DeSjiem (v. Aram) en Jeroen Dubbeldam winnaars vd Grote Prij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 11:56

KWPN
17-06-2001: Aken: eeuwige roem voor Dubbeldam en De Sjiem


Eén keer riepen ze het om: 'der Olympiasieger Jeroen Dubbeldam...' Daar moest de overwinnaar van Sydney het hier in Aken zo'n beetje mee doen. Hier zijn de Beerbaumpjes en natuurlijk Franke Sloothaak een soort heiligen, daar valt een eenvoudige Olympiadewinnaar een beetje bij in het niet...

Maar sinds vandaag weten de Duitsers weer wie Jeroen Dubbeldam is. Vandaag trad de Weerseloër toe tot een illuster rijtje grootheden. Want dát ben je, van uitzonderlijke klasse, rijp voor de eeuwige roem, wanneer je de Grote Prijs van Aken wint. Jeroen en De Sjiem waren de enigen die in weer en wind tot twee keer toe de immense obstakelrij van professor Arno Gego met rust lieten.
In die missie faalden zelfs Ludger Beerbaum en Meredith Beerbaum-Michaels. Gladdys nam in een wending naar de eerste dubbelsprong van de tweede omloop zelf het stuur in handen en Meredith's nieuwe aanwinst Concetto kon een fout niet vermijden nadat de spectaculair springende Holsteinse hengst voor de tweede keer incourant voor een dikke oxer was geparkeerd.
Terwijl Jeroen Dubbeldam als eerste dubbel nul was gebleven, regende het balken. Alleen laatste starter Beezie Madden kon nog een barrage afdwingen. De winnares van Valkenswaard had overigens een extra reden om de balken te laten liggen. Op haar lagen nog 600.000 hoog koersende Amerikaanse Pulsar-dollars te wachten. Maar de achterbenen van Innocence (v.Boreas) tikten ongenadig tegen het hout van steilsprong nummer zes. Een plankje van anderhalf miljoen.
Zo bleef een barrage uit, maar de vreugde was er niet minder om. Vreugde vanwege de bevestiging die de winnaar van het Olympische goud helemaal niet nodig had. Maar ook - opnieuw - vreugde vanwege het succes van de Nederlandse fokkerij. Een kwart van de deelnemende paarden in de Akense Grote Prijs was van KWPN-makelij, bij de 19 prijswinnaars bevonden zich vijf Nederlandse fokproducten:

1) De Sjiem (Aram)
3) Innocence (Boreas)
8) Macanudo de Niro (Calvados)
14) Audi's Finesse (Voltaire)
19) Tinka's Boy (Zuidpool)

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan.)

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 12:01

Ja ik heb het gezien. Vond het echt super. Vind het altijd alleen belachelijk dat ze bij Studio Sport er maar zo weinig van laten zien. Wint een Nederlander zoiets belangrijkst kunnen er maar 5 minuten vanaf. Nog een geluk dat het 5 minuten was want als er een voetbalwedstrijd was geweest hadden ze waarschijnlijk helemaal niks uitgezonden.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 12:05

He bah heb het gemist op TV.

Maare erg gaaf voor Jeroen. Wat een wereldpaard. Hij presteert het beste onder druk geweldig.

Ik had dit bericht net willen plaatsen.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 12:07

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 12:41

JEEEEEEEJJJ. Aram roels lekker heel hard... Ookal issie nu hartstikke dood!
Ik heb het ook gemist, zaten we motoren te kijken, dus ik naar buiten. Komt mijn zusje: DE SJIEM IS DE ENIGE FOUTLOZE Boos! bummer! Maar goed, ben wel onwijs trots natuurlijk! Voel me weer helemaal toppie met mijn Kreupele Aram-os! Hij's nu alleen niet kreupel, maar een os is en blijft hij altijd vrees ik...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 12:48

Jammer dat De Sjiem geen hengst meer is Boos! Frusty

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 12:50

Nou ik denk dat Anne van Vulpen en Jeroen Dubbeldam het daar niet mee eens zijn Prisca. heb je dat interview van hun weleens gelezen? hij is/was nu als ruin al heel lastig...laat staan als hengst.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 13:27

Ik weet het Mytens.

Veel afstammelingen van Aram zijn niet makkelijk. Hun sterke karakter zit hun vaak ik de weg.

Toen ik Anne over mijn paard spraak vroeg ze ook al of hij een lastig karakter had. Nou ja het wordt steeds beter. Maar af en toe kan je hem wel achter het behang plakken.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 14:08

daar heb ik nou nooit last van met die van mij... Ik denk wel dat dat anders wordt als hij op een stal staat met meer paarden. Hij is nl nogal opeisend, wil altijd als EERSTE eten, eerste naar buiten etc. Hij kan het wel hebben om alleen te zijn, maar ik dnek dat de drukte om hem heen echt een ramp gaat worden....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 109 bezoekers