goede oefening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

goede oefening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 18:50

De meeste hier zullen wel een vrij goede houding op het paard hebben en hun knieen goed tegen het zadel aan hebben , maar voor de gene die dat niet lukt ( waar ik er eerst ook een van was..)
Is het een goede oefning om tussen het zadel en je knie een bierviltje te stoppen , dat bierviltje mag je dan uiteraard niet laten vallen en zo leer je best goed om je knieen tegen het zadel te houden .. dus : suc6 ermee!




Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:07

sorry, maar dat is geen goede oefening Lachen

Dit moest ik vroeger ook leren.
Maar daar is men inmiddels al lang weer van af, dus ik heb dat weer af moeten leren.
Je moet dus niet met je knieen klemmen.
Hierdoor span je je (boven)benen te veel.
Je moet dus op je paard gaan zitten met rustig hangende benen.
En met druk op je beugels. niet op je knieen dus.

Vraag me meteen af hoe oud je instructeur is?

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:19

precies wat runningkawa zegt: daardoor span je je benen juist aan, en zit je niet ontspannen op je paard

wie weet er een leuke verzorgster voor geena omgeving breda?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:12

ik heb geleerd om helemaal ontspannen te gaan zitten, adem een paar keer diep in&uit en laat je benen zo ontspannen mogelijk naar beneden hangen, wedden dat je knieen dan al een stuk beter tegen het zade liggen, als je dan ook je hakken naar beneden hebt en je tene naar binnen(hakken naar buiten draaien, gaat beter dan tenen naar binnen draaien)dan heb je zeker te weten je benen goed aangesloten, maar toch ontspannen!en dan daarna gewoon hetzelfde doen, maar dan met je beugels in!
zo werd het(ongeveer, heb t niet letterlijk onthouden....ben blonT ja) uitgelegd bij een zit&houding clinic waar mn moeder heen is geweest, want ja zelfs na 1,5 jaar les op dr eigen paard kon ze het nog niet, maar na die clinic is er zowaar verbetering te zien!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:18

Als je je hakken naar buiten draait (onmogelijk voor sommige mensen) dan sluit je je knieën meteen goed aan. Hakken naar buiten houden is tamelijk overdreven, recht is eigenlijk voldoende. Maar uiteindelijk gaat het er niet om hoe je erop zit maar hoe je inwerkt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:22

ja maar je kan beter zeggen hakken naar buiten draaien ipv tenen naar binnen, dat is nml voor nog meer mensen bijna onmogelijk!
en als je zegt hakken naar buiten draaien zie je dat 9 van de 10 mensen dus hun hakken recht hebben, zeg je dat ze hun voeten gewoon recht moeten houden, dan gaan ze weer vaker met de tenen naar buiten rijden.
(is heel leerzaam, manege lessen geven....)
maar hakken naar buiten houden, dan sluit je je knieen op een betere manier aan dan wanneer je er een bierviltje tussen klemt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

melodica
Berichten: 68
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:02

Zelf heb ik de eerste lessen op een manege ook deze oefening moeten doen. Leek toen heel logisch.
Nu heb ik al weer een hele tijd prive-les op mijn eigen paard, en ben nog steeds bezig met mezelf afwennen me vast te klemmen in mijn zadel. Dat is namelijk wel wat je aan het doen bent met die bierviltjes. Dus inderdaad, deze oefening is al weer tamelijk achterhaald. Zover ik nu weet is het de bedoeling dat je ontspannen in je zadel zit, en leert te werken met je balans, en de steun van de beugels. Als je dat doet, leer je ook voelen of je recht zit. Als je je benen ontspannen laat hangen, steek je vanzelf ook niet je knie van het zadel af, maar krijgt ook geen spanning in je bovenbenen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 00:05

Wat ik heb geleerd is het hele been lang maken, dus niet het *hakken uit drukken* maar echt je hele been vanaf het bovenbeen lang maken. Om mijn tenen naar binnen te krijgen moest ik ook mijn hele been wat naar binnen draaien, ga je trouwens ook een stuk beter rechtop van zitten Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers