uit het zadel? ja haast wel.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

uit het zadel? ja haast wel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 00:29

Vandaag weer op Britt gereden. Dat doe ik in ieder geval maandag en dinsdags. En dan verder vaak nog op zondag. Maar vandaag was er geen land mee te bezeilen. Sjonge jonge wat heb ik binnensmonds zitten vloeken. Normaal kan ik er wel mee lachen maar vandaag was ik dus zelf niet echt 'in the mood.'

het begon al met poetsen. Een paar keer haalde ze flink uit om me te slaan. Waarom ze dat doet? Ik heb geen idee. Ik heb het al aan de manege eigenaar gezegd. Volgens mij wordt ze soms kindjes gepoetst die haar slaan ofzo. In ieder geval ik ben een paar keer de stal uitgevlucht totdat ik het zat was en haar een schop terug gegeven had. Ik weet het Misschien niet zo'n nette oplossing maar mij moet ze ook niet proberen te trappen. Daarna heeft ze het niet meer geprobeerd.

In de les wilde ze alleen maar hard....hard..hard. Na een half uur had ik haar redelijk onder controle. Ik had al een paar keer in galop gezeten maar dat gaf niet.

Toen gingen we galopperen. Nou, nou. Wat een ellende. Ik wilde netjes op de volte gaan, pakt mevrouw het bit vast en gaat recht door. Recht richting de muur. We sprongen rechts/links/rechts/links. weer rechts totdat ik de beslissing nam om rechts te gaan door keihard in haar mond te trekken. Ook geen nette oplossing ik weet het. Maar ik wilde er niet weer afdonderen.

Toch maar weer aangegaloppeerd want we moeten het natuurlijk wel netjes afsluiten. Gaat ze helemaal scheef lopen. Ik mijn been eraan maar geen reactie. Dus een paar tikken met de zweep gegeven. jaja niet netjes maar ik was gewoon boos. Zegt mijn instructeur" Daar gaat ze heus niet zachter door lopen hoor" Groot gelijk heeft ie. maar ja ik was niet 'in the mood' voor flauwe geintjes van haar kant. Ik sloeg haar trouwens niet hard. Roel zei. "je geeft haar een tik en tegelijkertijd trek je in de mond omdat ze wegschiet." Tja. gelijk heeft ie. Toch maar weer aangedraaft en proberen ons meningsverschil wat bij te leggen. Laten we het erop houden dat we een compromis hebben gesloten. De laatste tien minuten liep ze rustig en kon ik weer netjes met haar afwenden etc. lange teugel in draf durfde ik nog niet goed aan. Maar dat heb ik in stap wel gedaan.

Och ja je hebt soms van die dagen..... Frusty

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:08

Jeetje wel een hyper knollie hoor! Haha!

Eerst even over in de stal: ik had haar ook een schop verkocht.
Zou ik ook doen bij Cerise als ze slaat: terugmeppen. Liefst niet op haar hoofd (wordt ze kopschuw van) dus dan maar een trapje tegen haar buik.
Ze heeft ooit gesteigerd in de wei, zovan: mooi weer en ik wil niet naar stal...
Niet meelopen? Steigeren? Dan trap ergens op je achterste gedeelte, touw heel lang, voorwaarts zal je....
Groot gelijk dus hoor Heike.

Wat dat 'omtrekken' naar rechts betreft: wat moet je anders? Muur omver lopen? Haha! Is lastig hoor als een paard zo aan 't donderjagen is....

Dat scheef lopen in de galop: ik ken het. Had het toen in het begin ook met mijn verzorgpaard, die was zo opgewonden in de galop dat hij scheef ging galopperen omdat hij van mij natuurlijk niet harder mocht.
En een tikje met de zweep dan hoop je dat hij WEL naar je been gaat luisteren en er niet dwars doorheen loopt...

Als je dan ook maar IETSJE zijn hoofd naar binnen trok (stelling), zodat hij recht ging, scheurde hij er vandoor en was er geen houden meer aan.
Uiteindelijk loste ik het op door hem op de kleine volte te zetten in galop: vond hij niet leuk, maar hoe rustiger hij werd, hoe groter hij de volte mocht doen, tot we uiteindelijk op de hoefslag zaten. }>

Oh ja Heike, een hele goede tip die ik kreeg voor scheve galop:
je buitenbeen OP de singel (dus naar voren) brengen en ietsje aandrukken, eigenlijk omgekeerd naar wat je zou moeten doen in de galop.
Linkergalop is linkerbeen ACHTER de singel, maar in mijn geval hielp het als ik m'n been op de singel deed tijdens de galop, zodat ik hem belemmerde in het 'scheefgaan'. *LOL*

Veel sterkte en er komen betere tijden! Knipoog We houden de moed erin... }>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:14

Er zijn van die dagen dat je die dieren wel door de plee kunt..... Haha!

Britt is duidelijk wat aan het puberen, maar ik begrijp uit je verhaal dat je niet de enige bent die haar verzorgd en rijdt, dus het consequent behandelen is dan ook heel moeilijk en daar maakt ze misbruik van. Geef haar eens ongelijk.

Maar rottig is het wel, jij wilt fijn met haar rijden en in plaats daarvan moet je continu hard optreden. Best kans dat het de volgende keer beter gaat hoor, ze weet nu even dat er met jou niet te sollen valt.

Ik had zondag een gevecht met Kaminka, die een week lang vrij kalm aan had gedaan omdat ze niet helemaal in orde was. Zondag zat er ik voor het eerst weer op (wel aan de longe gehad de dagen ervoor, was ook niet zo geweldig gegaan) en ze wilde echt helemaal niks, dus dat werd een vervelende knokpartij.

Gisteravond was het weer helemaal goed, raar paard! Verward

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:27

Lekker ding is Britt toch Haha! even lekker puberen, fijn Heike uitproberen. Maar ik vind dat je groot gelijk hebt hoor, hoe je t opgelost hebt!! Wat had je anders moeten doen?
Geef je Britt wel een knuffel van me want ik blijf dr gaaf vinden hoor Tong uitsteken

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 15:47

Dan had het bijna op een ander forum thuisgehoord Haha!
Klinkt wel als een erg pittig ding. Heel leuk ! *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:34

Welk gedeelte is niet netjes dan?
Bij mij had ze bijde eerste ponging tot slaan al een trap gehad hoor Lachen
en ja je wilt niet graag tegen een muur gekwakt worden dus wat is een andere oplossing.
Zelfde als voor het been krijgen geen reactie is tik.
dus ik vind dat je je keurig hebt gedragen nu britt nog Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 17:52

Gelukkig vinden jullie mijn reacties niet overdreven. Tja ik had het idee dat het niet anders kon. Wel jammer want ze was altijd zo lief.

Vanavond ga ik weer op haar rijden. Kijken of het dan wat beter gaat.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:54

je reacties zijn helemaal niet overdreven.
En wil je dat ze lief blijft moet zoiets helaas wel eens.
Helemaal niet leuk, maar soms rest er niets anders.

En veel plezier vanavond Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:25

Je hebt niets overdreven hoor, ik had exact hetzelfde gedaan. Luisteren ze niet, nou jammer dan. Ze maken het er zelf naar. }>

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:56

Hihihi, ik heb je voor een groot gedeelte zien rijden. Brittje had er inderdaad geen sjoege zin in... Het was ook best wel druk vond ik. Met die nieuwe merrie erbij die alleen maar voltes reed en Ginger die alle kanten opging behalve de goede...
Dan is het lastig manoevreren er tussendoor. Hopelijk gaat 't vanavond beter!

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:22

En hoe ging het vandaag?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Dartel, Domi_94, Elegance_, Lanoca, Maanon_, Nanu, noukso, Ptl4ever, Salinah, Schrompeltje, Selina, Telpeva, xMagnum en 127 bezoekers