Twee proeven starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Twee proeven starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 14:51

Klopt het dat er delen van Nederland zijn waar op indoors twee proeven gereden worden?
Hier in Noord-Nederland kun je één proefje per wedstrijd rijden en daar blijft het bij.
Je hebt dus hier ook veel minder snel je winstpunten voor een bepaalde klasse bij elkaar gereden.


Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:57

Bij ons in de regio (Zuid-Holland, kring 6) kan je meestal 2 proeven starten. Er zijn maar een paar verenigingen waar het niet kan.
Ze hebben gewoon niet zo heel veel starters per kategorie, zodat je dus wel 2 proeven kunt starten. En ze beginnen heel vroeg.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 05-11-02 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:57

in urtecht en gelderland kun je als het goed is twee proeven rijden ik heb in houten gereden en daar kon het ook gewoon.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:57

Ik rijd altijd 2 proeven anders ga ik er niet eens de deur meer voor uit Haha!
Behalve dan voor de kür op muziek en kampioenschappen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:00

hier in het zuiden kan het alleen bij de oude NBVR verenigingen, toch wel heel prettig moet ik zeggen.

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:06

In Noord-Holland kan je eigenlijk ook altijd twee proeven starten. Ik vind dat wel prettig, vaak gaat de eerste proef iets minder omdat de bak dan "nieuw" is, de tweede proef is Marlou vaak wat meer ontspannen. Ikzelf zou niet blij zijn met 1 proef, als die niet goed gaat, heb je geen herkansing meer. Je mag trouwens wel 1 proef starten, maar niemand doet dat hier.
In de Paard en Sport kan je het trouwens zien aan het "hekje" (#) dat achter de wedstrijd staat. Staat dat er, mag je twee proeven starten.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:52

Start altijd 2 proeven. Vind het juist vreemd als je maar 1 proef kunt rijden Haha!

Nulla tenaci invia est via

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:55

Het punt is juist, dat de wedstrijden in Drenthe zo vreselijk vol zitten dat ze het haast niet kunnen maken om twee proeven te starten. Hier in zuid-holland zijn ze soms blij als ze een wedstrijd vullen met gemiddeld 6 tot 10 ruiters per groep. In drenthe begint de B al met minimaal 30 starts en in de Z toch ook snel boven de 10 starts. Das het verschil met drenthe en zuid-holland.
Dus Fitz, niet verhuizen naar drenthe, want daar kan je gewoon weg niet twee proeven zomaar starten.
Toen ik ging verhuizen naar Zuid-Holland was ik hier ook zeer verbaasd over de kleine indoor wedstrijden. Zelfs outdoor vinden ze hier al een wedstrijd groot met 4 dressuurringen. In drenthe zouden ze je uitlachen als je dat groot noemt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:00

Hier dus meestal maar 1 proef.
Dus heb je idd niet zo snel je wp's binnen.

idd op oude NBVR wedstrijden kun je vaal wel 2 proeven starten, maar daar krijg je geen prijzengeld, wat bij oude NKB wedstrijden wel weer is Lachen

Maar als je ziet dat er in mijn kring al 29, Z1 en ook ongeveer zo'n aantal in de Z2 zijn. Dan kun je nagaan waarom er maar 1 proef vereden word, want B en L ruiters zijn er nog altijd veel meer.

In de zomer zijn 30 ringen met 25 tot 30 deelneemers per ring, ook geen uitzondering.
ook 3 springringen is normaal.
En die zijn dan ook bezet van smorgens 9.30/10.00 tot een uur of 5/6

En 25 km verderop vind je op dezelfde dag een soort gelijk concours.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 16:03

Fitzroy schreef:
Ik rijd altijd 2 proeven anders ga ik er niet eens de deur meer voor uit Haha!
Behalve dan voor de kür op muziek en kampioenschappen.

Haha... als ik zo zou denken, zou ik de hele winter geen wedstrijden kunnen rijden.
Het deelnemersveld is inderdaad behoorlijk vol, dertig combinaties per klasse is eerder regel dan uitzondering.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:04

Moet zeggen dat ik de grote wedstrijden ook wel gezelliger vond. Hier in Zuid-Holland ben ik nu wel een beetje gewend aan de kleinere wedstrijden en het is wel prettig om twee proeven te rijden. Voor onervaren paarden zijn de kleine wedstrijden hier wel zo prettig.
Ik denk ook dat de grote van de wedstrijden ook te vertalen zijn in de kwaliteit van de ruiters. De meeste kampioenen komen toch uit regio's waar grote wedstrijden worden gehouden. Ik heb maar weinig kampioenen gezien uit Zuid-Holland. Dat terwijl de meeste kak starters in ZH denken veel beter te rijden dan die boeren uit Brabant en Drenthe. Ze moesten er eens starten, dan piepen ze wel anders. Daarbij komt als je grote wedstrijden gewend bent ook veel beter bent voorbereidt voor de grotere kampioenschappen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:19

Op onze manege 2 proeven per keer. Is dus in Noord-Brabant.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:05

In Gelderland enzo kan je wel bij veel wedstrijden gewoon 2 proefjes rijden hoor. Natuurlijk zijn er wel veel minder wedstrijden nu, want in de zomer kan je gewoon bij elke wedstrijd 2 proefjes rijden..
Ik geef me ook alleen op voor 2 proefjes, anders vind ik het ook niet de moeite waard.
Met springen kan je helaas meestal maar 1x een klassiek parcour springen, en er is ook amper progessief bij. Volgende week ga ik wel in Blokker 2x een klassiek parcour springen!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:22

Hoi!

In Gelderland en Flevoland kanje er eigenlijk altijd 2 rijden! terwijl er wel veel starts zijn ( tegen de 30.. ) ik vind het rijden van 2 proeven wel fijn omdat ik eigenlijk altijd m'n 1e proef verknal ( tegen de 150 punten ) en m'n tweede proef eigenlijk altijd wel een winstpunt rij!

(L)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:48

ja net wat runningkawa zegt! er zijn hier zoveel mensen die starten!
zeker op een buitenconcours!laatst waren er een stuk of 40!ringen, met in iedere ring +/-25 starters! maar er zijn hier in de buurt ook wel eens wat kleinere wedstrijden, waar je dan wel 2 proeven mag starten!van de zomer in Reusel ben ik 2x na elkaar gestart, is wel fijner, 1x poetsen 1x invlechten(rotwerk) 1x wassen en dan 2x starten!!

en die binnenwedstrijden die zitten vaak al heel snel vol, omdat er maar een maximaal aantal deelnemers mee kan doen.

en heel irritant, omdat het dus te vol werd, heb ik afgelopen week een briefje gehad met de mededeling dat de M2 van zondag naar zaterdagavond is verplaatst....heel irritant maar ja!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:31

Ik start ook alleen de indoors met 2 proeven. Anders ga ik de deur niet uit Haha! Op die manier wordt een wedstrijdje anders wel heel erg duur.


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Twee proeven starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:10

Kitty schreef:
Klopt het dat er delen van Nederland zijn waar op indoors twee proeven gereden worden?
Hier in Noord-Nederland kun je één proefje per wedstrijd rijden en daar blijft het bij.


Nee hoor in Vries kan je 2 indoorproeven rijden. Op de Eswal.

thorreke

Berichten: 51
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:03

bij ons (belgië) rij je eigelijk altijd 2 proeven, maar der is er maar één bij waarbij je winstpunten krijgt (bij e-proeven dan toch)

If it doesn't break me, it will only make me stronger

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:03

hier kun je ook meestal 2 proeven rijden, voor 1 proef kom ik me bed al bijna niet uit.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 15:25

ik moet er niet aan denken om AL die moeite voor maar 1 proefje te moeten doen............pfffffffffff

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 16:17

Ik rijd zowel in de zomer als in de winter 2 proeven. Maar ik rijd meestal wel wedstrijden bij oude NBVR-verenigingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C, Trendiction en 6 bezoekers