Hebben sommige mensen dan helemaal geen fatsoen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Hebben sommige mensen dan helemaal geen fatsoen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 18:11

Tamaartje staat voorlopig bij iemand op een mooi landje met schuilstal enz. Harstikke ideaal! Ze is al geweldig rond en zo, echt een shet. Haha!
Af en toe ga ik eens langs met een appeltje of zo, maar meer zit er niet in. Het is ook maar tijdelijk, dat weten die mensen daar ook.

Vandaag kwam ik weer, en had een appeltje mee. Ze deed heel schuw, maar uiteindelijk nam ze de appel aan. Ik had echt zoiets van: Verward Tamaartje schuw???? Boos!
Toen kwam die vrouw aan, en vroeg: 'heb je al een halstertje voor haar mee? Dan kunnen mijn kleinkinderen haar beter meenemen, die poetsen haar graag.
Ik echt zoiets van: 'pardon?'
Ik zei meteen dat ik liever niet wil dat die kinderen met Tamaartje lopen te rommelen, vind ik gewoon niet oké, dan heb ik te weinig zicht op wat er met haar gebeurt.
En opeens zie ik die voorpluk......héelemaal voor de helft eraf geknipt!!!!! En ze had zo'n mooie lange, helemaal over haar neusje heen!!
Gewoon gekortwiekt, schots en scheef!! Ook helemaal uitgedund, net als haar manen en staart!!

Ooooooooooh ik ben laaaaaaaaaaaaaaiend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!
Dat doe je toch niet zomaar????? Je gaat toch niet zomaar andersmans paard knippen?? Waar zit dan je verstand zeg??
Ik was echt woest, nu nog. Boos!
Ik dacht dat ze er goed stond. Heb ik me flink in vergist. Verdorie, nu moet ik echt met supergrote spoed iets anders vinden.... Frusty

Aaaargh. Misselijk


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:25

Jezus, dat is echt niet normaal! Boos!

Wat zeiden ze toen je er iets van zei dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:25

hellup
Zulke dingen kunnen er dus mis lopen wanneer je je pony neerzet bij mensen die geen verstand van paarden hebben Boos! Ik hoop dat je snel een andere oplossing vind voor haar.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:34

AHHHH Tammaartje d'r mooie voorpluk!!!!!!!!!!! En d'r staart waar ik zo m'n best op gedaan had om hem weer dik te krijgen!!!!! Zonde!

Ik hoop dat je snel wat anders voor haar vind. Dat verdient ze hoor!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:39

Wat vaag... dat mensen dat zo maar doen?? Boos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:40

>Wat zonde! En niet normaal!
Hopelijk vidn je iets anders! Belachelijke mensen hoor!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:44

pfffff. hoe komen ze erbij he. dat ze iwllen poetsen ok, maar overleg t dan eerst. en dan zeker ook nog verwachten dat je een leuk halstertje meeneemt zodat ze de voorpluk nog korter kunnen wieken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:47

Wat een rotstreek Boos!
Je hebt ze toch wel ff flink duidelijk gemaakt dat het jou pony is? Je gaat toch niet zomaar een paard van iemand anders de manen knippen.....ik hoop voor je dat het snel weer aangroeit.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:55

je kunt het even bij ons proberen an moet je maar even bellen we hebben nog twee shetten, je kan het altijd even vragen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:36

Het is al erg genoeg dat haar kapsel naar de maan is, maar nog erger dat er dus gewoon kleine kinderen met een schaar bij je pony hebben gezeten! Gadver, ze hadden haar wel in een oog kunnen prikken! Lekkere stalling zeg, pff ik zou hier ook laaiend om worden. Ben je nog boos geworden op de pensionhouder?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:18

Hmmm ik zou er idd ook niet bepaald blij mee zijn. Je bent zo trots op je eigen beestjes en dan tref je ze zo aan als je denkt dat ze het super heeft. Jeetje, idd snel iets anders zoeken, maar dat is ook niet zo simpel.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:03

wat belachelijk!! zoiets doe je toch niet!!
ze ze je pony willen aaien of een appeltje geven oke, poetsen, nou ja dat vraag je eerst even, maar ook gewoon vanalles lopen knippen! wat als ze in haar oog hadden geprikt?of als ze was geschrokken en zo'm kindje had geschopt/gebeten?dan waren ze waarschijnlijk nog boos op jou&je pony geworden ook!

en dan ook nog vragen of je een halstertje hebt, zodat ze haar beter kunnen meenemen......echt zoiets doe je toch niet!!!!!!!

super asociaal zeg!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:33

echt onwijs belachelijk ,hebben dit op de manege ook al is gehad, ik weet wel dat als die beste persoon dit bij mijnes doen dat ze dan beter maar kunnen gaan emigreren want dan barst er een geweldige bom los!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:01

sommige mensen sporen gewoon niet.....
me to!


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:23

Jezus, waar zit het verstand van die mensen?
Bij ons het gelukkig niet zo erg, behalve dan in de herfst... Dan liggen er noten op het terrein. Dan zijn er van die leuke mensen, die hun kind onder het hek (met een bordje verboden toegang) door duwen, en die kinderen moeten dan in de wei, met paarden, noten gaan rapen. Nou, die fries die ik rij heeft er dus een keer een getrapt, nou toen was moeders kwaad zeg! Is nog een hoop stampij om gemaakt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:29

Belachelijk dat mensen gewoon zonder toestemming met je pony bezig zijn. Lekkere grootouders ook dat ze dat toelaten!
Als ik jou was zou ik snel weer op zoek gaan naar een ander plekje, want dit kan nog gevaarlijke situaties opleveren. Je hebt toch hopelijk wel duidelijk laten merken dat je hiervan niet gedient bent?

* To Belg, or not to Belg *

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 23:33

Gelukkig, jullie denken er net zo over! }>
Eerst wat ik zei: Aaaaaaaah ze hebben haar voorpluk geknipt!!!!! Wat erg!!!!! Dat vind ik echt maar dan ook echt niet leuk!! Boos! Ze kunnen toch niet zomaar mn pony gaan knippen enz????

Die vrouw zo van: 'oh dat wist ik niet joh, ik zal zeggen dat ze dat niet meer mogen doen.
Ze deed zo heel rustig, dus ik hield me maar wat in.
Maar eenmaal in de auto begon ik te koken!!!!!!!
Nu nog!!
Morgen gaan we direct kijken naar een stalling vlakbij mijn werk, daar kan ze als het goed is gelijk terecht.

Ooh vreselijk joh, ik ben in staat haar nu nog ter plekke weg te halen. Morgen bel ik die vrouw ook op, om eens even de waarheid te vertellen, want ik vind het echt niet normaal. Misselijk

Kan je geen schadevergoeding vragen of zo? }>

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 08:05

Helaas zou dat bij ons op stal ook gebeuren. Vandaar dat iedereen goed op de hoogte is dat ze van mijn paard af moeten blijven, anders scheren ze zo zijn staart op. Als ik een shet bij ons had staan en de kleinkinderen van de boer zitten eraan, denk ik dat ik hetzelfde probleem zou hebben. Helaas, ze bestaan dus, mensen die absoluut niet inzien dat jij het niet leuk vind dat zij je pony kort wieken.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:39

Ik denk ook dat het van die vrouw ook niet echt 'kwaadwillendheid' is geweest.
Maar dan nog, zou je toch zeker moeten zijn van wat er met je pony gebeurt...

Helaas denken kinderen bij een shet nogal gauw van: die is de goede maat, niet te groot, dus gemakkelijk als er wat gebeurt, ziet er schattig uit, daar gaan we leuk kappertje mee spelen... Boos!

Anneke ik weet niet of je van tevoren goed duidelijk had kunnen maken aan die mensen dat je echt niemand aan je pony wilde hebben zitten?
Of dat je dacht dat ze er meer verstand van hadden zeg maar, en dat je dit onderwerp dus niet zo uitgebreid ter sprake had gebracht?

Dat schuwe bij je pony zal er vast gauw uit zijn zodra ze weer bij jou kan staan. Veel sterkte met zoeken naar een tijdelijk plekje en ik duim dat die voorpluk (en de rest!) weer gauw lekker aangegroeid is! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:41

Tja, die vrouw is moeder en moeders.............. hun kindertjes mogen alles zolang dat hen gelukkig maakt. AARRRRRRGGGGGGH! Ik zou ook woedend zijn. Inderdaad maar snel iets anders zoeken.

De hond is de betere mens

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:46

Desiree schreef:
Tja, die vrouw is moeder en moeders.............. hun kindertjes mogen alles zolang dat hen gelukkig maakt.


Generaliserend? Welnee! Lips are sealed

Ik (als moeder! Haha! , maar vooral als mens) zou dit gedrag werkelijk afkeuren. Je hebt ten eerste ten aller tijde met je takken van andermans dieren/spullen af te blijven!

Misschien is het idd geen kwaadwilligheid, maar onwetendheid, dan nog is het belachelijk, hoort een beetje bij je normen en waarden denk ik.

Maar een schadevergoeding zal niet lukken hoor, Tamaar heeft er geen blijvende schade aan ondervonden...ja, voor jou wel, een lelijke voorpluk, maar daar kan een rechter niets mee. Ik snap je gevoel, ik zou er ook wat tegen willen doen.

Ik hoop dat je snel een ander plekje vindt waar ze dit soort ondingen NIET doen!
Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:52

Ik weet dat hier op bokt wijzere moeders zijn, maar ik zelf loop toch tegen rare figuren aan in het dagelijkse leven hoor. Overigens, de moeders die ik persoonlijk ken zijn wel normaal.

De hond is de betere mens

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:34

Dorine schreef:
Ik denk ook dat het van die vrouw ook niet echt 'kwaadwillendheid' is geweest.


Ja maar dan nog, het is toch logisch dat je niet zomaar aan het knippen mag slaan bij iemand anders z'n pony. Het is geen knip-pop of een My Little Pony. Stel je voor dat je je kind uit logeren stuurt. Dan mag je toch ook verwachten dat het niet met drie-kleurig stekeltjeshaar terugkomt? Misschien een beetje kromme vergelijking maar toch.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:08

Ja dat soort dingen zijn echt heel vervelend, ik weet er alles van want 2 jaar geleden hebben kinderen ook zomaar mijn paards superlange manen afgeknipt, ook de voorpluk. En het maakt je woedend.
Ik was ook enorm boos op de ouders, die horen hun kind toch op te voeden? Maar nadat de ergste woede weg was vond ik zelf eigenlijk dat ik het de ouders (en ook de kinderen) niet kon aanrekenen. Kinderen doen soms rare dingen in hun spel, ik heb ook eens een vriendinnetje haar haren afgeknipt, en ik was mij van geen kwaad bewust. Dat soort dingen gebeuren en als ouder kun je niet continue je kind in de gaten houden. (toch heb ik wel 3 weken straf gehad door deze actie)
In het vervolg altijd goede afspraken maken van wat wel en niet mag, dat voorkomt een hoop ellende!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:36

grr arme tamaar, ze had een mooie voorpluk!
tsk die moeders zouden het ook niet goed vinden als jij hun kinders ging bijwerken met de schaar.. schots en scheef Boos! aso hoor


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 34 bezoekers