|( Hond doodziek...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

|( Hond doodziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 11:42

Huilen Hoewel mijn doggylief al vrij oud is (12) is hij eigenlijk nooit ziek geweest. Sinds gisterochtend is het eigenlijk goed mis. Het was eigenlijk kantje boord.... Huilen De dierenarts weet niet precies wat hij heeft en een operatie is te riskant omdat hij er anders inblijft. Dat zou wel fijn zijn voor het beessie want hij heeft hele erge pijn.

Ik dacht dat ik wel ergens tegen kon, heb toch wel het e.e.a. al 'gemaakt'. Maar om een beest pijn te zien lijden, ongeacht of het nu een vis of een paard is... Het is niet fijn, want je staat eigenlijk machteloos.

Vanmorgen was hij gelukkig iets beter, minder kortademig en minder hoge koorts. Eten krijgt hij niet, drinken en naar buitengaan gaan nog goed. Ik heb nog hoop. Waarschijnlijk iets in zijn darmen, of viraal of slechter Lips are sealed Hij heeft inmiddels wel een pijnspuit gekregen en antibiotica.

We kijken het nog even aan, zijn pijn van zijn buik is nu min of meer weg. Z'n buik is minder opgezet en hij is wat attenter. Vannacht de hele nacht erbij gezeten & niet geslapen. Het eigenwijze monster, hoe ziek ook, moest en wilde perse naar boven. Nou 40 kilo die weigert om gedragen te worden naar bovenbrengen, daar beginnen we maar niet aan. Vanmiddag komt de dierenarts weer kijken.

Hopelijk komt alles goed .... FF duimen maar. Ben wel zo realistisch dat als het te lang gaat duren en er niet snel verbetering optreedt het voor het beest beter is om te gaan Schijnheilig naar de hondenhemel. Lijkt mij wel zo fair. Life is life en de dood hoort daar ook bij.

Maar de hoop blijft....

Ik vraag mij af hoe jullie hier mee omgaan of mee om zijn gegaan. Het lijkt mij helemaal erg als het om je paard gaat houden. Maar waar hoop is, is een weg zeggen ze altijd. Pling En die mag je niet opgeven Knipoog

Sorrie, moest mijn verhaal even kwijt Tong uitsteken
Waarom komen dit soort vervelende dingen altijd tegelijkertijd schijnt wel. Diverse mensen die in het ziekenhuis liggen ook uit mijn omgeving en misschien niet meer beter worden. Kleine dingetjes die kaduuk gaan (ruitenwisser Boos! )

Ach mijn 'leed' valt nog mee als ik hier andere berichten lees. Ik wens iedereen die in een moeilijke tijd zit heel veel sterkte toe! Pling

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:53

Wat naar voor je, het is nooit leuk om een dier te zien lijden of nog erger, voor de keuze staan tussen leven of laten gaan.

Ik hoop voor je dat het weer goed komt met je hond. Ik heb zelf ook een hond en dat is echt mijn dierbaarste bezit. Ik moet er ook niet aan denken dat er een dag komt dat hij er niet meer is..

Sterkte

ps. wat voor hond heb je?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:16

Hoe ik hiermee omga. Hm........... ik kan hier eigenlijk niet zo goed mee omgaan. Ik heb nu hiervoor 2x een hond afgegeven. De eerste keer was ik 9 en ik werd ziek. Ik wilde ook geen hond meer want ik wilde dit niet meer meemaken. Na 2 jaar kwam er toch weer een hondje, Bessie. Dit hondje was echt van mij, ik trok er heel intensief mee op. De beesten gaan je na verloop van jaren echt in alles verstaan. Op een dag werd ze ziek en langzaam aan begon ik in te zien dat ze te veel leed en niet meer beter werd. Ik moest haar in laten slapen. WEer heel veel verdriet gehad, het duurt bij mij wel een jaar voordat ik er normaal over kan praten. VOor mij is het verliezen van een hond een heel zwaar verlies. Ik ga er heel intensief mee om. Nu ook weer, Polleke is behalve als ik werk ALTIJD bij me, echt ALTIJD. Waar ik ook ga of sta, ze gaat met mij mee. Ze is een echte metgezel. Ik praat er veel mee (geen serieuze gesprekken, meer onzintaal), ze verstaat ook veel en zo, begrijpt snel mijn bedoeling. Er is echt sprake van communicatie. Als zo'n hondje wegvalt, nou, dan blijf je nogal met een leegte zitten hoor, dat kan ik je wel vertellen. Ik heb eenmaal een jong paard naar de slacht gebracht. Heeft me ook ontzettend aangegrepen. Dieren zijn leuk en heel belangrijk voor mij. MAar dat doodgaan is toch echt een slechte eigenschap van ze....

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 12:39

[Dieren zijn leuk en heel belangrijk voor mij. Maar dat doodgaan is toch echt een slechte eigenschap van ze....[/quote]

Haha! Daar sluit ik mij bij aan. THX!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:28

Ja meis ik kan daar dus ook niet mee omgaan. De gedachte alleen al dat 1 van mijn katten er niet meer zou zijn straks, kan me in tranen doen schieten en die pijn doen voelen in je hart. Niet fijn.
Helaas hoort het er bij..............
Sterkte in deze rottijd!