wanneer is een manege 5 * waard??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

wanneer is een manege 5 * waard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 19:17

Na mijn slome rit van vandaag op een manege paard, die onder de drukkingen zat, een best kleine muffe box en een zeer slecht passend zadel had, vrag ik me af wanneer een manege 5 sterren waard is.

De manege op zich ziet er prima uit, genoeg rijbakken, schone boxen, een zeer nette zadel kamer, voor elk paard eigen tuig en borstels .

Maar toch als ik dan naar het paard keek waar ik vandaag opzat dan schrik ik wel.
Het zadel lag gewoon op de schoft, mijn vingers konden er niet tussen, toen ik in zijn box kwam kreeg ik het benauwd van de muffe lucht ondanks de open deur.
Ik heb de rest van de paarden gezien maar wegens dekens de ruggen niet kunnen bekijken.

deze manege heeft dus 5 sterren, maar aan het tuig schort het wel!
Wodan haar paard had ook een slecht passend zadel!


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:33

Misschien ligt het aan de kwaliteit van het bier wat er daar geschonken word? Haha!

Ik ben vorige week verzeild geraakt op Manege Nieuw Amstelland. Die manege heeft ook 5 FNRS sterren. Het zag er allemaal erg netjes uit, maar manegepaarden stonden in stands en de les waar ik naar keek had ong. 20 lesruiters in de bak rijden /crossen.
Dooddoend commentaar van de instructrice;
Rijden moeten jullie, niet meeliften... Lips are sealed

Moet je mij eens vertellen hoe je dat dan doet, men was alleen maar bezig elkaar te ontwijken. Lijkt mij dat mensen in een les rijden om iets te leren, niet om te horen wat ze vooral niet moeten doen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:17

Als je naar www.fnrs.nl gaat en je klikt op puntensysteem krijg je te zien hoe het één en ander beoordeeld word.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:37

Vreemd genoeg lijken de FNRS sterren vooral te worden uitgedeeld aan faciliteiten voor ruiters en niet voor paarden. Hoe luxer de kantine hoe meer sterren bij wijze van spreken. Jammer hoor...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:30

O Sibold, práát me niet over Manege Nieuw Amstelland, ik heb er een half jaar stage gelopen, en alleen om de mensen die er lopen zou ik het al nooit 5 sterren geven, haha! Als iemand wat wil weten over die manege, here I am, haha!

Maar Cowgirl, mag ik vragen op welke manege jij gereden hebt?

Ik vind dat een manege 5 sterren verdient als er goed les gegeven word, de paarden in goede conditie zijn, ze er netjes bij staan op stal, en dat kan ook op stand, als ze genoeg ruimte hebben is dat zo erg niet. Het tuig moet goed passend, netjes en schoon zijn, er moeten genoeg faciliteiten zijn. Op zich voldoet Manege Nieuw Amstelland ook wel aan die normen. Alleen vind ik de lessen niet geweldig, en inderdaad lopen er vaak een stuk of twaalf tot vijftien paarden of pony's in de bak, en dat is teveel. De paarden hebben ook niet echt een geweldig niveau, zijn echt manegeknollen. Terwijl op de manege waar ik jarenlang gereden heb hele goede paarden staan met minimaal M niveau, je kan er echt wat mee doen. Bovendien gaat het opstappen niet echt geweldig, ze hebben een ponystal aan het begin van het terrein staan. De beginners stappen voor die stal op (op de stenen), en lopen dan in een rij naar de bak toe. Gaat er een pony vandoor, knalt zo'n kind dus keihard op de stenen. Bovendien is het tuig lang niet altijd schoon, ik heb meerdere keren uren in de zadelkamer gezeten om de groene aanslag van de bitten af te schrobben, omdat niemand anders er de moeite voor nam.
En dan het personeel...absoluut niet klantvriendelijk, vind ik. Het stalpersoneel dan, de kantinemedewerkers zijn zo erg nog niet. Al met al zou ik die manege hooguit drie sterren geven, maar omdat het er zo netjes uitziet hebben ze waarschijnlijk vijf gegeven. Want het is er wel ontzettend mooi, en ze hebben alle faciliteiten op een stapmolen na. Ze hebben een buitenbak, binnenbak, overdekte buitenbak, longeerbak, mooie ruime boxen die er netjes bijliggen, en een kantine die je bijna restaurant kunt noemen, dus daar zal het wel aan liggen.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 08:21

Wat ben ik blij dat er op onze manege goed op gelet word..
Allemaal goede zadels, de paarden met stukke dekens heben een hele nieuwe pyama gekregen, staan lekker dik in het stro, lopen niet te vaak mee, worden ook 1 x in de week gelongeerd of losgegooit lekker voor die beestjes!

Bij onze manege in de buurt zit een ponyclub om daar maar niet over te spreken Lips are sealed

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 08:39

Ben ik blij met onze verenigingsmanege, NIET FNRS aangesloten, doet geloof ik wel mee met het keurmerk veiligpaardrijden.
Pony's hebben geen drukplekken, gelpads onder de zadels, bij een mogelijke drukplek op rust, max. 2 uur per dag lopen, elke dag buiten. Soms moet je in de winter blubber eraf borstelen, maar dan weet je dat de pony's buiten geweest zijn. Er wordt gekeken naar het tuig (wel bij elkaar geraapt, maar passend)
En fatsoenlijk les.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 09:01

Manege Wilten in Zwolle verdient haar 5 sterren wel. De paarden worden elke dag afgemest. Het tuig ziet er prima uit. De lessen zijn goed en de rijbanen en springtuin worden prima onderhouden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 09:43

Ik heb van iemand gehoord, dat de manege waar Cowgirl het over heeft, de 5 sterren te danken heeft aan het feit dat ze een quarantaineruimte voor paarden hebben... Dat is een beetje onzin, want het gaat hier om een paar stallen bij een woonhuis aan de overkant van de weg, wat oorspronkelijk helemaal niet bij de manege hoorde, maar waar de huidige eigenaresse tegenwoordig woont en haar eigen paarden heeft staan. Is wat mij verteld is, weet niet of het waar is....

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 10:43

ik vroeg me gisteren al af wat er nou precies aan de overkant van de weg
te beleven was want ik zag maar steeds dezelfde paarden heen en weer lopen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 10:59

Ach,
wat is goed?

Mijn moeder helpt op een stal waar ze lessen verzorgen voor gehandicapte mensen,
ze komt regelmatig thuis met verhalen die ze echt even moet spuien, paarden die met een enorme bobbel op de ruggegraat gewoon meelopen, noem maar op...

Het is maar net wat je gewend bent,
ik ben wel ontzettend blij dat mijn moeder zo is hoor! Voor 2 jaar terug was dat haar nooit opgevallen maar ik heb haar goed opgevoed Knipoog
Als mijn moeder een lange rit heeft of een weekend weggaat neemt ze uit eigen initiatief Traumeel mee, puur preventief mocht er een drukkinkje ontstaan. *trots* Party!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:44

Ik ken de manege waar Cowgirl het over heeft, ik heb er stage gelopen.
Idd, dat paard, Rambo (klopt toch Cowgirl?), heeft altijd al last gehad van drukplekken, niet zo gek natuurlijk met zo'n zadel.
En er zijn er zeker wel meerdere met drukkingen... Verdrietig
Maar verder is de manege heel prima vind ik, de paarden zien er verder heel gezond uit, krijgen goed voer, stallen worden elke dag gemest etc.
Dat stalgedeelte waar Rambo in staat, is net het 'pot'gedeelte, dus waar de mest niet helemaal uitgehaalt wordt zeg maar. Waarom weet ik niet, want voor de rest worden al die andere stallen echt goed gemest. Alleen dat gedeelte dus niet. Verward En het zijn idd heel erg warme stallen, vooral met mooi weer, dan is het er echt gewoon benauwd.

Ik heb er al meerdere mensen over gehoord, dat ze zich verbazen over die 5 sterren. Dat is echt pas sinds kort, het stond nog in de krant ook.
Alles heeft een lik verf gehad, maar verder is alles eigenlijk wel hetzelfde.

Ik vind de manege zelf erg mooi, het is heel groot, mooi verzorgd, goede rijhallen, etc etc.
Maar drukkingen vind ik zelf ook absoluut niet tof.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:14

Zo vind ik manege Zwanenberg ook echt geen 5* waard
het is niet eens een manege want ze geven geen eens les Frusty
er staan maar 10 paarden (en 50 lege stallen!!!) en 5 van die 10 paarden zijn van de eigenaressen (een verwend nest van 16 jaar!)

verder is het daar een dooie boel. Je ziet nooit iemand als alleen 2 rare typetjes (2 vrouwtjes met een duits accent en lange blonden haren en zwarte kringen onder hun ogen, heel spookerig)

maar... het ziet er wel mooi uit, noujah alles behoorlijk stoffig en ongebruikt maar wel mooi Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:45

ja anneke dat klopt helemaal wat je zegt. De mensen daar zijn best aardig willen je ook helpen. De pension klanten keken ons wel lekker weg,maar daar trekken wij ons niets van aan. Zelf reed ik op ivar(fjord van 15 jr) hij had ook al best wel een schoft die eruit steekt en ook lekker drukkend op de rug dat was ook wel te zien. Verder niets te klagen hoor. Alle paarden hebben dekken op. Na de rit was z'n stal gemest en lag en voer voor hem klaar in z'n bak. Facaliteiten genoeg. Alleen jammer dat het ook in de lessen zo vol zijn. Dat ik er net reed reden we met hoog uit 8 man in de bak,maar ja manege gladur ging sluiten en toen kwamen ze van gladur naar poelenburgh en reden er opeens 12 mensen en paarden in de bak. John de mede eigenaar v/d manege vroeg nog hoe deze rit tot stand is gekomen en ik uitgelegd en hij vond het erg leuk dat er op deze manier van internet gebruik wordt gemaakt.

Wodan en ik onderweg in de M2

Donna
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:31

Manege Nieuw Amstelland ken ik wel, ze hebben hun 5 sterren ook te danken aan het feit dat ze alleen maar personeel hebben met diploma. Dat vind ik wel heel goed. Maar inderdaad zouden de lessen een stuk minder vol kunnen zijn....
Verder vind ik dat het fnrs inderdaad een beetje losjes keurt... Bij ons (de manege waar ik werk) hebben ze bijv. nog nooit naar de lessen gekeken als je het mij vraagt... En stallen die al jaren bekend zijn doen ze volgens mij weinig moeite voor, die krijgen sowieso weer het aantal sterren dat ze hadden.. Wel heel jammer, want je zou juist daaraan als nieuw iemand ECHT moeten kunnen zien om wat voor manege het gaat. En niet toevallig omdat ze de faciliteiten hebben.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:47

Donna schreef:
Manege Nieuw Amstelland ken ik wel, ze hebben hun 5 sterren ook te danken aan het feit dat ze alleen maar personeel hebben met diploma. Dat vind ik wel heel goed. Maar inderdaad zouden de lessen een stuk minder vol kunnen zijn....


Ik kan iig. één persoon noemen die daar wél werkt, maar geen diploma heeft. Misschien nog een tweede, maar ik weet niet of die er nog werkt.
Bovendien hebben ze stalpersoneel lopen dat de ballen verstand heeft van paarden. Die komen wel alleen om te mesten, en ik weet dat zoiets op meerdere stallen het geval is, maar het is géén bevoegd personeel!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:54

Er zijn zelfs stallen die geen manege zijn en evengoed 5 sterren krijgen!!! Deze stallen worden alleen prive gebruikt.Waar baseren ze daar de sterren dan op?

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 23:05

Het sterrensysteem: Keuringsnormen

De punten lopen van 0 tot en met 20, met sprongen van 5 per onderwerp:

5 : Voldoende
10 : Goed
15 : Zeer goed
20 : Uitmuntend


A. WETTELIJK BESTAANSRECHT (alle eisen verplicht)
1) Vestiging conform bestemmingsplan en in het bezit van een geldige vergunning
2) Ingeschreven bij Kamer van Koophandel
3) Verzekering Bedrijven
4) Geen verhuur aan onbekenden van paarden en pony's zonder verantwoorde begeleiding (min. leeftijd 18 jaar)
5) Brandpreventie en veiligheid t.a.v. paarden en personen volgens eisen algemene plaatselijke verordening

B. STALLING/OPSLAG FOURAGE (totaal minimaal 25 punten vereist)
1) Goed ventileerbaar met gelijkmatige temperatuur
2) Voldoende ruimte voor paarden/pony's t.a.v. boxen, stands, loopgangen en dergelijke
3) Stalgebouw voldoende hoog en breed (boxen en stands idem)
4) Bedding schoon en droog
5) Reinheid en functionaliteit water- en voerbakken (max. 15 punten)
6) Afspuitplaats (warm en koud water) (max. 15 punten)
7) Degelijke opslag voor hooi/stro/krachtvoeders
8) Ordentelijke opslag voor mest, zo mogelijk met afsluitdeksel, mede conform eisen Wet Milieubeheer
9) Quarantaine stal(len)
10) Stalling/opslag machines/transportmiddelen, hindernismateriaal (overdekt)

