Nieuw: Kaart & Poets! ...Meeting...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Nieuw: Kaart & Poets! ...Meeting...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 18:35

Jaaaa mijn vader is net zo'n taalfryk als ik:

Niet Paard en Koets, maar Kaart en Poets... zei hij. *LOL*
Vond het eigenlijk wel leuk, en wil dit ook letterlijk gaan uitvoeren!!

Luister.
Ik heb thuis in een oud hoekje nog liggen:
Tarot kaarten. Tong uitsteken

En echt, ik kan dus kaartleggen. Schijnheilig
En ik kan ook een paard behandelen met Reiki, oftewel handoplegging, oftewel 'poetsen'. }>
Dus...
Kaart en Poets!

Mocht ik jouw paard een keer ontmoeten (ik ga ook naar P&K bijv.) of mocht je willen dat ik het per foto doe, dan zorg ik dat jouw paard, in ruil voor een vrijwillige bijdrage, een behandeling 'Kaart en Poets' krijgt. Lachen

Mocht je tevreden zijn en een vrijwillige bijdrage willen sturen: graag.
Daarvan spaar ik voor een nieuwe zweetdeken voor Cerise en nieuwe rijlaarzen.

Wie lijkt dit wel wat?
Vond trouwens de uitspraak van mijn vader wel goed gevonden!
Hahahaha Paard&Koets, Kaart en Poets...
Zou ik op hem lijken? *LOL*


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:47

en je doet t alleen bij paarden niet bij mensen??? Lijkt mij namelijk wel interessant die tarotkaarten...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 18:52

Ook bij mensen hoor haha, alleen aangezien jullie allemaal paardenmensen zijn... *LOL*
Meestal probeer ik niet alleen het paard te voelen maar ook degene die van hem houdt...
Vraag maar aan uh... Nimber, Superpepeijn, Assie, uh... Lachen

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:35

Yeah! Paard en Koets ehh Kaart en Poets Knipoog Ik vind hem idd wel goed gevonden hoor *LOL*
Neem je die tarotkaarten ook mee naar P&K?? Ben wel benieuwd wat die kaarten over mij zeggen en hoe dat werkt Lachen

Die vrijwillige bijdrage/verrassing/cadeautje komt eraan hoor *LOL*

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:45

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik me voor moet stellen bij zo'n reiki behandeling. Grijp je niet erg in op het paard zelf en zijn karakter?
tarotkaarten voor mezelf of mijn paard leggen zou ik niet gauw doen, omdat je toch rare dingen kan horen bij het voorspellen van de toekomst.

Goedgekeurd onderschrift :)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 20:56

Billy:
ik geloof zelf ook niet zo in het voorspellen van de toekomst, er is altijd nog zoiets als een eigen wil, een eigen keuze in welke weg je inslaat.

Wat ik dus eerder doe met deze kaarten is 4x een kaar eruit pakken.
Voorbeeldje:
Ik stel de vraag die een paardeneigenaar vraagt: "Ik heb een paard en die is de laatste tijd met rijden zó moeilijk, hier heb je een foto, hoe kan ik het beste met hem die training opnieuw oppakken."

Kaart 1 zegt hoe ik (ik=de eigenaar) me tot dusver heb opgesteld t.o.v. het probleem/de situatie.
kaart 2 geeft raad over wat NIET belangrijk is, waar ik me (wat het onderwerp betreft) niet op zou moeten focussen enz.
kaart 3 geeft raad over hoe ik me eventueel WEL zou kunnen opstellen, of wat ik zou kunnen doen
en kaart 4 zegt wat ik dan in dat geval in de toekomst tegenkom, maar dat is altijd maar afwachten vind ikzelf.

Dus bijv. bij kaart 2: nu is het niet belangrijk dat je gaat zitten wachten op verandering van de situatie, wachten tot het probleem zichzelf oplost...
en dan kaart 3: in plaats daarvan is het belangrijk dat je jouw eigen standpunt doordrijft (stel je denkt er al een tijdje over priveles te nemen maar 6 vriendinnen overtuigen je ervan dat het nog wel goed komt... kaart zegt dus WEL priveles nemen en niet wachten)
Zoiets.

Maar meestal gebruik ik hier vooral mijn 'heldervoelendheid' bij hihi.
Dan focus ik me op een foto en wacht af wat ik allemaal 'voel', soms wel interessant hoor.

Over het ingrijpen op het karakter van het paard, ik snap niet erg wat je hiermee bedoelt. Verward
Eigenlijk is mijn bedoeling gewoon: er samen met de eigenaar van het paard achter komen hoe het paard is, of hij lekker in zijn vel zit geestelijk, en zo niet, waarom niet.
Dan kan de eigenaar zelf weten wat er aan te doen. Of niet doen! *LOL*

De handoplegging is gewoon extra energie geven, kan elk paard wel geestelijk én lichamelijk gebruiken, en het voelt heerlijk ontspannend aan, net als een massage bijv. haha.
Eventueel nog extra energie om sneller te genezen van iets of zo. Haha!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:58

die handoplegging krijg ik dagelijks van je lieve Dorine, als ik jou berichten lees op het moment dat ik weer last van me nek heb, voel ik dat zo weg zakken. Heb het je al eens vertelt, gebeurde vorig jaar bij Paard en Koets al toen jij en Peter er waren en ook toen ik met Lonneke bij je was.

Hoop deze paard en koets het weer te mogen krijgen zodat ik weer paar weken zonder nekklacht door kan komen.

trotse moeder van 2 prinsesjes

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 21:05

Paulien vraag het me maar hoor als ik er ben!
Kunnen we even samen ontspannen in de hectische drukte! *LOL*

Ja wat wil je trouwens, met al die Groninger-fans om je heen, die zijn zo hyper dat je er zeker een uur nekklachten van krijgt.
En wat dacht je van al die andere Bokkers die langs komen en je huggen tot je platgewalst bent? }>
Heel veel liefde van die Bokkers, maar je moet het maar allemaal aankunnen he Paulien, dat populair zijn. Schijnheilig
Ik help je wel hoor. *LOL*

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:06

hoef het je niet te vragen hoor, als jij en peter in de buurt zijn dan gebeurd het schijnbaar al vanzelf!!!! Lachen Lachen

trotse moeder van 2 prinsesjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:10

wat raar dorine???
Bij mij zijn 2 weken geleden kaarten gelezen.
Deze vrouw (grisabella Haha!) moest 5 kaarten hebben, de eerste 2 waren het verleden, de 3e was het heden en de laatste 2 waren te toekomst

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 23:42

Oh stef, er zijn verschillende manieren van leggen hoor.
Ligt aan het soort kaarten, maar ook aan wat de persoon handig vindt en hoe de vraag wordt gesteld.
Je kunt zelfs vragen:
Wat gebeurt er als ik datgene wat ik van plan ben WEL doe en wat als ik het NIET doe?
Dan heb je kaart 1t/m7.
Kaart 1 is de huidige situatie, hoe je tot dusver je hebt gedragen enz.
volgorde 3, 1, 5 die kaarten tonen aan wat er gebeurt wanneer je doet waaraan je dacht.
4, 2 en 6 tonen in die volgorde aan wat er gebeurt wanneer je het niet doet.
Enkele Tarotkaarten kunnen dan nog een bepaalde betekenis hebben, bijv. een kaart komt bij de laatste rij kaarten terecht, dan moet je het dus NIET doen, of andersom en dan WEL.
Nou ja, zo'n legwijze is dus echt bij grote twijfel, maar ik kies liever voor die eerste legwijze die uitlegt over hoe je je het beste kan opstellen, je houding, instelling etc.
Toekomstvoorspelling tja, wanneer gaat het gebeuren?
Morgen? Over tien jaar? *LOL*
Dus ach ja ik zie wel.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:57

Hoi Dorine,

Klinkt wel goed! Kun je het ook per geemailde/opgestuurde foto??? Ik zit al een tijdje in een dipje met mijn paard dus alles wat mogelijk helpt??

Dus ik zou zeggen poets en kaart maar raak!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 10:01

Ja hoor Daan! Lukt zeker.
Stuur maar een pbtje, en graag met foto van je paardje waar de ogen duidelijk op staan, dus dichtbij, zodat ik de gezichtsuitdrukking goed kan zien.
Ook andere foto's daarbij zijn welkom, van jou op/achter je paard, naast je paard, paard in wei of wat dan ook.
Sterkte met je dipje! Ik ken het... Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:16

Dorine,

Mijn eigen paard gaat niet mee naar P&K maar ik neem natuurlijk wel foto's mee. Zou jij daar naar willen kijken ? Dan kun je gelijk de vrijwillige bijdrage opmaken bij P&K, eh K&P Verward HELP !!

