de aansprakelijkheid, want als zij iets doms met je pony uithaalt, ben jij verantwoordelijk..

Wij hebben net een contract opgesteld, dus als je meer wil weten kan je ook even Pb'en!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, ikbencarmen, Trendiction en 37 bezoekers