C. PAARDEN/PONY-BESTAND (totaal minimaal 5 punten vereist)
1) Gezondheidstoestand (bij geschil keuring door onafhankelijk dierenarts)
algehele conditie/voedingstoestand; drukkingen; kreupelheden; toilet van paard/pony

D. ZADELS EN TUIGEN (totaal minimaal 20 punten vereist)
1) Aantal en passend t.o.v. paarden/pony's (max. 10 punten)
2) Kwaliteit en staat van onderhoud
3) Wijze van berging, zadelkamer(s) incl. verwarming, kastenwanden

E. BINNEN- EN BUITEN-RIJ-FACILITEITEN (totaal minimaal 20 punten vereist)
1) Binnenmanege(s) min. 16x32m; voor 4 sterren: min. 20x40m (max. 5 punten)
a. bodem, veerkrachtig, vlak, vochtigheidsgraad
b. beschot, voldoende natuurlijke lichtinval, kunstlicht
c. ventilatie, luchtvochtigheid en temperatuur
d. juryruimte overeenkomstig wedstrijdeisen
2) Buitenmanege(s), min. 20x40m (max. 5 punten)
a. bodem, gedraineerd, vochtigheidsgraad
b. deugdelijke afzetting
c. voldoende verlichting
3) Spring- en dressuurterreinen, volgens eisen basiswedstrijdsport (max. 15 punten)
4) Longeerbaan
5) Stapmolen
6) Aansluitmogelijkheden buitenritten van 1 uur/10-15km (max. 5 punten)

F. INSTRUCTIENIVEAU (totaal minimaal 15 punten vereist)
Paarden
1) Geschikt voor instructie aan beginners/longelessen (max. 15 punten)
2) Geschikt voor instructie aan gevorderden
Instructeurs
3) Tenminste één fulltime gekwalificeerde instructeur (opleiding ter beoordeling aan de FNRS)
4) Vervolgens dient een ieder ander die instructie geeft voldoende gekwalificeerd te zijn (max. 5 punten)

G. FOYER/KANTINE (totaal minimaal 5 punten vereist)
1) Verzorgd, schoon en klantvriendelijke uitstraling (max. 15 punten)

H. TOILETTEN/KLEEDRUIMTEN/DOUCHES (totaal minimaal 5 punten vereist)
1) Tenminste één dames- en één herentoilet, schoon en met goede voorzieningen
2) Kleedruimtes (max. 15 punten)
3) Douches (max. 15 punten)

I. DIVERSE OPSTALLEN, ENTREE en BUITENAANZICHT (tot. min. 25 punten vereist)
1) Huisvesting personeel/stagaires (max. 10 punten)
2) Toegankelijk voor mindervaliden (max. 10 punten)
3) Overnachtingsaccomodatie gasten conform eisen Kampeerwet (max. 10 punten)
4) Les- en vergaderruimte(n) (max. 10 punten)
5) Staat van onderhoud van het gehele complex, waaronder entree en beplanting
6) Toegangswegen en parkeerterrein (verlicht en toegankelijk)

J. BEDRIJFSVOERING, ALGEMENE INDRUK (totaal minimaal 35 punten vereist)
1) Organisatie-systeem
2) 24 uurs toezicht en inbraakpreventie
3) Activiteiten in recreatief en/of wedstrijdverband in voldoende mate aantoonbaar
4) Stalapotheek aanwezig alsmede EHBO
5) Klantvriendelijke ontvangst bezoekers: correct in kleding en gedrag, goede service
6) Rijkleding instructeur/instructrice in rijbaan vereist
7) Diervriendelijke omgang met paarden/pony's

Minimaal moet een manege, uitgaande van deze eisen, 205 punten halen om lid te mogen zijn van de FNRS.


De waardering met sterren is als volgt:

Bord
1 ster
2 sterren
3 sterren
4 sterren
5 sterren
MINIMAAL
1:205
2:300
3:420
4:535
5:650
6:765
MAXIMAAL
295
415
530
645
760
835



She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

loesje1983
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-11-02
Woonplaats: bergen

de manege waar cowgirl over praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:44

De manege waar cowgirl over praat loop ik stage en rijd ik zelf.
Ik vind dit een hele goede manege eentje die ik niet vaak gezien heb. Ik heb er ook vaak buitenritten gereden. Mijn mening is dat deze manege zeker 5 sterren verdiend waarom:
De paarden worden elke dag goed nagekeken op wondjes drukkingen etc en bovendien wordt er goed bijgehouden wanneer ze naar de hoefsmid moeten.En als deze er blijkt dat ze een drukking hebben of een wondje of iets krijgen ze vaak een periode van rust of krijgen ze een ander zadel of wordt het zadel naar de zadelmaker gedaan of krijgen ze tijdelijk een deken en sommige hebben dikkere dekjes tbv hun rug en ze worden dan goed verzorgd en in de gaten gehouden.
Het paard rambo is een echt bospaard die nooit kwaad zal doen of ervan doorzalgaan daarom hebben ze waarschijnlijk dit paard aan cowgirl meegegeven. Rambo hoeft niet sloom te zijn!!!!! ik heb er zelf een paar keer op gereden en hij kan behoorlijk hard gaan vooral op het strand!
Als ze iemand nog niet goed kennen geven ze een betrouwbaar paard mee als ze je beter kennen mag je een voorkeur geven en als je om een pittig paard vraagt krijg je deze ook mee.
nog even iets over de quarantaine boxen. die liggen inderdaad aan de overkant maar het is 3 minuutjes lopen en de oversteekplaats heeft een speciaal zebrapad voor de overstekende manegepaarden en de weg gaat verder door het weiland. Daar staan ook de paarden die ' vakantie hebben of herstellende zijn.
Ik vind het een goede opzet dat men eerst privelessen krijgt voordat mede groep in mag zo krijgen de mensen eerst een goede basis zit.
De groepen bestaan uit maximaal 10 of 12 personen afhankelijk van het niveau.
.wat betreft de stallen. Die worden elke dag uitgemest en zijn goed ruim en *LOL* de stallen achter mogen dan wel iest benauwder zijn maar ze zijn zeker niet te benauwd en de paarden staan er in deze stallen ook goed bij. er zijn bovendien poetsplaatsen om je paard in te poetsen en als iets niet lukt is er altijd wel iemand die je wil helpen. ook staan de paarden zomers lekker in de wei aan de overkant wat ik ook goed vind is de verplichting van de veiligheidscap zowel buiten als binnen of je moet tekenen om zelf de verantqwoording te nemen. dit was een beetje mijn
verhaaltje over de manege in schoorl waar cowgirl het over heeft ik vind hem wel 5 sterren waard maar dat blijft mijn mening. en bovendien als je bij de waardering kijkt van 5 sterren mag je ook sommige punten wat minder hebben, maar ik vind dit een leuke gezellige diervriendlijke manege.
Laatst bijgewerkt door loesje1983 op 06-11-02 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: de manege waar cowgirl over praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:57

loesje1983 schreef:
en bovendien als je bij de waardering kijkt van 5 sterren mag je ook sommige punten wat minder hebben, maar ik vind dit een leuek gezellige diervriendelijke manege.


Heel veel maneges hebben op sommige punten wat minder, en heel veel maneges zijn leuke, gezellige en diervriendelijke maneges. Waarom hebben die dan geen vijf sterren, in tegenstelling tot de manege in Schoorl?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

loesje1983
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-11-02
Woonplaats: bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:23

omdat als je teveel punten wat minder hebt dan krijg je 4 of 3 sterren. en deze manege heeft denk ik alles wat er nodig is aan facilliteiten en de gezondheid van de paarden in stand te houden

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:26

Toch vind ik het wel jammer dat bijvoorbeeld de kantine even zwaar weegt als de gezondheidstoestand van de paarden en pony's (beiden 5 punten vereist) Wat mij betreft zou er door de FNRS best wat meer nadruk mogen worden gelegd op het welzijn van de dieren en wat minder op het welzijn van de ruiter.


pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:28

Maar als ik van verschillende mensen hoor dat er toch wel iets aan te merken is op die manege, vind ik zoiets heel apart!

Ik heb zelf de ervaring met Manege Nieuw Amstelland, zoals je hierboven kan lezen. En geloof me, ik heb er een half jaar als 'personeelslid' meegeddraaid (nog een nadeel: stagiaires krijgen niet de dingen te doen die ze beloofd zijn...), en ik vind echt niet dat die manege 5 sterren waard is, en ik ben niet de enige daarin!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:46

Aan de andere kant, de Surprise Stables hebben ook 5 sterren...
En Poelenburgh is daar echt niet mee te vergelijken, dat mochten ze willen. Knipoog
Ik heb ook echt nog nooit zo'n mooie stal gezien als de SS.

loesje1983
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-11-02
Woonplaats: bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:46

op de manege in schoorl mag ik veel leuke dingen doen en het welzijn van de paarden staat zeker voorop. maar in amstelland kan dat anders zijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Lugea, Rhinocornn, wend2009 en 25 bezoekers