Je ziet me wel bij de Shires !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:46

Hee Dorine, hartstikke te gek dat je dat wilt doen! IK stuur je zo een pb!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:37

Hihi, Dorine goes Jomanda! Haha!
Zo willen ze mij nog wel eens noemen met m'n reiki-praktijken. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:00

Dorine schreef:
Ja hoor Daan! Lukt zeker.
Stuur maar een pbtje, en graag met foto van je paardje waar de ogen duidelijk op staan, dus dichtbij, zodat ik de gezichtsuitdrukking goed kan zien.
Ook andere foto's daarbij zijn welkom, van jou op/achter je paard, naast je paard, paard in wei of wat dan ook.
Sterkte met je dipje! Ik ken het... Haha!

Dan moet je mijn vriend foto's laten maken. Die vind het hoofd en met name de ogen het belangrijkste. Ik hoef er niet op te staan vindt hij. Ik ben wel nieuwsgierig naar Reiki maar ik vermoed dat het jouw teveel energie kost na je chemo en met zoveel mensen die willen. Sterkte die dag en geniet er van.

Fiesta, freiberger, what else?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 13:44

Belker: Reiki geven op zich kost mij geen energie hoor.
Hooguit tijd en die heb ik niet zo veel grijnz.

Het gaat zo: ik laat energie in mijn lichaam stromen en via mijn handen door naar de 'klient'.
Zowel de kliënt als ik worden beiden gevuld met Reiki/energie en voor ons beiden is het erg ontspannend.

Zometeen vlak voor mijn middagslaapje, als ik in bed lig, ga ik ook weer ff Reiki aan mezelf geven.
Kan wel wat gebruiken! Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:28

Heee, ik was dit topic al kwijt, had niet gezien dat er een Paard en Koets forum was!
En Dorine, volgens mij heb je al wat energie overgestraald hoor, mijn paard is de laatste twee dagen meeeer dan wakker...Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 20:26

Haha Daan, moet nog beginnen hoor.
En je paard wordt er eerder rustiger/ontspannen van. Niet sloom maar gewoon lekker soezen in 't zonnetje zeg maar, dat soort rustig grijnz.

Maar geduld, je staat op de wachtlijst.... Maar liefst 3 mensen waren voor je en ik was ook nog druk dit weekend! }>

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:22

Als ik niet zo drastisch mezelf in geldgebrek rondgewurgd had had ik het graag uitgeprobeerd!
Of is het aanbod om de dag dat je bij P&K bent daarna op mijn paard te rijden ook goed? (staat vlakbij)

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:55

Welk nummertje op de wachtlijst ben ik Knipoog ?

Kan niet wachten !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:17

Ook hier nog maar eens: Dorine hartstikke bedankt!!!

Ze was vandaag heerlijk rustig tijdens het 'rijden'
(rond half zeven, was je toen misschien bezig;).

Je hebt zeker herkenbare dingen gevoeld en ik ben heel blij dat je de moite genomen hebt!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 17:04

Thanks Daan! Bloos Haha!

Graag gedaan hoor, ik voel soms ook hele mooie dingen, zoals dat het paard supergek op je is... Knipoog

Laatst voelde ik een pony die was dol op samen met het baasje lekker prive de natuur in gaan.
Zo van: lekker samen knuffelen in de zon... samen buitenritje... genieten van al dat mooie in bos en op platteland. Echt rust vinden samen naast al dat hectische in deze wereld.
Zo'n mooi gevoel! Lovers

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 23:19

dorine doet het inderdaad super!!!!!!!
echt waar dorine nogmaals mijn complimenten!!
toen ze quin had gedaan ging ik ook helemaal met zo'n blij gevoel weer naar haar toe, en ze deed weer erg haar best natuurlijk, maar dat zal dan ook wel aan mijn eigen instelling liggen.
maar dit is wel een aanrader voor iedereen!! echt super gaaf!!

.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers