Wie is er in Amerika geweest en waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Wie is er in Amerika geweest en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 00:53

Hoi,

Jolande & Carys; u vraagt, wij draaien Knipoog

Wie v. de bokkers is er in Amerika geweest en dan bedoel ik niet 'zomaar' op vakantie, maar bijvoorbeeld voor stage en/of werk.

En bij welke bekende ranches/trainers ben je geweest en hoelang?

Lijkt me leuk om eens te lezen... wie weet zijn we bij dezelfde geweest?!


Ik ben zelf naar Texas gegaan in 1999, en wel voor 3 maanden werk.
Was erg leuk & leerzaam, maar ook heel zwaar heb hierbij ook zeer zeker bewondering gekregen voor de amerikanen...
jee... wat zijn die lui hard zeg, ze gáán maar door Gaaaap

Maar goed...
ik ben begonnen in eerste instantie te 'settelen' ...een aantal dagen bij "Nedpoint" en Ruben v. Dorp aan het werk gezien.
Daarna begon onze 1e job : bij de El Lobo Ranch van Rebecca Algar (deze trainster zie je soms in Europa, om te jureren).
14 dgn. hebben we hier gewerkt, zij heeft een cuttingstal en werkt met bizons en heeft een K.I. station.
Hier maakte ik ook voor het eerst kennis met 'draagmoeders/merries'.

Daarna naar de 'welbekende' "Babcock" , ook 14 dgn.
pfff... we dachten dat het bij "Rebecca" zwaar was.... Scheve mond Knipoog
De ranch is wel érg mooi, zeer groot en bestaat uit o.a. reining, cutting en een K.I. station.
De trainers daar op dat moment waren Bryant Page (reining)en Jason (weet z'n achternaam niet meer Bloos ) (cuttingtrainer)
Zelf heb ik gewerkt met "Jason", paarden losrijden, 'doorgeven' en uitstappen.
Naarmate we daar langer waren, kreeg je ook de gelegenheid je te 'bewijzen'... Knipoog
Hier heb ik voor het eerst 'gecut' met een kant & klaar paard Kwijl gelukkig kon ik het 'uitzitten' Haha!

Tevens heb ik hier natuurlijk de welbekende 'Reminic' & 'Smart Chic Olena' gezien !!!

In onze 'vrije tijd' hebben we nog gereden bij Teddy Johnson (meervoudig cutting kampioen).

In de kleine vrije uurtjes die we hadden, zijn we zo veel mogelijk ranches afgegaan... om te kijken en evt. te vragen voor werk.
Ik zal jullie niet 'vervelen' met vertellen wat we daar allemaal meegemaakt hebben...., anders wordt het zo'n lang verhaal... Dromen

Maar waar we nog meer geweest zijn :
Jack Brainnard
Tom Mc Gutcheon (hoe schrijf je die achternaam eigenlijk?)
Graig Johnson
Carol Rose
Tim MCCay
Bob Loomis

en nog een aantal ranches/trainers waar ik de namen niet meer van weet....maar als je naar Amerika wilt om te werken/leren/kijken...
Texas = the place to be !!! Cool
Elke paar kilometer vindt je wel een ranch !!!

We zijn daar bijna 3 mnd. geweest en was een hele leuke, maar ook zware tijd.
Tenminste... ik wilde eigenlijk na 3 wkn. al naar huis Haha! maar nogmaals; had het niet willen missen !

Ben benieuwd of er meer bokkers zijn, die één v. deze ranches en/of trainers kent.

groetjes Jolanda

p.s. hiervan heb ik dus tevens de videoband, die sommige bokkers graag willen zien, hier staat de futurity reining op, met de mooie stops en de goeie roll-backs Kwijl

op de avatar zie je Sallyman!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 01:15

Ik wil ook erg graag. Ik ga volgend jaar 3 maanden, maar dan ga ik mijn hoefsmidpapieren halen in Purcell, Oklahoma. Ik denk niet dat ik het veel langer uithoud zonder mijn ouders en mijn diertjes Maar daar leer je natuurlijk het best, en het meest

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:04

Ik wil ook heel graag en heb waarschijnlijk al een plekje gevonden.
Maar het schijnt dus dat je geen werkvisa kan krijgen.
Ik zou graag wat willen werken en reizen.
iemand advies/tips?

Ik ga in ieder geval niet illigaal aan de slag daar!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:27

Hoi,

Ik heb niet in de States gewerkt, maar in Canada. Ik ben 2 maanden op de Horse Creek Ranch geweest. Dit was echt super. Ik heb daar samengewerkt met Brad Whittaker, die hier in Nederland ieder jaar clinics geeft. Erg leerzaam dus! Het meest leuke aan mijn tijd daar vond ik het beleren van jonge paarden en het werk met de koeien. Volgend jaar ga ik er voor 3 maanden heen. Kan niet wachten!!

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:05

Hoi Jolanda,

De achternaam van Jason is Clark,ik heb namelijk ook voor hem gewerkt.
Niet bij babcock, daar werkt hij niet meer. Hij werkt nu voor Tommy Manion, ook in Texas.

Groetjes Mehlika

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:24

Cowgirl schreef:
Ik wil ook heel graag en heb waarschijnlijk al een plekje gevonden.
Maar het schijnt dus dat je geen werkvisa kan krijgen.
Ik zou graag wat willen werken en reizen.
iemand advies/tips?

Ik ga in ieder geval niet illigaal aan de slag daar!!

Je mag toch op een 'vakantie'visum altijd 3 maanden in de states blijven, of vind je dat te kort Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 22:01

mehlika schreef:
Hoi Jolanda,

De achternaam van Jason is Clark,ik heb namelijk ook voor hem gewerkt.
Niet bij babcock, daar werkt hij niet meer. Hij werkt nu voor Tommy Manion, ook in Texas.

Groetjes Mehlika


hoi,

wat leuk, dat we met dezelfde gewerkt hebben ! Wist zijn achternaam echt niet meer Bloos
Maar wat vond je verder v. hem? qua omgang met mensen & met trainen/rijden?

Persoonlijk vond ik hem erg aardig, veel 'schappelijker' dan Bryant Misselijk en gelukkig werkte ik met Jason.
Hij gaf me al snel een goed gevoel & vertrouwen.... eerst maar eens 1 paardje losrijden... (en de rest longeren)... en dan aan hem doorgeven...
Na een week had ik 6 paarden per dag om te rijden...voor mijn doen al heel veel Haha! (longeren deed iemand anders) ... wat meer doortrainen, 'droog' oefenen (op de nepkoe)... en op een gegeven moment waren er 'kopers' en moest ik mee, samen met nog 2 anderen, om de paarden voor te rijden.
echt gaaf hoor

Cowgirl : je 'mag' idd 3 maanden naar Amerika toe, zonder vergunning o.i.d. maar ... je moet je 'verhaal' heel goed onderbouwen... je wordt er op schiphol nl. uitgehaald en onderworpen aan een 'kruisverhoor' Scheve mond
Wij hadden dus een goed verhaal : vriendin & ik gingen samen... vriendin 'werkt' voor ons en we hadden 'connecties' in Amerika en wilden daar paarden gaan uitzoeken & kopen... daar dus de tijd voor nemen, rijden etc. en verschillende ranches af om paarden te gaan bekijken...
Schijnheilig pfew... zo kwamen we 'erdoor' , maar je wilt niet weten wat ze allemaal aan je vragen (met 2 personen... de één stelt de vragen...de ander kijkt je heel bedenkend aan)
Het verhaal was niet waar dus... onze 1e 'werk' plek stond nl. al vast Haha!

groetjes Jolanda

verder; niemand in Amerika geweest????

Mehlika; waar ben jij verder nog geweest?

op de avatar zie je Sallyman!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:39

Tot we ons huis kochten ging ik elke jaar, ben o.a. in de volgende staten geweest telkens voor 5-6 weken :

California - Arizona - New Mexico - Arizona - Oklahoma - Florida - Noth Carolina - South Carolina - Nevada ... pffff ... denk dat dit het ongeveer is. Beste evaring was Arizona en New Mexico - zo van "chill" and "take it easie"! Haha!

Nog eentje vergeten, Georgia ook nog, prachtige locatie trouwens!!! Op oude rijstplantages!
En ja hoor, nog eentje vergeten, texas, niet moeilijk dat ik die vergeet, was niet zo'n hoogvlieger, die zou ik niet opnieuw doen. Leuk om gezien en gedaan te hebben, maar voor de "cowboystate" hadden we wel meer verwacht ... tja, kan niet altijd de max zijn zeker hé!?
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 05-11-02 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:54

Jee ik ben jaloeoeoeoers! Wat lijkt me dat heerlijk en geweldig zeg, zo bij diverse trainers stage lopen! Toch eens kijken of ik dit in de toekomst ook niet eens kan doen, maar ja 3 maanden stoppen met werken is nu nog niet echt een optie helaas...
Om wat voor reden heb je dit gedaan? Puur hobbymatig of voor werkervaring op te doen?
Ik ben alleen nog maar 1 week op een ranch in canada geweest maar dat was voor vakantie. Heerlijk door de rockies rijden!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:02

Ik was daar van aug 1988 tot en met juni 1989, een jaar lang uitwisselingsstudent.
Ik woonde daar bij mensen die Pinto Ponies fokten, ik heb daar een stuk of was beleerd in dat jaar, en shows gereden. Ik woonde in Mendon, Michigan, vlakbij Kalamazoo waar ze Elvis toen ook nog gespot meenden te hebben
Western rijden is voor mij een leuke herinnering aan toen, maar diep in mijn hart, het hoort toch wel echt thuis in de USA...Het is gewoon niet hetzelfde hier, dat geklooi in de maneges en langs de snelweg....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:20

Dees schreef:
...Het is gewoon niet hetzelfde hier, dat geklooi in de maneges en langs de snelweg....

Je woont gewoon verkeerd in Friesland Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:20

Dees, dat vind ik onzin...waarom zou je hier geen western kunnen rijden? Ben jij ook van mening dat dressuur ook niet in de USA hoort? Westernrijden is een stijl, houdt niet in dat je over de Rockies moet rijden of wat dan ook.

En je woont in Friesland inderdaad, ik rijd western op nog geen half uur rijden van Rotterdam af, langs een provinciale weg *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:27

XoNo schreef:
je woont in Friesland

haha, ik ook, so? Kan best Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:57

Tuurlijk kan dat best Rommie, je kunt overal westernrijden. Ik wilde daarmee zeggen dat we hier in de randstad veeeel meer snelwegen hebben, en het hier ook prima gaat *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 22:43

Jolande schreef:
Jee ik ben jaloeoeoeoers! Wat lijkt me dat heerlijk en geweldig zeg, zo bij diverse trainers stage lopen! Toch eens kijken of ik dit in de toekomst ook niet eens kan doen, maar ja 3 maanden stoppen met werken is nu nog niet echt een optie helaas...
Om wat voor reden heb je dit gedaan? Puur hobbymatig of voor werkervaring op te doen?
Ik ben alleen nog maar 1 week op een ranch in canada geweest maar dat was voor vakantie. Heerlijk door de rockies rijden!


Hoi,

De reden om dit te gaan doen, kwam in me op toen ik al een paar jaar western reed... inmiddels mijn paard & ik omgeschoold, en onze eerste 'quarter' stond op stal.
Dit is een fokmerrie, en ik hoefde niet perse gelijk van alles te doen op zo'n échte quarter Cool was dus 'voorzichtig'...
Ik wilde er dus meer van weten/leren, toen mijn man (jaja...die wilde me weg hebben hoor Haha! ) opperde : nou... dan moet je dus naar Amerika, daar komt het toch vandaan?
eh ... Bloos ja....

Zodoende wilden we daar dus gaan 'werken' voor de kost, niet zozeer voor geld, maar om dus zoveel mogelijk te leren over het trainen en dergelijke...
En voor 3 maanden is dus ontstaan uit het feit dat je in 2 wkn. niet veel kan leren.... oftewel... dat kan in Nederland ook.... ik wilde dus echt meedraaien, zien wat er 'achter' de schermen gebeurd enzo...
Vandaar ook dat ik dus een mening gevormd heb over de mentaliteit, hoe ze met paarden omgaan, maar ook hun levenstijl en dergelijke...
We 'woonden' die 3 mnd. bij een 'collega' in, dus we hebben alles wel meegekregen...
Qua 'werken' & doorzetten kunnen wij nog wat van ze leren ! (maar ik denk niet dat wij nederlanders zo in mekaar zitten) Knipoog
Dus... tja... voor werkervaring én voor de hobby !!!

Sonja ; wauw... jij bent ook overal geweest !
Arizona.. dat lijkt mij dus weer een droom !!! Kwijl

op de avatar zie je Sallyman!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:04

Ja, Arizona was één van de toppers hoor! Echt bijzonder mooi staat, zeer mooie natuur, en weinig mensen ... TOPPIE hoor (wel de toeristische onzin gezien ook, grand C, maar Sedona is zoveel mooier vond ik en totaal niet gekend ... ! Ik heb het al vaker gezegd, de volgende keer zal het terug arizona worden in combinatie met Utah dan waarschijnlijk (werkranchcontacten heb ik over heel de USA, en kan ze makkelijk vinden op forums bij privémensen hoor!) ... of Yellowstone ... die is ook nog in m'n wantedlist samen met the Grand Tetons ... Goh, en de Dakota's niet vergeten! Er is nog zoooooooo veel te zien daar! Als je bokt wil crashen op foto's roep je maar, ben er duizenden van m'n USA-trips!!!!!!!!! Ik had er trouwens nog een vergeten denk ik, het "natuurlijke" Texas ... The cowboyplace (niet echt hoor, was wel fijn, maar toch niet zo'n hoogvlieger voor mij persoonlijk, we zaten er bij the Golf-Coast een tijd en bij "El Capitan" .... pfffff ... Nee, texas is leuk, maar niet voor herhaling, Arizona daar in tegen, morgen vertrek ik als m'n geldbeugel wat dikker raakt!

Mag wel m'n beste vriendin niet vergeten, die woont in West Bend Wisconsin ... die zou wel niet content zijn zonder tussenlanding daar dan ... wel koude streek daar, winters ten noorden trekken me nu 's niet aan ... *LOL*

Ten slotte nog even dit, buiten de USA hebben we nog maar weinig trips gedaan, één keertje Tenerife (bah, weg van de tourismetoestanden werd het pas leuk) en La Gomera (die is wel goed hoor, de max, een onbekend eilandje, supernatuur, weinig tot geen tourisme ... zucht ... wat wil een tourist meer! HAHAHAHA ...
Verder het "natuurlijk" frankrijk, zwitserland, duitsland twee keer ... dagtripjes nederland en engeland ook wel, maar als ik sommige mensen hoor die echt jaarlijks altijd ergens gaan sta ik ook paf hoor ... Zou zielsgraag Australie doen, zal er nog wel 's van komen ... the Outback, ranching around! PLEASE ... hihihihihihi Kan zo nog een paar bestemmingen bedenken hoor, maar m'n contacten liggen door m'n internetverkoop (ebay) en de forums waar ik soms op zit vooral in de USA, australie heb ik er maar een handvol, canada meer ... die zou ook nog's iets zijn ... hihihihi ... JAJAJA .... ik wil een GELDBOOOOOOOM ....

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

usa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 23:28

Hoi,

Ja.. die geldboom wil ik ook wel Haha!

maar idd... Arizona lijkt me idd qua natuur enzo gigantisch ! Kwijl

Verder; hoef ik niet meer zo nodig.... na een aantal minder 'leuke' vluchten met die stomme rotvliegtuigen ...
maar ja... als je wat 'verder' wilt, moet je wel... Scheve mond

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:41

Ik heb in amerika gewoont!!!!! Maar in florida, en ik ben 2 jaar terug naar de westkan geweest dus bij de grand canyon enzo. En ik ga misschein volgend jaar naar een ranch in amerika van een vriend van mijn vader en daar lekker werken!

keep your head up

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:35

Ik heb ook ruim 2,5 jaar in Amerika gewoond. In Colorado wel te verstaan en dat is ongeveer de streek waar de indianenstam 'Cheyennes' leefden. Grappig is dus dat ik nu een paardje gekocht heb dat Cheyenne heet!!!! Meant tot be...?????

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:58

In 1999 naar de QH worldshow geweest, super gaaf om twee weken lang de beste ruiters en paarden van de wereld te zien rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker