voor het eerst op mijn nieuwe paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

voor het eerst op mijn nieuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 18:51

Ik heb dus net voor het eerst op mijn nieuwe paard Tash gezeten.
Eerst hadden we het zadel er op gelegd en ze was vrij kalm. Enkele keren bokken en daarna mooi aan de longe lopen.
Beugels aan het zadel gehangen en alles ging heel goed.
Oké, eens proberen om er wat op te leunen. Ze was nu heel braaf dus konden we het maar proberen Knipoog Alles ging heel goed.
En toen, Ja ik mijn been er maar over gezwierd en mijn kont in het zadel laten zakken, heel voorzichtig. En...... ze bleef staan. Ik Pling blij natuurlijk. En toen stilletjes eens haar teken (geluid) gegeven waarmee ik ze altijd aan de longe liet lopen en ja hoor ze ging vooruit. Daarna nog enkele keren geoefend op how en vooruit. En alles ging perfect.
Zijn er nog mensen die zo een mooie ervaring hebben van hun eerste keer op hun paard.
Ik wil wel nog zeggen, ze was nog nooit bereden. Ik was dus echt de eerste die er op zat.
Volgende keer ga ik het met mijn western zadel proberen. Ik had vandaag voor al de veiligheid mijn oud zadel er maar op gelegd, ze moest maar een rollen of zo dan zou mijn goed zadel er lief uit zien.
Ik ben echt blij, niet te geloven en dat allemaal met hulp van mijn allerliefste schatteke (mijn lief Lovers )

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 20:53

Wat leuk! Ik weet nog goed hoe het was om voor het eerst op Barley te stappen. Zij was ook zo braaf! Ik voelde me echt de koning te rijk. Echt een machtig gevoel om een jong dier in te rijden. maar voor mij was het ook de laatste keer. Ik ben er tijdens het inrijden vanafgedonderd en brak mijn rug op twee plaatsen. Nee voor mij geen tweede keer.
zie [AM] Net terug van bezoekuur Heike

Ik hoop dat het bij jou een machtig gevoel blijft en dat er geen nare dingen gebeuren.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:25

ik heb net je link gelezen en ben er echt stil van geworden. Ik wist niet dat jou dat was overkomen. Hoe gaat het nu met je?
Ik hoop echt dat het goed gaat met je.
Ik kan alleen maar hopen dat mij zoiets niet overkomt.
veel succes met revalideren.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:09

lek he. heerlijk gevoel zo voor t eerst op je eigen paardje. toen ik vorig jaar voor t eerst op ailin ging zitten ontdekte ik opeens 2 nieuwe vlekjes die ze in de manenkam had zitten. de eerste keer heb ik er alleen maar opgezeten en de 2e keer stapte en draafde ik al los rond. de 10e keer dat ik erop zat reed ik al met een manegeles mee. als je er eenmaal opzit gaat t opeens erg snel, geniet er van zou ik zeggen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:32

Leuk om zelf je paard in te rijden lijkt me, succes ermee!
Het gaat inderdaad wel eens fout maar het gaat ook vaak goed probeer daar maar aan te denken.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:45

mijn eerste ervaring was niet echt goed, naja toen ik voor het eerst ging stappen na een centimeter lag ik eraf met een paarden been/voet op mijn heup. was er pijnlijk. maarja de twee de keer was fantaties ik stapte, echt bijzonder.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 14:22

`volgens mij blijven de meeste paarden de eerste paar keer wel rustig hoor. ze weten ook niet precies wat er gebeurd en zijn dus nog wat overdonderd. heb vorig jaar voor het eerst op Sieta gezeten. dat ging op zich ook perfekt. het sturen was snel onder de knie en toen konden we echt een beetje gaan rijden. na een tijdje werd ze wel wat huppeliger enzo, toen ze haar evenwicht wat meer had gevonden en niet meer zo beduusd was. Toen vond ze uit wat bokken is en ben ik er dus ook een aantal keer naast beland. maar leuk is het zeker!
succes,

eva

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:00

Ik heb een maand of 2 geleden voor het eerst op mijn paard gezeten, dat was ook zo.... onbeschrijvelijk! Haha! En ik heb toen ook meteen gedraafd enzo, maar voor mij had er ook al iemand anders op gezeten wat bij nader inzien niet nodig was geweest, ze (degenen die me hielpen met beleren) hadden zelden een paard gezien die zo braaf was met inrijden! Maar ook dat was nog super!!!