waar kan ik lessen nemen in Brabant???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

waar kan ik lessen nemen in Brabant???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 13:48

Hallo, hallo,

Ik ga in december verhuizen van Zuid-Holland naar Brabant, ik heb hier in Lisse en Nieuw Vennep rijlessen gehad en ben nu op zoek naar een goed adres in Brabant (omgeving Wijk en Aalburg) wie weet iets????

alvast bedankt Haha!

A3n


Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:58

Ik ben topografisch niet zo goed. Maar de bekenste stallen in Brabant zijn Burgmeijer Quarterhorses van Rieky en Dave Young in Vorstenbosch bij Veghel en Peter Simons stal in Hoeven bij Etten- Leur.

Even wat anders staan A3n misschien ook voor Adrienne?

Groetjes Adrienne

Ik heb net even opgezocht waar Wijk en Aalburg ergens ligt. Ik denk dat in jou geval Vorstenbosch behoorlijk wat dichter bij is dan Hoeven.
Laatst bijgewerkt door Adrienne op 05-11-02 15:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:21

hoi
Peter Simons is natuurlijk erg goed.
Ik heb het erg naar mijn zin bij Alphons Dikhoof. Hij heeft een manege in Dorst bij Breda. Erg klein maar gezellig. Leuke paardjes ook.
Ze hebben een (verouderde) website: www.manegedorst.nl

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:00

heyz, kom je vlak bij mij te wonen! Haha! (meeten!!! Haha!)
Hint, ik zoek nog een verzorgster voor een haflinger (en als jij goed genoeg bent haar western te beleren mag dat Haha!)

Ff serieus en ontopic.
Claudia Rosel zit in Breda, redelijk in de buurt, komt aan huis (als je een eigen paard hebt) en geeft les op haar eigen paarden.
Meer info over haar kan je vinden op haar website www.slidinghorse.nl
Manege dorst is er inderdaad ook. Hier heb ik 3 lessen gehad, wat me erg goed beviel. Alleen was het voor mij geen doen omdat ik geen auto heb, en het 's avonds met OV gewoon niet te bereiken is

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:21

hey dat is ook vlak bij mij, er zijn verschillende stallen in deze buurt.
Zo is er een manege tussen Almkerk & Wijk en Aalburg in, ik ben even de naam en de weg kwijt, maar ik heb er nooit gereden. Ben er een keer wezen kijken, en ik vond het er niet netjes.

Als je meer informatie wil over wat prive mensen die nog iemand zoeken voor hun paarden/pony`s hoor ik het wel via PB.

Groetjes Dian

a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

westernlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 13:26

Heey bedankt voor de snelle reacties zeg!! Enneh, Adrienne, wij zijn inderdaad naamgenoten!! hihi wat leuk, ik kom ze bijna noooooit tegen Knipoog
En Stef Knipoog je komt maar hoor Knipoog ik ben alleen bang dat ik nog laaaaaaang nie goed genoeg ben om een paard te beleren, ik wil nog een poosje lessen en dan een quarter kopen, waarom denk je dat ik naar Brabant kom?? Knipoog juist ja een huis met grond voor mn eigen paardjuh Knipoog)))))) de rest ook bedankt, ik ga es kijken en hoop snel iets te vinden waar ik me "thuisvoel" A3n


Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:11

Volgens mij heeft de naam iets met paarden te maken hoor. Ik ken zelf nog 1 andere Adrienne en raad eens.... Die heeft ook een paard.

Groetjes en succes met het vinden van een nieuwe stek

Adrienne

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:35

MENSEN! Ik weet de beste western instructriese van heel nederland! Ze heet Annemieke, en 'annvoe' hier op bokt. Zoek haar anders ff op op bokt en stuur haar een PB.
groetjes!

keep your head up

Quinnie

Berichten: 55
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:11

Ik zou je absoluut aanraden om eens een kijkje te gaan nemen bij Burgmeijer Quarter Horses!

Zarras proved it...angels do exist....
Quincy's Bita Blue, mijn liefste prinses Quinnie.....crossed over the rainbow bridge March 8th 2010...

a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 11:56

Jemig, bedankt allemaal, straks wordt het nog moeilijk welke ik moet gaan kiezen .

groetjessss

A3n

a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 12:51

hallo hallo allumaal!

Kheb inmiddels een prachtige quarterjaarlingmerrie voor mn verjaardag gekregen OK dan! !! maar door al het verhuis en verbouwgebeuren nog steeds niet gelest Huilen ik ga snel es kijken naar de verschillende adressuh die ik van jullie heb gekregen.
Weet trouwens iemand hoeveel wit een quarter mag hebben?? ze heeft namelijk 4 witte benen (tot en over de knie) en een bles en nog wat witte aftekeningen, het papier heb ik nognie, die is onderweg.

Ben er nognie helemaal achter hoe ik een fotootje kan plaatsen anders stond die er allang bij natuurlijk! Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:07

Ondanks dat het topic aardig 'bejaard' is Lachen toch gefeliciteerd met je nieuwe paard.
Hierbij een stuk uit de AQHA-regels vwb het wit. Het is de beruchte J227 regel.
Citaat:
227. HORSES NOT ELIGIBLE FOR REGISTRATION
(a) In instances where the Executive Committee passes
on the eligibility of a male horse for registration, the
Committee shall have the authority to accept the horse as
a gelding only and require that before it will be accepted
for registration, the horse will have been gelded and evidence
furnished AQHA that it has been gelded.
(b) Any breeder violating these rules is subject to disciplinary
procedures of AQHA, as foals are ineligible for
registration which result from one of the following, unless
parentage is established through genetic testing:
(1) A band of mares run in a pasture where they
could be exposed to more than one stallion of breeding
age.
(2) A mare bred to or exposed to more than one
stallion during a breeding season within a 30 day period.
(c) White Markings: No horse having white
markings with underlying light skin beyond any one of
the following described lines shall be eligible for registration
by AQHA.
(1) A line parallel with the ground drawn around
the front leg at the point halfway between the point of the
elbow (the center of the olecranon tuberosity or proximal
epiphysis of the ulna) and the protrusion on the back of
the knee (the accessory carpal bone or lateral styloid
process).
(2) A line parallel with the ground at the center
of the gaskin on the hind legs. (The center of the gaskin
shall be defined as an imaginary point on the front of the
gaskin equidistant between the stifle joint and the center
of the hock). The top point of reference to be the bony
protrusion on the inside (medial) of the stifle region
(technically known as the medial condyle of the tibia) and
the most prominent bony protrusion at the top and inside
of the hock (technically known as the medial malleolus of
65
the tibia).
(3) A line around the horse’s neck immediately
behind the poll and through the midpoint of the throat
latch.
(4) Within an area described as two inches on
either side of the ventral midline, beginning at a point midway
between the front legs and extending to, and including,
the sheath and udder.

Een foto van de omleining is te zien op deze site:
http://www.aqha.com/association/registr ... ration.pdf
op blz 29.

Met 'teveel' wit moet je dus uitkijken, want het paard kan hierdoor niet registreerbaar zijn.

SillytheKid

Berichten: 551
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:56

De Peachtree Western Ranch in Sterksel (ten zuidoosten van Eindhoven) geeft ook supergoed les. Je kunt onder andere les krijgen van mijn instructrice (Ingrid) of Wendy van Osch (zus Rieky Young en tevens Nederlands Kampioen). Het is bovendien supergezellig en onwijs gaaf OK dan!
Veel plezier ook met je paardje, leuk zeg Haha!

Lovers War Paints Mariah Lovers

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:04

SillytheKid schreef:
De Peachtree Western Ranch in Sterksel (ten zuidoosten van Eindhoven) geeft ook supergoed les. Je kunt onder andere les krijgen van mijn instructrice (Ingrid) of Wendy van Osch (zus Rieky Young en tevens Nederlands Kampioen). Het is bovendien supergezellig en onwijs gaaf OK dan!
Veel plezier ook met je paardje, leuk zeg Haha!


YEAH!!! *LOL* En ze was ook derde op het EK, niet te vergeten!! Haha! Wendy geef echt super les! En Ingrid ook!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:07

Het enige dat ik ken is Manege Moleneind in Tilburg (maar dat raad ik je ten zeerste af) en Manege van Loon in Loon op Zand.. Dat is wel een erg leuke manege, als je van dikke paardjes houdt zoals ik in ieder geval. Ze hebben daar fjorden, haflingers en stevige "gewone" paarden.. Lachen

Alright then, I confess.. It's my intention to commandeer one of these ships, pick up a crew in Tortuga, raid, pillage, and plunder, and otherwise pilfer my weasley black guts out.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:32

Sparrow schreef:
Het enige dat ik ken is Manege Moleneind in Tilburg (maar dat raad ik je ten zeerste af) en Manege van Loon in Loon op Zand.. Dat is wel een erg leuke manege, als je van dikke paardjes houdt zoals ik in ieder geval. Ze hebben daar fjorden, haflingers en stevige "gewone" paarden.. Lachen

Maar daar geven ze geen westernles. En een manege waar paarden al meer dan 12 jaar schimmel hebben zou ik niet aanraden... Verward .

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:37

Voor A3N even de foto ge-upload:
Tada..

[img]http://www.bokt.nl/upload/317/verjaardagspaardjuh[2].jpg[/img]

leuk beestje hoor. Zo te zien valt hij/zij binnen de 'wit'regel. Met welke kleur wordt ie geregistreerd, want ik zag ook een aalstreep (op de andere foto te zien) en de kleur zou dan 'dun' of 'reddun' moeten zijn.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:12

Dies ook leuk! Wat een boffers zijn onze medeboksters toch! *LOL*

Maarreh, je hoort mij ook niet klagen over mijn eigenste Pluizenbaal hoor!:D

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 17:40

Ja tis een beetje bejaard onderwerrup wel he! maar muh nieuwe beesie nie! Knipoog
Allemachtig wat een regeltjes allemaal, pff, volgens de fokker wordt ze als ze toch teveel wit heeft een breeding stock, ik dacht altijd dat dat juist was voor paints met te weinig aftekeningen??
Ik hoop dat het gewoon een quarter wordt maar zo niet is het pech, twas n.l. liefde op ut eerste gezicht Knipoog ze stond (nu nog steeds ff) in de kudde 2 km bij mijn huis vandaan en ik reed er regelmatig langs.
Van die tig paarden viel zij me altijd al op, haar moeder staat er ook bij maar pappa is helaas dood, was wel een prachtig paard. De fokker houdt vooral het ouderwetse grove type, al is de mijne 1 van de fijnstgebouwde en ook de kleinste van het hele stel.(Maar voor mij wel de allermooiste!;-) Moeten quarters al niet als veulen geregistreerd worden? en moet er dan geen foto bij?

a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 17:41

als die luizenbaal het paardje van je foto is heb je zeker niets te klagen! prachtig beest!

a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 17:42

oooh sjit!! sorryyyy dit was echt een typfoutje!! haha PPPPluizenbaal
hahaaaaaaa wat stom zeg!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:36

SillytheKid schreef:
Je kunt onder andere les krijgen van mijn instructrice (Ingrid) of Wendy van Osch (zus Rieky Young en tevens Nederlands Kampioen.


Oh nee hè, wat ik nu ga zeggen is echt het stomste ooit. Daar moet je gewoon meer dan blond voor zijn... Ik vond Wendy en Rieky namelijk al altijd op elkaar lijken, maar heb nooit de link gelegd want tja, Young en Van Osch. Nu kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan. Hoe wakker ben ik geweest? Arthur heet ook 'Van Osch' Gera! Frusty

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:38

Moooooi paardje trouwens, a3n! Heel erg mooi! Ik neem aan een dun, want de manen zijn redelijk donker en op haar benen is ze ook donker. Echt een heeeel erg mooi paardje. Kan je iets over de bloedlijnen vertellen of gaat het dan echt té off-topic? Nagelbijten / Gniffelen

a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 20:03

hihi ben ik tenminste nie de enige die meer dan blont is!! ik met mn bloosveroorzakende tiepvout! pfffff
Ik heb het papier nog niet, heb wel allebei de ouders gezien (paps alleen op foto, die is inmiddels overleden) dus over de bloedlijnen???? nog geen idee, de fokker noemde wel wat namen maar die bennik allang weer vergeten, zegt me ook niets, wel iets richting reining/cutting, ik zie wel waar dr talenten liggen en pas me dan wel aan, ik vind toch vanalles leuk en moet nog heeeel veel leren, zucht Knipoog))

a3n
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 20:19

ohja paps heette Joe(of You??) Just Watch Me, kvond het trouwens best moeilijk een naam te verzinnen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers