Ik ben zo nerveus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Ik ben zo nerveus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 15:40

Ik heb het idee dat ik alles verkeerd doe. ik snap het niet. eens in de zoveel tijd krijg ik een soort van paniek aanval. Het is moeilijk te begrijpen maar ik zal het proberen te omschrijven.

Ik heb constant het gevoel van VRESELIJK zenuwachtig zijn. Als ik iets niet helemaal goed doe en iemand legt mij dat netjes uit voel ik het aan alsof ik het helemaal niet goed doe. Zo onzeker echt vreselijk. Als ik dan een keer wel een opmerking krijg van: dat doe je verkeerd dan barst ik bijna in janken uit. Dus echt dat gevoel van onder super veel druk staan.

Ik heb dit zo om de paar maanden en het houdt ongeveer een week aan. daarna is het over en kan ik alles aan. Ik weet niet waar het vandaan komt en ik weet niet waarom het steeds terug komt (ong 4 X per jaar).

Kent iemand dit en weet iemand hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

Ik slaap slecht en maal over vanalles wat er allemaal mis kan gaan. Eten gaat ook moeizaam. Het gaat altijd wel over na ong. een week.

Liefs Merilyn

Maart

Berichten: 83
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:45

Ja ik had dit vroeger heel vaak. Nu komt het heel af en toe nog terug, meestal rond het einde van de middag. Maar bij mij is het meer een gevoel van 'verlatenheid' ofzo. Alsof ik opeens helemaal alleen op de wereld ben. En het gevoel dat niks meer goed komt.
Ik denk dat het met stress te maken heeft of onzekerheid.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:47

heb ik nog nooit gehad, ik ben wel zenuwachtig als ik een spreekbeurt heb ofzo maar voor de rest niet echt hoor Verward

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:32

Ik heb dat de laatste maanden ook een paar keer gehad, weet dus hoe het aanvoelt. Je weet ook dat het wel weer overgaat, maar op het moment zelf voel je je zo vreselijk alleen.... Sterkte meis.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:38

Yep, ik heb dat ook gehad. Een paar keer met een paar maanden ertussen. Gelukkig wist ik het huilen tot thuis uit te stellen, maar toen Vinz vroeg of er iets was stortte ik compleet in. Duurde een paar dagen, de eerste dag het ergst (vooral als iemand iets aardigs zei, dat het niet gaf ofzo, dan barstte ik meteen weer in Huilen uit Haha! ).

Bij mij heeft het toch wel te maken met spanningen en opgekropte zooi. Af en toe was er een laatste druppel zeg maar, hoefde maar iets kleins te zijn en dan kwam de hele oliebol van maandenlang frustraties en onzekerheid eruit.

Pas toen ik een paar belangrijke beslissingen nam over m'n leven en toekomst ging het beter, ik heb het nu al een heel tijd niet gehad.

Sterkte iig, ik hoop dat je een schouder hebt van iemand die je kan gebruiken als het nodig is.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:49

Ik herken mezelf vooral inhet verhaal van Marja.

Ik ben ook nogal een binnenvetter. Soms heeft de omgeving al langer in de gaten dat ik niet lekker in mijn vel zit dan ikzelf. Dat is heel lastig want ik blijf ontkennen dat er niks is en dan barst de bom

Ik kan dan idd dagen hebben dat ik in mezelf keer en even de rust nodig heb om alles op een rijtje te zetten en te analyseren wat nu echt het probleem is. Ik heb wel het voordeel dat ik een hele lieve vriend heb waarmee ik uren kan praten en huilen (dat laatste doe ik dan vooral veel Haha! )

Misschien heeft het iets te maken met de wisselingen van seizoenen? Ik heb er vooral veel last van met het begin van het nieuwe jaar (oud en nieuw sta ik mijn tranen weg te slikken, vraag me niet waarom Verward )

Kop op meis, strakkies gaat het weer beter! Anders PB je maar, dan klets je maar lekker van je af!


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:56

Ik ken het ook, ook wel eens op het werk gehad... en dat is behoorlijk kl*te want je wil niet midden op je werkvloer in huilen uitbarsten... maar naarmate bij mij mn omstandigheden weer wat stabieler werden, zoveel te beter het ging en nu gaat het weer goed, al ben ik af en toe nog wel iets zenuwachtig, maarja that's just me

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:00

Ieuuuw!! Kusje dat is nou echt precies hoe ik me ook voel,op het moment Meer,

Echt er hoeft een ding fout te gaan en ik krijg al tranen in mijn ogen of ik hoef maar een mooi nummer te horen en ik ga al huilen..Ik ben zo ontzettend onzeker..niet normaal meer.Ik kan echt nergens tegen,op dit moment..alles is te veel.Kan me ook niet concentreren..lees teksten vaak 3 keer voordat ik ze snap.

Dat gevoel van vreselijk zenuwachtig zijn,had ik heel erg in die periode met Midtown.Ik had echt het gevoel,dat ik geen controle had over mijn emoties,echt blackouts.kon totaal niet normaal nadenken..elke keer met die mailtjes,dacht ik de volgende dag,wat heb ik nou weer gedaanen gezegd.Op dat moment zag ik dat niet..was er echt dag en nacht mee bezig en over aan het stressen..en aan het nadenken.Hoe los ik het op,maar maakte het alleen maar erger..(maar laten we daar maar over ophouden Knipoog )

Ik ben nu ook echt constant aan het stressen soms begin ik gewoon te trillen,van de zenuwen.Alles wat ik doe,moet zo snel mogelijk gebeuren,ik haast me altijd.Heb erge pijn in mijn rug af en toe,slaap ook erg slecht.vaak word het wazig voor mijn ogen..Heb ook huilbuien,ben bang dat veel dingen niet lukken.Voel me ook vaak erg leeg en vooral alleen.Voel me vaak alsof ik niet echt leef,niet besta,echt heel raar.

Wat is dat voor raars??
Sterkte Lovers meis en probeer te Relaxen Lachen al weet ik,hoe moeilijkhet is

Je bent dus niet de enige hoor

kat
Laatst bijgewerkt door carlosje op 06-11-02 18:17, in het totaal 7 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:02

Ik heb het een paar maanden geleden gehad. Een heel zenuwachtig gevoel de hele dag, je wordt er gek van. Iemand hoeft je in de supermarkt maar aan te spreken of je staat al met een rood hoofd Bloos
En bij het wakkerworden denk je al aan wat je allemaal moet doen enzo, heb gewoon last van hartkloppingen gehad, een eng gevoel.
Heb last gehad van hyperventilatie, een verkeerde manier van ademhalen. Heb wat truukjes aangeleerd om het hyperventileren tegen te gaan en dat helpt.
Bij mij was het gewoon stress, op school en op het werk werd er een enorme druk op me gelegd. Of nee, die druk legde ik mezelf op.
Ook heeft het misschien met je hormonen (rotdingen Haha! ) te maken en ook voeding kan een rol spelen.
Probeer eens een tijdje regelmatig en gezond te eten en drinken, op regelmatige tijden op te staan en te gaan slapen en te kijken wat je kunt doen aan de druk die je voelt. Waar komt die vandaan en kun je er wat aan doen om die druk een beetje weg te nemen?
Ik heb zelf alles op een wat lager pitje gezet en voel me weer prima.

Ook kun je hier nog eens kijken: http://www.bloem.net/dutch/body_ruval.html dat zijn homeopatische druppeltjes die ik ook gebruikt heb.
Succes!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:18

oo ik heb er ook vaak last van en het is zo zwaar irri
iemand hoeft mara iets aan je te vragen en mijn hart zit in me keel nadat hij weer is begonnen met kloppen
er hoeft maar iets te gebeuren en meot echt even slikken en oogjes droogvegen
vandaag had ik ook zo'n dag
elke keer weer was ik 'bang' iets fout te doen, en elke keer voelde ik de zenuwen door me heen gieren
en waarom Verward

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 20:11

Is het werkelijk een paniekaanval of meer extreme onzekerheid?
Tijdens een paniekaanval voel je je heel naar, kun je last hebben van duizeligheid, misselijkheid, hartkloppingen en veel mensen denken haast dood te gaan. Dat is echt een klassieke paniekaanval, maar ik kan niet teruglezen dat jij dat hebt.
Waarschijnlijk ben je op de één of andere manier heel onzeker, heb je zelf geen idee waar dat door komt? Is het pas de laatste tijd of heb je daar altijd last van?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:53

Ik heb het soms ook dan ben ik heel erg verdrietig en weet ik niet waarom, zenuwachtig ben ik niet maar wel wat licht in mijn hoofd en rillerig. Volgens mijn moeder heeft het met je cyclus te maken. Probeer er een regelmatigheid in te ontdekken schrijf in je agenda op wanneer je het hebt.
Verder laat het maar over je heen komen als je er tegen aan gaat hikken wordt het alleen maar erger.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 11:43

Bedankt voor alle lieve reacties het wordt al minder. Het is waarschijnlijk opgekropte stress. Het zijn kleine dingetjes die ik opkrop en dat moet ik niet doen. Vannacht heb ik al beter geslapen. Ik heb deze week nog maar niet gereden. Te veel stress en te moe. vanavond ga ik er weer tegenaan. Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 15:59

Ik ken het gevoel. Met mij gaat het beter sinds ik wat sneller gas terug neem. Ben ook iets minder gaan werken en heb geleerd om nee te zeggen tegen mensen. Doordat ik nu niet meer zo'n terugval krijg heb ik veel meer tijd en krijg ik meer dingen gedaan.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:30

ja heb ik heel erg op dit moment, ben gewoon steeds nerveus ook al sta ik niet echt onder druk.
Ik heb ook vaak dat iemand maar een heel klein beetje kritiek hoeft te geven en daqt ik dan al helemaal "verslagen" ben