Littekencreme.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-17 15:35

Vorige week ben ik geopereerd aan m'n hand, en morgen gaan de hechtingen eruit.
Nu wil ik morgen in overleg met PC bespreken of littekencreme verstandig is.

Maar....
Werkt het ook echt, & welke raden jullie aan? :)

Zie merken als: VSM, Biodermal, Bio-oil?
Laatst bijgewerkt door Banyu op 19-06-17 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:38

Helpt echt, als je een goede neemt :)

Je kan bij de apotheek informeren, die hebben daar wel goede crèmes voor :j

[o]

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:48

Ik heb voor mijn voorhoofd calendulan zalf van vsm gehad. Elke dag paar keer per dag smeren eerst 1 maand zo gedaan toen maandje iets minder per dag en toen 1 x per dag.

Zit midden op me voorhoofd en als je weet dat ze er zitten zie je ze anders niet
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 19-06-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:48

Hier wordt alles met calendula gesmeerd. Werkt echt heel goed en heelt erg mooi.


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:53

Ik heb bij verschillende littekens Bio-oil gebruikt en ben daar erg tevreden over. Niet goedkoop maar je hebt maar weinig nodig.

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:58

Ik gebruik STAUDT littekencrème. Is ontwikkeld door plastisch chirurgen van het Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk

Anoniem

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:02

Het gaat voornamelijk om het masseren van die plek, waar je dat mee doet is niet zo heel belangrijk. Iets wat jij fijn vindt.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:02

Biodermal werkte bij mij niet, litteken nog steeds erg zichtbaar en niet verminderd.


Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:25

Ik gebruik hier pure rozenolie.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:33

Mijn zwager die arts is zegt dat niks eigenlijk echt werkt. Littekens blijf je altijd zien. Hij raadt, als je dan toch iets wilt smeren, de originele bio oil aan. Daar zit voldoende Vitamine E in wat Littekens wat kan verzachten.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-17 17:00

Het is niet zo zeer om het te verlichten. Want ja... litteken hoort imo gewoon bij een operatie oid. Maar meer om het soepeler te makem zeg maar..

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:02

Magnesiumolie. Zodra het dicht zit is dat geweldig spul tegen het verzachten.
Als de littekens heel groot zijn kan je ook een fysiotherapeut vragen om de littekens te masseren. Dat geeft geweldige resultaten.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:55

Het is allemaal waardeloos spul, ze houden het wel soepel ja, maar het litteken blijft. Ik heb al zoveel verschillende zalfjes en olietjes gehad, allemaal geld klopperij. Ik heb dan geen kleine littekens, maar goed het is bij jou een operatie wond dus ook geen klein litteken. Ik heb wel honing zalf gebruikt waardoor het sneller genezen was, maar het is nog steeds een lelijk litteken

gabiiy
Berichten: 109
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:15

Ik heb begrepen dat het niet eens een dure littekenzalf van biodermal oid hoeft te zijn als er maar vitamine E in de crème zit, dit houd het littekenweefsel soepel

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:16

Bio-oil of Vitamine E crème/olie inderdaad. Werkt bij mij super :j

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

gabiiy
Berichten: 109
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:16

Wat voor een litteken je krijgt hangt ook helemaal af van de plek, operatietechniek, wondgenezing, je eigen gezondheidstoestand etc

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-17 19:18

Tis is maar denk cm of 10.
Vam ene uiteinde naar de ander vd.pleister




Afbeelding

Nogmaals
Vraag het echter om.alleen.soepel te houden

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:25

Scarban! Het zijn pleisters (of gel) en je kunt het over de pleister heen masseren.
Ik kreeg het van de plastisch chirurg dus misschien het vragen waard. Het is op basis van siliconen dus het blijft super soepel. Daarnaast gebruikte ik de calendulan van vsm.
http://www.scarban.nl

Ik zie bijna niks meer van m'n litteken. Het was een Z maar het bovenste deel zie je al niet meer.
Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:27

Stamper schreef:
Tis is maar denk cm of 10.
Vam ene uiteinde naar de ander vd.pleister




[ [url=m/jTkVcG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nogmaals
Vraag het echter om.alleen.soepel te houden

Dan zou ik gewoon gaan voor een vitamine E crème ofzo, dan hoef je geen dure zooi te kopen wat toch niet meer doet dan het soepel houden.

Hier heb ik gewoon honingzalf voor gebruikt ( mijn littekens zijn sowieso extreem, maar deze is wel mooi soepel in vergelijking tot de rest. Ik weet dat ie er niet zo uit ziet Haha)
Spoiler:
Afbeelding

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:21

Deze vraag past beter op [MWS] Mensenwelzijn en sport, ik ga het topic verplaatsen.

Toos Onderschriftloos :D

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:27

Littekencreme van biodermal maakte mijn littekens erg soepel. Ik heb er helaas veel en ook groot door meerdere operaties. Nu is ieder lichaam anders en ieder lichaam geneest anders. Ik heb de mazzel dat mijn littekens bijna niet meer zichtbaar zijn en heel erg soepel. Altijd na 1 dag al gaan smeren met de creme op advies van mijn arts toendertijd. Ik kan het je dus wel adviseren!

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:33

Ganglion verwijderd? Je kunt een crème gebruiken ter ondersteuning, baadt het niet dan schaadt het niet. Belangrijkste is masseren, 3-5x per dag, 5 minuten. Echt de huid rekken en soepel maken. Doe dit op een droge huid zonder crème want je wil ook de lagen onder je huid laten glijden zodat je geen verklevingen krijgt.. Het liefst nog met een stukje antislip. Heb je verder peesglijding oefeningen meegekregen? Erg belangrijk!

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Littekencreme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:35

Ik heb biotherm littekencreme en die werkt heel goed.

HEAVEN DOESN'T SEEM SO FAR AWAY....

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:36

Ik ging naar de winkel voor bio-oil, toen raadde de dame in de winkel Calendulan-olie aan. Inmiddels is het overmorgen precies een jaar later en zie je er weinig meer van. ik had een trap van n paard gekregen van midden boven mn oog tot het midden tussen mn wenkbrauwen. Het litteken is nu heel soepel :j

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-17 20:47

Rensjee schreef:
Ganglion verwijderd? Je kunt een crème gebruiken ter ondersteuning, baadt het niet dan schaadt het niet. Belangrijkste is masseren, 3-5x per dag, 5 minuten. Echt de huid rekken en soepel maken. Doe dit op een droge huid zonder crème want je wil ook de lagen onder je huid laten glijden zodat je geen verklevingen krijgt.. Het liefst nog met een stukje antislip. Heb je verder peesglijding oefeningen meegekregen? Erg belangrijk!


O.a.. Dat zat op mijn si gewrichten zat te drukken. Dat ook de banden verstevigd zijn. Dus was niet even zomaar een ganglion verwijderen zeg maar..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, bowena_84, Bowo, Condor, Dammie, Eva1975, Juniores, Klis, Snuitje52, Swift, Team_Sublime, vevina, xMaritt, Zilkesteyn70 en 80 bezoekers