Komkommertijd voor Tinka

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Komkommertijd voor Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 16:49

Zoals de "Dikke van Dale" het beschrijft is komkommertijd een stille en
slappe periode van het jaar waarin weinig nieuws valt te melden.
Met Tinka kan ik weinig doen de laatste tijd.
Zit nog steeds te wachten op de hoefsmid die iets aan de scheuren doet, we kunnen hem steeds niet te pakken krijgen maar ik heb waarschijnlijk straks zijn mobiele nummer te pakken en dan moet het lukken.
Rijden komt er dus niet van omdat ze niet teveel op de verharde weg mag lopen en de bak is omgetoverd tot zwembad dus daar kan ik ook niks beginnen.
Het enige wat ik dus doe is Tinka ophalen uit het land en naar stal lopen (kwartiertje) om haar te poetsen. Leuk he? Clown Vond wel dat ik jullie daarvan op de hoogte moest stellen Cool Nienke is de hele week op vakantie dus ik hou Tinka en d'r pony in de gaten. Elke dag even heen om te kijken of alles er nog goed bij staat en om ze wat worteltjes te brengen.
Vandaag kwam ze keihard aangegaloppeerd omdat ik met een plastic zak stond te ritselen, maar toen ze vlakbij was gaf ze een bok en galoppeerde weer helemaal terug Koe Leuk, zo'n paard
Toch maar door de modder gelopen om haar ervan te overtuigen dat ze echt mee moest, dus toen ik nog een keer ritselde kwam ze weer aangedraafd. Gek paard.

Hoop dat de hoefsmid snel komt, wil heel graag weer wat gaan doen.
Tinka wordt ook met de dag dikker lijkt het wel, heeft een enorme pens, dus het wordt wel tijd dat ze weer een beetje aan de slag gaat.
Is de bak en het bos bij jullie ook zo nat?


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:13

Tja.. vervelend als je niet kunt rijden.. Ik weet er helaas alles van, aangezien ik zelf nog steeds niet mag rijden Verdrietig
Maar.. Tinka komt er wel weer bovenop en kun je er weer volop tegenaan.
Hoe de bak hier overigens is? Die bij Propala zal wel een zwembad zijn van 20 x 60 m. Maar hoe de bak bij Maaike is? Ik zou het niet weten.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:29

Mmm, spannend leven heeft Tinka Tong uitsteken
Vervelend zeg, dat je zo lang niet kan rijden, maar als de hoefsmid is geweest komt het vast wel weer goed, en kun je weer lekker aan de slag!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:38

Volgens mij hebben alle bokkers zonder binnenbak hier wel last van. Gelukkig word die van mij uit de wei gehaald. Het bos is niet te doen met de regen en de bak is alleen in het midden wat drappig. Zijn die van jullie ook zon varkens? Ben wel een half uur aan het poetsen. En het stof wat daarna tussen je tanden zit... SUPER! Misselijk En de volgende dag natuurlijk weer net zo goor...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:39

Ha, ben ik toch niet de enige. Ik kan ook niet rijden, onze stal is niet af. En zoals het nu ervoor staat lijkt het nog wel weer een paar weken te gaan duren Verdrietig
Maar Isolda wordt nu niet meer dikker. Zij staat samen met Berber op dieet.
Ik hoop dat jij en ik over een paar weken weer wat meer gaan beleven met onze paardjes!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 21:54

Meer mensen die met hetzelfde zitten dus.
Tinka wordt trouwens nu ook niet meer dikker denk ik.
Die heeft haar maximum wel zo ongeveer bereikt

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:40

Onze bak? PERFECT! Zondag was het redelijk nat, toen heeft shet-verzorgertje op Friso gereden,maar het was een waterballet.Gelukkig is onze bak snel droog. Als het een dag niet regent is-t-ie droog. Dus San, zodra het weer kan.........

Onze bak heeft ook een nadeel, het zand ligt nog vrij los. Als ik met mijn karretje in de bak rijd, hobbel ik er bijna uit. Maar ja, altijd wat te zeuren he.

fryslân boppe

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:26

Onze bak is hartstikke droog. Daar staat tegenover dat ie veel te zwaar is. Boos! Idd nooit goed. Maar goed, Jur ziet er ook uit als een papzak, dat veulen zie je nog lang niet zo goed haha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:33

Wij hebben ook een flutbak, nat en veel te zwaar. Dus ik moet het echt van de buintenritten hebben, soppen in het bos Lachen. Als je een snelle hoefsmid wil Cody, ik weet een goeie in Assen. Hij beslaat niet maar is geweldig met kappen en corrigeren etc. Is ook rustig met de paarden en niet duur.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 00:48

wij hebben ook een waterbak maar gelukkig zitten we wel aan het bos. ookal is het door de regen een modderpad geworden en door de omgevallen bomen moeten we door de struiken rijden, blijf ik toch stug doorrijden ookal is het blubber. die van mij krijgt wel een stabiele wegliggi Lachen ng door al die blub. op sommige stukken kunnen we nog wel wat draven , maar het is weinig. toch denk ik altijd maar weer beter een uur stappen dan je poaard stil te laten staan. als ik niet in het bos zou staan dan zou ik echt langs dxe weg stappen( ook goed om aan het verkeer te wennen en toch beweging) een jaar geleden stond ze niet in het bos dus ik kan het weten en besef nu dat bos wel luxe is ookal is het blub.
succes allemaal

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 08:19

Onze bak is superdesuper!!!!!!!! Watert mooi af en omdat hij altijd nat blijft (eb en vloedsysteem) is hij ook nooit te zwaar!
Ik ben er superblij mee!!!! Wij hebben ook ruim 20 jaar in de blub maar wat aangemodderd Haha! , en iedere morgen als ik uit mijn slaapkamerraam keek was ik al chagerijnig als ik die modderbak zag............nu is mijn humeur smorgens meteen op peil, want de bak ligt er altijd perfect bij!!!!!!

Soms laten we hem expres even volregenen; dan zakt het zand mooi gelijk zoals aan de vloedlijn op het strand, en dan zet ik later de grote pijp open en stroomt het water binnen 3 kwartier weg.
Zie www.manegebodems.nl en op mijn site.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:49

Cerise heeft ook vakantie nu.
Ze is heel erg verkouden, dus staat gewoon stil.
Als ik geluk heb (zo om de dag) mag ze in de wei of buitenbak. Boos!

In de buitenbak zak je zeker 20 cm! weg. En dat zijn dan houtsnippers Verward
Maar wel houtsnippers bij de gemeente vandaan gehaald (dus afkomstig van struiken/bomen, niet het goede hout), en een jaar oud.

Verder hebben vorige winter de paarden er veel ingestaan, en ging het lekker rotten, dus.... vooral veel mest erbij en HUP je hebt een 'klei/blubber-situatie'.

In een jaar tijd is de bak 2x gesleept (na flink zeuren!) en nu al een half jaar nie meer. Boos!
Zucht ik ga gelukkig eind deze maand daar weg.
Richting hemel!
Geen binnenbak maar wel paddock en buitenbak met redelijke drainage en elke dag wei.... en kan zo naar het bos. Lovers
Nog maar vier weken!
Ik tel elke minuut. *LOL*

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:01

Ik ben wel jaloers op Fabienne...Eb en vloed systeem, dat ken ik alleen van Scheveningen Lachen. Als ik het daar met mijn stalmeester over zou hebben krijgt ie vloed in zijn ogen....van het huilen van het lachen. Pfff, de paarden worden bij ons via de bak naar het weiland geloodst en het hek blijft open zodat ze vanaf een uur of 3 in de bak staan te hangen omdat ze naar binnen willen. Wil je dus rijden in de bak, wat niemand wil in deze erbarmelijke toestand, dan moet je eerst een paard of 8 binnenzetten Boos! Boos!.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 21:11

Hahaha zo gaat het bij ons ook. Er lopen de hele dag 4 paarden door het land èn de bak te banjeren. Die paarden moet je eerst uit de bak zien te krijgen en dan gaan ze constant als je in de bak bezig bent het hek proberen open te maken dat ik met een halstertouw vast heb gemaakt. Laatst lukte het ook nog. Liep er ineens een nieuwsgierige twenter bij ons in de bak. Hmmm... Scheve mond

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:23

Bij ons staat er ook een merrie bij met haar hengstveulen van 5 maanden; probeer die maar eens de bak uit te krijgen.... Die jaagt trouwens het hele zaakje op. Het lijkt wel een wildwest show 's-middags. Het is dat de stal zo goedkoop is en ik geen bakrijder ben anders was ik allang weggeweest daar. Dit geldt trouwens alleen voor de winter, zomers staan ze allemaal dag en nacht op het land. Maar de bak is ook dan slecht, het is gewoon een zandbak met kuilen en hij helt zodat je vanzelf de diagonaal afrolt Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 21:41

Sta je niet toevallig bij mij op stal?? *LOL*
Bij ons net zo. Vier paarden die rodeo uitvoeren als ze maar niet de bak uithoeven en in de zomer is de bak stoffig met kuilen.
Gelukkig staan ze hier dan ook in het land, dus in de zomer geen last van dwarsliggende paarden.
Maar ook ik ben niet echt een bakruiter, maar 't is wel fijn dat als je een keer zin hebt om de bak te gebruiken dat het ook kan!


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:56

Hm ja, ik was begonnen met privéles maar helaas is daar snel een eind aangekomen toen de regentijd begon. De instructrice moet met lieslaarzen aan in de bak en de oorwarmers op voor bescherming tegen rondvliegende natte zandkluiten. Nu de paarden dus in de bak "spelen" wordt er ook nog gemest. De stalhouder is alles te veel, hij is een boer met pensioen die als er 2 mensen "zeuren" dreigt er mee op te zullen houden. Alleen tegen het eind van de maand (betaaltijd) heeft hij een errug zonnig humeur Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:57

Hm ja, ik was begonnen met privéles maar helaas is daar snel een eind aangekomen toen de regentijd begon. De instructrice moet met lieslaarzen aan in de bak en de oorwarmers op voor bescherming tegen rondvliegende natte zandkluiten. Nu de paarden dus in de bak "spelen" wordt er ook nog gemest. De stalhouder is alles te veel, hij is een boer met pensioen die als er 2 mensen "zeuren" dreigt er mee op te zullen houden. Alleen tegen het eind van de maand (betaaltijd) heeft hij een errug zonnig humeur Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:59

Oeps, foutje .... computer bleef hangen dus ik maar drukken op "plaatsen" valt me nog mee dat het er maar 2x op staat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Hjartje, hokke, laura22, Mark0919 en 42 bezoekers