kickboksen, taekwondo, karate etc. etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

kickboksen, taekwondo, karate etc. etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:45

Ik en een 'vriendin' willen op 1 van deze sporten gaan of iig zo'n soort sport.
handig als ik ruzie heb }> haha nee hoor, gewoon voor mezelf te verdedigen als ik het eens nodig heb, en ik vind het (lijkt me) leuk om te doen.

maar verder heb ik niet zoveel verstand van het verschil tussen taekwondo en karate bv.
welke is het best voor zelfverdedigen?

graag info Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:50

haha echt weer iets voor jouw he!! wel cool hoor! met wie ga je dat dan doen??

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:50


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:51

zover ik weet is kickboksen slaan enzo en de rest mensen op de grond kiepen Haha!
lijkt kickboksen me leuker Tong uitsteken

met Simone, als het doorgaat, want echt iets voor haar om het om het laatste moment af te zeggen Frusty

weet iemand misschien hoeduur zo'n boks-zak kost?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:53

haha iets van 10 euro met handschoenen bij intertoys *LOL* ik heb er ook nog ergens 1!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:58

handschoenen hoef ik niet en die van intertoys die zijn geloof ik best klein?
het moet niet zijn als je er een flinke klap tegen geeft dat die zak teveel zwiept.
of valt dat wel mee bij die intertoys dingen?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:01

Nee hoor ik kwam er wel makkelijk in de handschoenen maar volgens mij zwiep de zak wel heeeeel snel ja Boos! Vind het eigenlikj een goed idee kun je het ff zeggen als je een goede zak ergens bij een bekende winkel ziet ofzo, kan ik mijn agressie lekker kwijt Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

boksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 22:02

avantilover schreef:
Nee hoor ik kwam er wel makkelijk in de handschoenen maar volgens mij zwiep de zak wel heeeeel snel ja Boos! Vind het eigenlikj een goed idee kun je het ff zeggen als je een goede zak ergens bij een bekende winkel ziet ofzo, kan ik mijn agressie lekker kwijt Lachen



zal ik doen Lachen
ik wil ook die zak voor mijn agressie kwijt te kunnen, en natuurlijk oefenen op hard en RECHT slaan, wat ik dus niet kan Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:05

haha zie het al voor me zo'n grote zak voor je en steeds ernaast slaan *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:07

hehe heb je wel eens tegen zo'n 'echte' zak geslagen? Kom je wel van terug... als je er wat te hard (zonder handschoenen) tegen slaat is het net of er een betonnen muur voor je hangt.. *ouch*

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:19

ik heb 18 maanden tae kwon do gedaan Haha! tea kwon do is verdediging EN vechten dus als je mij vraagt, zou ik TKD aanraden

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:21

Eej je moet gewoon op Free Fight gaan das veel gaver. *LOL*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 22:40

ik ken iemand die heeft de zwarte band van Taekwondo dus die kan me wel ff een paar lessen geven Haha!
maar bijna overal krijg je toch ook een gratis proefles?

en die zakken, zijn die zo hard?
ik heb er nog nooit tegen geslagen maar vriendin heeft ook zo'n echte en die gebruikt geen handschoenen Verward

zit er misschien verschil in?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:14

ik zou eerst op les gaan voor je jezelf iets te hard tegen zo'n zak uitleeft... Haha!
wel een cool idee!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:49

Taekwondo heb ik ook nog gedaan Haha! Ben niet ver gekomen, vond er geen fock aan *LOL* Maar is wel vechten + zelfverdediging...dus degene die je aanvalt kun je afweren, en in elkaar beuken Tong uitsteken

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 09:57

Taekwondo is inderdaad beter dan karate. Zal het met een voorbeeldje illustreren: ik heb zelf een aantal jaren karate gedaan. Voor de lol eens met een collega van mijn moeder, die taekwondo deed, een gevechtje gehad. Moest hij gewild hebben, dan was het resultaat waarschijnlijk leentjes-moes geweest...

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:57

Ik heb twee jaar karate gedaan, moet zeggen dat ik het heel erg gaaf vond.
Ik heb ook nog pencaksilat gedaan dat vondt ik geen reet aan...

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:58

voor zelfverdediging is AIKIDO heel erg leuk. Dat is een sport stel: iemand valt jou met een mes aan, dan leer jij hoe je dat aan moet pakken en uiteindelijk zelf die mes in handen krijgt zodat je hem kunt steken enzo. Mijn broertje doet dat... ik ben een keer gaan kijken erg leuk!!! Daar leer je echt een snel reactievermogen krijgen! eerst werk je met stokken en als je beter bent met messen en dan met een soort sabels... op deze site staat wat info: http://www.aikido.cibit.nl/aikido/aikid ... pages/Home

NOG EEN LEUK WEETJE: Als je de zwarte band in Aikido hebt, kun je iedereen verslaan die van een andere vechtsport ook de zwarte band heeft (bijv Teakwondo en judo, karate enz...)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:10

Sypheron schreef:
hehe heb je wel eens tegen zo'n 'echte' zak geslagen? Kom je wel van terug... als je er wat te hard (zonder handschoenen) tegen slaat is het net of er een betonnen muur voor je hangt.. *ouch*


ervaring mee??

ikke wel Tong uitsteken ach ja een broer moet toch ergens goed voor zijn... Haha!

maar kickboksen is echt gaaf, meisje uit mn klas zit dr ook op Haha! en dat ziet er gaaaaaaaf uit Lachen

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:37

Op zaterdagochtenden ga ik wel eens mee met een vriend om wat te boksen in de sportschool. Welliswaar geen Taekwando of wat dan ook, maar gewoon de ruwe kracht uit je arm halen Haha! Vind dit zelf toch wel de leukere variant, classic stilo, maar om als zelfverdediging te gebruiken wellicht wat minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:40

ikzlef heb 5 jaar op kickboxen voor meisjes gezeten. is gaaf hoor kan het je zeker aanraden!!

x yvon