Traumeel injecties, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Traumeel injecties, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 14:37

Gezocht ervaringen met traumeel injecties. Wie past deze toe, waarvoor en waar. Zijn de traumeel injecties goed bij overbelastingen?

Veel vragen dus, iemand info????

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:43

Ik ken wel traumeel gel, dat moet je op pijnlijke plaatsen smeren, bijvoorbeeld kneuzingen of op blauwe plekken.
Ik gebruik het voor het paard maar ook voor mezelf. helpt goed.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 20:39

Mijn paard had last van een blessure in de rug. Door 6 injecties met traumeel in de spieren van haar rug en hals is dit helemaal goed gekomen. De injecties werden gegeven door onze fysio/annex dierenarts, dus dat zit wel goed.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:54

ik weet het niet helemaal zeker hoor.
maar volgens mij is het bij het injecteren van de traumeel dat er warme vloeistof in de spier gespoten wordt zodat hij die wat soepeler kan gebruiken en dus op kan rekken.
tussen die spuiten door heb je dus de kans om die spieren behoorlijk sterker te maken.

groetjes joyce

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:33

wat is dat dan eigenlijk ????
want ik zou geen idee hebben wat het si
kan iemand dit uitleggen ?????

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 09:19

traumeel heb je in een gel. en in een wat dunnere vloeistof die ingespoten wordt. Traumeel zorgt ervoor dat de ingesmeerde plek warm blijft. maar kan ook helpen bij schaafwondjes ed.

groetjes joyce

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:53

Ik ken alleen de zalf en de druppels. Het werkt iig super dat spul.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:05

prakkie schreef:
Ik ken alleen de zalf en de druppels. Het werkt iig super dat spul.


waar haal jij de druppels?? want die kan ik nergens vinden.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 14:15

Druppels bij de locale dierenarts. Hij verkoopt het voornamelijk aan hondeneigenaren. Traumeel is ook een humaan middel, misschien dat je locale apotheek het verkoopt? Gel is een tijd te koop geweest bij Divoza, maar ook te koop bij van Rijs en bij de paardendrogist (waar ik het haal). Volgens mij kan je ook de druppels bij de paardendrogist krijgen. Maar ik haal ze in Pijnacker bij de dierenarts.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:59

Het is niet zo dat traumeel de plaats warmer maakt. Het is een homeopatisch middel dat op heet veel verschillende punten werkt. Ik heb alleen ervaring met een paard met peesblessure die met traumeel door de DA is ingespoten. Heb daarna een jaar met hem gestapt dus ik kan niet zeggen of het zonder taumeel anders verlopen zou zijn.
Als je uitgaat van de principes van de homeopatie zou je met gel en druppels hetzelfde effect moeten bereiken en zijn de risico's van inspuiten dus onnodig.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 19:03

Traumeel is een homeopathische pijnstiller, ook ontstekingswerend: de werking van Finadyne, Quadrisol etc. maar dan in homeopathie. Het wordt dus gebruikt voor pijnen allerhande, manken etc.