Cowboying...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-01 06:28

Vandaag en gisteren hebben we koeien ge-penned. Na vandaag was iedereen zo moe. De honden waren bekaf en die heb ik ook niet meer horen blaffen nadat ik ze thuis heb gebracht. De paarden waren ook ontzettend moe. Ze lieten hun hoofden helemaal naar beneden hangen, zo moe waren ze. Ik moet zeggen dat ik zelf ook bekaf ben... Tot 3 keer toe hebben we de koeien naar de kraal moeten brengen. In dat weiland waar wij "pennen" heb je minimaal toch wel 4 mensen op paarden nodig om die koeien in de kraal te krijgen. Tot 2 keer toe renden ze langs ons heen en konden we ze niet stoppen. Ik heb het over 40 koeien hier. En als zo'n hele kudde aan het rennen slaat dan is het bijna niet te stoppen. De derde en de laatste keer hebben we +/- 12 koeien en 21 kalfjes in de kraal kunnen krijgen. Volgende keer zorg ik wel dat de honden en de paarden goed uitgerust zijn. We hadden namelijk de dag daarvoor ook koeien ge-penned. Dit was net even teveel van het goeie... En gisteren ging het ook al niet even vlot. Het moet je ook wel meezitten. En daarbij was het ook nogal warm. Ik wilde jullie westernrijders dit gewoon even vertellen hoe een dag van een "cowgirl" eruit ziet. Als jullie ooit interesse hebben om zo'n dagje mee te maken dan moeten jullie vooral langskomen *LOL* Wij doen het nog op de ouderwetse manier. De eerste is Vikki geloof ik, hihihi. Toch Vikki??? Nee effe zonder dollen, het is een dag hard werken en ontzettend veel van je paard verlangen. Ik voelde me ook ontzettend schuldig dat ik haar zo hard heb moeten laten werken. Hebben jullie daar soms ook moeite mee? Ik heb wel duizend maal sorry tegen haar gezegd. Die arme stakker was echt bekaf. Nou cowgirls and boys (zitten hier ook neem ik aan) dit was een vermoeiend dagje en erg productive.
groetjes, Caballo

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 07:32

Hoi,
fantastisch om te lezen! You're living my dream! Alhoewel ik denk ik wel blij ben dat het bij dromen blijft Lachen

Leuke vraag: of wij ons ook wel eens schuldig voelen dat onze paarden zo hard moeten werken ! Het zwaarst wat die van ons hoeven doen is soms 3 uurtjes n het bos rijden waarvan we dan ook nog 70% stappen. Ze zouden er in blijven als ze een dagje bij jou mee moesten werken.

Maclee noem ik vaak Macsleep want slapen is zijn grootste hobby, dat doet 'ie 20 uur per dag! Die zou halverwege het Koe -pennen gewoon gaan liggen denk ik.

He, maar die uitnodiging staat hoor! Zodra ik in Texas ben kom ik een dagje helpen!

groetjes
Marianne

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 09:41

Werken als topsport! Ook Leonardo heeft als zwaarste taak (lange) bosritten en zou waarschijnlijk al moe worden bij het idee aan zo'n dag. Vind het trouwens wel heel leuk om eens te lezen hoe dat gaat!
Ik zou me er niet al te schuldig over voelen dat je je paard(en) zo hard laat werken, want ik neem aan dat ze bij jou prima verzorgd worden en verder dus weinig te klagen hebben (ik heb in het Midden-Oosten wel paarden gezien die ook hele dagen in de brandende zon moesten lopen en nog zwaar ondervoed waren ook).
En wie weet heeft'ie binnenkort wel weer een dagje vrij! *LOL*

Seeya,
Dick.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-01 19:16

Mijn paardjes zijn inderdaad goed verzorgd. Ze hebben een ontzettend groot weiland tot hun beschikking en hebben daardoor ook een flinke grasbuik *LOL* We doen koeien pennen niet elke week, hooguit 5 keer per jaar per weiland. En af en toe helpen we eens iemand anders die zijn koeien ge-penned moet hebben. Gisteren en eergisteren kwam eigenlijk een beetje onverwachts in verband met het werk van mijn man. Die krijgt het de komende maanden behoorlijk druk en heeft ie geen tijd. Ik moet zeggen dat we normaal gesproken wel hulp hebben en dat maakt het wat makkelijker voor de paardjes. Maar ja, op zo'n laatste moment valt het niet mee om mensen te krijgen. 1 was op vakantie en de ander moest hooien. Meestal hebben we een vast ploegje om de koeien te pennen. Op die manier weet je hoe een ander werkt en weet diegene ook wat jij van hem verlangt.
Ik heb eigenlijk wel een idee hoe de paarden zich nu voelen *LOL* Zo voel ik mezelf nu ook. Ik had moeite om m'n bed uit te stappen vanmorgen *LOL* Oef, au au, dat was zwaar... Ik ga straks maar eens die vent van mij lief aankijken voor een massage *LOL*
groetjes...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:53

En...Robert al lief aangekeken??? Schijnheilig Jep, ik kom zeker in levende lijve mee maken hoe het er bij jullie aan toe gaat met de koetjes en de paardjes!!! Het wordt alleen wat later dan ik gehoopt had ( Verdrietig ) ivm dekken van Escala en met Jan naar Kreta, maar ja, wat in het vat zit verzuurt niet he... Haha! Volgend jaar gaat zeker lukken, je komt niet meer van me af hoor Caballo Knipoog (ja, dan na een paar weekjes weer natuurlijk.. *LOL*) We blijven gezellig mailen natuurlijk hoewel ik daar de laatste dagen niet aan toe ben gekomen omdat mijn pa de computer steeds nodig heeft...hij is al zijn boeken in de computer aan het categoriseren zeg maar...daar heeft ie ben ik bang nog wel een aardig tijdje voor nodig, pfoeh! Maar volgend jaar kom ik naar Texas hoor! Caballo heeft al beloofd dat ik geen kalfjes hoef te castreren en ik hoef zelf geen gras te maaien... *LOL* Schijnheilig *LOL* dus there's no stopping me! Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 07:33

Hiiiiiiiiaaaaaaahhhhhhh! Ikke wil ook meedoen! Dan wordt het "bokt pennen"! Klinkt wel heel gaaf hoewel het voor jouw natuurlijk gewoon hard werken is. Dat "teampenning" in wedstrijd verband lijkt me ook heel leuk, maar dat zal wel nooit wat worden aangezien mijn zusje (die dan ook in het team zou zitten) en ik continu met elkaar overhoop liggen. Ik zie dat al helemaal voor me "nee muts DIE kant op" "sjesus, kat niet altijd zo" haal de paardenmest dan uit je oren en luister beter naar me" en ga zo maar door (arme derde teamlid *LOL* )

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-01 08:08

Ik heb Robert heel lief aangekeken, maar hij was zelf ook behoorlijk stijf *LOL* Kan lekker fluiten naar die massage Verdrietig
En Pril, volgende keer als we weer gaan pennen, dan zal ik je wel een PB-tje sturen en dan kom je je ook maar uitleven. Maken we er meteen een gezellig weekend van *LOL* Party!! En team-penning lijkt me ook wel grappig om te doen. Kan ik vast op m'n eigen koeien gaan oefenen *LOL* ...
groetjes