Prijs marathonwagen 2e handje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Prijs marathonwagen 2e handje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 12:18

Ik heb de kans een tweedehands marathonwagen aan te schaffen, de wagen ziet er als nieuw uit, is met traanplaat op de zijkanten en met multiplex, verder metaal natuurlijk, spaakwielen, is geremd (trommelrem op achterwielen) en geveerd (bladveren), de wagen werd gebruikt voor een fjordje, en zou voor m'n tinkertje zijn. Ze vragen er 750 Euro maar voor (lijkt nog nieuw!), en 50 euro voor thuis te brengen. Ik heb foto's, alleen weet ik geen goede uploadservice, als iemand die voor me zou kunnen uploaden, emial me op pv085@pandora.be. Ik denk dat ik ervoor ga - wat denken jullie? Je kan er met 6 op, er zit berging onder de voorste zitting, het enige min-puntje is dat er niet echt een bokkussen opzit - maar dat kan aangepast worden, ik kan ook onderdelen via de handelaar krijgen om de wagen voor tweespan geschikt te maken. Ik moet wel nog even vragen wie de handelaar is of welk merk de wagen is, maar dat maakt voor mij eigenlijk niets uit. Zou het een goede prijs zijn?


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:14

750 euro? Dat vind ik niet veel als het nog een hele nette marathon wagen is! Ik heb de foto's niet gezien, maar uit jouw bericht maak ik op dat het om een goeie wagen gaat en dan zou ik het wel weten, denk ik

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 13:54

ik heb je even een foto gemailed, (heb je email vanuit je profiel) - kan je even zeggen wat je er van vind?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:29

Niet duur,denk ik, ongezien. Maar ook van belang is het gewicht!
Als je er mee op de weg wilt of in het zand?(=bak) mag hij niet te zwaar zijn!
Staat er een merknaam op?Dan kun je bij de maker navragen wat de nieuwprijs is.

Laat wel goed kijken naar remmen en bewegende delen!!!!!! Niet duur hoeft niet slecht te zijn,maar je wilt geen ongelukken!!

Als het een goed karretje is .......veel plezier ermee!!!!

fryslân boppe

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 15:53


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:12

Dat ziet er heel goed uit!
Inderdaad zo goed als nieuw en een echte marathonwagen.
Als ik er nog 1 zocht en het was Pinky's maat dan wist ik het wel!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 16:41

Bedankt voor het advies, het mailtje gaat zodadelijk weg, en het voorschot zal komend weekend gestort worden, ze kunnen 23 november komen leveren, maar ik zou het liever begin januari hebben omdat ik dan een ruimte mag gebruiken die vrijkomt om de wagen te stallen, buiten zelfs onder een zeil is maar half zo goed hé! Ik dacht het al dat het een uitzonderlijke kans was - heb dus gelijk! Bedankt hoor! t'Is alvast fijn dit topic even onder de neus van mijn man te schuiven, anders denkt ie dat ik het weer verzin.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:46

Pinky_girl schreef:
Inderdaad zo goed als nieuw en een echte marathonwagen.


*steekt vingertje op*

Mag ik me er mee bemoeien? Wat je op de foto's ziet is dus GEEN echte marathonwagen.

Het is een marathon-recreatie. Een marathonwagen heeft iig een marathon opstap, marathon beugels, een bokzit en vaak ook geen zitplaatsen achterop.

Tis muggezifterij I know, maar kon het niet laten Knipoog

Hoe oud is de wagen? Altijd proberen er nog wat af te pingelen, maar als dat is wat je wil, go for it!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 23:15

Als ik de keuze had zou ik liever een authentiek rijtuig kopen, of eentje met grotere wielen, maar ik moet realistisch blijven, m'n geldbeugels is net als bij zoveel andere paardeneigenaars nogal plat, en dus moet ik tevreden zijn met wat ik kan veroorloven, en een goede kans zien en grijpen. Kwaliteit/prijs gezien is dit een echte koop, geremd, geveerd, extreem goede staat; kwa grote in overeenstemming, ook kwa zitplaatsen, het is een wagen van een fabrikant (zelfbouw is nooit zo zeker, kan van een knoeier zijn dan hé) en is in NL gemaakt, zowat niet van nieuw te onderscheiden ... pingelen doe ik normaal altijd, maar zou niet willen dat die mensen de foto bij hun publicatie gaan plaatsen, dan heb ik helemaal de kans niet meer, want het is echt een lage prijs hoor! Ik heb je de foto's gemailed, je zal wel zien ....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 23:40

Even zien nu of dit werkt, heb een foto upgeload ... dat is 'm dus!

Afbeelding


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:57

wauw wat een prachtige wage! en voor weinig geld! ik zou hetdoen hooir

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 02:55

Ik kan dus nog niet zien om welke wagen het gaat, maar aan de hand van de gegeven links van vergelijkbare wagens ga ik helemaal met buitenzorg mee.
Echte (goede) marathonwagens zijn nogal prijzig maar wanneer dit ongveer is wat je zoekt voor wat je er mee bedoelt te doen lijkt het me een leuke prijs, maar ook niet meer dan dat.
Maar nogmaals... ik heb hem nog niet gezien !

Bertus
Laatst bijgewerkt door lageveld op 07-11-02 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 09:23

Het is een nette wagen, ziet er zo te zien goed onderhouden uit. Maar een marathonwagen is het zeker niet. Gewoon een mooie recreatiewagen. De prijs lijkt me niet gek.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:03

Ik kan de kar nu wel bekijken, en wanneer de werkelijkheid overeenkomt met de foto dan is er helemaal niets mis mee en is hij zeker niet te duur.

Overigens is met een dergelijjke kar best wel een marathon-wedstrijd uit te rijden; ik heb het ze met minder zien doen !

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 14:32

Ik ben helemaal niet van plan wedstrijden te rijden hoor, voor mij is belangrijk dat de wagen veilig is, remmen heeft en goed geveerd is (confort!), verder dat we met het gezin erop kunnen (met vier) en de berging is goed meegenomen met kids ... Verder goede kwaliteit natuurlijk ... en hij ziet er nog leuk uit ook met spaakwielen ... daar hou ik van!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers