Wanneer vinden jullie een wedstrijd geslaagd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wanneer vinden jullie een wedstrijd geslaagd?

Als je zelf goed hebt gereden (houding,hulpen)
21 (32%)
Als je paard goed heeft gelopen ookal vond je jezelf niet super.
38 (58%)
Als je een winstpunt hebt.
4 (6%)
Als je in de prijzen zit.
1 (1%)
Als anderen vinden dat het goed ging.
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 65


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Wanneer vinden jullie een wedstrijd geslaagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 19:17

Wanneer komen jullie helemaal blij terug van een wedstrijd?

Ik heb een paar opties bij de poll gedaan maar als je een combinatie hebt moet je het maar hieronder zetten.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:23

Ik kom tegenwoordig (vroeger niet) blij terug van een wedstrijd als ik zelf niet gereden heb...........................................!!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:34

Ik kom blij terug van een wedstrijd als het voor mijn gevoel lekker ging en het is helemaal super als de jury het daar ook mee eens is.

Als de jury mijn proef goed vond en ik niet, is dat wel leuk. Maar het is niet waar ik voor train.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:47

Ik kom blij terug van wedstrijd als m'n paardje lekker liep, en ik (dus) lekker heb gereden. En als de jury het dan ook nog goed vond gaan is het natuurlijk helemaal leuk Haha!

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:27

Heb verder niet op een van de opties gestemd.
Ik kom blij van een wedstrijd terug als ik of een winstpunt heb, of in de prijzen zat. Ook is het wel belangrijk dat mijn paardje goed heeft gelopen, maar ook al heeft ie voor mijn gevoel niet goed gelopen en heb een winstpunt/prijs, dan ben ik veel blijer dan dat ie voor mijn gevoel goed heeft gelopen en dus helemaal geen winstpunt/prijs heb.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:50

Ik heb ook niet gestemd, want het is bij mij een combinatie van alles.
Heeft Isolda goed haar best gedaan? Liepen de tijden niet te veel uit? Was het mooi weer? Had ik goede punten? En als iemand waar ik respect voor heb zegt dat het goed ging ben ik ook blij.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:58

uh, eigenlijk vind ik dat het een goeie wedstrijd was als de paarden weer een hoop geleerd hebben, dingen overwonnen hebben
Winnen is ook top natuurlijk, maar het leren is zeker zo belangrijk
'
Ik heb een slechte wedstrijd als ik van mezelf weet dat ik ook maar 1 foutje heb gemaakt, dan ben ik al nie tevreden ( over mezelf dan he, paardden wel)

Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:19

Ik ben blij als ik er niet afgestuitert ben! Dat is dus altijd mijn grote angst, met mijn witte rybroek in de blubber...Maar verder ben ik snel blij, vooral als het voor mijn eigen gevoel lekker gegaan is. Maar daarnaast kan ik ook erg blij zijn als dat niet het geval was (wat meestal dus zo is!) en ik toch een wp of prijs heb, of als andere mensen (hoe meer hoe beter!!!) mijn paard mooi vinden oid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:08

ik kom blij van een wedtrijd terug als ik vond dat het lekker ging.
Dan vind ik dat Kawa wel lekker liep, maar ook dat ik hem niet in de weg zat, ander loopt Kawa ook niet meer lekker.

Vind de jury dat dan niet is pech hebben.
maar meestal zit mijn gevoel redelijk goed. Lachen

Al ben ik soms wel een rare.
Laatst had ik een wedtrijd die zo slecht ging, door mijn eigen stomme rijden.
dat ik met een big smile de ring uitkwam en iets zei van, Kawa deed het goed, nu ik nog.

En met springen was ik er een keer afgevallen omdat Kawa iets gepikeerd op mijn beenhulp reageerde ook toen kwam ik breed lachend de ring uit.
En zei toen tegen de voormalige eigenaar, Hij reageerde erg goed op mijn been, iets meer dan ik verwacht had Haha!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 08:24

Dat is wisselend, bij een eerste wedstrijd wil je gewoon een goed gevoel overhouden, maar na 2/3 wedstrijden ben ik pas tevreden als dat gevoel er is, en ee nwinstpunt. En als ik dan vlak voordat ik overga naar een hogere klasse ook nog eens in de prijzen rij is dat mooi. Dat gebeurt niet zo vaak, meestal ben ik tevreden met een wp, de eerste keer is de tevredenheid bij 156, maar na een paar keer moet het toch wel 160 zijn.

Ik ben eens heel tevreden geweest dat ik een springparcours met 17 strafpunten en tijdsoverschrijding heb overleefd. Dit omdat ik zo zenuwachtig was, en het paard ondanks 2 weigeringen er gewoon lol in had. Dat ik dan 1 keer dwars door een hindernis knal en nog 1 balk ergens anders meeneem, dat doet er dan niet toe. Gewoon uitrijden was toen nog het belangrijkste. Helaas ben ik met dit paard nooit verder gekomen dan 3 officiele wedstrijden met springen, het paard was me alles, maar dan wordt het kreupel en is het over en uit.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 08:42

Liesje4ever schreef:
Ik kom blij terug van wedstrijd als m'n paardje lekker liep, en ik (dus) lekker heb gereden. En als de jury het dan ook nog goed vond gaan is het natuurlijk helemaal leuk Haha!

je haalt de woorden uit mijn mond!
als ik maar plezier heb gehad samen met mijn paard en mijn paard lekker heeft lopen proesten

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 08:59

Ik ga ervan uit dat als ik goed heb gereden mijn paard dus als gevolg daarvan goed loopt. Dat is tenslotte toch het doel van goed je hulpen en zit gebruiken. En als dat allemaal goed gaat dan komen de punten vanzelf wel. Maar het goed rijden van mij staat boven aan.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 09:29

Ik kom alleen blij terug als Ik lekker heb gereden en WIJ een WP hebben. Zonder WP baal ik ook en met WP en slecht gereden baal ik ook. Dus mijn optie staat er niet in.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 09:33

afgelopen zondag had loulou lekker gelopen. maar omdat we te snel waren in de cross. (zie m'n verslag bij 'wedstrijden') vielen we buiten de prijzen. maar ik was gewoon tevreden over der en vond de wedstrijd dan ook geslaagd

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:37

ik ben tevreden als ik mijn proef helemaal heb kunnen rijden, zonder dat mn paard stopte of steigerede!
dus de hele proe netjes op de hoefslag, alle zijgangen en andere oefeningen netjes heb kunnen laten zien.
dan ben ik al tevreden!

en als de jury dat dan ook nog een waardeert met een winstpuntje(maar das moeilijk in de M2 laatst was er iemand 1e met maar 151 punten!)dan ben ik helemaal blij, maar of dat gebeurt, dat merk ik zaterdag wel!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:46

het is trouwens grappig hoe je je eisen bijsteld. Ik heb een staker gehad en als ie dan niet ging staken op wedstrijd was ik al tevreden.. Nu moet ie gewoon goed aan de bak gaan wil ik tevreden zijn Lachen

Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 16:43

Ikzelf vind ook een beetje een mengelmoesje van de mogellijkheden. Wedstrijden rijd ik voor me lol. (ik rijd er maar 1-4 in een jaar op een manegepony in een "gevorderde"(=proef B9))

Soms rijd ik op een moeilijke pony, en die ging de hele tijd bokkken enzo. Toen was mijn doel om het uit te rijden en was echt helemaal dat dat gelukt was.
Soms rijd ik op een wat makkelijkere pony en daar was ik al eerste mee geworden. Toen de keer erna vond ik dat de proef heel netjes was gegaan, kalinka had mooi gelopen en ik vond dat ik het ook wel goed had gedaan. Toen werd ik dus 7e (tot en met de 6e is een gekleurde rozet bij ons). Toen was ik wel teleurgesteld. Maar ik had niet slecht gereden. Ik had 162 punten, de 5e en de 6e hadden 163 punten en de 3e en de 4e hadden 164 punten, 2 punten meer een ik had 3e kunnen zijn. Dus het was niet slecht maar ik was niet blij.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:25

Ik kan alleen maar echt blij zijn als ik lekker heb gereden. Ik heb vaak zat geen wp gehad terwijl ik een super gevoel over het rijden had, dat is dan jammer. Ik heb ook vaak genoeg wel een wp gehad voor een proef waar ik helemaal niet blij mee was en dat is net zo goed jammer.
Omdat ik nog steeds niet kan peilen hoe de jury me beoordeeld telt alleen mijn eigen gevoel.


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 05:04

Ik vind een wedstrijd geslaagd als mijn paard graag voor me heeft willen lopen in de proef, we minstens 65% hebben gescoord en een eerste plaats. Volgend jaar ga ik me doelen bijstellen en wil ik niet meer de baan uitkomen met een score richting (of boven Haha! ) de 70% Nee hoor ik ben niet veeleisend Schijnheilig

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:04

Ik kom blij van een wedstrijd, als ik weet dat het deze keer beter ging dan de vorige keer. Dat heeft overigens niets met de punten van de jury te maken. Het gaat om mijn gevoel en wat mijn paard mij liet voelen. Dat vind ik het allerbelangrijkste. Als je puur voor de winst en de winstpunten gaat ben je volgens mij niet goed bezig met je sport. Natuurlijk is het wel belangrijk, maar je bent tenslotten wel met een levend dier bezig, dat ook zijn stemmingen en problemen kan hebben. Dus ga vooral op je eigen gevoel af. Een goed gevoel over de proef is minstens zo belangrijk.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:15

Ik ben dus van plan om vanaf 1 januari te gaan starten.
Ik ben al tevreden als ik me eerste proefje in de juiste gangen afleg en niet het snelste record proefje rijden neerzet Haha!
Ik ben tevreden als ik de figuren netjes heb gereden, ze aan me hulpen is en lekker los is.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:37

als je zelf tevreden bent, maakt niet uit of je wel of geen winstpunt hebt.
Maar je baalt natuurlijk wel als jij tevreden bent, en de jury zet je onderaan..
Dan begin je ook wel te twijfelen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:09

Ik ben dan nog maar 1x onderling gestart. Maar vind een goed gevoel(jij en het paard al totaal) er aan over houd het belangrijkst. Al zou je zelfs verlies punten rijden en een goed gevoel hebben ben ik blij. Ookal zou een prijsje natuurlijk helemaal geweldig zijn.
1 December heb ik m'n debuut met Dennis. Dan ben ik al blij als hij netjes z'n proef uit rijd en figuren af kan maken ipv achter de merries aan zitten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:01

Ik ben tevreden als ik het proefje netjes heb gereden en het paard dus ook netjes door het proefje is gegaan. Maar mijn gevoel is vaak heel erg ondersteboven, heb ik een goed gevoel, heb ik niet zo hele hoge punten, vind ik het slecht, zit ik meestal in de prijzen (wel manegewedstrijden he Haha! )...
Maar ik had vorig jaar een keer, iedereen vond het echt super, was voor het eerst dat ik Jacky helemaal nageeflijk door een proefje kreeg zonder zichtbaar protest, maar ik vond het niets, mijn voorlezer vond het niets en ik geloof ook mijn instructrice vond het niets.
Had wel gewonnen, maar ik was niet tevreden, had lang niet genoeg reactie op mijn hulpen, ik voelde veel verzet, ookal toonde zich dat niet voor mensen die Jacky niet kenden.

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers