nieuw zadel+foto= foto doet het!!!!!(denk ik)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

nieuw zadel+foto= foto doet het!!!!!(denk ik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 16:41

Ik heb ook een zadel gekocht, alleen hij moet nog opgestuurd
worden.
Het is geen echt merk, maar mijn instructrice zag hem op internet staan,
en zij vond het ook wel een heel mooi zadel.
En het was ook heel goedkoop: 250 euro!
Dus ik keek mijn pappie even lief aan, en het mocht!


Dit is hem:
Afbeelding

mag ik jullie mening weten?
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 05-11-02 22:56, in het totaal 3 keer bewerkt


germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:47

Ik zie kruisjes Boos!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:49

je probeert een plaatje vanuit hotmail tegebruiken, dan kan niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:56

Cool hoor!
Is het echt niet de Raider / Rider?
Die was ook 250 euro en zoals ik al zei lijkt die er ontzettend op.
Heb je hem gekocht van Kaatje? Uit Gelderland? (kom zo snel even niet op de naam van de plaats) KTB@infonet oid?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:48

hoe zie jij dat Nathalie.. ik zie alleen kruisjes !

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:52

idd alleen kruisjes!

* To Belg, or not to Belg *

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:08

Ze had mij de foto's al gestuurd haha. Haha!
Ik zie idd ook kruisjes.

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:09

2 kruisjes... verders niks!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 23:10

ik zal em ff opnieuw uploaden.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 23:11

ik heb hem idd van kaatje uit gelderland gekocht.
Ik zal wel zien hoe ie zit, en anders stuur ik hem terug, koop ik wel ergens anders een zadel.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 08:35

vervelend om te zeggen, maar de verhalen over RAIDER/RIDER zijn niet waterdicht, die kaatje verzint elke keer wat nieuws. ZE heeft het de ene keer over haar broer die in Duitsland zadels maakt, dan over zadels uit Zwitserland.
Ik had haar een mail gestuurd enige weken terug, met erg gerichte vragen over het zadel, op welk model het leek, waar die fabriek stond, enz. En ik heb geen antwoord terug gehad.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:15

Dat heb ik ook gedaan en ik heb wel antwoord terug gehad. en weer een ander verhaal als dat ik kreeg toen ik een zadel van dr kocht.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:39

Ik heb dat zadel ook gehad.
Ik heb er overigens geen problemen mee gehad hoor!

Paste goed op mijn pony en zat verder ook goed.
Ik heb het zadel een jaar gebruikt en nu heb ik een kieffer gekocht dus had ik het zadel over.
Heb het inmiddels weer aan iemand verkocht en ik kreeg nog een mailtje van haar dat ze het zadel heerlijk vond zitten.

Kijk eerlijk is eerlijk ik vind mijn nieuwe kieffer lekkerder zitten maar daar zit dan ook wel bijna duizend euro verschil tussen!

Ik heb geen slechte ervaringen gehad met het zadel.
Zag er nog prima uit en het lag ook goed op mijn pony, en ook degene die het zadel van mij heeft overgenomen is er erg blij mee.

Ik ben overigens bij haar thuis geweest, en ze heet Kea. Ze woont in klarenbeek. Ze verkoopt niet alleen zadels maar ook hoofdstellen, dekens beenbeschermers enz.
Ze was erg vriendelijk en ik mocht het zadel gewoon terugbrengen als het niet pastte dus niet zo als bij zadelmarkt dat je dan weer een ander zadel moet nemen....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:21

Volgens mij heet ze toch Kaatje Mossel?
En misschien lag het aan mij maar ik kon totaaaal niet zitten op dat dressuurzadel. Er zit geen wrong aan! Niet eens 1 mm.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:42

Ik heb ook z'n zadel en ben er erg blij mee. Het is dan wel geen topkwaliteit maar daar staat de prijs ook niet naar. Het is een leuk zadel om mee te beginnen. Pluspunt van dit zadel is: dat je leert op je kont te zitten zonder allerlei steuntjes en kussens!!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:20

Nathalie schreef:
Volgens mij heet ze toch Kaatje Mossel?
En misschien lag het aan mij maar ik kon totaaaal niet zitten op dat dressuurzadel. Er zit geen wrong aan! Niet eens 1 mm.


Haar achternaam weet ik niet meer maar ze heet echt Kea!
Heb haar meerdere malen gesproken.

Ik heb ook liever een beetje kniewrong vandaar dat ik nu een kieffer lech heb gekocht maar ik heb op meerdere zadels zonder kniewrong gereden dat is gewoon het verschil in smaak denk ik.

Om mee te beginnen vind ik het een leuk zadel. Het moet natuurlijk wel op je paard passen maar dat is bij elk merk zo.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:05

Jullie hebben gelijk dat je niet kunt verwachten dat het een topzadel is. Wat ik echter wel vreemd vind is dat al haar verhalen van elkaar afwijken. Zo verteld ze dus (zoals Germie al zei) tegen de een dat de zadels uit Duitsland komen, van haar broer die een zadelfabriek heeft. Tegen de ander zegt ze dat ze hem geimporteerd heeft uit Oostenrijk, en tegen Angelique dus dat ze hem geimporteerd heeft uit Zwitserland.
Beetje vreemd?
Daarbij komt ook nog dat ik hem dus ging verkopen bij zadelmaker/ruitersportwinkel Vrielink te Apeldoorn. Waar ik er maar 100 GULDEN voor terugkreeg! Terwijl hij ent een maand oud was. Het was echt voorschut want hij stond me daar ongeveer uit te lachen! Het was een ontzettende flut kwaliteit en het merk was nog nooit van gehoort. En dat is ook zo want de ene keer heet het Rider, dan weer Raider.. Verward
Maargoed, als jullie er tevreden mee zijn.. Oke, fijn voor jullie! Ik was er zeker niet tevreden mee. Ik had niks aan een pony met een kapotte schoft door het stukje leder in de kamer dat vastgebonden zat met touw, lager dan het normaal hoort te zitten!
Ik heb nu een Daaleman en daar ben ik zeker over te spreken, gelzitting, verende boom, dikke wrong. Ik zou dus zeggen: spaar iets langer en koop een ( event. 2e hands) goed merkzadel.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 20:59

Ze zei ook tegen mij dat als het niet goed was, dat ik hem gewoon terug mocht sturen.
En ze zei ook dat het geen merk had, dus het is ook geen raider, en
ze had ook verteld dat ze nog meer zadels verkoopt, en ze DIT zadel NIET heeft geimporteerd maar recht streeks uit de fabriek kwam.
Ik zie wel wat het word, anders stuur ik het terug en dan mag ze iemand anders ermee gaan vervelen.
Ik vind het ook niet zo'n probleem om op een zadel te zitten dat niet veel wrong heeft,
Het zadel waar ik nu op rijd is een KN en het heeft ook haast geen wrong.
En ik vind een KN niej zo geweldig.
Ik zie wel wat het word.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 21:01

Ze woont idd in Klarenbeek, ik heb haar gesproken en ze is heel aardig,
Ik denk niet dat zij zomaar iemand oplicht.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 22:44

'k heb de fotow ge-upload!!!!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:31

Ze heeft mij het verhaal ook verteld dat ze de zadels rechtstreeks van de fabriek vandaan haalt.
Ze vertelde dat uit deze fabriek ook andere "bekende"merken kwamen.
Toen ik bij haar langs kwam zag ik dat een van haar paarden ook met hetzelfde zadel bereden werd dus dat vind ik ook wel positief.

Nathalie als jouw pony er een kapotte schoft van kreeg zou ik ook niet tevreden zijn!
Maar dat probleem heb ik dus niet gehad, ik heb ook geen loszittende stukken kunnen ontdekken. Misschien had jij net een verkeerd zadel??

Ik ben er niet mee naar een ruitersportzaak geweest maar degene aan wie ik het zadel verkocht heb, had er ook wel verstand van, ze kocht dit zadel voorhaar dochter om mee te beginnen en later zou er wel een duurder zadel komen.

Uiteraard wilde ze het zadel eerst goed bekijken.
Nou ze vond het een zeer net zadel.
Ze moesten het nog even passen en even later kreeg ik een mailtje dat het zadel perfect lag en dat haar dochter het ook erg lekker vond zitten.

Dus ze waren erg tevreden.

Natuurlijk heeft iedereen andere ervaringen maar ik heb ook heel veel negatieve verhalen over kieffer gehoord en daar ben ik ook zeer tevreden mee.

Angeliek: ik hoop voor je dat het zadel goed past en dat je er blij mee bent.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:34

ik heb een raider zadel gehad, niet via kaatje of kea gekocht, maar uit duitsland. (stukkie dichterbij) vond hem voor de prijs absoluut niet slecht. goede prijs/kwaliteit verhouding. ik vond het ook jammer van die kniewrong, dat zit je toch een stukkie fijner als je die wel hebt

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:37

en even een toevoeging: als je zadel goed ligt op je paard en je er zelf lekker op zit is het toch goed???? dan hoeft het toch geen duizenden euro's te kosten??

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:37

Het lijkt mij zo van de foto af een vrij plat zadel met hele lange zweetbladen. Denk dat het heel persoonlijk is of dat het lekker zit of niet. Ik was van de zomer ook op zoek naar een zadel en heb inderdaad contact met haar gehad. ze mailde onder de naam Kaatje Mossel, en ik dacht jadaaag dat vertrouw ik dus niet he! Dat is een naam uit een vroeger kinderverhaaltjes boek. Dussss ik heb niet meer gereageerd op haar. Ik heb inmiddels een zadel bij de heuvelhoeve vandaan. Een kieffer wien, raad eens? 200 euro! Zat 1 scheurtje in en die heb ik gelijmt en zwart gemaakt. Zie je niks van! Dus beter had ik het niet kunnen treffen. Maar je moet geluk hebben inderdaad. Laat eens weten hoe het zadel zit?


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:43

Het is idd ee zadel met ontzettend lange zweetbladen. En het heeft een hele vlakke zit. Waar ik dus niet op kan zitten. Het zadel staat ook niet mooi op ponys, vind ikzelf. Het is echt een paardenzadel..
Ik heb het op mijn pony gehad en ik had Dressuurdekjes maat full en nog kwamen de zweetbladen eronderuit..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar, Siers83 en 95 bezoekers