Moosie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 22:16

Moosie heeft mij ervan overtuigd dat ik op een andere manier moet reageren op dit forum*hij/zij*heeft gelijk.
dus geef me nog een kans Schijnheilig
ben de kwaaiste niet Extreme duivel
en heb best veel meegemaakt in westernland en kan dus best een leuke bijdrage leveren aan dit geweldig forum. Pling Pling


Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 22:19

Pff, nu maar hopen dat de bokkers, en dat denk ik wel, je nog een kans geven. Haha!

Ik hoop dat mijn inzet niet verspilde moeite is, dus maak je waar zou ik zeggen Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 22:21

tja die bokkers Frusty

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 22:24

Nee, die Blaze Frusty

*LOL* *LOL* *LOL*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 22:24

och 'wij bokkers' geven je graag nog een nieuwe kans.Tenminste ik wel.

hieronder wat suggesties voor het schrijven van reacties

De regels van het spel.

Als je de suggesties hieronder leest, vergeet dan niet dat het makkelijker is om er mee akkoord te gaan, dan om het daadwerkelijk toe te passen.

3.Schrijfstijl
--------------

* Zorg dat je artikelen makkelijk te lezen zijn. Houd het simpel.

* Houd paragrafen klein en fijn. Houd regels klein en fijn. Dit betekent beknopt, niet cryptisch.

* Witregels zorgen voor een grotere duidelijkheid en zijn dus allerminst verloren regels. Een witregel kost maar een byte extra, dus wees niet zuinig als het je artikel duidelijker kan maken.

* Kies je woorden met aandacht. Zorgvuldig schrijven is op het forum net zo belangrijk als in andere communicatie. Bekijk nauwkeurig of hetgeen je geschreven hebt niet fout kan worden geinterpreteerd.

* Mensen kunnen maar zeven verschillende dingen uit elkaar houden. Gebruik dus aparte alinea's om verschillende ideeen te ventileren.

* Vermijd afkortingen en acroniemen en verklaar waar mogelijk degene die je gebruikt.

* Er zijn verschillende mogelijkheden om een zin op te bouwen. Denk eraan dat passieve, vragende of negatieve zinnen meer tijd vragen om te lezen (en te begrijpen).

* 'grappige' foutieve spellingswijzen zijn vaak moeilijk te lezen, helemaal als de lezer (of schrijver) de gebruikte taal niet vloeiend beheerst.


4.Netstijl
----------

* Een verfijnde manier van uitdrukken staat wellicht heel intelligent, maar is bijzonder moeilijk om schrijvend over te brengen - vooral door middel van de computer. Vergeet niet dat de meeste mensen die je artikel lezen jou en je uitdrukkingen niet kennen.

* Het bovenstaande geldt ook voor humor. Smileys fronsingen knipoogjes kunnen misverstanden voorkomen.

* Raak je snel geirriteerd, dan kan het helpen om eerst naar het toilet te gaan alvorens de scheldkanonnade te verzenden. Daarna zul je vaak het artikel flink aanpassen. Conclusie: neem eerst een pauze voordat je, kwaad als je bent, een scheldposting doet die anderen kan kwetsen of in woede ontsteken.

* Subject-regels moeten doordacht gebruikt worden. Hoe vaak heb je zelf al niet tijd verspild door een artikel te lezen met een misleidende Subject-regel? Bedenk dus een treffende en direct duidelijke titel voor je bericht.

* Uiteraard zal een correct gebruik van kleine letters, hoofdletters en leestekens zorgen voor een betere leesbaarheid.

* Het weglaten van lidwoorden (zoals 'de', 'het', 'een') om de tekst 'sappiger' te maken of het sneller in te typen, kan je tekst moeilijker leesbaar maken en zorgt snel voor misverstanden.

* Wees voorzichtig met woorden die meerdere betekenissen hebben of in verschillende contexten anders overkomen.

* Probeer zoveel mogelijk correct te spellen. Goedbedoelde maar foutieve spellingswijzen kunnen irriteren en de lezer afleiden.

* Schrijf je een lang en uitgebreid artikel, geef het dan hier en daar kopjes mee. Het nummeren van alinea's is meestal geen uitkomst.

* Lees het artikel vlak voordat je het post nog eens over. Zo kun je er zeker van zijn dat je inderdaad schreef wat je bedoelde.

* De kans is groot dat je huidige en toekomstige werkgever jouw artikelen onder ogen krijgen. Net zoals je familie, buren, vrienden en anderen die eventuele slippertjes niet snel zullen vergeten. Denk dus eerst na voordat je wat plaatst.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 22:27

heike**alinia 4 treft wel toe***LOL


Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 06:51

Nou, vooruit dan maar Knipoog
Misschien is het leuk om jezelf voor te stellen?

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 09:58

Pfew Heike dat zijn er veel.Moet ik die allemaal gaan onthouden. *LOL*
Ik wil je best nog een kans geven hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers