K&K africhtingsbustrens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

K&K africhtingsbustrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 12:05

Ik rij mijn paard nu met een dubbelgebroken bustrens, en wil graag bovenstaand bit gaan proberen.
Heeft iemand ervaring met dit bit?
Graag zou ik het horen.
Bij divoza kost het 106 euro, betaal je elders minder?

Alvast bedankt Knipoog


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:50

Als je paard op een dubbelbebroken bustrens van RVS goedloopt, dan heeft het geen nut om een ander metaal of legering te proberen. De scherpte en inwerking is hetzelfde. Alleen als je paard een nikkelallergie heeft kun je het overwegen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 13:19

het bit wat ik nu heb is iets wat aan de grote kant.
Ik had deze reactie wel verwacht Haha!
Het bit dat ik nu gebruik is al weer wat ouder en inprincipe is die K&K precies hetzelfde .
Mijn paard heeft overgens geen nikkelallergie, maar dat is geen noodzaak om zo'n bit te kunnen aanschaffen

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:23

Heb je al eens aan de dubbel gebroken bitten van HH gedacht? Deze zijn er in ieder geval in de watertrensuitvoering. Zo op het oog hetzelfde als de KK's (kan niet, want er zit een patent op aurigan). Alleen de prijs: 65 euro voor de kk ultra en 26.50 euro voor de HH
Dus dat zou een goedkopere oplossing kunnen nzijn. En misschien mag je wel ergens zo'n bit lenen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:24

Ik heb mijn paard een tijd met een africhtingsbit gereden, omdat ze haar tong over het bit gooide. En een tonglepel is op wedstrijden verboden.
Maar ooit zijn we weer op een dubbelgebroken overgegaan en daar rijden we nu meestal mee (soms stang en trens). En we hebben nooit meer last gehad dat ze dr tong over het bit gooit.


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 13:27

antoinette, volgens mij bedoel jij het correctie bit, deze heb ik niet nodig
mijn paard reageert heel fijn op de dubbelgebroken, ze knauwt en speelt ermee en ze schuimt ook lekker
Ik zou het inderdaad fijn vinden als ik eerstzo'n bit kon lenen om te proberen voordat ik 106 euro voor niks uitgeef

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 13:31

germie schreef:
Alleen de prijs: 65 euro voor de kk ultra en 26.50 euro voor de HH
Dus dat zou een goedkopere oplossing kunnen nzijn. En misschien mag je wel ergens zo'n bit lenen.

het bit dat ik wil de bustrens is 106 euro maar liefst

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:44

Die KenK bitten zijn absoluut de beste bitten voor je paard.
En een KenK bit zullen paarden toch beter aannemen dan de RVS namaak-varianten die er verkrijgbaar zijn. Dat aurigan vinden paarden over het algemeen lekkerder en de afwerking van de KenK's is het neuse van de zalm, als je het mij vraagt.

Ik rijd [naam verwijderd] met de KenK Ultra Conrad dubbelgebroken 13cm. en wil voor haar nooit weer wat anders. Ik heb haar ook gereden met een RVS bit, maar dat was echt niet hetzelfde.
[naam verwijderd] gun ik eerdaags ook een KenK ultra conrad, maar dan een slagje smaller, want 13 cm is wel een mond vol voor zo'n smal neusje.
Het zou me niets verbazen als JOy ook een 12 cm nodig heeft, die lijkt toch kwa smalhied enzo een beetje op [naam verwijderd]?

Persoonlijk snap ik niet waarom de bustrens versie van dit bit zo veel duurder moet zijn dan de watertrens.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:49

Ik weet dat HH ook de bustrens imitatie heeft van K&K (een vriendin van mij heeft er eentje), maar de uitvoering (m.n. het stukje tussenin) is toch anders. Ikzelf heb mijn paard eerst gereden met een enkel gebroken bustrens, maar rij nu met een K&K dubbel gebroken watertrens. En die bevalt me (en haar) veeeeeeel beter!!!

Je kan dus overwegen om een HH bit te kopen, maar ja, bedenk wel dat je met een bit een leven lang kunt doen, en wil je echt goed spul of namaak (dat zei mijn trainer altijd Knipoog )??? Het is een eenmalige (ja, vrij dure) uitgave, waar je misschien heel erg lang plezier van hebt!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 15:04

Dees schreef:
Die KenK bitten zijn absoluut de beste bitten voor je paard.
En een KenK bit zullen paarden toch beter aannemen dan de RVS namaak-varianten die er verkrijgbaar zijn. Dat aurigan vinden paarden over het algemeen lekkerder en de afwerking van de KenK's is het neuse van de zalm, als je het mij vraagt.

Ik rijd Neve met de KenK Ultra Conrad dubbelgebroken 13cm. en wil voor haar nooit weer wat anders. Ik heb haar ook gereden met een RVS bit, maar dat was echt niet hetzelfde.
Paula gun ik eerdaags ook een KenK ultra conrad, maar dan een slagje smaller, want 13 cm is wel een mond vol voor zo'n smal neusje.
Het zou me niets verbazen als JOy ook een 12 cm nodig heeft, die lijkt toch kwa smalhied enzo een beetje op Paula?

Persoonlijk snap ik niet waarom de bustrens versie van dit bit zo veel duurder moet zijn dan de watertrens.


hartstikke bedankt dees!
ik denk dat joy ook iets van 11,5-12 cm nodig heeft (meet het vanavond even precies op.
Ik zag het bit net ergens anders voor €89,95 dus dat scheelt nogal met divoza.
Het K&K africhtingbustrens bit is bij divoza allleen in 13,5 e bestellen en bij fugersruitersport vanaf 12,5, ik neem aan dat ze vat wel kleiner te verkrijgen zijn..
nogmaals bedankt dees!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:28

marloes-joy schreef:
antoinette, volgens mij bedoel jij het correctie bit, deze heb ik niet nodig
mijn paard reageert heel fijn op de dubbelgebroken, ze knauwt en speelt ermee en ze schuimt ook lekker
Ik zou het inderdaad fijn vinden als ik eerstzo'n bit kon lenen om te proberen voordat ik 106 euro voor niks uitgeef


Yep die bedoelde ik, ik snapte al niet waarom je zonder duidelijke reden over wilde gaan op dat bit.
Mijn instructeur noemde dat altijd gewoon een africhtingsbit, vandaar...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:34

Het africhtings bit is zeg maar de vriendelijke versie van het correctie bit. Een africhtingsbit heeft dus ook een slinger er in (je snapt het vast wel). Ik denk eerder dat jij een gewone normale bustrens van een ander materiaal bedoelt.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:32

Mikey schreef:
Het africhtings bit is zeg maar de vriendelijke versie van het correctie bit. Een africhtingsbit heeft dus ook een slinger er in (je snapt het vast wel). Ik denk eerder dat jij een gewone normale bustrens van een ander materiaal bedoelt.


Afbeelding

Dit was het bit dat ik had en niet die zij zoekt, toch Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 08:24

ja klopt antoinette.
dit is niet het it dat ik wil gaan kopen

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 08:56

Volgens mij zijn de kk bustrensen er wel in 12 cm hoor. De watertrensen zijn het ook, zelfs in 11 cm. Dus waarom een bustrens niet. Ik gebruik gewoon de kk watertrens, en dan niet de ultra, maar de gewone dubbelgebroken. HH heeft hiervan op het oog echt een exacte kopie, maar de legering moet wel iets anders van samenstelling zijn (kk heeft patent op aurigan). Ik had het geluk de kk tweedehands te kunnen kopen, dat scheelde enorm.
de kk bustrens ben ik tweedehands nog niet tegengekomen, weet ook niet of hh zoiets maakt. Ik heb er zelfs nog niemand mee zien rijden. Ik ben ietsje huiverig voor de kk bustrens, omdat in aurigan toch heel veel koper zit. En koper slijt vrij snel. Zeker met een koperen bustrens (heb ik ervaring mee) krijg je vrij snel scherpe stukken bij dem ondhoeken. Aurigan is wel slijtvaster dan puur koper, maar ik zou toch echt voordat ik zelf zo'n duur bit ging kopen eens met iemand praten die het bit al gebruikt heeft. Degenen met de correctiebitten (zeg maar de ongebroken bustrens van KK), hebben jullie geen slijtage bij de mondhoeken? Zo nee, dan valt het met de dubbelgebroken bustrens waarschijnlijk ook wel mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 09:02

ik heb hele goede verhalen over de bustrens gehoord, schijnt perfecte kwaliteit te zijn.
bedankt voor je informatie

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 09:15

Dan staat er toch niets meer in de weg? Als die net zo goed is als de kk watertrens, dan hoef je niet te twijfelen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 09:21

nou het geld misschien?
is niet iets wat ik "zomaar"even koop
Omdat ik mijn paard nu ook op een bustrens rij, wil ik graag de bustrens van K & K proberen

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

dubbelgebroken bustrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:01

Ik gebruik de K&K dubbelgebroken bustrens (aurigan, dikke versie, niet de dunne Ultra uitvoering) voor een jong paard en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem niet nieuw gekocht, want ik kon het bit via internet voor 35 euro overnemen.
Als dat niet had gekund, had ik het denk ik nog niet gekocht, zonder het eerst te hebben uitgeprobeerd. Maar, als ik toen had geweten wat ik nu weet, zou ik die 106 euro er wel voor over hebben....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 4 bezoekers