Nationale Hypotheek Garantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Nationale Hypotheek Garantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 09:57

Iemand die hier wat van weet?
Ik heb wel de klok horen luiden maar ik weet niet waar de klepel hangt.

We zijn nog steeds bezig met huizen kijken/kopen (op dit moment zijn we aan het bieden op een huis).

Waarschijnlijk vallen we onder de NHG grens dit jaar €178.600 en volgend jaar € 200.000.
Voor zover ik weet houdt dit in dat 'Stichting Waarborgfonds' Als het ware garant voor je staat mocht je het echt niet trekken. Zo heeft de bank waar je je hypotheek afsluit geen risico. Je hypotheek rente is dan circa 0,5% lager (is mij verteld) en ja dat scheelt toch weer.

Maar hoe werkt dit precies? Moet je je aanmelden? Zo ja waar?
Iemand ervaring?
Je moet aan een aantal eisen voldoen en het lijkt erop dat dat lukt bij ons.

Alvast bedankt

:evaw:


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:20

Als je buiten je schuld om financieel in de problemen komt en je huis moet verkocht worden dan zorgt NHG ervoor dat je niet met een enorme schuld blijft zitten. Dus meer zekerheid voor de bank, vandaar die rentekorting. Voor de rest hebben wij alles overlegd met een adviseur van de Hypotheekshop. Die heeft verder alles geregeld.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:43

NHG is een goed beginsel en zeker een aanrader, redenen staan hierboven.

Houd er wel rekening mee dat als het pand van voor een bepaald jaar is er een keuring gedaan moet worden, dit kost je wat extra geld. (het preciese jaar ben ik kwijt dus die moet je even opzoeken).

Verder gewoon bij je Hypo-tussenpersoon aangeven dat je NHG wil, maar vaak komen ze daar zelf al mee.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:54

Nou, je moet ze wel in de gaten houden. Onze eerste adviseur vond het maar vreemd dat wij NHG wilden. Waarom zouden wij in de schulden kunnen komen? Frusty
Hij heeft dan ook niks verkocht aan ons Extreme duivel .

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 12:03

Huis is van 1976, bouwtechnische keuring wordt reeds gedaan, taxatie komt met hypotheek. Volgens mij moet dat allemaal wel lukken (hope so).

:evaw:


Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:37

Wij zouden ook NHG krijgen bij ons huis. Maar toen het getaxeerd werd en bleek dat wij meer voor het huis moesten betalen dan dat het waard was, konden we de NHG wel vergeten. Wij hebben ons huis 2 jaar geleden gekocht toen de huizenprijzen zo ongeveer op de top zat. Daar moet je dus ook rekening mee houden.
Bij ons kwam de hypotheekshopmeneer zelf met het idee van de NHG aan.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 12:52

Ik heb (bij een kennis die makelaar is in die plaats) gevraagd wat het huis maximaal waard is (globaal). Daarboven gaan we niet. Ik hoop dus dat ik dat probleem ondervang.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers