Tinkertje met oranje snorretje (wortel-bekkie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Tinkertje met oranje snorretje (wortel-bekkie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 14:57

M'n tinkje heeft telkens ie z'n avondmaaltje binnenspeelt een oranje snor/snoet, hoe hij het doet weet ik niet, en het is zo weer weg ook, met wat hooi of zo te eten is het dan terug achter de kiezen verdwenen als "dipsausje" Vork Hoe doet ie dat eigenlijk? Haha! En wat als dat oranje blijft zitten op den duur, of hij gaat zich met z'n wortelsnoet krabben? Hoe krijg je dan zo'n koppige oranje tinkerzoen dan weg? Bestaat er zoiets als zeep-in-een-busje of zo die je dan kan gebruiken? T'is m'n eerste met veel wit en dus moet ik nog ervaring opdoen, zo-ook met sokken van m'n harig monstertje (menig volwassen tink zou gaan Bloos blozen Bloos bij het zien van meneer z'n suppersokken, maar hij moet wel met z'n witte "patjes" door de blubber om op de wei te komen. Tot nu toe zien ze na even in de stal er weer goed uit, tegen s'morgens is er niet veel modder/vuil meer te zien dan, dan hangt er wel een halve baal stro in z'n gordijntje ... tja, het wel en wee van een tinkertje/paardje met veel wit hé ...... Verder nog die manen ... niet megavies, maar ook niet wit ... denk dat ik die vent toch maar moet gaan wennen aan "pfffffffft"bussen ... Haha! ... TIPSSSSSSSSS PLEAZZZZZZZE ... Thanx Lachen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 15:51

ach schoon kan je een tinekr niet houden hoor. vindt het er juist altijd wle gezellig uit zien dat smoezelige. van modder worden ze trouwens ook erg schoon als je t daarna gewoon afspoelt heeft de mijne al erg mooi witte sokken zonder dat ike r veel aan heb moeten doen de modder schoourt het juist lekker schoon.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:17

Hihi, mijn Haflinger heeft ook zo'n licht snoetje. En als ze dan kroten krijgen (van die rood/paarse bollen Haha!) Dan is echt alles, maar dan ook alles PAARS *LOL*

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:48

ik heb dus ook een tinker en die heb een giga snor
en die maakt hem ook vies.. ik zou jezelg er niet te veel aan storen.. wat de benen betreft. bij baily heb ik het al lang opgegeven.. die is te lui om zijn staart op te tillen als ie schijt met gevolg dat zijn achterbenen niet schoon te houden zijn.. ik raad je aan om als je niet tegen een wit paard met vieze vlekken kunt er geen eentje te nemen!!! want hier moet je je echt niet aan storen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:22

Ja het boeit mij ook allemaal niet. Ik rij gerust met een uitgeborstelde mestvlek op zijn reet rond. Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 23:06

t'Is nu niet dat ik het zo erg vind, heb 'm met moeite al geborsteld nu Haha! ... t'is meer kwestie van wat te doen met hardnekkige vlekken als wortelsmakken op dat wit of zo ...... je kan 'm toch moeilijk op een sopje zetten voor een nachtje hé!