Leysander is erg ziek en geopereerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Leysander is erg ziek en geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 05:00

[edit:BartVB]Verwijderd op verzoek[/edit]

Vanochtend ik was net op me werk kopje koffie erbij. Mijn telefoon ging 4 oproepen tegelijk. Leys was ziek/koliek of ik snel wilde komen. Ik op wel op stal gekomen stond hij in de molen en gaf een flinke gil van blijdschap dat hij me hoorde en een bok. Ik schrok toen ik je zag zoveel angst in je ogen dit was niet goed. Je bent een harde en een vechter voor jezelf en nu klopte er iets niet.

De Da bellen die kwam gelukkig snel en gaf je een spuit en dat rare ding in je neus. Je was super braaf en liet alles toe je wist dat we je hielpen. Je was al moe van het vechten maar je gaf niet op. Na 2 uur knapte je je niet op en langzaam zag ik je nog slechter worden. Na me bevriendende DA en fysio gebeld te hebben heb ik weer de DA gebeld. De bevriendende DA had je nog gereden afgelopen woensdag en ook gesprongen je vond het niet leuk dat je moest luisteren en dat ging met het nodige protest gepaard, terwijl hij het zo goed bedoelde, vechten bleef je tot het laatst. Hij bewondert je daarom heel erg. Het was niet goed met je lopen kon je niet meer je had zoveel pijn. Je gooide jezelf neer op de stenen. Je bent een harde voor jezelf en zal niet snel pijn aangeven dit is al meerdere keren gebleken. Maar nu was het te erg. Jij was moe en ik ook me voeten deden pijn van het lopen (werkkleding aan) en ik had nog niets gegeten en gedronken die dag maar dat interesseerde me niet me maatje en vriendje was erg ziek en het ging niet goed. De DA kwam weer met opvoelen kon de Da niet snel wat vinden en moest je met spoed naar de Uithof. Wat een mazzel dat de vrachtwagen net kwam om een ander paard op te halen dus je kon erbij.

Daar aangekomen werd ik supersnel geholpen en bleek al snel dat ik een zware beslissing moest nemen. Je hoopt in je mensenleven dat je deze keuze niet vaak hoeft te nemen. De dunne darm was verstopt en daar konden ze zo niet bij na een kleine test met infuus gaf hij duidelijk aan dat het niet goed was. 20 minuten nadat ik binnenkwam ging je naar de ok en moest je geopereerd worden. Je liep zo braaf mee en keek nog ff om toen ik de andere kant op moest lopen. Je hebt een hekel aan mannen maar toch liet je alles toe je voelde dat het goed was. Deed dit pijn voor mij en voor hem maar hij was in goede handen je bent een vechter dus opgeven zal je niet snel doen.

De operatie ging goed je dunne darm zat helemaal vol en was flink opgerekt maar hij was weer leeg. Ik ben er niet bijgebleven een stalgenoot die met me mee was gegaan wel. Het deed pijn om je daar zo te zien liggen je hoort niet op je rug te liggen nee op je vier benen in je eigen stal met een lekkere warme deken op. De bevriende DA was ondertussen gekomen en me fysio belde regelmatig. Ik ben erg blij met hun steun en vertalingen van het DA gebabbel. Ik ben ze zeer dankbaar ik zal ze nog hard nog hebben de komende tijd. Eindelijk na 2.5 uur mocht ik je bekijken je was wakker en stond te trillen op je benen. Maar toch hoorde je me en gaaf een flinke brul dit deed me goed. Nu moest je rusten en deze lange nacht door zowel voor jou als voor mij. Je hebt je rust nodig om weer aan te sterken. Je staat nu op IC aan het infuus en je hebt goede mensen om je heen die er zijn voor je. Al deed het verschrikkelijk veel pijn om naar huis te gaan maar ik kon niets meer voor je doen jij moet het nu doen.

De eerste 24 uur zijn erg kritiek vooral omdat de darmen weer moeten gaan werken deze zijn flink opgerekt. Ook daarna hebben we nog een lange weg te gaan de kansen na zo'n operatie zijn 50/50 vooral omdat er nog wel eens ontstekingen willen ontstaan erna. Voorlopig blijf je daar en zullen ze je goed bewaken en ik zal je zoveel mogelijk helpen want we geven dit niet op. Hoe de toekomst zal zijn weet ik niet ook niet belangrijk nu eerst deze 2 weken door.

Ik kan niet slapen bang dat ik de telefoon niet hoor als ze me nodig hebben. 4 jaar lang heb je nooit wat gehad waardoor je een da nodig had en dan nu dit zo erg. Het ging net weer redelijk met me en had weer zin in het leven en het rijden met je je ging super geen hindernis was nog te hoog voor ons. Springen is je lust en je leven je geniet ervan en ik ook. Dressuur is geen hobby van ons helaas wel erg noodzakelijk al ben je het daar vaak niet mee eens.

Dank je BBL dat je er was voor me en ook me stalgenoot die heel spontaan de werk afbelde om bij ons te blijven. Me fysio en de Da ook erg bedankt ik en leys zullen jullie nog hard nodig hebben de komende tijd. Ik ben moe heb pijn in me hele lijf zal dit zijn wat leys ook voelt of nog erger?

[edit:BartVB]Verwijderd op verzoek[/edit]

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 05:15

Weet niet wat er op bokt allemaal gebeurt is, maar ik wil je heel veel sterkte wensen met je ventje..
Je zegt zelf dat het een taaie is, hij is in goede handen en heeft een baasje dat duidelijk ontzettend veel van hem houdt..

Sterkte, en probeer wat slaap te krijgen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 05:23

He, meis sterkte ermee! Het is zo rot als je gewoon totaal geen invloed op de situatie hebt. Dat is altijd het vervelende met levende wezens waar je van houdt, je kunt er zo'n verdriet van hebben als er wat met ze aan de hand is. Leysander heeft zo te lezen een superbaasje. Ik hoop heel erg dat ie er bovenop komt.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 05:33

Heel veel sterkte Prisca!
Ik hoop dat Leys er goed door komt, maar het is een knokker, dat spreekt in z'n voordeel.
Ik weet niet wat er gebeurd is tussen jou en bokkers, maar ik vind het heel jammer dat je je in de steek gelaten voelt.

Geef Leys een dikke knuffel van me.

Goedgekeurd onderschrift :)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 07:16

Er moet me toch even wat van het hart, Pris heeft gezegd dat ze meteen uit zal loggen dus dit leest ze toch niet meer, ik ga er dan ook van uit dat ik in mijn antwoord daar geen rekening mee hoef te houden.

Allereerst heb ik met mijn paard iets soortgelijks meegemaakt . Ik weet dus hoe erg het is om dat zo mee te maken, te zien hoeveel pijn je paard heeft en machteloos moeten toekijken en moeten vertrouwen in de deskundigheid (?) van de dierenartsen. Alleen mijn paard heeft het niet overleefd. Maar dat terzijde.

De teneur van het hele verhaal stuit me een beetje tegen de borst. Ik denk dat Prisca een persoonlijke vete heeft met een aantal mensen op bokt en dat op deze manier probeert 'uit te vechten' of in ieder geval nog even een schop na te geven. Dit is een soort emotionele chantage waar ik een beetje problemen mee heb. En misschien kan dit topic maar beter gewoon verwijderd worden. Het heeft toch geen zin, Prisca leest het niet meer dus reacties van medeleven zijn hier niet op zijn plaats. Ze heeft ook gezegd dat ze geen reacties via andere kanalen wil, dus wat is dan nog het doel van dit topic anders dan te zeggen dat ze weggaat en nooit meer terugkomt op bokt. En dat waren nou net topics die niet toegestaan zijn toch Verward

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 08:30

Tsja als ze toch niet meer inlogt heeft het ook weinig zin om te vragen waneer ik mn geld terug krijg.
Hoe erg de situatie ook is of is geweest, had haar graag alle steun willen geven als we het maar geweten hadden. Helaas zijn we niet helderziend en kunnen we niet ruiken hoe het er met iemand prive voorstaat, ookal hebben we het nog zo vaak gevraagd per mail of PB.
Idd een schop na. En niet zo zuinig ook.

Ik hoop dat Leys er goed bovenop komt.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 08:49

Ik vind dit een intriest bericht van Prisca. Jammer dat niet iedereen heeft geweten dat het heel slecht met haar ging maar ze heeft het ook niet aangegeven. Ik hoop voor haar dat Leys het zal redden en dat het binnenkort ook beter met haarzelf gaat.Dus mocht je dit nog lezen Prisca; ik wens je alle geluk in de toekomst. Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 08:59

Prisca, ik hoop dat je dit nog leest.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met leys. Ik hoop voor je dat Leys en ook jij(!) erboven op komen
Ik vind het heel jammer dat je niet meer komt op bokt, ik weet ook echt niet wat er gebeurt is.
Jammer dat je, naar mijn mening, alle mensen van bokt op dit moment een beetje over 1 kam scheert.

Sterkte en ik denk aan jullie!

:evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:23

In mijn ogen geeft Pris hier geen mensen een schop na. Ze post dit berichtje duidelijk ook om de mensen waarmee ze nog WEL contact heeft, te laten weten hoe het gaat met Leys. Ik vind het heel naar te moeten lezen dat hij op IC staat en dat zijn toestand 50/50 is. Gisteren was het al helemaal niet goed en nu dit bericht. Pris, als je dit nog leest, meis heel veel sterkte en ik zal voor jullie duimen, je verdient dit niet!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:25

Prisca ik hoop dus ook nog dat je dit leest.
wat er verder met sommige bokkers is gebeurt weet ik niet, maar ik wil jou en je paard erg veel sterkte wensen.
je paard zo erg zien lijden is voor niemand leuk

Dus sterkte allebei!!!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:36

Ik hoop dat alles heel snel weer goedkomt met Leysander en wens je heel veel sterke bij zijn herstel.

Wel baal ik er behoorlijk van dat dit op deze manier moet worden gespeeld. Ben blij dat je dit op Bokt zet, ben ook blij dat ik op de hoogte wordt gehouden van het wel en wee van zowel jou als Leysander, maar niet op deze manier.

Met je eerste en laatste alinea van je posting maak je me verre van blijk, idd een trap na zoals er al eerder gezegd is. Jammer, valt me tegen van je. Die trap na is dan ook de reden dat ik dit maar op de mesthoop zet. Ook gezien het feit dat je zelf al aangeeft dat je de reacties toch niet meer leest Verward

Jammer dat het zo moet lopen. In mijn geval is het zo dat ik de eerste weken idd niet echt adequaat gereageerd heb, ik wist half wat er aan de hand was, had geen idee wat ik er mee aanmoest en hoopte stiekum dat het allemaal wel goed zou komen na verloop van tijd. Toen ik later echter contact zocht kreeg ik meteen vanalles naar mijn hoofd geslingerd, ik kreeg totaal geen kans.
Helemaal eerlijk vind ik bovenstaande opmerkingen dus niet.

Iig sterkte de komende tijd met Leys en jammer dat het zo moet lopen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 09:36

lieve pris,ik krijg rillingen over mijn rug nu ik dit lees
ik weet hoeveel verdriet je hebt en angst
heeel veel sterkte de komende tijd en ik duim voor je dat leys erbovenop komt!

soms is het beter om te zwijgen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 17:43

Het gaat beter met hem nog 4 weken dan is het 8 weken geleden en dan weten we wat we kunnen doen met hem. Opbouwen ja of nee of terug naar de uithof.

Wond begint nu dik te worden ben bang voor een ontsteking onder de hechting. Een kennis komt vanavond even kijken of dit goed of slecht is

50% haalt de eerste 24 uur niet, 50% haalt de eerste 3 dagen niet, 50% haalt de eerste 2 weken niet, en 50% haalt het eerste jaar niet. Door de eerste 3 ben ik heen want nu.........

Hij mag niet opzij springen niet bokken of raar doen hoe doe je dat bij een paard die zich graag veel beweegt.

De weg is nog erg lang heel erg lang...

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:01

Pris ik ben echt blij om te lezen dat Leys t tot nu toe allemaal heeft doorstaan!! Hopen dat er geen ontsteking onder de hechting zit...
Heel veel sterkte nog en een superknuffel voor Leyssie Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:05

Prisje ben blij te lezen dat Leys, de operatie in iedergeval overleefd heeft, zal heel hard verder duimen voor je dat hij er helemaal over heen komt.

Geef hem dikke knuffel van mij en ook dikke knuffel voor jou.

trotse moeder van 2 prinsesjes

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:31

Heel veel sterkte hiermee, het lijkt me vreselijk. Verdrietig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:31

Nog steeds sterkte prisca! Ben blij dat íe er nog is.

:evaw:

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:32

'Mijn paard stond dus heel toevallig naast die van Prisca in Utrecht. Ben blij dat het weer goed gaat met onze paardjes. Ik vond de mijne de eerste paar dagen wel erg suf toen ie net een paar dagen thuis was. Hoe lang moet jij stappen met hem? Ik moet een maand aan de hand stappen, daarna een maand aan de longeerlijn opbouwen en na twee maande weer rijden? Ik vond het aan het begin ook heel eng toen ie weer thuis was, had jij dat ook?

Nou sterkte iig

xxx Mayke

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:40

Goh dit topic stond toch op de mesthoop?
Nouja, misschien nu ie weer open is betekent dat dat er weer vordering is in het terugstorten van het geld voor de boktpetjes.
Iig succes.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:49

Laura schreef:
Goh dit topic stond toch op de mesthoop?
Nouja, misschien nu ie weer open is betekent dat dat er weer vordering is in het terugstorten van het geld voor de boktpetjes.
Iig succes.

Sorry maar dat vind ik erg lomp en gaat hier dus niet over!

Prisca
Het is fijn te horen dat het met leys nu weer beter gaat.
Hij heeft nu al veel overwonnen dus misschien is hij wel zo sterk dat hij alles gaat over winnen.
Ik zal er iig voor duimen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:52

Fijn inderdaad dat mensen gevoelig kunnen reageren, Laura Misselijk

Prisca, heel veel sterkte, ik hoop dat het met Leys allemaal goed afloopt. Hou je haaks meid.

Goedgekeurd onderschrift :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:19

Fijn te horen dat Leys het nog steeds goed maakt Pris! Hebben al die uren duimen toch geholpen. Nu de rest van het jaar nog!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:22

prisca heel veel sterkte met leys
ik hoop echt dat die het helemaal gaat halen maar zoals je zelf al beschreef het is een vechtertj en met jou als baas moet het helemaal goe dkomen Lovers

heel veel sterkte van mij

xxx ingrid

Love the life that you live, live the life that you love

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:26

heeeel veeeeel sterke!!!! Dit is echt sneu! Ik hoop t niet mee te maken.
sterkte
x marleen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:42

ook namens mij heel veel sterkte voor jou en Leys. Ik zal voor je duimen dat hij er weer bovenop komt!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 bezoekers