fietsen met een shetlander hengst verstandig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

fietsen met een shetlander hengst verstandig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 15:53

heej, ik hoor van vele mensen dat fietsen met je shetlander heel goed is voor het strekken??
maar nu heb ik dus een hengst en lees ''echt hengst'' hij is nogal druk.
maar kan ik doen of is dit eigenlijks niet te vertrouwen met een hengst??


groeten,priscilla

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:03

ik vind fietsen met een pony zowiezo niet verstandig, hij hoeft maar een keer te schrikken en je licht erlangs.
al helemaal als hij ook nog druk is.
ik fiets ook af en toe met m'n dwerggeitje en die is al nauwelijks te houden!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:36

Lijkt me niet verstandig.
Ik kan me best voorstellen dat het goed is, maar niet als hij je van je fiets af rukt want daar komen alleen maar ongelukken van!
Met Pinky fiets ik ook af en toe en dat gaat prima. Maar hij zal mij ook niet van mijn fiets sleuren Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:13

zou het niet doen, maaruh das mijn mening

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 19:26

ik ben ook 1 keer gevallen met mijn mini merrie.
heb het toen hij klein was wel gedaan,maar vanaf zijn 2,5 niet meer, terwijl hij nu echt hengst is geworden

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:01

Netjes opvoeden. Bitje d'r in en kettinkje d'r onder. Allemaal NOOD remmen(dus je HOEFT er niets mee te doen maar je hebt ze bij je ALS het nodig is).
En met lieve/rustige pony's oefenen. Hoe meer ervaring je zelf hebt met fiesten hoe beter het gaat. Ik ga met Den ook in het dekseizoen langs weilande vol gillende en piesende merries. Hij heeft zich maar te gedragen!!!!! Ik heb bij hem nooit meer nodig gehad dan een kettinkje(heb alleen de 1e X een bitje in gedaan maar was niet nodig).
Ik vind fietsen minder gevaarlijk dan mennen en dat wil ik ook weer gaan doen met hem langs de weg. Dan moet ik hem al onder controle houden, onder het zadel en naast de fiets gaat al netjes.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:15

ik vind fietsen met welk paard dan ook onverstandig. een pony die ik vroeger reed is een keer in het wiel gesprongen van een meisje dat naast me fietste en dan had ze hem nog niet eens vast....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:37

Ik ken mensen die dit doen met tuigpaarden, dus ik denk dat het met een s.h.i.t. zeker te doen is, bitje in, kettinkje erom, en je geeft hem een rondleiding!