Hoe was ik dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Hoe was ik dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 15:20

Ik heb voor mijn verjaardag een eurostar rijbroek gekregen met kunstleren kniestukken. Is het voldoende om hem volgens het etiket te wassen (op 40 graden), of moet ik ook nog speciaal wasmiddel gebruiken ofzo? Dit kan ik op het etiket nl niet terugvinden, en ik wil mijn broek niet verpesten!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:27

ik heb thuis kavalclean liggen.
ik heb dit bij divoza gekocht en het is speciaal voor leren en kunstlederen stukken.
bij mij werkt dit heel erg goed.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:33

Ik heb een broek met kunstlederen kniestukken en 1 met leren kniestukken. En beide wast mn moeder ze normaal hoor.
Nooit problemen mee. Ik vet de lederen kniestukken wel eens in (de echte dna he) omdat ze na het wassen soms wat stijf zijn. Haha! Weetniet of dat moet of goed is ofzo maar ik doe t wel soms. Schijnheilig

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:46

ik heb ook een broek met kunstlederen zitvlak. mijn moeder gooit die gewoon in de wasmachine als elk ander rijbroek en daarna ophangen om te drogen .. geen probeleem hoor..

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:56

Alleen als je hem aantrekt is het wat stijfjes. even een paar kniebuigingen en klaar.
Ik doe hem zelfs in de wasdroger, zelfs daar geen problemen mee. Het is altijd mooi gebleven en nog steeds.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:19

Ik doe mijn rijbroek met kunstleren kont gewoon op 30 graden in de wasmachine en daarna hang ik hem uit. Het best kun je hem wel binnenstebuiten wassen. Dan blijft hij het mooist.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:13

Die van mij is ook van Eurostar en gaat ook gewoon de wasmachine in. Die van mij wordt gewoon gewassen en dan te drogen gehangen. Hij is nog super.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:21

De broek van mijn dochter (kunstleren kniestukken):
klittenbandjes dicht, tits en knoop dicht, binnenste buiten.
In de wasmachine, 30 of 40 graden , net gelang ik moet wassen. Normaal hoofdwasmiddel (wasverzachter gebruik ik nooit).
Of buiten drogen of binnen (niet op de verwarming, doe ik tenminste niet)

Vroeger mijn eigen broek.
met leren kniestukken, ook binnenste buiten en alle sluitingen dicht. 30 of 40 graden, hoofdwasmiddel.
Of buiten drogen of binnen (niet op de verwarming)
Poosje niet gebruikt of toch te snel gedroogd. In vochtige ruimte hangen, zadelzeep op de stukken, slaolie schijnt ook te werken maar geen ervaring mee, en nacht laten drogen... en ze zijn weer soepel. (mijn oude broek een jaar of 6 niet gedragen en van die lelijke rot vouwen op de stukken gehad, zadelzeep erop, uitwrijven en in een vochtige ruimte, bijv. badkamer, laten drogen en de vouwen weg en de stukken soepel)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:13

Vrijwel al mijn rijbroeken hebben leren zitvlakken, ik was ze altijd op 40 graden met een beetje Robijn wasverzachter erbij, gewoon hoogste stand centrifugeren en daarna op een lauwe stand in de droger. (toen we nog geen droger hadden legde ik ze gewoon op de warme verwaming) Mijn rijbroeken zien er nog als nieuw uit en zijn amper gekrompen en het leer is nog net zo soepel als toen ik ze kocht...............voor mij dus geen speciale wasmiddeltjes (terwijl ik normaal wel zo ben maar ik heb er van geleerd.... Knipoog )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 09:07

Ok, dank jullie wel. Dan ga ik vanavond maar een poging doen.... Een droger heb ik trouwens niet, dus ik moet hem gewoon uithangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:05

Wil je krimpen van spullen voorkomen is het verder wel aan te raden om nieuwe spullen eerst een paar keer met koud water te wassen.
Daarna was ik rijbroeken met kunstleren vlak op 30 graden met een fijnwasmiddel.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:54

bij mij stond op het kaartje dat je de rits en klitteband dicht moest doen. de broek binnestebuiten moest keren en met een wolwasmiddel op 30 graden moet wassen.
dan moet je hem uithangen en de stukken om de zoveel uur tegen elkaar wrijven.
maar dat laatste doe ik eigenlijk nooit