kl*te, paarden ingebroken en alsof dat nog niet...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

kl*te, paarden ingebroken en alsof dat nog niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 20:36

...genoeg was!


Ik heb m'n week weer wel gehad hoor, het begon gisterenavond al.
Ik kwam aan op stal en tot mijn grote schrik stond de deur van het voederkot (daar ligt al het eten en al m'n spullen) wagenwijd open.
Gelukkig was het merendeel van het eten op (vantevoren al,op 1 ton na) en zoals je al kunt raden hadden de pony's zich daar erg mee geamuseerd.(nou ja, "pony's" zeg maar gerust pony)
Alle spullen lagen buiten (behalve het tuig, dat hangt vanachter en daar zijn ze niet geraakt) dekens lagen in de modder en stonken een uur in de wind, de riek lag met de tanden naar boven, schup, hark, kruiwagen, halsters, touwen...echt alles hadden die beesten buiten gesleurt Boos! en er lag volgens mij een meter modder binnen...
Gypsy en Foxy zijn volgens mij niet binnen geweest (Foxy is een schijterd en Gypsy mag niets van Vanta, die is volgens mij geeneens in een straal van 10 meter bij de deur geraakt) Vanta heeft dus duidelijk ettelijke kilo's brok naar binnen geschrokt (gezien ze zo "opgeblazen" stond en zich niet meer bewoog, misselijk?) en Greg eet zowiezo niet meer dan max. 1 1/2 schepje.
Ik kon gisteren in het donker (hebben enkel licht in de stal, niet op de wei waar al die spullen lagen) alles weer bij elkaar zoeken en de loodzwaar geworden stinkende dekens naar de auto heisen (die zitten nou overigens voor de 2e maal alweer in de wasmachine omdat ze zooooo ongelooflijk vuil zijn)
Ik heb ze alle 4 gisteren dus geen eten gegeven (voorkomen is beter dan genezen) enkel een beetje hooi (en Vanta gooit zich daar normaal op maar had er nou geeneens omkijk naar, nogmaals een reden waarom ik denk dat zij de vreetzak is geweest)
Vanta krijgt nou dus nog niets (paar dagen niet) en blijft op stal met enkel wat water.

Ik heb niet echt een idee hoe die beesten zijn binnengeraakt, mijn vader voert ze 's morgens en is normaal erg correct in het 100 maal controleren of alles wel dicht is...maar gezien de deur niet op slot was hebben die beesten het waarschijnlijk zelf gedaan open gedaan...

Alsof dit nog niet genoeg was, vanochtend reed mijn vader na mij afgezet te hebben aan het station, nog even langst de wei om te kijken of Van geen koliek had of bevangen stond (op deze moment nog niet, duim voor me) maar tot overmaat van ramp was ze dus weer nergens te bespeuren Boos!
Wat had dat beest nou bedacht? Breek de baricade af en ga tussen stal en draad staan (waar een kleine halve meter tussen zit)
We weten niet hoe lang ze er heeft gestaan maar ze was aardig in shock (heeft flinke trekken van de schrikdraad gekregen in haar poging om terug te raken) en verzette dus geen voet meer....
Ondertussen was Gypsy er ook al bij komen staan (voor de gezelligheid, leuk hoor Boos! )...stonden ze er dus met 2 achter de stal en konden ze niet meer weg of terug. (ze konden er enkel achteruit terug uit gaan omdat er een groot water reservoir staat en dat ware ze duidelijk niet van plan)
Uiteindelijk heeft m'n pa dus heel de omheining kunnen afbreken (maar die mocht dan ook weer niet té laag want dan zouden ze ontsnappen) om ze er rechtdoor uit te laten lopen.
Allemaal goed en wel maar dan moet je als paard ook nog wel iets durven (met name langst die tank lopen) en dat was dus ook geen succes.
Draad nog een beetje verder opzij en uiteindelijk is ze er dan toch als een speer doorgegaan. Maar je zult er maar staan helemaal alleen met een pony in shock...

Gaat lekker hé zo, zou het aan het najaar liggen?

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:19

oooohhhhh zulke dagen ken ik ook echt vreselijk alsof alles wat mis kan gaan ook daadwerkelijk misgaat. balen hoor. Hopelijk hebben de kleine suffertjes er voor een tijdje wat van geleerd en gedragen ze zich weer een poosje.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 15:26

ivar schreef:
oooohhhhh zulke dagen ken ik ook echt vreselijk alsof alles wat mis kan gaan ook daadwerkelijk misgaat. balen hoor. Hopelijk hebben de kleine suffertjes er voor een tijdje wat van geleerd en gedragen ze zich weer een poosje.


Ja, dat hoop ik ook ja want de laatste tijd is het niets als last met die beesten.... Knipoog

Tja, winter staat voor de deur hé...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:55

Ja vorige week was het bij ons in de stal ook zo'n puinhoop, onze fries had de stal deur weten open te krijgen en had dus alles wat los en vast zat overal en nergens heengelsleurd. En toen ik binnenkwam had madam de bikston mee naar buiten gesleurd (en een heel spoor van biks achtergelaten) en stond daar zich nog lekker vol te vreten. Die heeft dus toen ook een paar dagen op rantsoen gestaan, de vreetzak! En die puinhoop... ik ben meer dan anderhalf uur bezig geweest om alles weer een beetje toonbaar te maken. (plus dekens wassen waarop ze had staan sch**ten en die ze half had gemolt door er op te gaan staan ed)
En deze week vond mijn pony het nodig om dwars door de boxwand heen te trappen dus die kan ook weer gemaakt worden... Stelletje criminelen!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:04

wow lekker verhaal zeg. hoe gaat het nu met vanta? is ze weer uit de shock?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:25

Ik ken die dagen maar al te goed......bij ons op stal ontsnappen de paarden om de haverklap als je niet op let.......hoe vaak ik al niet achter ze aan gerend heb, terwijl ik haast had.....zucht.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:34

Weet je zeker dat de paarden die deur hebben opengemaakt? Misschien iemand die dacht dat hij lollig was, ofzo... Misschien handiger om een slot op die deur te zetten.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 18:07

Linda250 schreef:
Weet je zeker dat de paarden die deur hebben opengemaakt? Misschien iemand die dacht dat hij lollig was, ofzo... Misschien handiger om een slot op die deur te zetten.


Er staat ook een slot op, mijn vader had het enkel niet goed gecontroleerd of hij het wel goed dicht had gedaan...(en dan krijg je zoiets..)

Met Vanta gaat alles weer goed, ze is nog een beetje shaggie dus ze staat nog even op stal om te bekomen. Maar ze heeft in ieder geval al niets over gehouden aan haar vreetfeestje.
Ze krijgt stilletjes aan weer normaal eten nu, nog niet de normale portie brok maar wel weer hooi.