Drugs

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Drugs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 21:54

Even heel eerlijk zijn allemaal Tong uitsteken , wie van jullie hebben er allemaal wel eens drugs gebruikt, en wie van jullie meerdere keren? (en dan bedoel ik dus geen jointjes, maar harddrugs zoals cocaine en XTC)

Ik weet dat drugs een 'verboden onderwerp' is, maar ik zat er aan te denken, omdat ik in de kranten lees (niet dat ik die kranten daarbij nodig had, ik wist het zonder ook wel) dat er in Volendam 50 tot 80 procent van de jongeren in het weekend drugs gebruikt. Ik denk dat het bij mij op Marken nog wel meer is Schijnheilig .

Maar nu vraag ik me dus af, is het alleen bij ons in de buurt zo erg, of in de rest van Nederland ook? Ik kan het me echt niet voorstellen dat alleen in de gemeentes Volendam/Edam en Waterland het drugsgebruik erg is...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:17

ik heb geen hard drugs gebruikt en ga dat ook niet. Ik heb wel eens vaker een hijs van een joint gehad maar ik vond het maar smerig!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:06

Nog nooit geen joint en verder ook niet en ik ben er heilig overtuigt dat ik dat spul nooit zal gebruiken. (alchol tel ik niet mee Haha! )

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:11

Mij lijkt dit sowieso niet echt iets voor jeugdhonk, als het ergens moet staan vind ik het beter passen op algemeen Verward maargoed, nog nooit geen drugs gebruikt en ben er trots op Lachen (tenzij je normale sigaretten onder softdrugs rekent; wat sommigen doen)

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:15

Ik heb 1x een hijs genomen van een joint maar nee bah! echt vies k heb wel een paar jaar gerookt maar ben er nu(gelukkig) vanaf

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 23:17

Zijn er nou geen mensen die wél gebruikt hebben?

Misschien helpt het als ik zelf wel toegeef:

Ik heb anderhalf jaar geleden, in de zomervakantie voor het eerst een XTC pil genomen. Ik voelde me in die tijd heel slecht, het ging niet echt lekker met me, en ik was dus zo'n tiep dat op zoek ging naar iets dat de problemen zou doen vergeten. Daardoor ben ik behoorlijk verslaafd geraakt, ik kon niet meer zonder, had het alleen maar leuk als ik iets geslikt of gesnoven had. Nuchter was ik nooit tijdens het uitgaan. (en in de zomervakantie ging ik iedere avond uit, dus het was behoorlijk erg...)
Uiteindelijk was mijn ex degene die me verboden heeft nog te gebruiken. Toevallig was hij ook de 'dealer' van Marken, dus kocht iedereen van hem. Als een van die mensen wat doorverkocht aan mij, kregen ze zware ruzie met mijn ex. Maar het is hem nooit gelukt me er volledig vanaf te houden. Uiteindelijk hebben we maar tegen elkaar gezegd dat we mochten gebruiken wat we wilden, zolang de ander er maar vanaf wist. We hadden liever dat we het zittend naast elkaar deden dan achter de ander zijn rug om.
Mijn beste vriend is degene die het voor elkaar heeft gekregen om me voor meer dan een half jaar helemaal clean te houden. Daarna ben ik langzaam maar zeker weer gaan gebruiken, en heel af en toe snuif ik wel eens wat coke, en zeer zelden neem ik een (half) pilletje, maar ik zal nooit meer zo doorslaan als anderhalf jaar geleden.
Ik heb mezelf uit die oliebol geholpen, en dat is iets waar ik heel trots op ben, want dat is het zwaarste dat ik ooit in mijn leven heb moeten doen. Een drugsverslaving is heel moeilijk om helemaal vanaf te komen, dat zie je nu, ik ben nog steeds niet helemaal clean.
Maar ik heb er vrede mee, de manier waarop het nu gaat vind ik goed. Zolang ik mezelf in de hand kan houden vind ik het niet erg.

Zo, nog meer mensen die toe willen/durven geven?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 23:21

Je hebt gelijk Syph, ik heb Marjolein een pb gestuurd met de vraag of ze dit topic wil verplaatsen naar Algemeen!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:24

pniekepnak schreef:
Zijn er nou geen mensen die wél gebruikt hebben?

Misschien helpt het als ik zelf wel toegeef:

Ik heb anderhalf jaar geleden, in de zomervakantie voor het eerst een XTC pil genomen. Ik voelde me in die tijd heel slecht, het ging niet echt lekker met me, en ik was dus zo'n tiep dat op zoek ging naar iets dat de problemen zou doen vergeten. Daardoor ben ik behoorlijk verslaafd geraakt, ik kon niet meer zonder, had het alleen maar leuk als ik iets geslikt of gesnoven had. Nuchter was ik nooit tijdens het uitgaan. (en in de zomervakantie ging ik iedere avond uit, dus het was behoorlijk erg...)
Uiteindelijk was mijn ex degene die me verboden heeft nog te gebruiken. Toevallig was hij ook de 'dealer' van Marken, dus kocht iedereen van hem. Als een van die mensen wat doorverkocht aan mij, kregen ze zware ruzie met mijn ex. Maar het is hem nooit gelukt me er volledig vanaf te houden. Uiteindelijk hebben we maar tegen elkaar gezegd dat we mochten gebruiken wat we wilden, zolang de ander er maar vanaf wist. We hadden liever dat we het zittend naast elkaar deden dan achter de ander zijn rug om.
Mijn beste vriend is degene die het voor elkaar heeft gekregen om me voor meer dan een half jaar helemaal clean te houden. Daarna ben ik langzaam maar zeker weer gaan gebruiken, en heel af en toe snuif ik wel eens wat coke, en zeer zelden neem ik een (half) pilletje, maar ik zal nooit meer zo doorslaan als anderhalf jaar geleden.
Ik heb mezelf uit die oliebol geholpen, en dat is iets waar ik heel trots op ben, want dat is het zwaarste dat ik ooit in mijn leven heb moeten doen. Een drugsverslaving is heel moeilijk om helemaal vanaf te komen, dat zie je nu, ik ben nog steeds niet helemaal clean.
Maar ik heb er vrede mee, de manier waarop het nu gaat vind ik goed. Zolang ik mezelf in de hand kan houden vind ik het niet erg.

Zo, nog meer mensen die toe willen/durven geven?


Sorry heb verder niets toe te geven maar ik vindt het echt knap van je dat je jezelf hieruit hebt gehaald ik geloof je best als je zegt dat het zwaar is.succes verder

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:36

Super van je om al zover te komen, maar probeer (voor jezelf, maar vooral ook voor anderen) om er helemaal vanaf te komen. Als je een tijdje clean bent zul je zien dat het juist fijner voelt om clean te zijn dan onder invloed van drugs. Als er een keer troep tussen zit heb je een groot probleem dus pas er mee op en probeer te minderen (stoppen). Ik kan je er niet vanaf praten zonder dat je het zelf ook wil, maar als je het wil, geloof dan in jezelf, want je kunt het met gemak!


pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 23:43

Ach...weet je wat het is, ik heb zo hard moeten vechten, moeten knokken om van de echte verslaving af te komen, dat ik helemaal geen drugs meer wil gebruiken. Dus als ik dan een keer wat gebruik, is het zo weinig, dat er bijna niemand is die er wat van merkt. Ik ben anderen niet tot last op deze manier. En ik kan niet ontkennen dat ik het gewoon ontzettend lekker blijf vinden. Ik heb mezelf heel goed in de hand op het moment, ik moet er niet aan denken om iedere dag, of iedere weekend helemaal strak te staan, echt niet.

Het is heel slecht voor mijn gezondheid, dat weet ik wel, maar ik heb een gelukkig leven nu, en oke, af en toe zit er een heel klein beetje drugs in dat leven.
Maar ik krijg de laatste tijd weer heel wat tegenslagen te verduren, en ik merk aan mezelf dat ik ontzettend sterk ben geworden, ik kan die tegenslagen aan, ik ben gelukkig, dus ik blijf lekker doorleven op deze manier!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 00:06

Ja ik heb heel wat gebruikt, vrijwel alles...
Ik ben er een paar jaar geleden bijna aan onderdoor gegaan, zowel lichamelijk als psychisch. Lichamelijk omdat ik helemaal 'leeg' was, had geen energie meer over, flauwvallen en dat soort ongein. Psychisch is het nooit meer helemaal goed gekomen, ik had altijd al last van een after-xtc dip, maar die dips werden steeds langer, tot ik me op een gegeven moment alleen in het weekend nog goed voelde, wanneer ik een pil of coke ophad. Ik ben op een gegeven gestopt toen ik in een gigantische depressie terechtkwam, ik heb nu nog steeds dagen dat het slecht met me gaat, gelukkig steeds minder. Ik heb ook Borderline, een persoonlijkheidsstoornis, waar ik altijd aardig had kunnen leven, maar in combinatie met drugs ge(mis)bruik, ging dat fout, het was voor mij de trigger die het ergste in die ziekte naar boven haalde. Ik zit nu al een aantal jaren aan de anti-depressiva, waardoor ik wel 15 kg ben aangekomen (woog nog 43 kg....), maar ik voel me gelukkig wel beter.
Ik ben hierdoor ook van school afgegaan toen ik 16 was, en vorig jaar eindelijk pas mijn HAVO kunnen halen.

Een blowtje gaat er nog wel regelmatig in, maar dit heeft op mij juist een positieve invloed, en mijn werk of iets dergelijks lijdt er echt niet onder. Ik ga heus niet knetterstoned op mijn werk zitten....

Voor de mensen die nog nooit iets gebruikt hebben: doe het alsjeblieft niet... het enige dat het doet is je leven verzieken, niet verrijken, het is een ervaring die je echt wel kan missen.
Voor de mensen die het wel eens doen: Stop ermee of als je dat niet wilt doen, doe het dan met mate, elke verslaving heb je zelf in de hand, ook zo een.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 00:09

Supertje schreef:

Voor de mensen die nog nooit iets gebruikt hebben: doe het alsjeblieft niet... het enige dat het doet is je leven verzieken, niet verrijken, het is een ervaring die je echt wel kan missen.
Voor de mensen die het wel eens doen: Stop ermee of als je dat niet wilt doen, doe het dan met mate, elke verslaving heb je zelf in de hand, ook zo een.


Inderdaad, hier spreken (helaas) mensen uit ervaring: doe het niet! Het haalt je leven alleen maar overhoop, ipv dat het je leven leuker maakt!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 00:13

Was bij ons eerst een ex drugs verslaafde die zijn verhaal in onzo klas vertelde, nou het is nog nooit zo stil in onze klas geweest Lachen Was echt ontroerend en ik denk dat dat ook wel iets is waardoor mensen het niet gaan gebruiken!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 08:15

ik heb ooit een vriend gehad, dat begon met blowen en snuiven en die ligt nu in de goot (nee, hij zit nu in de bak.......) lekkere vriendjes.
Ik ben hier zo giga van geschrokken, om iemand zo kapot te zien gaan, dat ik zo vreselijk ANTI drugs ben, ik kan er niets aan doen!!!!
Ook tegen blowen. Ik schrik er ook weer van dat mensen van 18 jaar enzo aan die pleureszooi zitten, hoe kan je dat nu doen?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 08:29

Ik heb weleens een joint geprobeert, maar vond dat echt heel smerig. Verder niks gebruikt en ben dat ook NIET van plan.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:50

Verder dan een joint ben ik nooit gekomen, ik heb het wel geprobeerd en ik vond dat alles behalve prettig. Jaren geleden was ik verloofd en hij gebruikte wel coke samen met veel alcohol. Het was een behoorlijk dure hobby, maar ook erg slecht in het algemeen. Iemand die onder dergelijke afhankelijkheden lijdt is niet te vertrouwen, ook niet als ze niet gebruiken.

Mijn semi-zusje kwam me een keer vertellen dat ze xtc had gebruikt, maar dat dat slecht gevallen was, kind was 18 Boos!. Zij belande na die trip op de eerste hulp en daar was ik wel blij om, liever zo dan een goeie ervaring. Daarna heeft ze dat geloof ik niet meer gedaan.

Behalve de hier genoemde drugs, kun je ook nog verslaafd raken aan antidepressiva, tranquilizers, alcohol, enzovoort. Tijdens mijn studie ben ik daar wel mee bezig geweest en het komt er op neer dat het weinig uitmaakta wat je gebruikt, verslaafd is verslaafd. Mensen die gebruiken zijn continu bezig hun bewustzijn te veranderen waardoor ze ook anders tegen de wereld aankijken en dat doen ze dus ook. Ze zijn niet te vertrouwen, dat durf ik zo glashard te zeggen, ze liegen, bedriegen, bespelen mensen, manipuleren en ga zo maar door. Zelfs nadat de verslaving zogezegd is beeindigd, blijft dat gedrag aanwezig.

Voor wie denkt dat drugs goed voor je zijn: luister eens goed naar 'Sad but True' van Metallica.

PS nicotine is wel verslavend, maar het verandert je bewustzijn niet.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:52

Tja, drugs. Ik heb zelf ook 2 vrienden die er serieus aan zitten en verder zijn er nog een paar gelegenheids gebruikers die het af en toe een keer door hun neus jassen. Ik heb het hier over Coke, speed & pilletjes.
Die ene vriend zit er al jaren aan, ik denk nu een jaar of 4/5? Gokje. Dag in dag uit, en op zich, je merkt niks aan hem. Een erg lieve jongen met een gouden karakter en eigenlijk toch wel onzeker. Ik vind het erg voor hem, maar ik kan hem er niet van af helpen, wel geprobeerd maar toch weer terug gevallen. Nu een vriendin/kennis, sinds kort, wat moet je er mee he? Van het gelegenheidsgebruik maak ik niet zo'n punt als het maar niet frequent word, daar gaat het de mist in.
Het is wel zo dat 1 x XTC je chromosomen al verandert.
En wat mij betreft; een joint rook ik af en toe nog puur voor de ontspanning, een aantal jaren geleden was het vrij frequent. Ook wel eens iets anders gedaan. Als je kijkt wat er in clubs word gebruikt, ik ben 1 van de weinige die op drank en red bull gaat en het een hele nacht kan volhouden.
Maar over het algemeen ben ik toch een erg braaf meisje Schijnheilig

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:56

Ik heb weleens XTC gebruikt en een keer paddestoelen. Dit deed ik meer omdat ik alles weleens wil meemaken. Verder om het in het vervolg te doen niet nee. Maar hier in Amsterdam wordt ook veel drugs gebruikt hoor! Hoeveel precies weet ik niet, maar in me vriendenkring gebruikt iedereen weleens wat. Ik hou het alleen op sigaretten en joints. Maar van dit laatste kan ik niet verslaafd raken. Ik kan zo maandenlang roken en zo weer jaren stoppen.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:12

Dan zal het hier toch wat anders zijn. Ook in Assen zal er best drugsgebruik zijn, maar van mijn vrienden zijn er zelfs maar twee die roken, laat staan dat er vrienden zijn die drugs gebruiken.
Misschien ben ik nog steeds wel dat naieve meisje dat zulke dingen niet ziet....
In Groningen heb ik zelfs een keer tijdens het uitgaan verbaasd staan kijken toen een jongen daar wat snoof.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:12

Nou bij ons in dort staan ze gewoon overal wiet te roken Boos!

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:18

Ik heb wel ns een pilletje geslikt op een houseparty maar nog nooit een joint gerookt of zo dat zal ik ook nooit doen.
Ik vind het zo stinken echt smerig

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:37

ik heb het uit gemaakt met mn vriend omdat ie zwaar aan de coke zit, hij zegt dat ie het niet meer zal doen, maar dat is gelul natuurlijk!
hoe kan je ineens na 10 jaar stopppen?
zelf heb ik na het overlijden vorig jaar 27 oktober van mn beste vriend geblowd tot juni, xtc, ja dat heb ik ook een keer gebruikt, maar dat was eenmalig om uit te proberen

Terug van weggeweest

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:40

ik heb nog nooit hard drugs gebruikt... alleen af en toe een jointje. dat heeft voor mij hetzelfde effect als een paar glazen alcohol
maaaaaaaaaaar.... nu komt de onthulling: alcohol is een harddrugs... jaja, en weet je waarom? alcohol kan je verslaafd aan raken, niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk. joints kan je niet lichamelijk verslaafd aanraken, dat denk je wel, maar je raakt alleen maar verslaafd aan de nicotine die erin zit, ga maar ens gewoon roken en je bent van de wiet af.
ik heb dit van mijn biologie leraar en een leraar die anatomie fysiologie pathologie geeft op mijn nieuwe opleidning zegt het ook.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:43

Ik heb nog drugs gebruikt. Ook geen joint. Ben wel al ongeveer 2 jaar erg nieuwschierig naar het blowen. En binnenkort ga ik het gewoon proberen. De vader van mijn zus' vriend verbouwd weed. En mijn zus weet dat ik het een keer wil proberen en van haar moet ik dat dus bij haar vriend doen. Zodat zij zeker weet dat het geen troep is. Ik wil het gewoon proberen maar denk niet dat ik het dan vaker ga doen.
Vorig jaar had ik een vriendin die altijd op school in de pauzes ging blowen. Ik stond dr altijd bij en dan vroeg ze altijd of ik ook wilde.. Maar nee niet op school. Zij deed het al een hele tijd en er was niets van te merken, ze had alleen erg rode ogen maar die waren ontstoken. Haha! uhuh... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 06-11-02 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:47

Nee, ik heb nog nooit drugs gebruikt, behalve als je dat ene trekkie van die joint wilt meerekenen die ik ongelooflijk goor vond.

Ik wil het niet eens proberen, wel om de reden dat ik een tante heb die ik als klein kind mijn oma van de trap af heb zien duwen onder invloed van drugs, haar beste vriend een mes in de arm stak onder invloed van drugs. Ik op een gegeven moment niet meer bij mijn oma mocht komen omdat mijn tante die drugsverslaafd was daar woonde.

Inmiddels is mijn tante van haar verslaving af, is ze gelukkig getrouwd en heeft een zoontje. Door de ellende die ik als klein kind door drugs heb gezien ben ik gigantisch tegen drugs.

28-09-2007
Nothing compares too you...