paard(en) huren veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 20:23

Volgende week ga ik lekker een midweekje met mijn vriend genieten van de natuur op de veluwe.
Nou zeur ik al jaaaaren of ie een keer mee gaat rijden, en hij heeft eindelijk toegegeven *\o/*
Dus, nou ben ik op zoek naar een adres waar je paarden kan huren voor een rit over de veluwe.
Zelf heb ik ruim 15 jaar ervaring maar mijn vriend heeft in zn hele leven misschien 2x op een paard gezeten. Is het dan wel mogelijk om een paard te huren? Of is het dan beter als we met een groep oid mee gaan? In het verleden heb ik wel eens buitenritten voor beginners begeleid dus in principe ben ik wel bij machte mijn vriend een beetje in de gaten te houden, maar ik weet natuurlijk niet hoe de verhuurder daar tegenover staat.
Wie weet een leuk adresje voor mij?

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~


Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:28

Is een rit met zijn 3en niet oke? Dus met zijn 2en en een begeleider? En waar gaan jullie heen opnde veluwe?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:46

Ik ben met mijn vriend bij manege arnhem geweest. Mijn vriend had weinig ervaring maar werd goed geholpen, een hele leuke stal en we reden met ze 2e samen met een hele gezellige begeleidster :)

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 20:50

Met zn 3en is zeker een optie, ook wel handig wbt de route, mijn inwendige tomtom is niet al te best. :Y)
we zitten in een huisje in De Steeg (landgoed Rhederoord)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 20:53

Elegance_ schreef:
Ik ben met mijn vriend bij manege arnhem geweest. Mijn vriend had weinig ervaring maar werd goed geholpen, een hele leuke stal en we reden met ze 2e samen met een hele gezellige begeleidster :)

Dankjewel, heb even gekeken en de site ziet er in elk geval positief uit, ik ga een mailtje sturen :j

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:54

Stal te bokkel in laag soeren is ook heel erg leuk en ook dichtbij :)

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:54

Laurora schreef:
Met zn 3en is zeker een optie, ook wel handig wbt de route, mijn inwendige tomtom is niet al te best. :Y)
we zitten in een huisje in De Steeg (landgoed Rhederoord)


In dat geval zeker manege Arnhem.
Fijne paarden, mooie rit en fijne begeleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:55

Laurora schreef:
Elegance_ schreef:
Ik ben met mijn vriend bij manege arnhem geweest. Mijn vriend had weinig ervaring maar werd goed geholpen, een hele leuke stal en we reden met ze 2e samen met een hele gezellige begeleidster :)

Dankjewel, heb even gekeken en de site ziet er in elk geval positief uit, ik ga een mailtje sturen :j


Manege Arnhem zal ik je ten zeerste afraden.. Zet hier niet neer hoe of wat gezien dreigementen van hun kant pas geleden maar stuur me gerust een pb dan wil ik je best vertellen hoe of wat.

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 21:01

Jester_ schreef:
Stal te bokkel in laag soeren is ook heel erg leuk en ook dichtbij :)


Ziet er ook goed uit, ga ik ook even een mailtje naar toe sturen voor meer informatie. Thanks +:)+

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:09

Vorig jaar bij manege Arnhem geweest. Prima rit gehad. 1 persoon was vrij onervaren en die had een superbraaf paard die zette echt geen pas de verkeerde kant op. Andere paarden waren wat frisser (waren allemaal zeer ervaren ruiters verder) wat voor de rustige rit die we reden misschien iets minder praktisch was maar ze waren prima te hanteren verder.
Dus kan dat zeker aanraden met een beginner :j

Wij hadden wel begeleiding overigens. Volgens mij kan dat daar ook niet anders. Vond het wel prettig met iemand op stap die de omgeving goed kent.

Boef2016
Berichten: 40
Geregistreerd: 27-04-17

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:30

Ik vind het uiterst onverantwoord om
Een bosrit te maken met iemand die 2 x op een paard heeft gezeten. Geen gediplomeerde instructeur die daar aan begint. Dat is het nivo wat nog aan de longe privé lessen moet hebben.

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 21:37

Boef2016 schreef:
Ik vind het uiterst onverantwoord om
Een bosrit te maken met iemand die 2 x op een paard heeft gezeten. Geen gediplomeerde instructeur die daar aan begint. Dat is het nivo wat nog aan de longe privé lessen moet hebben.


Mijn vriend heeft eerder een buitenrit gemaakt, op ameland, met zijn toenmalige schoolklas (+/- 20 opgefokte jongetjes op paarden die nog nooit een paard van dichtbij hadden gezien) is allemaal goed gegaan.
Met een mobiel bij de hand, een relaxed beginners paard en eventuele begeleiding en ik maak me geen enkele zorgen :)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

shagya

Berichten: 215
Geregistreerd: 14-04-02

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:51

Beginnersgeluk blijft niet duren.

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:58

Wat een kolder. Kom op zeg, een stapritje door het bos komt heus wel goed hoor :')


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

shagya

Berichten: 215
Geregistreerd: 14-04-02

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:00

Dan kun je net zo goed zelf gaan lopen.

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 22:20

Iedereen stuitert wel eens van zijn paard, beginner of niet. M'n vriend is niet kleinzerig en heeft zelf aangegeven het risico aan te durven. Een cap en bodyprotector kunnen we lenen van een vriend dus ook daar is aan gedacht.
We zijn ons echt wel bewust van de gevaren hoor, maar daar laten we ons niet door tegenhouden. We hebben bovendien een goede verzekering :Y)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~


Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:21

shagya schreef:
Dan kun je net zo goed zelf gaan lopen.

Daar kunnen de meningen over verschillen. De mensen die ik hier al mee op buitenrit hebben gehad hebben daar juist ontzettend van genoten, het is een keuze die je maakt. Ik galoppeer ook liever 2 km, maar niet iedereen denkt er zo over.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

shagya

Berichten: 215
Geregistreerd: 14-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:37

Laurora schreef:
Iedereen stuitert wel eens van zijn paard, beginner of niet. M'n vriend is niet kleinzerig en heeft zelf aangegeven het risico aan te durven. Een cap en bodyprotector kunnen we lenen van een vriend dus ook daar is aan gedacht.
We zijn ons echt wel bewust van de gevaren hoor, maar daar laten we ons niet door tegenhouden. We hebben bovendien een goede verzekering :Y)

Het hele punt is dat je na 2x op een paard de nodige basis niet beheerst, alleen stappen zal wel lukken, draf wordt al lastiger.

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 22:56

shagya schreef:
Laurora schreef:
Iedereen stuitert wel eens van zijn paard, beginner of niet. M'n vriend is niet kleinzerig en heeft zelf aangegeven het risico aan te durven. Een cap en bodyprotector kunnen we lenen van een vriend dus ook daar is aan gedacht.
We zijn ons echt wel bewust van de gevaren hoor, maar daar laten we ons niet door tegenhouden. We hebben bovendien een goede verzekering :Y)

Het hele punt is dat je na 2x op een paard de nodige basis niet beheerst, alleen stappen zal wel lukken, draf wordt al lastiger.


We hoeven niet perse te draven of te galopperen hoor, als mijn vriend aangeeft dat hij het wil proberen; ja leuk! Zo niet, jammer dan. Niks mis met een relaxed stapritje. We zijn er toch om van de natuur te genieten ipv die in volle galop aan ons voorbij te zien gaan.
(en ja, tuurlijk kan een paard schrikken, bokken, steigeren, er kan altijd wat mis gaan, maar dat risico nemen we gewoon)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:18

Stal [plaats].

Niet perfect is ook goed

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: paard(en) huren veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:43

Denk niet dat er een stal is die iemand die misschien 2x op een paard gezeten heeft met een paard naar buiten zal laten gaan.
Lijkt mij trouwens ook behoorlijk onverantwoord en niet iets dat je zou willen.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers